És szerintetek csak ezekkel a drága alkatrészekkel lehet megoldani azt a problémát ami a fenti link alatt van vázolva, tehát ezzel a gázlengés dologgal való okosítást, vagy valami sufni módszer is lehetséges rá?Tibi wrote:http://www.ford-klub.hu/cikkek/technika ... motor6.phplevelboss wrote:Hello. Nem teljesen a témához tartozik, de egy kicsit mégis. Szóval engem, mint autók, főleg Caprik után érdeklődőt, érdekelnek ezek a dolgok, de (még) kevésbé értek hozzájuk sajnos. Csak érdeklődve megkérdezném itt az okosoktól, hogy az ilyen "cső", vagy "trombita" szerű izék .....
Köszönöm a segítőkész válaszokat! 8)
Levegő beömlő
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
van, gyárilag erősebb motor, minden tuningnál hatásosabb.levelboss wrote:
És szerintetek csak ezekkel a drága alkatrészekkel lehet megoldani azt a problémát ami a fenti link alatt van vázolva, tehát ezzel a gázlengés dologgal való okosítást, vagy valami sufni módszer is lehetséges rá?
és nem viccből írom.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Hanem mert neked is van ilyen mocit eladód, és jobban kell a zsé mint hogy ott álljon a mociCAPRI-3 wrote:van, gyárilag erősebb motor, minden tuningnál hatásosabb.levelboss wrote:
És szerintetek csak ezekkel a drága alkatrészekkel lehet megoldani azt a problémát ami a fenti link alatt van vázolva, tehát ezzel a gázlengés dologgal való okosítást, vagy valami sufni módszer is lehetséges rá?
és nem viccből írom.




bocs de ezt a magas labdát nem tudtam kihagyni....

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
ez is igaz! :)Hanem mert neked is van ilyen mocit eladód, és jobban kell a zsé mint hogy ott álljon a moci![]()
![]()
![]()
![]()
bocs de ezt a magas labdát nem tudtam kihagyni....
cosworth fronton támadtam és mindjárt 2 motorral, amiből az egyik témába vágóan levegőbeömlős motorháztető alól van, így kell a pénz, eladó a dokk és eladó a V8 is, bár az már Jatisnál van, de onnan egy autómatával továbbvihető :)
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
hááááááát nem tudom,h ki fullos svédből de "syskon"-ék nagyon reszelnek valmit a tütékkel... íme: http://www.webe3.net/munken/viewtopic.php?id=8&p=1
1980 Capri MK3
Take it easy , az TCSak nekünk pénz...... :(
Nekik lightosan kölTCSéges hobby..... 8)
Nekik lightosan kölTCSéges hobby..... 8)
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Levegő beömlő
Szóbakerült a koszvort topikban a szívósor módosítás. Jövőbeli tervem a szívósor átalakítása a korábban mutogatott tütás dologra. ( Igaziból a kinézet miatt - üssetek - , próbálva elkerülni a teljesítmény erőteljes romlását )A 6 pillangósat elsőre elég nagy falatnak tartom de arra gondoltam, hogy 3-3 trombit közösítve soronként 1-1 pillangóval szerelni.Tehát egy hengersor 3 tüte, 1 légkamra , 1 pillangó . Gondolom oldalanként külön légtömegmérő kell, ezeket hogyan lehet hangolni ? Szopó ? Felejtsem el ? A másik egyszerűbb amikor a 6 db tüte egy dobozból lélegzik és akkor elég 1 légtömeg mérő, de az előző jobban néz ki :) Vélemények ?
1980 Capri MK3
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Levegő beömlő
A 6 tute egy dobozból elvnek szerintem nem sok értelme mert akkor nem látszik.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Levegő beömlő
plexi doboz?szszaby wrote:A 6 tute egy dobozból elvnek szerintem nem sok értelme mert akkor nem látszik.



"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Levegő beömlő
gyári elektronikával lehet hogy felejtős....Tibi wrote:Szóbakerült a koszvort topikban a szívósor módosítás. Jövőbeli tervem a szívósor átalakítása a korábban mutogatott tütás dologra. ( Igaziból a kinézet miatt - üssetek - , próbálva elkerülni a teljesítmény erőteljes romlását )A 6 pillangósat elsőre elég nagy falatnak tartom de arra gondoltam, hogy 3-3 trombit közösítve soronként 1-1 pillangóval szerelni.Tehát egy hengersor 3 tüte, 1 légkamra , 1 pillangó . Gondolom oldalanként külön légtömegmérő kell, ezeket hogyan lehet hangolni ? Szopó ? Felejtsem el ? A másik egyszerűbb amikor a 6 db tüte egy dobozból lélegzik és akkor elég 1 légtömeg mérő, de az előző jobban néz ki :) Vélemények ?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Levegő beömlő
De a nagy lapos cucc helyett már kisebb lenne.szszaby wrote:A 6 tute egy dobozból elvnek szerintem nem sok értelme mert akkor nem látszik.
1980 Capri MK3
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: Levegő beömlő
Bocsi hogy megpróbálok hozzászakérteni a témához, de ezek a kis tölcsérek, Tüte, ez nem esztétikai szerepből fontos, hanem inkább a szívás közben keletkező, a karburátortorok felső pereménél keletkező visszáram, a turbulencia kiküszöbölésére szolgál. Én raktam ilyet motorra anno, és érezhető teljesítménytöbbletet magában nem adott, de finomabb járást, egyenletesebb motorüzemet igen. Szívás közben, a karburátor torokban belépő levegő nagy sebességnél kis örvényt hoz létre a perem körül, ezáltal csökken a karburátor ill. injector hasznos szívási keresztmetszete. Mivel így kisebb valós keresztmetszeten szív a motor, a porlasztási kép sem lesz olyan, mintha tütével szívna. Esztétikai szerepe van a dolognak, hisz csodaszép, de a lényeget a porlasztás, és a levegő egyenletes, áramlástanilag előnyös, teljes keresztmetszetű beáramlása okozza.
Ha hülyeséget írtam bocsi, én gépész fejjel így tudom.

Ha hülyeséget írtam bocsi, én gépész fejjel így tudom.


Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Levegő beömlő
Tudom. Akkor, hogy miért ? Mert tetszik. Mert csak. ;)Zacy wrote:ezek a kis tölcsérek, Tüte, ez nem esztétikai szerepből fontos
1980 Capri MK3