amint lehuzom a bengacsövet spriccel a nyál a világba, valamint a karbit szétszedve van benne benga. még azt is megnéztem hogy leszedett tetővel a tőszelep hogy nyit-zár, de az is jól megytomtom wrote:prefect kentjével szívtunk hasonlót, motor összerakása után ugyanezt produkálta. ott nem tolt az ac. néztük jobbról, néztük balról. leszerel-felszerel. majd megint. aztán kiderült, hogy az ac-ra menő benyacső falsot szívott valahol a kocsi alatt. az volt a cumi, hogy csöpögés nem volt, csak vákumra beszívta a levegőt, az ac meg nem tudott működni. nézzétek meg, hogy ha lehúzzátok a karbiról a csövet, tolja-e rendesen a benyát. az egytorkú karbi egyszerű, mint egy barlangrajz, az nem csinálhat ilyet. majdhogynem digitális: vagy megy, vagy nem.
Sötétkék MK1 ujra élesztése...
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
az önindítón vissza van kötve a kapcsolószál a gyújtáshoz? (hogy indítózás után is legyen gyújtás)
több ötletem nincs a jelenségre 200 km-ről.
több ötletem nincs a jelenségre 200 km-ről.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
az a szál nem azért van, de ott vantomtom wrote:az önindítón vissza van kötve a kapcsolószál a gyújtáshoz? (hogy indítózás után is legyen gyújtás)
több ötletem nincs a jelenségre 200 km-ről.



"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
akkó jó. többet elmondani nem tudok, kérem kapcsolja ki! 
(esetleg mosdd le a kocsit! általában attól megtáltosodik minden autó.
)

(esetleg mosdd le a kocsit! általában attól megtáltosodik minden autó.

- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
Most egy picit jobban végig olvastam a hiba leírást.Szerintem ha van 4 karbid és egyikkel sem működik akkor szerintem ezt ki is lőhetjük. Amint írtad megszakítos. Ha kulcsra indul és nem lövöldözik valszeg az is jó.
Mondtad, hogy mielőtt megállt nagyon legyengült. Lehet esetleg a motorban valami mechanikus probléma.
Kompot van-e benne? Mivel ha öntesz benzint a karbiba akkor elindul a szerkezet (dús keverékkel elindul).
Nem ismerem a fent említett karbit de az eggyik kolléga összecserélte a karbi be-ill kifolyó ágát és akkor csinált hasonlókat.
Mondtad, hogy mielőtt megállt nagyon legyengült. Lehet esetleg a motorban valami mechanikus probléma.
Kompot van-e benne? Mivel ha öntesz benzint a karbiba akkor elindul a szerkezet (dús keverékkel elindul).
Nem ismerem a fent említett karbit de az eggyik kolléga összecserélte a karbi be-ill kifolyó ágát és akkor csinált hasonlókat.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
Nekem az 1,3-on volt kicsit reszelni kellett a furaton de felment rá és nagyon stabil volt vele az alapjáratom, meg ezzel indult és ment a legszebben. Szinte bármire cserélném ami jó MkI-hez egy pár ezer forint értékben.Bogyo28 wrote:
ha az a másik jól müködö, akkor megvenném/cserélném. mi az ára vagy mi kellene helyette? felmegy a sima 1 torku helyére?
Ford Capri MkI Essex
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
Esetleg a transitot is beszámítanád értékegyeztetésselszszaby wrote: Szinte bármire cserélném ami jó MkI-hez egy pár ezer forint értékben.

- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
Hali!
Legutóbb még szépen járt az a motor :)
A leírtak alapján (és némi tapasztalat) a szelephézagokat nézd át…
habár még csak V6-nál láttam ilyen tüneteket- akkor a hézagok
nagyon kicsik lettek és erőtlen lett a motor majd nehezen indult
Csak a vizsgán legyen túl, aztán jöhet a 2.8 EFI
okok, tudom, húzzak a bemutatkozás topikba…
Legutóbb még szépen járt az a motor :)
A leírtak alapján (és némi tapasztalat) a szelephézagokat nézd át…
habár még csak V6-nál láttam ilyen tüneteket- akkor a hézagok
nagyon kicsik lettek és erőtlen lett a motor majd nehezen indult
Csak a vizsgán legyen túl, aztán jöhet a 2.8 EFI

okok, tudom, húzzak a bemutatkozás topikba…
"The highway still leads to hell"
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
Bogyó, szerintem a transitot nem szereti a kék mk1 és emiatt szopat.
Ismerek esetleg valakit - jópézér persze - aki megszabadítana az átoktól és mindenki örülne
Ismerek esetleg valakit - jópézér persze - aki megszabadítana az átoktól és mindenki örülne

- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
A tranyó is visszavágyik hozzám.gigford wrote:Bogyó, szerintem a transitot nem szereti a kék mk1 és emiatt szopat.
Ismerek esetleg valakit - jópézér persze - aki megszabadítana az átoktól és mindenki örülne

Ford Capri MkI Essex
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
Attól még hidegen beindulna, és ahogy melegedne úgy menne el az ereje... Csak melegen nem indulna.Machine wrote: A leírtak alapján (és némi tapasztalat) a szelephézagokat nézd át…
habár még csak V6-nál láttam ilyen tüneteket- akkor a hézagok
nagyon kicsik lettek és erőtlen lett a motor majd nehezen indult
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
ezt akartam mondani, csak megelőztél....Peti wrote:Attól még hidegen beindulna, és ahogy melegedne úgy menne el az ereje... Csak melegen nem indulna.Machine wrote: A leírtak alapján (és némi tapasztalat) a szelephézagokat nézd át…
habár még csak V6-nál láttam ilyen tüneteket- akkor a hézagok
nagyon kicsik lettek és erőtlen lett a motor majd nehezen indult
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
ez a legidegesítöbb benne, hogy mikor még a Krisznél láttad, tök jó volt minden, de amint elindultunk vele haza, beszart a karbi, és a másik amit kaptam az se jobb, csak más tipus....és ez után jött a fentebb leírt kálvária....Machine wrote:Hali!
Legutóbb még szépen járt az a motor :)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
kb 50 kilóméterre vannak jelenleg egymástól, tehát ha elvinnéd sem lennének sokkal jobb helyzetben.... 8) 8)gigford wrote:Bogyó, szerintem a transitot nem szereti a kék mk1 és emiatt szopat.
Ismerek esetleg valakit - jópézér persze - aki megszabadítana az átoktól és mindenki örülne
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Sötétkék MK1 ujra élesztése...
Dehogynem, megnőne a távolság vagy 120km-el.Bogyo28 wrote:kb 50 kilóméterre vannak jelenleg egymástól, tehát ha elvinnéd sem lennének sokkal jobb helyzetben.... 8) 8)gigford wrote:Bogyó, szerintem a transitot nem szereti a kék mk1 és emiatt szopat.
Ismerek esetleg valakit - jópézér persze - aki megszabadítana az átoktól és mindenki örülne

Ford Capri MkI Essex