Amit én is láttam toyotát gyári megoldásban hátulról volt támasztva, szinte tök ua mint a capri futomű. A Histo-Cup -on ment autók alatt valami ilyesmi megoldás volt:
igy nem kellene hegeszteni a lengőkart, amitöl én kicsit félek, mert nem értek hozzá. Viszont gyári lengökarral, pu szilenttel, gyári gólyalábbal is egyszerüen megvalósítható lenne, a stabkar meg csak jobban elő van feszítve. Láttam olyan caprit, amin a stabkart ugy feszítették elő jobban, hogy elöl 2 cm-el lejjebb helyezték a felfogatását. Nem sufni-tuning volt, hanem valami cég álltal gyártott valami.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
te bogyó, nézd meg jobban azt a lengőkart hegesztés ügyileg :)
a gyári cucc a stabszilent perselye mellett el van vékoníitva, mint egy I gerenda, abba nem tudnál csavarmenetet tenii a G szemhez...
ez is hegesztve van a stabi csatlakozása mellett, sőt, egészen körbeöleli a pótolt és hegesztett rész.
ebből a szempontból ez még "rosszabb" is, ráadásul nehezebben megvalósítható a bonyolultabb alkatrészek miatt. ráadásul el kell vágnod egy stabilizátort hozzá, ami azért nem vicces és beállítani is sokkal profibban kell, nézd csak mennyi lehetőség van rajta.
persze versenysportban ez a tuti, de tőlünk ez még távolabb van, mint az első verzió.
Félreértesz, a fenti 3 épet csak azért raktam fel hogy ilyen volt a Histo-Cup-os autokban. A lényeg részemre az alsó nagy kép. Ha megnézed az egy mezei lengőkarnak látszik, persze felcserélve az oldalak, és abban van benne a hátra menő kitámasztó rúd. A stabkar meg ehez van hozzácsavarozva. Ennél ha jól látom a képet, akkor mezei lengőkarral van megvalósítva. Ami fentebb van kép lengőkarról, azon már állítható, NASA technikás van, azt egyszerüen itthon megcsinálni elég merész lenne.
Igy mi a vélemény?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
így ugyanaz a vélemény Lacám, mert az alsó nagy képen ugyanaz van, csak összerakva. nézd meg jobban, azon még inkább látszik a hegesztés a nagy csatlakozás felett és balra.
de valóban össze lehetne rakni talán gyári lengőkarral is.
jó öntvényhegesztő van a Teve utcából nyíló első kis utcában (sosem jegyzem meg a nevét) a Róbert K. körúttal párhuzamosan, én bennük simán megbíznék. sztem olcsóbb és egyszerűbb a hegesztett megoldás. nem bonyolódnék ebbe a több alkatrészigényű verzióba, eleve oldalanként 2 G fejjel, 1 menetes szárral és két csatlakozással több kell.
ellenben a másiknál csak az esztergált "szem" és annak felhegesztése.
Akkor tovább megyek az agymenéssel. Gyári lengőkar, pu szilent, forditott berakás (bal-jobb), és nem hegeszteni a szemet, hanem a kitámasztóhoz felfogatni valahogy a stabkart, akkor no hegesztés, 1 plusz alkatrész? könnyü szerelni is, és ha tönkremegy a gömbfej a lengőkarban, veszel egy másikat és csere.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Kapjátok be ! már rég elvesztettem a fonalat, hogy miről beszéltek :D Na de qssolok, mert úgysem értek hozzá... de ígérjétek meg hogy majd valaki 1x személyesen elmeséli ezt az egészet!
Lécci lécci lécci
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8 '94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :. .: family rosso :.
Pudva wrote:Kapjátok be ! már rég elvesztettem a fonalat, hogy miről beszéltek :D Na de qssolok, mert úgysem értek hozzá... de ígérjétek meg hogy majd valaki 1x személyesen elmeséli ezt az egészet!
