karburátor
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Zacy
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 216
- Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zala megyében bárhol
Re: karburátor
A karbim nekem most még jó, de az utolsó szétszedésnél már látható volt hogy felujítószett lassan aktuális lesz Solex32EEIT. Hol lehet ezt beszerezni és mennyiért? Meg kellene egy úszó is mert ami a mienkben van már ragasztott.
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Nekem van egy szetszedett Solex karbim a garazsban, abban jo az uszo. Tied lehet, csak hogy jut el hozzad?
Felujito szettben szerintem Suni tud segiteni.
Felujito szettben szerintem Suni tud segiteni.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 326
- Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar
- Contact:
Re: karburátor
Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?
Granada 1977 2.0i V6
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: karburátor
A szívósor lefogató csavarok egy picikét másképp vannak, de megoldható.Árpi wrote:Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?
Ford Capri MkI Essex
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 326
- Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar
- Contact:
Re: karburátor
Köszönöm!szszaby wrote:A szívósor lefogató csavarok egy picikét másképp vannak, de megoldható.Árpi wrote:Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?

Granada 1977 2.0i V6
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karburátor
szétszedett karbin van pár, szerintem lesz uszó is... Süni tud felújító készletet...Zacy wrote:A karbim nekem most még jó, de az utolsó szétszedésnél már látható volt hogy felujítószett lassan aktuális lesz Solex32EEIT. Hol lehet ezt beszerezni és mennyiért? Meg kellene egy úszó is mert ami a mienkben van már ragasztott.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: karburátor
a gyujtás lesz a macerás, Vasparipa úr már rakott 2.4-re karbis szívósort. a gyujtással több gond lesz:Árpi wrote:Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?
a 2.9 már láncos, ezért a veztengelye az ellenkező irányba forog mint a 2.8-é. a veztengely hajtja a gyujtást, ezért az is az ellenkező irányba forog. ezért a vákumos vezérlésü megszakítós gyujtástörzs nem átrekható, mert a vákum nem jó irányba huzná el a gyujtást. a 2.8 elektromos törzse szintén ezért nem jó. továbbá a gyujtástörzs alja hajtja meg az olajpumpát egy pálcával, ami a 2.8-nál egy hatszög, a 2.9 pedig kb mint egy torx csavarhúzó, tehát nem összevegyíthető. a legegyszerübb talán benthagyni a 2.9 gyári hal jeladós gyujtástörzsét, és egy kis külön elektronikával szabályozni az előgyujtást, pl ilyennel:
http://www.roxracing.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: karburátor
Vagy 2 elosztobol csinaltatni 1-et. Olyat is lattam mar mukodni. Amugy Bogyo altal javasolt cucc kulturaltabb megoldasnak tunik 

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Midnight Blue
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Tue Jun 07, 2005 11:48 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Tatabánya
Re: karburátor
Szerintem nem forog ellenkező irányba a rotor (legalábbis nekem 2.9-ben jobbra forog)! A torx és hatszög olajpumpa meghajtás viszont igaz.
Az Isteni Capri !
Re: karburátor
De azt is meg lehet szerintem oldani .Midnight Blue wrote:Szerintem nem forog ellenkező irányba a rotor (legalábbis nekem 2.9-ben jobbra forog)! A torx és hatszög olajpumpa meghajtás viszont igaz.
Gyártatni vagy hegesztetni.
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 326
- Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakanyar
- Contact:
Re: karburátor
Aham , ezt csak egy talon lehetöségnek tartogatom ha nagyon hulla lenne a 2.8 amBogyo28 wrote:a gyujtás lesz a macerás, Vasparipa úr már rakott 2.4-re karbis szívósort. a gyujtással több gond lesz:Árpi wrote:Menyire nagy szívás egy 2.9i t karburátorosítani ugy , hogy van 2.8 szívósorom és karbim is?
a 2.9 már láncos, ezért a veztengelye az ellenkező irányba forog mint a 2.8-é. a veztengely hajtja a gyujtást, ezért az is az ellenkező irányba forog. ezért a vákumos vezérlésü megszakítós gyujtástörzs nem átrekható, mert a vákum nem jó irányba huzná el a gyujtást. a 2.8 elektromos törzse szintén ezért nem jó. továbbá a gyujtástörzs alja hajtja meg az olajpumpát egy pálcával, ami a 2.8-nál egy hatszög, a 2.9 pedig kb mint egy torx csavarhúzó, tehát nem összevegyíthető. a legegyszerübb talán benthagyni a 2.9 gyári hal jeladós gyujtástörzsét, és egy kis külön elektronikával szabályozni az előgyujtást, pl ilyennel:
http://www.roxracing.eu/" onclick="window.open(this.href);return false;

Granada 1977 2.0i V6
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: karburátor
Csak a veztengely forog az ellenkező irányba, a rotor nem, át kell cserélni a rotor végén lévő fogastereket a 2.9-esére, és feltenni egy 2.8-as olajszivattyút.
Re: karburátor
solex 36-os !!!
Tudunk róla valamit ??
Fordon milyen lenne ????
Tudunk róla valamit ??
Fordon milyen lenne ????
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: karburátor
szerintem ez így egy kicsit kevés infó, hogy solex 36-os...Natalie Driver Gabe wrote:solex 36-os !!!
Tudunk róla valamit ??
Fordon milyen lenne ????
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
Re: karburátor
Rákérdezek.tomtom wrote:szerintem ez így egy kicsit kevés infó, hogy solex 36-os...Natalie Driver Gabe wrote:solex 36-os !!!
Tudunk róla valamit ??
Fordon milyen lenne ????