Engem is érdekelne 2.0 V6 "tuningja". Persze nem "szénné hegyezés"-ről lenne szó, hanem egyszerűen erő növelésről. Szeretném hamarosan generáloztatni a motoromat, és egyben egy kis tuningra is gondoltam.
Ha felfúratom 2.3-asra (D90-es furat), akkor meg lehet hagyni a jelenlegi hengerfejet, vagy azt mindenképp cserélni kell? A kompresszió viszony miatt kérdezem. Ha esetleg maradna a 2.0 hengerfej, akkor elvileg síkolás nélkül is nagyobb kompresszió jönne létre a hengerfejekben...
Persze ez csak elmélet... :D Tud esetleg valaki pontos adatokat a 2.0 és 2.3 hengefej űrtartalmára és szelepméreteire?
A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.
Lehet menne lemezből is, de akkor meg minek lemezezni, a gyárira kell hegeszteni pár lemezt hogy olyan formája legyen mint az alu deklinek és el lehet küldeni krómozni. Azért öntéssel mert az a legegyszerűbb alakadó technológia.
Zacy wrote:A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.
A hengerfejből nyugodtan levehetsz 1mm-t, nekem 3 Caprin is le volt véve.No problem!!
Zacy wrote:Lehet menne lemezből is, de akkor meg minek lemezezni, a gyárira kell hegeszteni pár lemezt hogy olyan formája legyen mint az alu deklinek és el lehet küldeni krómozni. Azért öntéssel mert az a legegyszerűbb alakadó technológia.
megint a szokásos kérdés: minek önteni ha van gyári? csak a 2.0 tuningból kiindulva....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Zacy wrote:A tuningon nekem is jár az agyam nagyon, de nem akarok és nem is fogom 2,8-ra cserélni. Ez nálam elvi kérdés. Épp tegnapelött fűztem össze a Blant szakitól vásárolt motort(átmosás, olajozás miatt lett szétfűzve). Hengerfejek kitakarítva, szelepfészkek felmarva, szelepek köszörülve. Ha valaki tudja esetleg hogy mekkora szelepszár szimering kell a szívószelepekre (a kipuff szelepeken én csak egy kis műanyagkupakot találtam), annak megköszönném az infót. Tehát a blokkom kész, henger fejekér holnap megyek, szívosorom kiganajozva és legyöngyözve. A tuning a Cologne blokkon kényes kérdés, hengerfejből levvenni nem nagyon lehet mert szerintem nem megy be a szívósor. Alapban ott a sziámi kipuff, ami hatalmas butítás. Egyetlen megoldás marad a Colognéra szerintem az a turbofeltöltö, de az sem 1 baron. Gondolkodtam rajta sokat, nem tudom mi lesz belőle. Épp ma öntöttem alu szelepfedelet, inkább lett muskátlisláda mint szelepfedél, még finomítanom kell a dolgokon, remélem összejön. Ki milyen feliratot látna szívesen a szelepfedélen? A Ford felirat kilőve, az hamisítás és nagy bünti jár érte.
A hengerfejből nyugodtan levehetsz 1mm-t, nekem 3 Caprin is le volt véve.No problem!!
Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
Zacy wrote:Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
igen, pl nekem is van...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Zacy wrote:Bogyó átjöttek a fájlok, köszi szépen őket. Nekem csak egy gyújtáselosztóm van, amint látom ehhez meg kell még vezérlőegység is, stb. Lehet ilyet szerezni valahonnan?
igen, pl nekem is van...
Engem érdekelne hozzá minden, gondolom azt a buta alakú rotort lehet hozzá kapni, elosztófedelet biztosan. Ahogy olvastam más a trafó is, meg itt ír valami triggerekről, azoknak az elosztóban kell lenniük, majd holnap megsasolom.
Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...
az amelyik 7000 körül pörög ugye???nagyon veszett az a vas
Körzetem az autópálya a tempóm halálos!!!(még mindig a V( a nyerő)!!!
Ford Sierra 1.6 4 gang(1987)
Alfa Romeo 155 2.0 Twin SPARK 1996
Ford Capri 2.0Mk 3 Pinto Solex carb
Bogyo28 wrote:ez szép meg jó, csak megint a régi dolog: minek furni egy 2.0 V6-ot, amikor a furás árából veszel 2.8 v6-t, ami alapból többet tud mint a szénné hegyezett 2.0?...
az igazi 2.0 V6 tulajnak ezt nem magyarazod meg A pilzeni haverom is ezeket hegyezi, most BOB hengerfejeket rak ra pl...
az amelyik 7000 körül pörög ugye???nagyon veszett az a vas
Nem akarom senkinek elvenni a kedvét, de sztem az én 2.8 k-jetem is elforog 7000-et... az más kérdés, h nem szereti, és semmi értelme sincs.