
Videók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: Videók
Ez igen!!!!! 

'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Videók
Kösz a gratulációkat :) Süni: cirka 6 millából raktuk össze, 10ért a tiéd :P Egyébként ha minden igaz lesz 2009-es modell is... Ha belefér az időbe a Capri mellé 8)
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Re: Videók
Irhatnál róla több infót, pl kik ezek a rácok? Baráti társaság, vagy valami más?
Milyen motor van a gépben, nagyon komoly helyen készült (mühely) kinél van ilyen tutui
háttér stb.
Milyen motor van a gépben, nagyon komoly helyen készült (mühely) kinél van ilyen tutui
háttér stb.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Videók
Ott a honlap, ami a BME-é, tehát gondolom a Műszaki Egyetem hallgatói, és valszeg a suli keretein belül csinálták. Engem ez birizgál, hogy valószínű nem kaptak érte pénzt, akkor mi került benne 6 millába ?driver wrote:Irhatnál róla több infót, pl kik ezek a rácok? Baráti társaság, vagy valami más?
Milyen motor van a gépben, nagyon komoly helyen készült (mühely) kinél van ilyen tutui
háttér stb.

- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: Videók
...pizzák, sör, tömények... 

"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Videók
Írok én róla szívesen :). A lényeg: ez egy egyetemek közötti versenysorozatra, az úgynevezett Formula SAE szériára készült gép. Ez egy tervezői verseny, pontozzák a költséghatékonyságot és a szerkezet megtervezettségét is, szakmai zsűri segítségével. Meg persze vannak maguk a versenyszámok. Ahogy Süni is írta, a BME hallgatói vagyunk, főleg Közlekedésmérnöki karról, de vannak Gépészek és Villanykarosok is. Szabályai elég sokrétűek, főleg a biztonság tekintetében, mivel a pilótáknak is, csakúgy mint minden csapattagnak hallgatónak kell lenni, és hülyén nézne ki ha valaki egy ilyen versenyen maradna ott. Ami még fontos, hogy max 610 köbcentis motorral lehet hajtani, ezen belül feltöltő, 1-1000 hengerig akármi, amit akarsz csinálni. Egy nagy szopó van: az egész szívórendszer egy 20mm-es sűkítőn át szívhat. Ami pont lófasz.
Pénzt nyilván nem kaptunk érte, sőt inkább mi toltunk bele nem is keveset... A 6 milla meg nem olyan sok ám ha összerakod: sok szénszálas cucc van rajta, versenyfékek, lengéscsillapítók darabja asszem valami 400e volt, homológ versenycucc 2 szett, kormányrendszer egyedi gyártása, 40db slick gumi, ilyesmi. Egyébként támogatókat továbbra is keresünk, akár nagy Capri-klub matrica is kerülhet a jövő évi autó orrára :P Nyilván meg lehetne csinálni ezt olcsóbban is, bontott cuccokból összerakva, de azért igyekeztünk "profik" maradni amennyire lehetséges, pl motort egyszerűen nem adnak el újonnan önmagában, muszáj bontottat venni.
A miénkben konkrétan egy 2003-as R6os Yamaha blokk van, egyedi tervezésű szívó és kipufogórendszerrrel, a fojtásra optimalizálva. A műhely is a BME-é, nem konkrétan a miénk. De nem is egy helyszín, szóval a futóműves labor, a karbon labor, a fémmegmunkáló, meg ezek mind mind külön tanszékeké, akikkel egyenként le kellett meccselni hogy használhassuk a helyszínt.
Az eredményeinkről is írok, ha már elkezdtem: idén a németországi és olaszországi futamra sikerült kijutnunk. A német futamon a legjobb újonc címért versenyeztünk, amit sajnos egy rosszul méretezett féltengely elvett tőlünk, az utolsó versenyszámban eltört, de az addigi pontjaink alapján is a 80 csapatból a 40. helyre jutottunk, ha jól emlékszem második újonc csapatként. Az olaszországi verseny jóval "elitebb", csak 36 csapat nevezhetett, itt már végigmentünk, a 16. helyet értük el. Olyan csapatokat előzve meg, akikenk költségvetése nem ritkán a miénk 10szerese... De hát ilyen a versenysport azt mondják.
