NO MOKING / General Moking Rules
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Jogos nem írtam le a folyamatot
Na úgy kezdődött a történet,hogy fogtam egy szilkonos falakont,mert az majdnem akkora mint az 1 torkú karbim(biztos ami biztos tekertem rá szigetelő szalagot is
),és elvágtam...ezután belehelyeztem iszonyatos mértani pontossággal a 2 torkú légszűrő házamba ...kikevertem az oxam v1 nevezetű szilikongumi masszát és és beléje öntöttem...megvártam míg megköt ...kivettem a flakont és ráhúztam a karbira...csodálatosan tökéletes lett 

Na úgy kezdődött a történet,hogy fogtam egy szilkonos falakont,mert az majdnem akkora mint az 1 torkú karbim(biztos ami biztos tekertem rá szigetelő szalagot is


FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: NO MOKING / General Moking Rules

Pozitívum :
- a különféle segédanyagok tudományos kísérletek és mérések alapján történő megválasztása
- a piros árnyalat szakszerű megválasztása ( a szakzsargon csak pinceajtó pirosnak hívja )
- szigetelőszalag használata
Negatívum :
- a szigetelőszalag használatról nem készült jegyzőkönyv illetve fotódokumentáció, ezért annak sárga - zöld mivolta nem állapítható meg, ez súlyos vétség
- kötöződrót használatának mellőzése
1980 Capri MK3
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Ez itt ebben a topikban inkább negatívumTibi wrote:Értékelés : 7 pont.
Pozitívum :
- a különféle segédanyagok tudományos kísérletek és mérések alapján történő megválasztása



http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Ha lehet egy szilósflakont tudományosan megválasztani akkor minden bizonnyalTÉCSÉ wrote:Ez itt ebben a topikban inkább negatívum![]()
![]()

1980 Capri MK3
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: NO MOKING / General Moking Rules
A duck tape helyes használata 

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
Re: NO MOKING / General Moking Rules
A hosszú hvégét kihasználva olyan 5let jött elő hogy szereljünk be az 5 lapos rugót a Capriba.
Annak rendje s módja szerint felszívtuk magunkat s neki álltunk.
Bal oldalt szépen ki is jött a hosszú csavarka ahogy kell.
bár kicsit izzasztó volt mire vissza lett téve a rugó, de sikerült.
Nosza usgyi a jobb oldalnak .
Igen ám csak ott meg nem volt hajlandó megindulni kifelé a hosszú csavar .
Húztuk kértük könyörögtünk de semmi.
menetes szár elő , odaheggeszt gyertyak kulcs s miegymás s végül csak ki húztuk,egy ki isdő után toldani kellet hogy kijjeb tudjuk húzni , gondoltam megörökítem.
Sajnos csak később jutott eszembe hogy sem celluxot sem kábelkötegelőt ne használtam.
Annak rendje s módja szerint felszívtuk magunkat s neki álltunk.
Bal oldalt szépen ki is jött a hosszú csavarka ahogy kell.
bár kicsit izzasztó volt mire vissza lett téve a rugó, de sikerült.
Nosza usgyi a jobb oldalnak .
Igen ám csak ott meg nem volt hajlandó megindulni kifelé a hosszú csavar .
Húztuk kértük könyörögtünk de semmi.
menetes szár elő , odaheggeszt gyertyak kulcs s miegymás s végül csak ki húztuk,egy ki isdő után toldani kellet hogy kijjeb tudjuk húzni , gondoltam megörökítem.
Sajnos csak később jutott eszembe hogy sem celluxot sem kábelkötegelőt ne használtam.

