Egyéb ford donorautók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: Egyéb ford donorautók

Post by szszaby »

Te mindig is különc voltál. :mrgreen:
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Hattyu »

szszaby wrote:Te mindig is különc voltál. :mrgreen:
Csak egyszerűen nem állok be a sorba... :mrgreen: :pia:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Egyéb ford donorautók

Post by levelboss »

szszaby wrote:
levelboss wrote:Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja... :twisted:
A túrbó az tudja. 8)
szerintem pont nem. Teljesen más a karakterisztikája, a nyomatékgörbéje egy hasonlóan erős turbós és egy nagyköbcentis autónak. A turbó magas fordulaton tol nagyot, a sok liter meg alacsonyan húz. Nekem az utóbbi szimpibb! :D

Viszont, ha igaz az, h szinte ugyanaz a blokkja a 4.0-nak és a 2.9-nek (ami simán lehet, mert a 4.0-ának csak a lökete nagyobb) akkor ez azt jelenti, h ki lehet cserélni a főtengelyt, mármint, h a 4.0-ának a főtengelye belefér a 2.9-be és ebből arra merek következtetni h a 2.8-ba is. Helyes a következtetésem?

Ha ezt így meg lehetne oldani a 2.8-ba, akkor abból már 4.1-es moci lenne! :D Kiszámoltam :mrgreen:

Valamint az a kérdés, h a Tauba hogyan rakták bele, mármint milyen befecskendezővel? A 4.0-ás gyáriával?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Hattyu »

levelboss wrote:
Valamint az a kérdés, h a Tauba hogyan rakták bele, mármint milyen befecskendezővel? A 4.0-ás gyáriával?
Na ezt már nem tudom,rég hallottam a srácról és nem tudom hogy pontosan hogy is lett megoldva! :roll:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Árpi »

levelboss wrote:
szszaby wrote:
levelboss wrote:Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja... :twisted:
A túrbó az tudja. 8)
szerintem pont nem. Teljesen más a karakterisztikája, a nyomatékgörbéje egy hasonlóan erős turbós és egy nagyköbcentis autónak. A turbó magas fordulaton tol nagyot, a sok liter meg alacsonyan húz. Nekem az utóbbi szimpibb! :D

Viszont, ha igaz az, h szinte ugyanaz a blokkja a 4.0-nak és a 2.9-nek (ami simán lehet, mert a 4.0-ának csak a lökete nagyobb) akkor ez azt jelenti, h ki lehet cserélni a főtengelyt, mármint, h a 4.0-ának a főtengelye belefér a 2.9-be és ebből arra merek következtetni h a 2.8-ba is. Helyes a következtetésem?

Ha ezt így meg lehetne oldani a 2.8-ba, akkor abból már 4.1-es moci lenne! :D Kiszámoltam :mrgreen:

Valamint az a kérdés, h a Tauba hogyan rakták bele, mármint milyen befecskendezővel? A 4.0-ás gyáriával?
K-jettel hekelte őssze a tag.
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Dartonit »

Itt a tag ezt írja:
Unfortunately, fitting the 4.0 into the 2.9 won't work, because it seems the counterweights are interferring with the base of the cylinders.
http://xr4.estrant.pri.ee/tekstid.php
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Nitrobuster »

levelboss wrote:
szszaby wrote:
levelboss wrote:Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja... :twisted:
A túrbó az tudja. 8)
szerintem pont nem. Teljesen más a karakterisztikája, a nyomatékgörbéje egy hasonlóan erős turbós és egy nagyköbcentis autónak. A turbó magas fordulaton tol nagyot, a sok liter meg alacsonyan húz. Nekem az utóbbi szimpibb! :D

Viszont, ha igaz az, h szinte ugyanaz a blokkja a 4.0-nak és a 2.9-nek (ami simán lehet, mert a 4.0-ának csak a lökete nagyobb) akkor ez azt jelenti, h ki lehet cserélni a főtengelyt, mármint, h a 4.0-ának a főtengelye belefér a 2.9-be és ebből arra merek következtetni h a 2.8-ba is. Helyes a következtetésem?

Ha ezt így meg lehetne oldani a 2.8-ba, akkor abból már 4.1-es moci lenne! :D Kiszámoltam :mrgreen:

Valamint az a kérdés, h a Tauba hogyan rakták bele, mármint milyen befecskendezővel? A 4.0-ás gyáriával?

Ne aggódj a furat is nagyobb 100mm. Az sohc-t berakni kb ugyan olyan hekk mint a bob kozét berakni (eec V) A sima ohv meg 160le. Egyébként még az amcsiknál is drága hozzá minden és itt csak az egyszerűbb dolgokra gondolok.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Egyéb ford donorautók

Post by VipeR-T »

