2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 60
- Joined: Mon Jan 16, 2006 11:36 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Magyarorszag/Nemetorszag
2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Sziasztok,
elvi alapon erdekel, hogy ha a 2.3-as hengerfej szelepekkel + 35/35 EEIT karbi kerul fel a 2.0 V6 blokkra, akkor 1. normalisan mukodik-e (miert ne mukodne, nem?), 2. nyerek-e valami plusz teljesitmenyt?
Illetve ha csak a 32/32 EEIT karbit cserelem ki a nagyobbra, az hasznalhat-e valamit?
En ugy tudom - lehet, hogy szarul -, hogy a ket blokk teljesitmenye kozotti kulonbsegeert alapvetoen nem a nagyobb loketterfogat, hanem a nagyobb szelepek + nagyobb karbi a felelos.
elore is koszi,
afbalint
elvi alapon erdekel, hogy ha a 2.3-as hengerfej szelepekkel + 35/35 EEIT karbi kerul fel a 2.0 V6 blokkra, akkor 1. normalisan mukodik-e (miert ne mukodne, nem?), 2. nyerek-e valami plusz teljesitmenyt?
Illetve ha csak a 32/32 EEIT karbit cserelem ki a nagyobbra, az hasznalhat-e valamit?
En ugy tudom - lehet, hogy szarul -, hogy a ket blokk teljesitmenye kozotti kulonbsegeert alapvetoen nem a nagyobb loketterfogat, hanem a nagyobb szelepek + nagyobb karbi a felelos.
elore is koszi,
afbalint
bandi
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Elviekben biztos hogy kell lennie teljesítmény növekedésnek, mert a zsigákra is valamiért ráteszik a két dupla 40es wébert
Egyik barátommal tanakodtunk ilyesmin, hogy hogy lehetne a 6 hengerre megoldani a megfelelő karbikialakítást, voltak elvetemült ötletek is, mint pl 6 kis motorkarburátor, vagy 3 duplatorkú karbi, de ezeknek a méretezését sajnos nem vágom, sem a közel 40 fős szerelőosztályom :?
Ugyanakkor a 2.0 és a 2.3 között szerintem ami elég nagy kölünbség, az a kompresszió, ami (nekünk sajnos) a 2.3-as javára szól
2.0 : 8,2
2.3 : 9.0

Egyik barátommal tanakodtunk ilyesmin, hogy hogy lehetne a 6 hengerre megoldani a megfelelő karbikialakítást, voltak elvetemült ötletek is, mint pl 6 kis motorkarburátor, vagy 3 duplatorkú karbi, de ezeknek a méretezését sajnos nem vágom, sem a közel 40 fős szerelőosztályom :?
Ugyanakkor a 2.0 és a 2.3 között szerintem ami elég nagy kölünbség, az a kompresszió, ami (nekünk sajnos) a 2.3-as javára szól

2.0 : 8,2
2.3 : 9.0
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Úgy tudom a hengerfejeket nem lehet cserélgetni, max a szelepeket, ami portolás nélkül nem sokat ér.
A karbicsere is jelent teljesítménynövekedést (ha ugyanígy a szívócsatornák méretét is növeled), de amíg nem babrálod a vezérlést (veztengely), nem tolod ki a fordulatszámtartományt(forgótömeg csökkentés) +kipuffrendszer, ne számolj nagy dolgokkal. max 10hp
A karbicsere is jelent teljesítménynövekedést (ha ugyanígy a szívócsatornák méretét is növeled), de amíg nem babrálod a vezérlést (veztengely), nem tolod ki a fordulatszámtartományt(forgótömeg csökkentés) +kipuffrendszer, ne számolj nagy dolgokkal. max 10hp
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Azért a 40-es fekvőkhöz a Zsigákra jár nagyobb szelep, meg más veztengely is.
Itten e a sokkarbi :
http://www.ricwood.com/JPEGS/set2_jpegs/v6engine.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Itten e a sokkarbi :
http://www.ricwood.com/JPEGS/set2_jpegs/v6engine.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
2.0-es motorra felmegy a 2.3-as hengerfej.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
felmegy és jól lecsökken a kompresszió szerintem. nagyobb az égéstér a 2,3asnál (folydékkal kimérhető,) és akkor az inkább minusz lóerő is lehet.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Marco
- márokosanistudnézni
- Posts: 57
- Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Újpest, Rákospalota
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Hi All!! Nem tudjátok véletlen hogy felkerült e a 2.3as hengerfej és a karbi? Mert én vettem meg tőle a kocsit és nem nagyon tudom elérni és hátha tudtok erről valami infót! Thx! 

