cosworth

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: cosworth

Post by gigford »

Ezt találtam ma az ebayen:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... :IT&ih=016" onclick="window.open(this.href);return false;

Új ára egy ilyen finomságnak ÁFÁ-val 1500font - kb 450ezerFt.
http://www.jenvey.co.uk" onclick="window.open(this.href);return false; - engine guide

Rögtön elkezdett piszkálni a gondolat, milyen jó lenne egy ilyet felhekkelni 2.8ra valahogy. Persze a hekkelésen kivül, injektorok kellenek, írható ECU stb...

Felhivtam ezeket, hivatalos Jenvey márkakereskedők, tuningműhely:

Ford / Cosworth V6 specialists
Merlin Race Engines Ltd.
Unit 4
Hawkins Lane
Burton On Trent
DE14 1PT


Elbeszélgettem velük és alig tértem észhez... Kérdem a palit, egy teljesen gyári 24V-n mennyit dob egy ilyen pillangócska, programozva cuzámen.

Aszongya kb 20 lovat!
Mondom, tessék? :shock:
Jól hallotta, 20 lovat...

Csináltak nemrég egy verseny BOA-t, teljesen belenyúltak a mociba, fokolt tengelyek, kovi dugók, szeleprugók stb.
Igy ad le 7000fordulaton ezzel a pillangosorral 250 ló körüli teljesítményt.

Kérdem, ez úgy mennyi cakkompúder anyagilag.
Válasz: 7000 font tájéka(több mint 2 milla)...

Azt gondoltam, egy teljesen gyári mocin legalább dob vagy 50 lovat egy ilyen, megfelelően progizva persze...úgy látszik el vagyok tévedve eléggé...

Félreértés ne essék, nem a cosworthot akarom fikázni ezzel, csak gondolom megosztom azokkal akik ilyenre spórolnak, hogy nem érdemes...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: cosworth

Post by Bogyo28 »

Gondolom ez azért van, mert a kozé már a sima 2.9 hegyezett verziója, ahol a 150 körüli lóból már egyszer csináltak 200 körülit a más Hf-ekkel stb. Ezt nagyon tulhuzni szivo üzemmódban nem egyszerü, pláne nem olcsó. Amit én néztem az mind valamilyen feltöltőt rakott rá még, elég borzasztó árakon, de a teljesítmény se lett semmi...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Re: cosworth

Post by capriv6 »

+ még annyit hozzáraknék hogy azt a 200le kb. 10l-14l fogyasztás mellett lehet mozgatni ami nem elhanagolható szempont :wink:
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: cosworth

Post by Tibi »

itt is van ilyen szerkezet http://www.dtafast.co.uk/Throttle%20bod ... engine.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Majd én is hasonlót szeretnék mókolni de előbb még led-es sportdobra kell szorítani a zsetont. Az szerintetek mennyit dob ?
1980 Capri MK3
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: cosworth

Post by levelboss »

Tibi wrote:
Majd én is hasonlót szeretnék mókolni de előbb még led-es sportdobra kell szorítani a zsetont. Az szerintetek mennyit dob ?
Sztem előbb próbálkozz a ledes szélvédőspricnivel, aztán, ha bírod a plusz nyomatékot, jöhet a világítós dob is! ;) :twisted:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: cosworth

Post by szszaby »

Tibi bal lábbal kelt és félrebeszél. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: cosworth

Post by gigford »

Meg annyi, hogy kertem arajanlatot egy eleg jo nevu programozo sractol(http://www.kulinpapa.hu" onclick="window.open(this.href);return false;), mennyi koltseggel jar egy ilyen szoftveresen + beallitas.

Idezem, teljesseg igenye nelkul:

"Igen valóban, egy nagyon kihegyezett szívómotort hengerenkénti pillangóval, nem kis feladat behangolni. Mindenképpen teljesen elektronikus gyujtást javaslok rá. Legcélszerűbb 3 db ikertrafóval. Illetve szekvenciális injektrovezérlés is célszerű. Elektronika szempontból, a legolcsóbban ami már mindent tud ami kell a VEMS ecuval lehet megcsinálni. Ha mindent megvesz hozzá az ember(LCD kijelző, szélessávú lambda, szenzorok, stb) akkor kb 200K körül van az anyagköltsége. Ha érdekel pontosan is össze tudom írni. Új motor kábelköteg készítése szükséges. Rendesen berelézve, biztosítékozva, stb. Erre jön még az egésznek a beindítása behangolása. Teljesen versenykésszé tétele. Mire ez így összeáll az kb anyagilag a másik felét teszi ki a dolgoknak. Tehát mindennel együtt menetkészre nagyságrendileg 400-450 K-ért tudunk megcsinálni egy VEMS-es autót."

Nem olcso moka...
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: cosworth

Post by Bogyo28 »

gigford wrote:Meg annyi, hogy kertem arajanlatot egy eleg jo nevu programozo sractol(http://www.kulinpapa.hu" onclick="window.open(this.href);return false;), mennyi koltseggel jar egy ilyen szoftveresen + beallitas.

