Blant '78-as V6
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Blant '78-as V6
Szerintem nem ezek a bajok.
Nálunk a restaurátor műhelyben minden nyáron jönnek nyárigyakosok a BME-ről, Bánkiról, stb.
Az a tapasztalatom, hogy pökhendik, és s***hülyék. A 3 kollégámnak nincs diplomája, és az enyém sem műszaki, hanem közgáz. Ezen ki szoktak akadni... De érteni nem értenek semmihez, és gyakorlati érzékük, pláne gyakorlatuk a negatív hatványkitevő alatt helyezkedik el... Bármelyik kollégámnak a kisujja többet ér náluk, és ez rendben is van, mert én sem motort fűzve bújtam ki anyuból, de ha valamit nem tudok, akkor kérdezek, és tisztelem azokat, akik valamiben nagyon jók. Pl a kollégáim a restaurálásban (magamat azért nem hasonlítom hozzájuk még, mert még csak 1,5 éve csinálom ).
Na most képzeljétek, amikor ezek az arcok egy félév nyárigyak után elvégzik majd ezt a restaurálásos történetet, ahol közel sem lesz elég gyakorlatias az oktatás (nem is lehet, hiszen semmi gyakorlati alapjuk nincs, amire ezt a specifikus "tudományt" építeni lehet)...
Egyrészt ilyen munkakör Magyarországon milyen gyakran ürül meg? KB kihalásos alapon. A legtöbb vállalkozás családi, vagy családias érzelmű csapatok alkotják. Kíváncsi leszek, hogy mit csinálnak majd, akik végeznek.
Bocs a kirohanásért
Nálunk a restaurátor műhelyben minden nyáron jönnek nyárigyakosok a BME-ről, Bánkiról, stb.
Az a tapasztalatom, hogy pökhendik, és s***hülyék. A 3 kollégámnak nincs diplomája, és az enyém sem műszaki, hanem közgáz. Ezen ki szoktak akadni... De érteni nem értenek semmihez, és gyakorlati érzékük, pláne gyakorlatuk a negatív hatványkitevő alatt helyezkedik el... Bármelyik kollégámnak a kisujja többet ér náluk, és ez rendben is van, mert én sem motort fűzve bújtam ki anyuból, de ha valamit nem tudok, akkor kérdezek, és tisztelem azokat, akik valamiben nagyon jók. Pl a kollégáim a restaurálásban (magamat azért nem hasonlítom hozzájuk még, mert még csak 1,5 éve csinálom ).
Na most képzeljétek, amikor ezek az arcok egy félév nyárigyak után elvégzik majd ezt a restaurálásos történetet, ahol közel sem lesz elég gyakorlatias az oktatás (nem is lehet, hiszen semmi gyakorlati alapjuk nincs, amire ezt a specifikus "tudományt" építeni lehet)...
Egyrészt ilyen munkakör Magyarországon milyen gyakran ürül meg? KB kihalásos alapon. A legtöbb vállalkozás családi, vagy családias érzelmű csapatok alkotják. Kíváncsi leszek, hogy mit csinálnak majd, akik végeznek.
Bocs a kirohanásért
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Blant '78-as V6
Kirohanásod elég erős alappal rendelkezik. Oskola után kb 5x annyit tanultam már itt kint a melóhelyen mint bent a padokban. Bent, inkább az elméleti hátteret és a GONDOLKODÁSMÓDOT lehet ellesni. Ha az sem megy akkor tényleg hagyni kell a picsába az egészet. Volt olyan tankörtársam aki könyvből, puskából, telefonból nem tudott megírni egy kib. zh-t és egy évben államvizsgáztunk...pl ő a gyakorlatban hamar el fog vérezni - hacsak a főnöke is nem olyan segghülye
1980 Capri MK3
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Blant '78-as V6
Akkor meg a cég fog elvérezniTibi wrote:hacsak a főnöke is nem olyan segghülye
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: Blant '78-as V6
Sajnos én is elég gyakran szembesülök ezzel, hogy "elszállnak" maguktól az emberek, ha kicsit nevesebb suliból jönnek, vagy akár ok nélkül is...
Osztálytársam akivel együtt vagyunk a külsős gyak. helyen, reszelte éppen a fékbetéteket és csak így huzogatta rajta, a nyugdíjas szerelő, aki meg már 30 éve szerel legalább, mutatta neki, hogy nyomja rá rendesen, inkább csak egy irányba, stb. És totál ki volt rá akadva, hogy mit képzel, hogy nem tud ő reszelni, meg stb stb stb. De asszem mindenki tudna mesélni.