Egyébként az egész keleteurópai térségből a miénk az első csapat, ez volt az első évünk, ami nagyon jó lenne, ha a következő évekre sikerülne ezt a tudást átörökíteni, mert a csapat nagy része lassan végez, nem lenne jó ha egy egyszeri kalandként maradna ez meg, de szerencsére úgy néz ki hogy vannak érdeklődő fiatalok.
Ja, egy érdekesség: a video elején látszik amikor Kiss Norbi és Wéber Gábor mennek a géppel. Jjó volt látni a szkeptikus arcukat, amikor beülnek hogy hát, micsoda kis szar, aztán kiszállva kérnek pár törölközőt és átkozzák a seat kupát, mert ez a nagybetűs versenyzés... :)
Pénzt nyilván nem kaptunk érte, sőt inkább mi toltunk bele nem is keveset... A 6 milla meg nem olyan sok ám ha összerakod: sok szénszálas cucc van rajta, versenyfékek, lengéscsillapítók darabja asszem valami 400e volt, homológ versenycucc 2 szett, kormányrendszer egyedi gyártása, 40db slick gumi, ilyesmi. Egyébként támogatókat továbbra is keresünk, akár nagy Capri-klub matrica is kerülhet a jövő évi autó orrára :P Nyilván meg lehetne csinálni ezt olcsóbban is, bontott cuccokból összerakva, de azért igyekeztünk "profik" maradni amennyire lehetséges, pl motort egyszerűen nem adnak el újonnan önmagában, muszáj bontottat venni.
A miénkben konkrétan egy 2003-as R6os Yamaha blokk van, egyedi tervezésű szívó és kipufogórendszerrrel, a fojtásra optimalizálva. A műhely is a BME-é, nem konkrétan a miénk. De nem is egy helyszín, szóval a futóműves labor, a karbon labor, a fémmegmunkáló, meg ezek mind mind külön tanszékeké, akikkel egyenként le kellett meccselni hogy használhassuk a helyszínt.
Az eredményeinkről is írok, ha már elkezdtem: idén a németországi és olaszországi futamra sikerült kijutnunk. A német futamon a legjobb újonc címért versenyeztünk, amit sajnos egy rosszul méretezett féltengely elvett tőlünk, az utolsó versenyszámban eltört, de az addigi pontjaink alapján is a 80 csapatból a 40. helyre jutottunk, ha jól emlékszem második újonc csapatként. Az olaszországi verseny jóval "elitebb", csak 36 csapat nevezhetett, itt már végigmentünk, a 16. helyet értük el. Olyan csapatokat előzve meg, akikenk költségvetése nem ritkán a miénk 10szerese... De hát ilyen a versenysport azt mondják.
Egyébként az egész keleteurópai térségből a miénk az első csapat, ez volt az első évünk, ami nagyon jó lenne, ha a következő évekre sikerülne ezt a tudást átörökíteni, mert a csapat nagy része lassan végez, nem lenne jó ha egy egyszeri kalandként maradna ez meg, de szerencsére úgy néz ki hogy vannak érdeklődő fiatalok.