Idezem, teljesseg igenye nelkul:

"Igen valóban, egy nagyon kihegyezett szívómotort hengerenkénti pillangóval, nem kis feladat behangolni. Mindenképpen teljesen elektronikus gyujtást javaslok rá. Legcélszerűbb 3 db ikertrafóval. Illetve szekvenciális injektrovezérlés is célszerű. Elektronika szempontból, a legolcsóbban ami már mindent tud ami kell a VEMS ecuval lehet megcsinálni. Ha mindent megvesz hozzá az ember(LCD kijelző, szélessávú lambda, szenzorok, stb) akkor kb 200K körül van az anyagköltsége. Ha érdekel pontosan is össze tudom írni. Új motor kábelköteg készítése szükséges. Rendesen berelézve, biztosítékozva, stb. Erre jön még az egésznek a beindítása behangolása. Teljesen versenykésszé tétele. Mire ez így összeáll az kb anyagilag a másik felét teszi ki a dolgoknak. Tehát mindennel együtt menetkészre nagyságrendileg 400-450 K-ért tudunk megcsinálni egy VEMS-es autót."

Nem olcso moka...
viszont egy idő után nincs más ut. Z0tya escort kozéjában és K-roy kozéjában is vems van (ami ráadásul magyar cucc), nem 2 perc felprogramozni, meg nem is olcsó, viszont tudásban ég és föld a gyári elektronikához képest...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: cosworth

Post by ittyu »

Bogyo28 wrote:Ma leszedtem a kozé 2 szelepdeknijét és a szívosort. a szelepdekni tömítések cserések, nagyon engedi az olajat, a gyertyákhoz is került rendesen. holnap megyek tömítéskészítőhőz érdeklődni hogy mit lehet tenni. amit én is észrevettem (meg ugye Dozer is) hogy a szívosor belülről csupa korom, olajos szar az egész, a pillangószelepek hátulján kb 3 mm a lerakódás. ez szerintem az EGR műve, ami most már biztos hogy száműzve lesz a Bogyo-ból. Meg kap egy kis csinosítást a moci, ha már szétszedtem apró darabokra az egész tetejét....
milyen jó dolog nem csak írni hanem olvasni is.nekem is ugyanilyen a szívósor.a folytószelepházról ne is beszéljünk.azt hittem, hogy csak az én motorom produkálja de ezek szerint népbetegség. :x

láttam itt voltak gondok szelepdekni tömítéssel.én ebay-n szoktam látni boa-hoz.60Ł környékén van.nem olcsó, de gyári.
bob-hoz meg tán még a burtonon is árulnak előrendelésre.(bocsesz ha túl későn kontárkodtam bele a topikba :oops:)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: cosworth

Post by Bogyo28 »

ittyu wrote: láttam itt voltak gondok szelepdekni tömítéssel.én ebay-n szoktam látni boa-hoz.60Ł környékén van.nem olcsó, de gyári.
bob-hoz meg tán még a burtonon is árulnak előrendelésre.(bocsesz ha túl későn kontárkodtam bele a topikba :oops:)
a baj az hogy nem gyári. én megkérdeztem a fazontól aki árulja, és ő is mondta hogy gyári náluk se létezik, csak deknivel együtt. ezért nem is vettem arany áron kintől, az itthoni mindennel együtt 10 volt a pár. a bob-hoz meg lehet venni itthon is ocsoé, 6 pénz körül van a kettő...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: cosworth

Post by ittyu »

én egy teljes szettet vettem ebay-n.ha jól rémlik azt genuine-nek hírdette a faszi, de ha nem az akkor felkötöm magam. :? 250Ł volt.
http://kepfeltoltes.hu/080918/0126_1_ww ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: cosworth

Post by ittyu »

ittyu wrote:én egy teljes szettet vettem ebay-n.ha jól rémlik azt genuine-nek hírdette a faszi, de ha nem az akkor felkötöm magam. :? 250Ł volt.
http://kepfeltoltes.hu/080918/0126_1_ww ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
na itt is van.gyártóként ford van feltüntetve.
http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-Granada- ... 286.c0.m14" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: cosworth

Post by Hattyu »

ittyu wrote:
ittyu wrote:én egy teljes szettet vettem ebay-n.ha jól rémlik azt genuine-nek hírdette a faszi, de ha nem az akkor felkötöm magam. :? 250Ł volt.
http://kepfeltoltes.hu/080918/0126_1_ww ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
na itt is van.gyártóként ford van feltüntetve.
http://cgi.ebay.co.uk/Cosworth-Granada- ... 286.c0.m14" onclick="window.open(this.href);return false;
Mindent oda lehet írni,sajnos van aki oda írja akkor is ha nem így van :roll:
De azért remélem én tévedek!! :wink:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: cosworth

Post by Süni »

ittyu wrote:én egy teljes szettet vettem ebay-n.ha jól rémlik azt genuine-nek hírdette a faszi, de ha nem az akkor felkötöm magam. :? 250Ł volt.
http://kepfeltoltes.hu/080918/0126_1_ww ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A gyáriban szürke a szelepfedéltömítés, más anyagból van a főtengelyszimering, és a kipusortömítés is másmilyen. Több hozzászólásom nincs. 8)
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: cosworth

Post by ittyu »

Süni wrote:
ittyu wrote:én egy teljes szettet vettem ebay-n.ha jól rémlik azt genuine-nek hírdette a faszi, de ha nem az akkor felkötöm magam. :? 250Ł volt.
http://kepfeltoltes.hu/080918/0126_1_ww ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
A gyáriban szürke a szelepfedéltömítés, más anyagból van a főtengelyszimering, és a kipusortömítés is másmilyen. Több hozzászólásom nincs. 8)
it ain't cool. :?
Post Reply