A másik fele, meg hogy a suliban én tized annyit nem tanultam eddig, mint a neten utánakotorászva, kérdezősködve a szerelőktől, tulajoktól.
Ez a diplomás restaurátor nem tudom... szerintem vicc. Már az árulkodik, hogy csak fizetős lesz belőle. Meg most mit taníthatnak ott, esetleg régi gyártástechnológiát, hegesztést, típusismeret, és kb ennyi. Bár az előképzettség alapján az utolsón kívűl elvileg mindent tudni kell. Nem tudom, lehet csak én nem látom át
Kb olyan, mint most a szerelők modul rendszerű vizsgája. Autómosásból is vizsgázni kell külön... Vicc...
A győri SZE-be nem szívesen mennék, sok dolog köt most Pesthez. Az SZIE Gödöllőn van, az még távolságban úgy ahogy elérhető bejárni, vagy koleszból hazajárni.
Osztálytársam akivel együtt vagyunk a külsős gyak. helyen, reszelte éppen a fékbetéteket és csak így huzogatta rajta, a nyugdíjas szerelő, aki meg már 30 éve szerel legalább, mutatta neki, hogy nyomja rá rendesen, inkább csak egy irányba, stb. És totál ki volt rá akadva, hogy mit képzel, hogy nem tud ő reszelni, meg stb stb stb. De asszem mindenki tudna mesélni.
A másik fele, meg hogy a suliban én tized annyit nem tanultam eddig, mint a neten utánakotorászva, kérdezősködve a szerelőktől, tulajoktól.
Ez a diplomás restaurátor nem tudom... szerintem vicc. Már az árulkodik, hogy csak fizetős lesz belőle. Meg most mit taníthatnak ott, esetleg régi gyártástechnológiát, hegesztést, típusismeret, és kb ennyi. Bár az előképzettség alapján az utolsón kívűl elvileg mindent tudni kell. Nem tudom, lehet csak én nem látom át
Kb olyan, mint most a szerelők modul rendszerű vizsgája. Autómosásból is vizsgázni kell külön... Vicc...
A győri SZE-be nem szívesen mennék, sok dolog köt most Pesthez. Az SZIE Gödöllőn van, az még távolságban úgy ahogy elérhető bejárni, vagy koleszból hazajárni.
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Blant '78-as V6
Na.. mondják, hogy a jó munkához idő kell, a lassúhoz pedig még több:
Nagyon igénytelen dolog így összerakva festeni, és nem szétszedve fújni, de így iy 6 hónap volt, míg ide eljutottam, így úgy döntöttem, hogy haladok inkább! Azért nem lett csúnya. A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Blant '78-as V6
Hozza a szintet. :) Végülis akkor mi lett a belbecs?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Blant '78-as V6
Jo szinkombinacio!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Blant '78-as V6
Jól néz ki, de egy sima festéshez én sem szedtem volna szét.
Ford Capri MkI Essex
- holecz
- rengetegetirogatide
- Posts: 1599
- Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyöngyös-Szücsi
Re: Blant '78-as V6
Ugyanezt akartam írni, de "Datoya" kolléga megelőzött!daytona wrote:Jo szinkombinacio!
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
+36 70 503 79 54
"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Blant '78-as V6
Köszönöm mindenkinek a barátságos megjegyzéseket
Proteus:
2.sok efi de még a bakelites fajtából :-)
Proteus:
2.sok efi de még a bakelites fajtából :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Blant '78-as V6
Ná 'éló!
Hihhetetlen dolog történt... Tegnap este munkakedvünk támadt (ez ugye már önmagában teljesen hihhhetetlen) és munkaidő után Tomi bácsival, az oldworld lakatosával közösen összeházasítottuk a Capri szervós bölcsőt a békascorpió szervós kormányművével!
Ezúton is köszönöm szépen Tomibácsinak a segítséget.
A kormányművet illesztettük a bölcsőhöz. Ezt úgy tettúk meg, hogy a bal oldali rögzítő szem a bölcsőn eredetileg meglévő cső helyére került, mert így fért el a kormánymű agyrésze anélkül, hogy a bölcsőt szétvagdostuk volna.
A másik szem így az eredetitől kb 2 centivel kijjebb került. A régi csöveket kiköszörültük, mivel az elejük amúgy is le volt köszörülve az eddig rajta lévő granada vagy tau szervó miatt. Mivel iszonyú kemény volt az anyag úgy határoztunk, hogy mi sem szarral gurítunk. Az új csövek Rover 825 2.5 V6 dugattyúcsapszegekből lettek, ami hajszál pontosan az a 22-es külső és 12,5-es belső átmérővel rendelkezik, mint az eredeti cső. Kifúrtuk a lukakat a jobb oldalon. Illesztettük a scöveket. illesztettük a kormányművet, fel is csavaroztuk és beállítottuk a megfelelő kiállásokat a csöveknek. Ehez hézagolóként egy régi kúpgörgős csapágy belsejét használtuk --> NO MOKING :)
Majd a túloldalról megpöttyöztük, majd le a kormányművel és Tomibácsi megvarrta szépen. A régi lukat a jobboldalon pedig egy odavaló lemezdarabbal bepótolta (NEM RÁÁ, BEE!!!)
Ehun-e:
A kormánymű kissé jobbra van a középtóől és bár a ház hossza megegyezik a régijével, a fogasléc hosszabb, így a jobb oldalon valószínűleg rövidebb lesz az nyomtávrúd! A jobb oldali felfogatást kissé lejjebb helyeztük (1-2 mm, többet nem mertünk), hogy fölemelt állapotban se törje el az irányítókart! Ha így is gáz, vágok a fogasléc végéből, és tovább fúrom benne a menetet. A kormánymű annyira pöpec, hogy még gumiharangot és axiálcsuklót sem kell rá vennem, csak a nyomtávrudakat rövidebbre vágni és megfelelő menetet rá!
Ha jövőhéten leszórom újra a bölcsőt, aztán jön a fény és megy az autó alá, és MEGY BE A MOCI VÉGREEEEEE
Hihhetetlen dolog történt... Tegnap este munkakedvünk támadt (ez ugye már önmagában teljesen hihhhetetlen) és munkaidő után Tomi bácsival, az oldworld lakatosával közösen összeházasítottuk a Capri szervós bölcsőt a békascorpió szervós kormányművével!
Ezúton is köszönöm szépen Tomibácsinak a segítséget.
A kormányművet illesztettük a bölcsőhöz. Ezt úgy tettúk meg, hogy a bal oldali rögzítő szem a bölcsőn eredetileg meglévő cső helyére került, mert így fért el a kormánymű agyrésze anélkül, hogy a bölcsőt szétvagdostuk volna.
A másik szem így az eredetitől kb 2 centivel kijjebb került. A régi csöveket kiköszörültük, mivel az elejük amúgy is le volt köszörülve az eddig rajta lévő granada vagy tau szervó miatt. Mivel iszonyú kemény volt az anyag úgy határoztunk, hogy mi sem szarral gurítunk. Az új csövek Rover 825 2.5 V6 dugattyúcsapszegekből lettek, ami hajszál pontosan az a 22-es külső és 12,5-es belső átmérővel rendelkezik, mint az eredeti cső. Kifúrtuk a lukakat a jobb oldalon. Illesztettük a scöveket. illesztettük a kormányművet, fel is csavaroztuk és beállítottuk a megfelelő kiállásokat a csöveknek. Ehez hézagolóként egy régi kúpgörgős csapágy belsejét használtuk --> NO MOKING :)
Majd a túloldalról megpöttyöztük, majd le a kormányművel és Tomibácsi megvarrta szépen. A régi lukat a jobboldalon pedig egy odavaló lemezdarabbal bepótolta (NEM RÁÁ, BEE!!!)
Ehun-e:
A kormánymű kissé jobbra van a középtóől és bár a ház hossza megegyezik a régijével, a fogasléc hosszabb, így a jobb oldalon valószínűleg rövidebb lesz az nyomtávrúd! A jobb oldali felfogatást kissé lejjebb helyeztük (1-2 mm, többet nem mertünk), hogy fölemelt állapotban se törje el az irányítókart! Ha így is gáz, vágok a fogasléc végéből, és tovább fúrom benne a menetet. A kormánymű annyira pöpec, hogy még gumiharangot és axiálcsuklót sem kell rá vennem, csak a nyomtávrudakat rövidebbre vágni és megfelelő menetet rá!
Ha jövőhéten leszórom újra a bölcsőt, aztán jön a fény és megy az autó alá, és MEGY BE A MOCI VÉGREEEEEE
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Blant '78-as V6
Szerintem el nem hiszitek, hogy mi történt:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Blant '78-as V6
És mióta megvan az autó, először fordul elő, hogy van kipufogósor t9mítés benne
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.