1979 Sárgaság 2.0 v6
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
A zsigákra nagyob nyitású vez tengely kerül ha nagyobb Webert akar igazán kihasználni valaki.
A 2.0-es Capri motor hengerfalát kell megmérni milyen vastag és ki lell számolni elbírja-e ha fel lenne fúrva 2.3 ra.Aztán nagyobb fengerfej és karbi és tuti lesz.Persze ha csak hengerfelyet akarsz rátenni,akkor a blokból kell lesíkoltatni vagy 1.5mm-t.És ha beleérnének a szelepek a dugóba akkor azokat zsebelni kellene.Ha persze lehet és nem vékony a tetejük.Szóval amit a zsigával megtanultam azt is lehet használni nyugodtan, mert ez is motor az is motor csak más a neve.
Egyébként ha valaki finomítani,tuningolni szeretne szivesen segitek benne.Hajtókar könnyités,polírozás,grammolás.Úgy látom a Capri jól tuningolható.
Legutóbbi tervem egy turbo,befecskendező lada lett volna de eladták sajnos a donort. :(
Ja és ha esetleg homokfúvatni kell azt is vállalok nemsokára.
A 2.0-es Capri motor hengerfalát kell megmérni milyen vastag és ki lell számolni elbírja-e ha fel lenne fúrva 2.3 ra.Aztán nagyobb fengerfej és karbi és tuti lesz.Persze ha csak hengerfelyet akarsz rátenni,akkor a blokból kell lesíkoltatni vagy 1.5mm-t.És ha beleérnének a szelepek a dugóba akkor azokat zsebelni kellene.Ha persze lehet és nem vékony a tetejük.Szóval amit a zsigával megtanultam azt is lehet használni nyugodtan, mert ez is motor az is motor csak más a neve.
Egyébként ha valaki finomítani,tuningolni szeretne szivesen segitek benne.Hajtókar könnyités,polírozás,grammolás.Úgy látom a Capri jól tuningolható.
Legutóbbi tervem egy turbo,befecskendező lada lett volna de eladták sajnos a donort. :(
Ja és ha esetleg homokfúvatni kell azt is vállalok nemsokára.
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
a ét lityik capri hengerfala nem elég vastag.az enyém utolsó túlméreten van ami 93 mm és igy is csak 2.1
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
A tied nem utolsó túlméreten van hanem extra méretre van fúrva. 90,82 ről lett 93-ra fúrva.
Szerintem meg a 2.0 V6 el kell hogy bírja a 6mm-es túlfúrást. Nekem az 1.3 V4 ugyanezzel a dugóval volt szerelve és az elbírta volna a 90-est. A V6 meg ugyanaz csak két hengerrel több.
Szerintem meg a 2.0 V6 el kell hogy bírja a 6mm-es túlfúrást. Nekem az 1.3 V4 ugyanezzel a dugóval volt szerelve és az elbírta volna a 90-est. A V6 meg ugyanaz csak két hengerrel több.
Ford Capri MkI Essex
- Kenny
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 127
- Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Bizony, az nem túlméret, hanem a 2.8 V6 alapméretes dugók. De lehet 94mm-es túlméretes dugót is beletenni.Iván wrote:a ét lityik capri hengerfala nem elég vastag.az enyém utolsó túlméreten van ami 93 mm és igy is csak 2.1
93mm-es dugóval 2091cc
94mm-es dugóval 2136cc
Viszont nagyobb löketű főtengellyel(88mm), 94mm-es dugóval 2443cc lehet kihozni a Pinto-ból. Ajánlott a 205-s blokk.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
2.8-nak nem túlméret, de a pintónak az. Meg ez nem sima dugó, mert magasabb a teteje, és emiatt nem kellett a blokkból levenni.
Ford Capri MkI Essex
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
Hello Iván,neked milyen autód van?Motor milyen van benne?
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
nekem egy mk1 furt 2.0literes van.igy 2.1-es a block.sor4/pintó/
máma állitottunk szelephézagot rajta..meg körbenéztük egy kicsit igy is meg úgyis meg mindenhogy.csak arra sikerült rájönni hogy a karbiból fröcsög a benzin...semmi extra csak zuhanyozni lehetne alatta.
máma állitottunk szelephézagot rajta..meg körbenéztük egy kicsit igy is meg úgyis meg mindenhogy.csak arra sikerült rájönni hogy a karbiból fröcsög a benzin...semmi extra csak zuhanyozni lehetne alatta.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.0 V6 motor tuning 2.3 V6 hengerfej es karbival - mukodik?
ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...zeuszmotoros wrote:A zsigákra nagyob nyitású vez tengely kerül ha nagyobb Webert akar igazán kihasználni valaki.
A 2.0-es Capri motor hengerfalát kell megmérni milyen vastag és ki lell számolni elbírja-e ha fel lenne fúrva 2.3 ra.Aztán nagyobb fengerfej és karbi és tuti lesz.Persze ha csak hengerfelyet akarsz rátenni,akkor a blokból kell lesíkoltatni vagy 1.5mm-t.És ha beleérnének a szelepek a dugóba akkor azokat zsebelni kellene.Ha persze lehet és nem vékony a tetejük.Szóval amit a zsigával megtanultam azt is lehet használni nyugodtan, mert ez is motor az is motor csak más a neve.
Egyébként ha valaki finomítani,tuningolni szeretne szivesen segitek benne.Hajtókar könnyités,polírozás,grammolás.Úgy látom a Capri jól tuningolható.
Legutóbbi tervem egy turbo,befecskendező lada lett volna de eladták sajnos a donort. :(
Ja és ha esetleg homokfúvatni kell azt is vállalok nemsokára.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4