Lécci lécci lécci
bogyo28 wrote:Akkor tovább megyek az agymenéssel. Gyári lengőkar, pu szilent, forditott berakás (bal-jobb), és nem hegeszteni a szemet, hanem a kitámasztóhoz felfogatni valahogy a stabkart, akkor no hegesztés, 1 plusz alkatrész? könnyü szerelni is, és ha tönkremegy a gömbfej a lengőkarban, veszel egy másikat és csere.
vhogy?
más köríven van druszám, mozognia kell, az csak G fejjel megy... oldalanként 2, összesen 4.... tudod mennyibe kerül egy db is?
úgy műxik, mint a kutyacsontok más típusoknál.
sztem felesleges plusz a mi esetünkben.
én így gondolom, mert gömbfejet is lehet felújíttatni, erősíteni.
Megmondom öszintén fogalmam sincs mennyibe fáj egy g fej. Én ugy gondoltam volna, hogy egy-két ezres, de ha igy kérdezed akkor lehet hogy drágább :D :D :D . Viszont hegeszteni sem a két szép szememért fogják a lengőkart, tehát utánna kéne járni hogy melyik megoldás mennyiböl jön ki. az hogy mozognia kell az tiszta, meg a más köriv is. Meg kellene tényleg nézni, hogy a toyota hogy csinálta meg a régi celicán, mert abban nem volt g fej. Utcára az is jó lenne, legalábbis a gyárinál jobb, már egyáltalán ha az átültethető a caprira.
Pu szilent:
tudom hogy angliából lehet rendelni, de ha minden igaz Nitro küldte ezt a linket:
Itt pu dolgokkal foglalkoznak, és amit árunak pl rudban, az forgácsolható. Egy kérdést lehet hogy megérne, hogy abból lehet e szilentet esztergányolni, mert akkor lehet hogy egyszerübb lenne a beszerzés, és talán olcsobb is. Van a lapon mindenféle diagramm, hogy milyen keménységekben van, összehasonlítva a gumival stb.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Capripower wrote:A Katona is gyárt pu szilenteket, v. legalábbis foglalkozik vele.
Egy telefont gondolom megér. Katona Gábor, Dömsöd (Bilstein szervíz) 06309 349 529.
párezer Ft kintről megrendelve a teljesen pontos darabok.
minek variálni, csak meg kell rendelni.
ford-klub forum:
380-as árfolyammal számolva kb. ennyi lesz, ha megvan a pontos összeg, majd akkor szólok.
bogyo28 wrote: Meg kellene tényleg nézni, hogy a toyota hogy csinálta meg a régi celicán, mert abban nem volt g fej. Utcára az is jó lenne, legalábbis a gyárinál jobb, már egyáltalán ha az átültethető a caprira.
meg tudom nézni hogyan nézett ki én egy toyota szervízben dolgozok csak azt kellene tudnom milyen évjáratú ez a fajta celica volna futóműrajz róla
CAP1, CAP2 ez mit jelent, első és hátsó szett?
Benne van a hátsó gátló, laprugó, és a kézifékkar megvezető is?
Vagy Mk1, Mk2, és csak az első futómű szilentek?
Jól értelmezem, hogy egy szett kb. 4000 Ft? Mer' akkor ez mindenképpen jó ár! :)
na most megint lehet félreérteni amit vagy ahogy írok, de ha vettétek volna a fáradtságot és megnéztétek volna a linket amit adtam, akkor nem is kéne kérdezni. 8)
neeem, ennyire olcsó azért nem lehetne, hogy te először gondoltad.
a CAP1 a lengőkar stabszilentje elől, a CAP2 pedig a lengőkar belső szilentje, nekünk csak ezek kellettek.
ott van a deflex oldalán a többi szilent is, árakkal.
de sztem még így is nagyon jó árban vannak, a legolcsóbb tuning.
itthon is meg lehet venni a tömböt és esztergáltatni, etc etc de mik a méretek? nos? :)
gyárit utánozni sztem nem jó, nem biztos, hogy jó PU-ból is ugyanaz.
mindegy, ha okosak vagytok, megvárjátok ezekkel mi a tapasztalat.