Sziasztok! Ugyan nem éppen donor autó, de nem akartam új topicot nyitni. Szóval, barátnőm autóvásárlás előtt áll. Én nyilván hajtom a kékoválos márka felé, nagy sikerrel. Amit eddig nézett, az a 2000 évjárat körüli Focusok (1.4), amikből van választék rendesen, meg amennyire hallom viszonylag megbízható típus. De, formára nagy kedvence a Puma, és árban sincs nagyon elszállva (hasznaltauto.hu-n 520-tól 1.5-ig vannak). Elolvastam a népítéleteket róla, nagyon jókat mondanak. A futómű zseniális, kezes, stb. Azért a biztonság kedvéért még ide is írok, hátha valakinek van vele tapasztalata, pozitív-negatív egyaránt érdekel. Igazából negatívumot még nem is nagyon hallottam róla, úgyhogy szinte már örülnék egynek :) Ami asszonyomnak fontos lenne, az leginkább a megbízhatóság, és hogy ne legyen nagyon szervízigényes. Gondolom a Focus azért jobb ezekben a szempontokban, de ha nem sokkal, akkor a forma azért győz :) Köszöntem!
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: Egyéb ford donorautók

Post by levelboss »

VipeR-T wrote:Sziasztok! Ugyan nem éppen donor autó, de nem akartam új topicot nyitni. Szóval, barátnőm autóvásárlás előtt áll. Én nyilván hajtom a kékoválos márka felé, nagy sikerrel. Amit eddig nézett, az a 2000 évjárat körüli Focusok (1.4), amikből van választék rendesen, meg amennyire hallom viszonylag megbízható típus. De, formára nagy kedvence a Puma, és árban sincs nagyon elszállva (hasznaltauto.hu-n 520-tól 1.5-ig vannak). Elolvastam a népítéleteket róla, nagyon jókat mondanak. A futómű zseniális, kezes, stb. Azért a biztonság kedvéért még ide is írok, hátha valakinek van vele tapasztalata, pozitív-negatív egyaránt érdekel. Igazából negatívumot még nem is nagyon hallottam róla, úgyhogy szinte már örülnék egynek :) Ami asszonyomnak fontos lenne, az leginkább a megbízhatóság, és hogy ne legyen nagyon szervízigényes. Gondolom a Focus azért jobb ezekben a szempontokban, de ha nem sokkal, akkor a forma azért győz :) Köszöntem!

Hát, ha nagyon szeretnél hallani pumáról rosszat:

Régebben a körút szélén állt egy puma kitört küllőjű gyári alufelnijével

Valamint egyszer a hungaroringen láttam ahogy egy verseny pumából egy kanyarban kihullik, vagy kirepül egy ékszíjtárcsa! :lol: :lol:

De csak azért írtam le, mert annyira szeretted volna! Mindent a Capris kollégákért! :D 8)
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
DavidMolnar
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 307
Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am

Re: Egyéb ford donorautók

Post by DavidMolnar »

Futóműve-padlólemeze Fiesta.
A 75 lovas 1.4 azonos a Focussal, a 90 lovasban hidraulikus szelepnyitás vezérlés van, kerülendő.
Igazából a karosszériaelemek gázak, mert abból nincs sok bontott, gondolom nem áll hegyekben az utángyártott,ezért marad a gyári.
Image
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Süni »

DavidMolnar wrote:Futóműve-padlólemeze Fiesta.
A 75 lovas 1.4 azonos a Focussal, a 90 lovasban hidraulikus szelepnyitás vezérlés van, kerülendő.
Igazából a karosszériaelemek gázak, mert abból nincs sok bontott, gondolom nem áll hegyekben az utángyártott,ezért marad a gyári.
75 lovas Puma nincs.

1.4 90LE
1.6 100LE
1.7 125LE
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: Egyéb ford donorautók

Post by ittyu »

Hattyu wrote:
szszaby wrote:
levelboss wrote:Ez jó hír! 8) Nem semmi a 4liter! Én úgy hallottam, h a köbcentit semmi sem pótolja... :twisted:
A túrbó az tudja. 8)
Én mindig is kompresszor párti voltam :twisted: :twisted:
ma már az elektronika helyettesíti mindet.papadopoulos spyros escort mk2-je 412hp@11500 :!: 16v cossie 1.9 :!: kompressziója 17:1 .........................
User avatar
Hattyu
rengetegetirogatide
Posts: 1555
Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc vagy a TESCO
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by Hattyu »

ittyu wrote:
Hattyu wrote:
szszaby wrote: A túrbó az tudja. 8)
Én mindig is kompresszor párti voltam :twisted: :twisted:
ma már az elektronika helyettesíti mindet.papadopoulos spyros escort mk2-je 412hp@11500 :!: 16v cossie 1.9 :!: kompressziója 17:1 .........................
Lehet hogy régi módi vagyok de akkor is a jó öreg szívó benzines motor mellett vagyok és a kompresszornál,hiába van annak az 1.9esnek olyan nagy ereje de a V8 hangját meg a süvítő kompresszort nem pótolja semmi :laza: :twisted: :burn:
71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Re: Egyéb ford donorautók

Post by gizmo »

más szempontok... versenyre az a motor messze jobb mint egy nagy V8-as... nekünk meg a feeling, a hang, a nyomaték kell :laza: :mrgreen:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
VipeR-T
nemleszgondhasegítis
Posts: 151
Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest, Balaton

Re: Egyéb ford donorautók

Post by VipeR-T »

Kösz az infot, a héten megnézünk pár Pumát, majd csinálok képeket ha lesznek ;)
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220

Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply