Generátor bekötés
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Békéscsaba
Generátor bekötés
Nem tudna valaki felteni képet 2.9 Efi scorpio generátorának hátuljáról, hogy a vezetékek bekötése jól látszódjon?? Érdekelne továbbá, hogy a motoron lévő vastag fekete testkábelből (ez. kb. 80 cm hosszú) hová megy a leágazott vékonyabb, szintén fekete.
Üdv. F
Üdv. F
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Békéscsaba
Re: képek
Nem ennyire egyszerű, mert a motor ki lett szerelve és másik gépre kerül. Egyelőre semmi kábel, mindent újra kellhúzni. A régi köteg megvan, a nehezen érthető dolgok felcimkézve, de ez kimarat, és az idő homályába veszett a megoldás. A legjobb egy fénykép lenne, aról rögtön látnám mi a helyzet.
Azért köszi, üdv.: f
Azért köszi, üdv.: f
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: képek
ehhez tök fölösleges kép, bár csak mocsokságom teszi hozzá
hogy akit ez megakaszt az hogy fogja a teljes efi-t átkábelezni egy másik autóba?
a megoldás: a akksi test-jéről 2 kábel megy minimum, az egyik (a vastagabb) a motorra (bárhova lehet kötni ahol fém van), a másik (álltalában rövid és vékonyabb), az a kasztnira. A generátprra legtöbbször 2 kábel megy, egy vastagabb piros és egy vékony kék. a gyári capri cuccnál a piros 2 részre van osztva, és ott egy ilyesmi csatival van megoldva:
az ujabb generátorok, mint ami a 2.9 efi-n is van 2 szemes csatival csatlakozik. a vastagabb csavarra megy a vastag piros kábel, ami az akku pozitiv részéhez csatlakozik. ha több vastag csavar is van, akkor azt kell hasnálni amin látszik hogy tiszta, a tök koszoson maradt csavaron valószinüleg nem volt semmi. a kisseb átmérőjü csavarra megy a kék vezeték ami a generátor gerjesztése, ami a műszerfal töltésvisszajelző lámpájától jön. Ha a capri féle csati van a jövöbeli autón, azt le kell cserélni 2 db szemes csatira:
egy kissebbet a kékre, egy nagyobbat meg a 2 pirosra...

a megoldás: a akksi test-jéről 2 kábel megy minimum, az egyik (a vastagabb) a motorra (bárhova lehet kötni ahol fém van), a másik (álltalában rövid és vékonyabb), az a kasztnira. A generátprra legtöbbször 2 kábel megy, egy vastagabb piros és egy vékony kék. a gyári capri cuccnál a piros 2 részre van osztva, és ott egy ilyesmi csatival van megoldva:
az ujabb generátorok, mint ami a 2.9 efi-n is van 2 szemes csatival csatlakozik. a vastagabb csavarra megy a vastag piros kábel, ami az akku pozitiv részéhez csatlakozik. ha több vastag csavar is van, akkor azt kell hasnálni amin látszik hogy tiszta, a tök koszoson maradt csavaron valószinüleg nem volt semmi. a kisseb átmérőjü csavarra megy a kék vezeték ami a generátor gerjesztése, ami a műszerfal töltésvisszajelző lámpájától jön. Ha a capri féle csati van a jövöbeli autón, azt le kell cserélni 2 db szemes csatira:
egy kissebbet a kékre, egy nagyobbat meg a 2 pirosra...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: képek
Bogyo28 wrote:ehhez tök fölösleges kép, bár csak mocsokságom teszi hozzáhogy akit ez megakaszt az hogy fogja a teljes efi-t átkábelezni egy másik autóba?
a megoldás: a akksi test-jéről 2 kábel megy minimum, az egyik (a vastagabb) a motorra (bárhova lehet kötni ahol fém van), a másik (álltalában rövid és vékonyabb), az a kasztnira. A generátprra legtöbbször 2 kábel megy, egy vastagabb piros és egy vékony kék. a gyári capri cuccnál a piros 2 részre van osztva, és ott egy ilyesmi csatival van megoldva:
az ujabb generátorok, mint ami a 2.9 efi-n is van 2 szemes csatival csatlakozik. a vastagabb csavarra megy a vastag piros kábel, ami az akku pozitiv részéhez csatlakozik. ha több vastag csavar is van, akkor azt kell hasnálni amin látszik hogy tiszta, a tök koszoson maradt csavaron valószinüleg nem volt semmi. a kisseb átmérőjü csavarra megy a kék vezeték ami a generátor gerjesztése, ami a műszerfal töltésvisszajelző lámpájától jön. Ha a capri féle csati van a jövöbeli autón, azt le kell cserélni 2 db szemes csatira:
egy kissebbet a kékre, egy nagyobbat meg a 2 pirosra...
Ez igaz, egy Efit átvezetékelni még úgy is raccos ha megvan a köteg....nemhogy anélkül
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Sat Nov 08, 2008 3:03 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Békéscsaba
Re: képek
Nem ennyire gáz a helyzet. Íme néhány fotó a projectről és a kérdésben szereplő generátorról. A motort sajnos nem én bontottam ki, ezért van az, hogy a egyes helyeken bizonytalan vagyok. A bekarikázott vezetékeknek nem tudom a helyét, de egy részük biztosan a generátorhoz megy. De hogy ott melyik pólusra, azt nem tudom. Amúgy a project egy airboat volt, és remélem lesz is még. A vékonyabb (éstöbbségben lévő) vezetékek jól fel voltak cimkézve, de a vastagak nem (gondolom aki a bontást végezte, annak egyértelműek voltak, de én nem szeretném hazavágni az elektronikát egy mellényúlással.
Ennek tükrében kérem a segítségeteket.
Ennek tükrében kérem a segítségeteket.
- Attachments
-
- Kép 044.jpg (83.1 KiB) Viewed 28638 times
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: képek
a fent leírtaknál egyszerübben nem tudom leírni... lehet egyszerübb ha elviszed egy villamosságis emberhez és összedrótozza neked 3 perc alatt...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4