Lehet, hogy rajta van de nincs meg a relé. De sikerült ma szereznem egyet.Bogyo28 wrote:nincs rajta a relé tetején a száma? bontott is jó?szszaby wrote:A k-jet rendszerben lévő AC relé bosch száma kellene nekem, vagy hogy ilyet honnan tudnék szerezni. Lábkiosztás számai: 1, 15, 30, 87, 31.
K-jetronic
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: K-jetronic
Ford Capri MkI Essex
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: K-jetronic
Érdekes az alapjáratom. Ahogy melegszik föl a motor, úgy változik. Egyébként pöcc röff az autó... aztán gyönyörű szép alacsony, egyenletes az alapjárat, amilyen még sohasem volt, ott van a mutató, ahol jelölve van az alapjárati fordulatszám. Aztán egy kis idő után elkezd ingadozni, aztán beáll vhova 1000 alá, aztán megint ingadozik egy kicsit, néha elég dúrván a lefulladáshoz közeltől egészen 1000 fölé megy... aztán meg pl ilyen meleg időben beáll kb 1200-ra, ami valljuk be, kicsit magas. Ha ott az injektorfejnél állítgatom a keverék arányt, azzal lejjebb tudom vinni az alapjáratot, de akkor hideg állapotban lefullad. Szerintetek???
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: K-jetronic
A keverék arányt ne állítgasd, azt egyszer kell beállítani gépen, utána nem szabad hozzányúlni, az tuti nem állítódik el(legalábbis sokáig).levelboss wrote:Érdekes az alapjáratom. Ahogy melegszik föl a motor, úgy változik. Egyébként pöcc röff az autó... aztán gyönyörű szép alacsony, egyenletes az alapjárat, amilyen még sohasem volt, ott van a mutató, ahol jelölve van az alapjárati fordulatszám. Aztán egy kis idő után elkezd ingadozni, aztán beáll vhova 1000 alá, aztán megint ingadozik egy kicsit, néha elég dúrván a lefulladáshoz közeltől egészen 1000 fölé megy... aztán meg pl ilyen meleg időben beáll kb 1200-ra, ami valljuk be, kicsit magas. Ha ott az injektorfejnél állítgatom a keverék arányt, azzal lejjebb tudom vinni az alapjáratot, de akkor hideg állapotban lefullad. Szerintetek???
Alapjáratot a folytószelep házon tudsz állítani, van egy nagy baszom csavar alul.
Pótlevegő szabályzóra tippelek...nekem is volt ilyen gondom, aztán ujra lett vezetékelve meg kötve minden késöbb és megszűnt.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: K-jetronic
én ahoz nem nyulnék.... alapjárati szelep inkább lehet szar, ha melegre megy el a cucc, meg a vákumcsöveket nézném még át. szelepem van bontva ha kell...levelboss wrote:Érdekes az alapjáratom. Ahogy melegszik föl a motor, úgy változik. Egyébként pöcc röff az autó... aztán gyönyörű szép alacsony, egyenletes az alapjárat, amilyen még sohasem volt, ott van a mutató, ahol jelölve van az alapjárati fordulatszám. Aztán egy kis idő után elkezd ingadozni, aztán beáll vhova 1000 alá, aztán megint ingadozik egy kicsit, néha elég dúrván a lefulladáshoz közeltől egészen 1000 fölé megy... aztán meg pl ilyen meleg időben beáll kb 1200-ra, ami valljuk be, kicsit magas. Ha ott az injektorfejnél állítgatom a keverék arányt, azzal lejjebb tudom vinni az alapjáratot, de akkor hideg állapotban lefullad. Szerintetek???
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: K-jetronic
Most voltam méretni. 10% körüli a CO2 értékem úgy alapjáraton, mint fordulaton.
valami már megint szar.

Ford Capri 1978 2600 GT :D
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: K-jetronic
CO2-nek kevés, de gondolom a CO ra gondoltál ami viszont nagyon sok. A HC az mennyi volt?
Ford Capri MkI Essex
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: K-jetronic
Jaja CO. A HC-t nem is néztem, az ember nem mondott arra semmit. Viszont nincs nagyon büdös benzinszaga a kipuffgáznak.szszaby wrote:CO2-nek kevés, de gondolom a CO ra gondoltál ami viszont nagyon sok. A HC az mennyi volt?

Emlékszem, egyszer elvittem Bandi bá-hoz a kocsit, mert nem indult jól. Akkor az öreg 12% CO-t mért, úgy jártam vele én is, meg az előző tulaj is minden nap. De valahogy nem evett túl sokat a kocsi. A mostani fogyasztást még nem mértem.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: K-jetronic
Nekem is lenne egy kerdesem a jetroniccal kapcsolatban: par hete beszereztem egy XR4i sierrat 1983bol, 2.8 K-jet. A gondom az, hogy gyenge mint a harmat. Problemasan eleri a 110-120 km/h-t. Raktam bele uj gyertyakat, beallitottam a szelepeket. A motor jarasa csendes, viszont egy kicsit egyenetlen. Mind a 6 henger megy, de elegge razkodik a motor. Aztan probalok neki allitani nagyobb elogyujtast az elosztoval, egyre szebben jar a motor alapjaraton, es a gazra is egyre jobban ugrik. Viszont ilyenkor gazadasra ugy becsorgeti a szelepeket mint az allat. Ugyhogy vissza kell vennem teljesen az elogyujtasbol, hogy ne csorogjenek annyira a szelepek. Bar autoban ulve gazadasra meg akkor is csorog.
Lenne valakinek otlete? Koszi!
Lenne valakinek otlete? Koszi!
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: K-jetronic
Nem a szelep hanem a dugó csörög be.
Üzemanyagot kap rendesen, dugulás nincs?
Üzemanyagot kap rendesen, dugulás nincs?
Ford Capri MkI Essex
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: K-jetronic
Haaat szelephangnak tunik, de nem vitatkozom. Gondolod a dugok, vagy valamelyik dugo? Benzinnyomas van rendesen a csoben, ami a tankbol jon elore.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: K-jetronic
Ha kopott a motor vagy valami okból nincs elég kompresszió akkor kéri a nagyobb előgyújtást. A remegés lehet a rossz szelephézag miatt is, biztos hogy jól be van állítva? Mérj benne egy kompressziót.
Ford Capri MkI Essex
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: K-jetronic
A szelepeket emlekezetbol 0.25-0.30 ra allitottam (ketszer is atmentem rajtuk), mint kesobb kiderult rosszul emlkeztem, 0.35-0.40-re kell allitani oket. Viszont a motor elotte ugy jart mint egy varrogep, egy csomot kellett huznom a szelepeken. Most mar sokkal csendesebben jar, mondhatnam teljesen szepen jarna, ha nem lenne gazadasra ez a csorges. Szerintem meg senki nem allitott azon a motoron soha szelepeket elottem. Elvileg 160 ezer kilometer van a motoron, persze biztos csak a halal.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: K-jetronic
Nézd meg a légtömegmérő torlólapját! Ha sokat állt az autó meg szokott szorulni a torlólapát és kevés benyát küld a hengerekbe. Attól tényleg csörög meg nem is igazán megy.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: K-jetronic
én kompresszió méréssel kezdenék...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: K-jetronic
valaki legyen szíves lőjön egy fotót nekem az ac pumpa helyéről, hogy mi van ott a k-jetesen!
(gondolom egy lemezke van ott, csak ugye milyen?)
(gondolom egy lemezke van ott, csak ugye milyen?)
- Attachments
-
- 20100802aa.jpg (65.29 KiB) Viewed 8275 times
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT