Emlékeim szerint DOHC-d volt. Még az aláírásodban is szerepel. Talán még vezettem is. Igaz az se tegnap volt.Árpi wrote:Miért is? Papa , 2db sierrra van az egyik pintács na meg a 2.9 mögöt is t9 ücsörög .Nitrobuster wrote:Ne a sierráét mérd meg, mert az mt75 váltóS.Zoli wrote:Ténleg, el is felejtettem, hogy a sierrába is az van. :)
váltók
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- patuha
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Ercsi
Re: váltók
Üdvözlet a kedves Capris uraknak. Nekem Sierrám van, viszont van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa. Amiért idearcátlanodtam kérdezni az az, hogy akar venni tőlem egy T9 váltót a gépbe. Az ötlet nem teljesen elrugaszkodott, miután a Capriba egy karbis Pinto dolgozik, amie gy Sierrából származik, ellenben a váltóval, ami maradt az eredeti. Én még nem láttam ezt a váltót, így azt sem tudom milyen. A kardán már faragva van neki, vágtak belőle, meg hegesztés is volt. A kérdés, hogy ha ő erre a motorra ráakaszt egy T9 váltót, akkor a kardánt hogyan tudja megoldani? A Capri hídja van alatta. Ha alátesz egy Sierra kardánt kompletten és hozzáfaragja a difihez, az járható út? Vagy esetleg létezett Capriba az a config, hogy Pinto T9-el?
Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: váltók
Legegyszerűbb a sierra kardánt belefaragni egy kis rövidítéssel, bár attól függ milyen a mostani váltója.
Ford Capri MkI Essex
- patuha
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Ercsi
Re: váltók
Köszi!szszaby wrote:Legegyszerűbb a sierra kardánt belefaragni egy kis rövidítéssel, bár attól függ milyen a mostani váltója.
Szerintem valamikor alámászunk annak a gépnek, és megmérjük a váltóját.
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: váltók
Megmértünk egy pár váltót, harang első síkjától a váltóház végéig, tehát nem a pucu végéig. A váltótartó a harang első síkjától a váltóházon lévő furatközéppontig mérve :S.Zoli wrote:Lemértem a váltó hosszát, kocsi alatt hanyatt fetrengve centivel a kézben :) .
Szóval Hossz: 77cm
Váltó tartó bak 46cm
Valakinek van infója Type9-ről?
Type 9 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.
Type 5 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.
Type E : 770 mm hosszú, váltótartó 470 mm. ( ez aminek hátul a vékony pucuja van. )
Nem NASA laborban mértük de nagyjából ez a helyzet. Ezek alapján lehet agyalni, a gyártáshoz úgyis az autón kell lemérni mindent.
1980 Capri MK3
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: váltók
Szia Patuha! 

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- S.Zoli
- szerszámadogató
- Posts: 21
- Joined: Sun Nov 14, 2010 9:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szentendrei sziget
- Contact:
Re: váltók
Köszi, ezek értékes infók számomra.Tibi wrote:
Type 9 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.
Type 5 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.
Type E : 770 mm hosszú, váltótartó 470 mm. ( ez aminek hátul a vékony pucuja van. )
Nem NASA laborban mértük de nagyjából ez a helyzet. Ezek alapján lehet agyalni, a gyártáshoz úgyis az autón kell lemérni mindent.


- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: váltók
Szia Patuhapatuha wrote:... van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa...

Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- patuha
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Ercsi
Re: váltók
1980-as évjárat, piros. Nemrég lett lefényezve, miután le lett koccolva. A gazdája a kollégám, állítása szerint nem igazán mozog semmilyen autós klub környezetében. Az, hogy milyen motorja volt azelőtt nem tudom, most egy karbis kétezres Pinto van benne, ami Sierrából származik. Túl sokat ezeken felül nem tudok róla, csak amit így kintről láttam és nagyon tisztán van tartva! (felnyitotta a gépházat és kisütött a nap :))Pudva wrote:Szia Patuhapatuha wrote:... van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa...![]()
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: váltók
Jól hangzik! :)patuha wrote:1980-as évjárat, piros. Nemrég lett lefényezve, miután le lett koccolva. A gazdája a kollégám, állítása szerint nem igazán mozog semmilyen autós klub környezetében. Az, hogy milyen motorja volt azelőtt nem tudom, most egy karbis kétezres Pinto van benne, ami Sierrából származik. Túl sokat ezeken felül nem tudok róla, csak amit így kintről láttam és nagyon tisztán van tartva! (felnyitotta a gépházat és kisütött a nap :))Pudva wrote:Szia Patuhapatuha wrote:... van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa...![]()
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
a rendszámát el tudod küldeni akár 1 priviben is?
Mert csinálgatok egy Mo.-i Capri regisztert és hátha még nincs benne a "vas"
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- patuha
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Ercsi
Re: váltók
Holnap reggel megnézem. Meg megkérdezem milyen motorja volt eredetileg. Meg megpróbálom rávenni, hogy regeljen be.Pudva wrote:Jól hangzik! :)patuha wrote:1980-as évjárat, piros. Nemrég lett lefényezve, miután le lett koccolva. A gazdája a kollégám, állítása szerint nem igazán mozog semmilyen autós klub környezetében. Az, hogy milyen motorja volt azelőtt nem tudom, most egy karbis kétezres Pinto van benne, ami Sierrából származik. Túl sokat ezeken felül nem tudok róla, csak amit így kintről láttam és nagyon tisztán van tartva! (felnyitotta a gépházat és kisütött a nap :))Pudva wrote: Szia Patuha![]()
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
a rendszámát el tudod küldeni akár 1 priviben is?
Mert csinálgatok egy Mo.-i Capri regisztert és hátha még nincs benne a "vas"
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: váltók
Szuper köszipatuha wrote:Holnap reggel megnézem. Meg megkérdezem milyen motorja volt eredetileg. Meg megpróbálom rávenni, hogy regeljen be.

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: váltók
Ha most type-e van benne. Akkor csak a váltótartó bakot kell átfaragni. A kardánhossz az stimmel.patuha wrote:Üdvözlet a kedves Capris uraknak. Nekem Sierrám van, viszont van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa. Amiért idearcátlanodtam kérdezni az az, hogy akar venni tőlem egy T9 váltót a gépbe. Az ötlet nem teljesen elrugaszkodott, miután a Capriba egy karbis Pinto dolgozik, amie gy Sierrából származik, ellenben a váltóval, ami maradt az eredeti. Én még nem láttam ezt a váltót, így azt sem tudom milyen. A kardán már faragva van neki, vágtak belőle, meg hegesztés is volt. A kérdés, hogy ha ő erre a motorra ráakaszt egy T9 váltót, akkor a kardánt hogyan tudja megoldani? A Capri hídja van alatta. Ha alátesz egy Sierra kardánt kompletten és hozzáfaragja a difihez, az járható út? Vagy esetleg létezett Capriba az a config, hogy Pinto T9-el?
Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- patuha
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Ercsi
Re: váltók
Köszi!Nitrobuster wrote:Ha most type-e van benne. Akkor csak a váltótartó bakot kell átfaragni. A kardánhossz az stimmel.patuha wrote:Üdvözlet a kedves Capris uraknak. Nekem Sierrám van, viszont van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa. Amiért idearcátlanodtam kérdezni az az, hogy akar venni tőlem egy T9 váltót a gépbe. Az ötlet nem teljesen elrugaszkodott, miután a Capriba egy karbis Pinto dolgozik, amie gy Sierrából származik, ellenben a váltóval, ami maradt az eredeti. Én még nem láttam ezt a váltót, így azt sem tudom milyen. A kardán már faragva van neki, vágtak belőle, meg hegesztés is volt. A kérdés, hogy ha ő erre a motorra ráakaszt egy T9 váltót, akkor a kardánt hogyan tudja megoldani? A Capri hídja van alatta. Ha alátesz egy Sierra kardánt kompletten és hozzáfaragja a difihez, az járható út? Vagy esetleg létezett Capriba az a config, hogy Pinto T9-el?
Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
Ezt hogyan tudjuk kideríteni? A kolega nem sejti, hogy milyen típusú van neki. A Type E-nek ugyanilyan a kihajtása, hogy a T9-nek? Ricniszámra, meg ilyenekre gondolok.
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.