érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Nem hinném, hogy egy stock 2,3 6000-et forogna főleg 5-ben terhelve. Főleg, hogy 5300 felett esik a teljesítmény.Ha a gyári 2,8i hosszabb végáttétellel és forgósabb mocival megy 210-et. Igaz 120 kilóval nehezebb is. Mondjuk ha gps-el mérted lehet igaz is.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Azta azt nem értem, hogy " kerék átmérő=1,82m"capriv6 wrote:Már korábbam megmondtam a végáttételt ki lehet számolnia motor fordulatszáma a fontos.
Motor fordulat/vátó áttétel/difi arányszám X Kerékátmérő X 60 /1000 =.....Km/h
Példa: 6000Rpm/0,82/3,44 X 1,82m X 60 / 1000= 232,7 Km/h
Gumik:
235/50 R13 Kerék átmérő= 1,77m
205/60 R13 Kerék átmérő= 1,82m
A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
Az Isteni Capri !
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Midnight Blue wrote:Azta azt nem értem, hogy " Kerék külete=1,82m"capriv6 wrote:Már korábbam megmondtam a végáttételt ki lehet számolnia motor fordulatszáma a fontos.
Motor fordulat/vátó áttétel/difi arányszám X Kerék külete X 60 /1000 =.....Km/h
Példa: 6000Rpm/0,82/3,44 X 1,82m X 60 / 1000= 232,7 Km/h
Gumik:
235/50 R13 Kerék külete= 1,77m
205/60 R13 Kerék külete= 1,82m
A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
Kerék külete az méter

A 0,82 az a T9 ötödik fokozat....
Ha negyedikben akarsz számolni akkor csak 1 lessz amivel osztanod kell!
Last edited by capriv6 on Sat Apr 03, 2010 10:38 pm, edited 2 times in total.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
az a teljesítmény mérés amiről te beszélsz!!!! miért kellene 4-ben végsebességet számolni, amikor 5-ben többet megy? ha meg van 6-k, akkor abban...Midnight Blue wrote:A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Hát pedig amikor a szakmát tanultam ( és amikor a Capri-k gyíártódtak) a teljesítményt még számolni szokták. Ez a teljesítmény mérés, a számítógépek vívmánya. De nem erről beszéltem!!!Bogyo28 wrote:az a teljesítmény mérés amiről te beszélsz!!!! miért kellene 4-ben végsebességet számolni, amikor 5-ben többet megy? ha meg van 6-k, akkor abban...Midnight Blue wrote:A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
Tehát maradjunk a végsebességnél! Miért 5.-ben többet megy? Van ami igen, van ami meg nem ! Pont ezért kell mérni a direkt fokozatban. (Még mindig Capriról beszélünk és nem a mai sportkocsikról) Az 5. nem arra vala , hogy nagyobb legyen a végsebesség, hanem azért, hogy kisebb legyen a fogyasztás. A hatodikat most itt kihagynám, mert ilyen Caprit még nem láttam. Szóval ott 5.-ben már komolyan bejátszik egy két ...állat. A hajtómű ellen, meg a gördülési ellen, és leginkább a légellen...állat.

Az Isteni Capri !
- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Értem én! De nem a kerék kerülete a 1,82mcapriv6 wrote:
Kerékátmérő az méter![]()
A 0,82 az a T9 ötödik fokozat....
Ha negyedikben akarsz számolni akkor csak 1 lessz amivel osztanod kell!

Az Isteni Capri !
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.Midnight Blue wrote:Hát pedig amikor a szakmát tanultam ( és amikor a Capri-k gyíártódtak) a teljesítményt még számolni szokták. Ez a teljesítmény mérés, a számítógépek vívmánya. De nem erről beszéltem!!!Bogyo28 wrote:az a teljesítmény mérés amiről te beszélsz!!!! miért kellene 4-ben végsebességet számolni, amikor 5-ben többet megy? ha meg van 6-k, akkor abban...Midnight Blue wrote:A végsebbeséget pedig 4. -ben 1:1 áttételnél szokták/kell mérni, számolni!
Tehát maradjunk a végsebességnél! Miért 5.-ben többet megy? Van ami igen, van ami meg nem ! Pont ezért kell mérni a direkt fokozatban. (Még mindig Capriról beszélünk és nem a mai sportkocsikról) Az 5. nem arra vala , hogy nagyobb legyen a végsebesség, hanem azért, hogy kisebb legyen a fogyasztás. A hatodikat most itt kihagynám, mert ilyen Caprit még nem láttam. Szóval ott 5.-ben már komolyan bejátszik egy két ...állat. A hajtómű ellen, meg a gördülési ellen, és leginkább a légellen...állat.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
DEMidnight Blue wrote:Értem én! De nem a kerék kerülete a 1,82mcapriv6 wrote:
Kerékátmérő az méter![]()
A 0,82 az a T9 ötödik fokozat....
Ha negyedikben akarsz számolni akkor csak 1 lessz amivel osztanod kell!
upsz

- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)

Én már letiltottam ötödikben is

- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Az Isteni Capri !
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Nem kell a véremet szívniMidnight Blue wrote:Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.

Ezért let a matek,fizika 3-as...
- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Szó nem volt róla!capriv6 wrote:
Nem kell a véremet szívni![]()
Ezért let a matek,fizika 3-as...

Matek, fizikánál meg a tanárt kell szidni. Te biztos nem 3-ast akartál.


Az Isteni Capri !
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
a kérdés az elméleti végsebesség lehet e akkora volt... meg hát ugye MK1 2.3V6 és type 9 váltó sem volt gyárilag...Midnight Blue wrote:Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Nem semmi hogy bele mélyültetek a témába.Bogyo28 wrote:a kérdés az elméleti végsebesség lehet e akkora volt... meg hát ugye MK1 2.3V6 és type 9 váltó sem volt gyárilag...Midnight Blue wrote:Itt történetesen egy 2.3-as-ról volt szó. (A te géped nem hiszem, hogy ilyen lenne) 2.3.as nem tud ugyan annyit forogni 5.-ben, mint 4-ben. Gyárilag pont úgy lövik be az ötös áttételt, hogy ne menjen többet, mint 4.-ben, sík úton. De nem is ez szúrta a szemem, hanem a kerék átmérő.Bogyo28 wrote:
ez motorerőtől függ. mivel ugyanazon a fordulaton 5.ben többet megy mint 4.ben. tehát ha ki tud ugyanannyit forogni ötödikben, gyorsabban megy. ezért kell a legnagyobb sebességi fokozattal számolni. az ok hogy 5.ben kevesebbet forog és kevesebbet kajál pl autopályán, de nem csak erre való az ötödik. nekem 4 sebességes váltóm van, és simán többet menne 5.ben, mert a moci ott is kipörögné a amit tud. tehát az ELMÉLETI max sebességet ugy tudod kiszámolni, hogy kerékátmérő, max fordulat, végáttétel és a legnagyobb fokozathoz tartozó áttétel. ekkor megkapod, hogy az autonak mennyi az elméleti végsebessége. aztán az már más kérdés hogy ki tudja e forogni a moci a legnagyobb fokozatban a max fordulatot (elég erős e), de az elérhető legnagyobb sebesség kiszámításához adott coccokkal (gumi, váltó difi) a legnagyobb sebességi fokozattal kell számolni.
Nat jelenleg 1052 KG
Eddig vitte a 3,44 essel a 175 km/h -át
5000 -es FORDulatnál.
a kérdés még mindig az hogy legyőzhető -e lenne az a 25 Km/h külömbség
továbbá van otthon egy dízel sierra váltó.
Mi van ha azt építem be ??
Sajnos az áttételeit nem tudom.
Mondjuk én nem gyorsulásra építem.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: érdekes dolgok a nagyvilágból:)
Ez a 175 neked 4-es váltóval megy?
Mert nekem 130-at megy ötödikben 3000-es fordulaton.
A végét sajnos nem tudom mert 145 felett fura ütemes remegés jön bele ami egyre erősödik. Nem mertem tovább nyomni neki még, annyira beremeg. Azt meg nem tudom mitől van. Olyan egy másodperces gyakorisággal megrezegteti az egész bódét, az üteme a sebességgel nem változik csak az erőssége, de az nagyon.
Mert nekem 130-at megy ötödikben 3000-es fordulaton.
A végét sajnos nem tudom mert 145 felett fura ütemes remegés jön bele ami egyre erősödik. Nem mertem tovább nyomni neki még, annyira beremeg. Azt meg nem tudom mitől van. Olyan egy másodperces gyakorisággal megrezegteti az egész bódét, az üteme a sebességgel nem változik csak az erőssége, de az nagyon.
Ford Capri MkI Essex