Ja, egy érdekesség: a video elején látszik amikor Kiss Norbi és Wéber Gábor mennek a géppel. Jjó volt látni a szkeptikus arcukat, amikor beülnek hogy hát, micsoda kis szar, aztán kiszállva kérnek pár törölközőt és átkozzák a seat kupát, mert ez a nagybetűs versenyzés... :)
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Videók
VipeR-T wrote:Írok én róla szívesen :). A lényeg: ez egy egyetemek közötti versenysorozatra, az úgynevezett Formula SAE szériára készült gép. Ez egy tervezői verseny, pontozzák a költséghatékonyságot és a szerkezet megtervezettségét is, szakmai zsűri segítségével. Meg persze vannak maguk a versenyszámok. Ahogy Süni is írta, a BME hallgatói vagyunk, főleg Közlekedésmérnöki karról, de vannak Gépészek és Villanykarosok is. Szabályai elég sokrétűek, főleg a biztonság tekintetében, mivel a pilótáknak is, csakúgy mint minden csapattagnak hallgatónak kell lenni, és hülyén nézne ki ha valaki egy ilyen versenyen maradna ott. Ami még fontos, hogy max 610 köbcentis motorral lehet hajtani, ezen belül feltöltő, 1-1000 hengerig akármi, amit akarsz csinálni. Egy nagy szopó van: az egész szívórendszer egy 20mm-es sűkítőn át szívhat. Ami pont lófasz.
Pénzt nyilván nem kaptunk érte, sőt inkább mi toltunk bele nem is keveset... A 6 milla meg nem olyan sok ám ha összerakod: sok szénszálas cucc van rajta, versenyfékek, lengéscsillapítók darabja asszem valami 400e volt, homológ versenycucc 2 szett, kormányrendszer egyedi gyártása, 40db slick gumi, ilyesmi. Egyébként támogatókat továbbra is keresünk, akár nagy Capri-klub matrica is kerülhet a jövő évi autó orrára :P Nyilván meg lehetne csinálni ezt olcsóbban is, bontott cuccokból összerakva, de azért igyekeztünk "profik" maradni amennyire lehetséges, pl motort egyszerűen nem adnak el újonnan önmagában, muszáj bontottat venni.
A miénkben konkrétan egy 2003-as R6os Yamaha blokk van, egyedi tervezésű szívó és kipufogórendszerrrel, a fojtásra optimalizálva. A műhely is a BME-é, nem konkrétan a miénk. De nem is egy helyszín, szóval a futóműves labor, a karbon labor, a fémmegmunkáló, meg ezek mind mind külön tanszékeké, akikkel egyenként le kellett meccselni hogy használhassuk a helyszínt.
Az eredményeinkről is írok, ha már elkezdtem: idén a németországi és olaszországi futamra sikerült kijutnunk. A német futamon a legjobb újonc címért versenyeztünk, amit sajnos egy rosszul méretezett féltengely elvett tőlünk, az utolsó versenyszámban eltört, de az addigi pontjaink alapján is a 80 csapatból a 40. helyre jutottunk, ha jól emlékszem második újonc csapatként. Az olaszországi verseny jóval "elitebb", csak 36 csapat nevezhetett, itt már végigmentünk, a 16. helyet értük el. Olyan csapatokat előzve meg, akikenk költségvetése nem ritkán a miénk 10szerese... De hát ilyen a versenysport azt mondják.
Egyébként az egész keleteurópai térségből a miénk az első csapat, ez volt az első évünk, ami nagyon jó lenne, ha a következő évekre sikerülne ezt a tudást átörökíteni, mert a csapat nagy része lassan végez, nem lenne jó ha egy egyszeri kalandként maradna ez meg, de szerencsére úgy néz ki hogy vannak érdeklődő fiatalok.
Ja, egy érdekesség: a video elején látszik amikor Kiss Norbi és Wéber Gábor mennek a géppel. Jjó volt látni a szkeptikus arcukat, amikor beülnek hogy hát, micsoda kis szar, aztán kiszállva kérnek pár törölközőt és átkozzák a seat kupát, mert ez a nagybetűs versenyzés... :)






http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Videók
Gratulálok, ez nagyon jó !
