
(Remélem megint Caprival mész. :) )
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
bogyo28 wrote:Engem a motorcsere regadója érdekelne, de azt nem láttam sehol hogy változik e. Magyarul a nagyobb mocit rakok a gépbe kell e regadót fizetni vagy sem.
Igen, ez régen igy is volt, nekem az 1.6-os 2.0-á válása nem volt egy 10-es sem, kellett átépítési engedély, uj vizsga és kész. A nagyobb motor miatt kell az átépítési engedély, de capriba engedélyt csak max a 3.0 V6-ra kapsz, mert azzal volt gyárilag. A tipusazonos azt jelenti, hogy szerelték azzal a motorral az autot. Ha a motorkod más, az még jó (nekem granada 2.0 V6 motorkodos moci ment bele) , viszont ha nekik nincs az a motorkod benne a gépben, neked kell vinni papirt arrol hagy az mibe volt és mit tud (van egy ilyen füzetem amiben benne van majdnem mind). Viszont capriba nem szerelt ford vagy bármilyen más motorra nem kapsz átépítési engedély, csak ha az átépítést autotervező mérnök megtervezi. Magyarul nekem a cossie-ra nem nagyon adnának engedélyt. A motorcserénél nem is ez a gond, hanem hogy ha a köbcenti növekedik, akkor a két moci mérete közti regadó különbözetét be kell fizetni. Ez pl agy 2.0 V6 -ról 2.8 V6-ra történő átalakításnál meg kell nézned hogy mennyi lenne a regadóa te eredeti kocsidra, meg arra amiböl kijön a nagyobb moci, és ha a különbözet pozitiv, azt be kell fizetni.Kola wrote:v.melyik nap voltam okmányirodában és az ott ülő néni aszonta:
"ha ugyanakkora motor kerül bele, akkor egy helyi kpm engedély, ha nagyobb, akkor a kpm-től egy átalakítási engedély is kell, meg EGYEZERÖTSZÁZ HUF a forgalmiba átíráshoz (a forgalmi csere 4ezer)."
Ráadásul állítólag viszegetik az emberek ilyen művelet miatt az okmányirodába a forgalmijukat (ergo: nem vagyunk fehér hollók a motorcserével, és talán nem is annyira gáz az a kpm...)
kpm-et még nem hívtam, lehet a milliókat nekik kell tejelni. de ha nem, akkor nem hangzik rosszul.