Zacy 1977-es MkII-ese.
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Csodát semmiféle olajadalék nem tesz, ami kopott az kopott. Nekem volt benne annó, de semmit se vettem észre rajta.
Ford Capri MkI Essex
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Leszedtem a karbit. A karburátoron leszerelt állapotban a gázkart teljesen meghúzva azt tapasztaltam hogy a két felső pillangószelep csak max 1/3-ig nyit ki. Természetes ez? Leszedtem a melegvizes hidegindító berendezést a karburátor oldaláról. Van benne egy rugó, mely egy kis fület mozgat. Van egy másik kis fül is, ami a gázrudazattól jön, és a pillangószelepet vezérli. Na az a kis fül hátrafelé el van hajtva (ezért nyit csak 1/3-ig a felső két pillangósz.), vagy az természetes és a két felső psz-et vákuum vezérli? Ebben kellene nekem segítség, amit előre is köszönök.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Ez normális a hideginditás miatt van így,amint a vízhőfokod eléri az üzemi hőfokot a vizes cuccban/amit leszereltél az oldaláról/az a felcsavart rugó el kezd kiegyenesedni és ez mozdítja azt a rudat ami a két felső pillangószelep állását mozgatja,minnél melegebb a motor annál jobban kinyita a két felső szelep és így több levegőt kapa motor!Míg hideg állapotban kevesebb levegő,dúsabb keverék!Na az meg hogy full gáznál nem nyit ki csak 1/3ig az tényleg a kis fül miatt van,azért hogy ne tudd hirtelen lefullasztani,megtorpantani a motort a túl sok anyaggal!Amint meleg a motor az a kis fül is mozdul és teljesen ki tud nyitni a felső pillangó
Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Köszönöm szépen Sony szaktárs, erre a megállapításra jutottam én is és helyretettem a hibát. Most már hidegen az alapjárati fordulatszám 1500-1600/min, nem dadog, nem fullad le. Következő lépés a termosztát behelyezése lesz a jelenleg üres házba
, majd jövő héten a fűtőradiátorom jön ki a műszerfal alól, mert csak langyos levegőt fúj, azt sem igazán fúj hanem csak lehincöl :? . Nagy cumi azt kiszedni a műszerfal alól? Tervezem hogy kisavazom a belselyét, ha zuhanyrózsa lesz utána akkor megforrasztom, de amit most művel az nagyon dúrva mert nagykabátba kell beleülni ha el akarok menni egyet kocsikázni vele.

Last edited by Zacy on Sun Nov 14, 2010 10:07 am, edited 1 time in total.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Ne csodálkozz, hogy langyosat fúj. Ha nincs benne a termosztát vagy nem jó. Addig nem szedegetném ki a radiátort, amíg a termosztát kérdés meg nem javul.Zacy wrote:Köszönöm szépen Sony szaktárs, erre a megállapításra jutottam én is és helyretettem a hibát. Most már hidegen az alapjárati fordulatszám 1500-1600/min, nem dadog, nem fullad le. Következő lépés a termosztát behelyezése lesz a jelenleg üres házba, majd jövő héten a fűtőradiátorom jön ki a műszerfal alól, mert csak langyos levegőt fúj, azt sem igazán fúj hanem csak lehincöl :? . Nagy cumi azt kiszedni a műszerfal alól? Tervezem hogy kisavazom a belselyét, ha zuhanyrózsa lesz utána akkor megforrasztom, de amit most művel az nagyon dúrva mert nagykabátba kell beleülni ha el akarunk menni egyet kocsikázni vele.
Az Isteni Capri !
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
szerintem jobban jársz ha a fütöradiátort ujra cseréled, olyan 9 pénz körül van az uj. a savazással még nem sok mindenkinek sikerült eredményt elérni.... egyábként könnyen kijön, csak le kell szedni a müszerfal alját, a vizcsöveket és az alatta levő kis lemezt a motortérbe, kikötni a fűtés bowdeneit, aztán már csak 4 csavar tartja...Zacy wrote:Köszönöm szépen Sony szaktárs, erre a megállapításra jutottam én is és helyretettem a hibát. Most már hidegen az alapjárati fordulatszám 1500-1600/min, nem dadog, nem fullad le. Következő lépés a termosztát behelyezése lesz a jelenleg üres házba, majd jövő héten a fűtőradiátorom jön ki a műszerfal alól, mert csak langyos levegőt fúj, azt sem igazán fúj hanem csak lehincöl :? . Nagy cumi azt kiszedni a műszerfal alól? Tervezem hogy kisavazom a belselyét, ha zuhanyrózsa lesz utána akkor megforrasztom, de amit most művel az nagyon dúrva mert nagykabátba kell beleülni ha el akarunk menni egyet kocsikázni vele.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- vasparipa
- egyedülisszerelhet
- Posts: 521
- Joined: Sun Apr 29, 2007 6:08 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Főd
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
És utána már csak azt a kis műanyag dobozkát kell szétszedni, meg aztán újra összerakni, odafigyelve arra a kis ellenállásra, nehogy szétessék, beállítgatni a terelőlapátkákat, és majdnem kész is az egészBogyo28 wrote:szerintem jobban jársz ha a fütöradiátort ujra cseréled, olyan 9 pénz körül van az uj. a savazással még nem sok mindenkinek sikerült eredményt elérni.... egyábként könnyen kijön, csak le kell szedni a müszerfal alját, a vizcsöveket és az alatta levő kis lemezt a motortérbe, kikötni a fűtés bowdeneit, aztán már csak 4 csavar tartja...Zacy wrote:Köszönöm szépen Sony szaktárs, erre a megállapításra jutottam én is és helyretettem a hibát. Most már hidegen az alapjárati fordulatszám 1500-1600/min, nem dadog, nem fullad le. Következő lépés a termosztát behelyezése lesz a jelenleg üres házba, majd jövő héten a fűtőradiátorom jön ki a műszerfal alól, mert csak langyos levegőt fúj, azt sem igazán fúj hanem csak lehincöl :? . Nagy cumi azt kiszedni a műszerfal alól? Tervezem hogy kisavazom a belselyét, ha zuhanyrózsa lesz utána akkor megforrasztom, de amit most művel az nagyon dúrva mert nagykabátba kell beleülni ha el akarunk menni egyet kocsikázni vele.