Én azt hittem, hogy csak a filmekben van ilyen, hogy okosságot is lehet egy egyetemen csinálni :)
Én azt hittem, hogy csak a filmekben van ilyen, hogy okosságot is lehet egy egyetemen csinálni :)
1980 Capri MK3
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
Re: Videók

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Videók
nem tudom jól gondolom e, de ha jól olvasgattam a lapon akkor sok minden készült külsö cégeknél is, szponzorációban, itt gondolom azt az árat számolták hozzá mintha valaki ezt kifizetné, nem pedig azt amiből kijött....de lehet hogy ugy számolták hogy ennyiből tudnál egy ilyet megcsinálni, ha mindent kifizetnél. ez nem a mi féle költségvetésünk, hogy mindent összeszedni ocsoé meg a haverok szerelik, és hát a versenycuccokat azt meg kell venni és nem olcsók...Süni wrote:Ott a honlap, ami a BME-é, tehát gondolom a Műszaki Egyetem hallgatói, és valszeg a suli keretein belül csinálták. Engem ez birizgál, hogy valószínű nem kaptak érte pénzt, akkor mi került benne 6 millába ?driver wrote:Irhatnál róla több infót, pl kik ezek a rácok? Baráti társaság, vagy valami más?
Milyen motor van a gépben, nagyon komoly helyen készült (mühely) kinél van ilyen tutui
háttér stb.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- VipeR-T
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 151
- Joined: Thu Nov 23, 2006 2:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest, Balaton
Re: Videók
Bogyó: Pontosan, persze. Ezt az autót ennyiből lehetne újra megcsinálni, még valamiféle általány összeszerelési munkadíj is van benne. Persze nem ettől lett ennyi az annyi. A 2009-es szabályokban egyébként frappánsan megoldották, hogy senki ne csaljon lefelé a költségekkel: minden egyes alkatrészt biztosítani kell a konkurens csapatoknak a feltüntett áron. Tehát ha mi azt mondjuk hogy a karbon lengőkarok 1ft-ba kerültek, semmi gond, kapunk rá egy valag pontot, de az összes csapat jelentkezni fog hogy kell neki lengőkar 1 ft-ért, mi pedig kötelesek vagyunk annyiért adni.
1979 Polski Fiat 126p
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Ford Capri 2.0 V6
1985 Ford Sierra XR4x4 2.8i
1997 Suzuki GSX-R 750
200? Ikarus Scolo 1.3
2003 Ford Mondeo ST220
Autós kiegészítők: http://www.bakogarazs.hu" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Videók
ez tetszik ez a csavar a dologban, jól kitalálták a szervezők...VipeR-T wrote:Bogyó: Pontosan, persze. Ezt az autót ennyiből lehetne újra megcsinálni, még valamiféle általány összeszerelési munkadíj is van benne. Persze nem ettől lett ennyi az annyi. A 2009-es szabályokban egyébként frappánsan megoldották, hogy senki ne csaljon lefelé a költségekkel: minden egyes alkatrészt biztosítani kell a konkurens csapatoknak a feltüntett áron. Tehát ha mi azt mondjuk hogy a karbon lengőkarok 1ft-ba kerültek, semmi gond, kapunk rá egy valag pontot, de az összes csapat jelentkezni fog hogy kell neki lengőkar 1 ft-ért, mi pedig kötelesek vagyunk annyiért adni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Hattyu
- rengetegetirogatide
- Posts: 1555
- Joined: Fri Oct 06, 2006 10:46 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc vagy a TESCO
- Contact:
Re: Videók
Szép kis hang :D
Ebbe már lehet egy pici erő
Ebbe már lehet egy pici erő

71' Taunus 2a 1.3 s4 to ??? :)(a feltámasztásos)
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
"A Remény hal meg utoljára!"
Trust no one!!
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Videók
Ejha v8 twin turbo... szép hangja van nagyon. Elég brutális, amikor egy ilyen fortyogó bugyborékoló autó váratlanul elkezd még fütyülni is. :D
Ford Capri 1978 2600 GT :D