Egyébként a Főnök nekem valamilyen RÖNÓ radiátort szerzett annó, ami már vagy két éve hibátlanul működik nálam, csak az oldaláról kell leflexelni egy-egy darab lemezt, meg arra kell odafigyelni, hogy a csatlakozói kicsit erősebbek, mint a CAPRI-é, ezért a vízcsöveket meglehetősen nehéz ráhúzni...de lehet!


Negatív!...Az alkoholmentes sör nem szerepel az adatbázisomban!!!
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Csatlakozom az előttem lévőkhöz, én 3-szor szívtam már fűtésügyben..... 

'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Ez a fűtés mindnkinél ennyire kényes téma?Nála se az igazi 

Capri 1974 MKII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
Capri 1981 MKIII
Mondeo Kombi MKIII
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Én is sokat szendvedtem vele, de mióta kicseréltem a radiátort, meg másik motort raktam bele azóta fújja a meleget mint az állat. 8)
Ford Capri MkI Essex
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Én most a másik motornál tartok.. :?szszaby wrote:Én is sokat szendvedtem vele, de mióta kicseréltem a radiátort, meg másik motort raktam bele azóta fújja a meleget mint az állat. 8)
Zúgva-kerepelve, de fűt.

- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Na, ma helyretettem a hidegindító rendszert, kb 1900-2000 között pörög. Kicseréltem a karbi tetején a levegőszűrőházat tartó két tőcsavart, nem voltak végig menetesek, és az előző tulaj inkább tett alá fain slagdarabokat hogy leszorítsa az anya. Leburkoltam azt a kipufogósort, ahonnan a levegőszűrőház forró levegőt szív, és a végén a vákuumos lapát is rendesen működik, kb 3perc üzem után már melegszik a levegőszűrőház. A hűtővíz visszajelzőmet is meg kellett szegelni, már feketére volt égve a vezeték. A fűtésen annyit korrigáltam egyenlőre amíg meg nem jön a termosztátom, hogy a hideg-meleg bovden nem volt jól beállítva ( a bovden fekete tokját rögzítő lemezfülön nagyon túl lógott a bovdentok, kb 15mm-t). Emiatt nem volt rendes fűtésem, de majd kiderül, ha holnap elmegyek kipróbálni és izzadva szállok ki akkor azt megírom feltétlenül.
Ha már így gondolkodom, kellene nekem egy MkII-es hűtőmaszk. Most MkIII-é van rajta, de a máshova eső felfogatásokat az előző tulajok valamelyike lemezfülek és popszegecshúzó segítségével oldotta meg. Na most az egész hűtőmaszk cafog mint bíró seggében a lóf*sz...
Ha már így gondolkodom, kellene nekem egy MkII-es hűtőmaszk. Most MkIII-é van rajta, de a máshova eső felfogatásokat az előző tulajok valamelyike lemezfülek és popszegecshúzó segítségével oldotta meg. Na most az egész hűtőmaszk cafog mint bíró seggében a lóf*sz...

Last edited by Zacy on Sun Nov 23, 2008 11:08 pm, edited 1 time in total.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Haver tarkón vágott mer nem írtam be hogy Ő is segített...... :?
A HAVER IS SEGÍTETT!!!
A HAVER IS SEGÍTETT!!!

Last edited by Zacy on Sun Nov 14, 2010 10:09 am, edited 1 time in total.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: Zacy 1977-es MkII-ese.
Példás! 8) Egyébként nem sok az a 1900-2000 közötti alapjárat????Zacy wrote:Asszony tarkón vágott mer nem írtam be hogy Ő is segített...... :?
AZ ASSZONY IS SEGÍTETT!!!

'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..