- Attachments
-
- Fénykép0355.jpg (46.73 KiB) Viewed 6011 times
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Hát most pont az ellenkezőjét mondom annak amit általában neked szoktam: ez most nem is annyira mók, mint egy ügyes/okos ötlet. annál biztos jobb, mint nekem pl anno valaki ugy szedte ki, hogy szétvágták a küszöböt, kiütötték a csavart, visszahegeszt a küszöb. a nemrég fényezett autón. na az volt a MÓK, csupa nagy betüvel. ha nálad még a csavar is újra felhasználható maradt Dr. flex után, akkor elnézzük a drót és szigszalag mentes szerelést...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Ennek tükrében.Bogyo28 wrote:Hát most pont az ellenkezőjét mondom annak amit általában neked szoktam: ez most nem is annyira mók, mint egy ügyes/okos ötlet. annál biztos jobb, mint nekem pl anno valaki ugy szedte ki, hogy szétvágták a küszöböt, kiütötték a csavart, visszahegeszt a küszöb. a nemrég fényezett autón. na az volt a MÓK, csupa nagy betüvel. ha nálad még a csavar is újra felhasználható maradt Dr. flex után, akkor elnézzük a drót és szigszalag mentes szerelést...
Tisztelettel jelentem ,hogy a csavar a kiszedése után még teljesen használható maradt.
Alapos tisztogatás és a csavarfej visszaformálása (Dr Flex serítségével) után alapos zsírfelszívás után ,visszaépítésre került.


- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: NO MOKING / General Moking Rules
A MOK Of The Wheek e heti műsorában láthatjuk:
How to Use a 15 kg welding wire in a 5 kg place?
A hogyan készült sorozat stábja is jelen volt a INNOVÁCIÓ megalkotásánál és tesztelésénél, a komoly mérnöki tervező és alkotó munkát minden részegység elkészülténél dokumentálták, innovációs nívódíjra felterjeszve az alkotókat:
a probléma:
a frissen vásárolt CO2 hegesztő gépet annak tervezői 5 kg-s vezetékdob használatára tervezték, nem gondolva a magyar jóárasítás technologiájára, ami 15 kg-s vezetékdobbal áldott meg minket:
elindult a tervezés:
és egyből a kivitelezés is:
és mivel a gép hátulját alulméretezték, nem bírja el a nagyméretü palackot, ezért gyorsan megszületett a terv, és ugyanazon az anyagon amin a terv megszületett egyből létrejött a 3D-s prototipus is:
a félkész állapot, és ami a képeken nem látszik, a fedél alatt elhelyezett preciziós kábelvezető léc:
de mivel a 15 kg-s huzaldob egy igen nagy lendkerék, szükség volt egy fékre is, amit egy rugó feszít a dobra:
a fék megalkotásánál előkerült minden MOK nélkülözhetetlen kelléke, a szigszalag, amit most az űrtechnikás TESA bandázsszalag testesített meg a müanyag görgőre tekerve:
persze a másik nélkülözhetetlen MOK kellék is fel lett használva, a speciális kötöző derót, ami a rugó finombeállítását segítette elő:
a szerkezet annyira kívánta a MOK művészetét, hogy egyszerüen nem is volt hajlandó rendes alkatrészekkel működni: a CO2 tömlőt elöszőr a KADMIUMOZOTT SPECIAL 'LIGAMENT' DEROT 2.0-val rögzítettük, a próba hegesztések idejére, de ha már speciál drot tartót csinálunk, lett rá rakva rendes bilincs. ám a készülék rendes bilincsel nem volt hajlandó működni, eresztette a gázt nyomás alatt, ezért vissza kellett térni a jól bevált, évek óta megbízhatóan müködő DEROT megoldáshoz.
másik speciál tuning, ami a képeken szintén nem látszik, a zsanér: ez az újrahasznosítás és környezetkímélés jegyében egy már több mint 30 éves vízcsődarabból kivágott negyed körcikk, amit facsavarokkal rögzitettünk a fék léc és a tartó szerkezet találkozásához.
a végeredmény egy első osztályu, minőségdíjas termék lett, már dolgozunk a világszabadalom intézésén. de természetesen lesz még fejlesztés rajta, van még pár ötlet ujabb MOK megoldásokra. itt egy kép a végeredményről:
How to Use a 15 kg welding wire in a 5 kg place?
A hogyan készült sorozat stábja is jelen volt a INNOVÁCIÓ megalkotásánál és tesztelésénél, a komoly mérnöki tervező és alkotó munkát minden részegység elkészülténél dokumentálták, innovációs nívódíjra felterjeszve az alkotókat:
a probléma:
a frissen vásárolt CO2 hegesztő gépet annak tervezői 5 kg-s vezetékdob használatára tervezték, nem gondolva a magyar jóárasítás technologiájára, ami 15 kg-s vezetékdobbal áldott meg minket:
elindult a tervezés:
és egyből a kivitelezés is:
és mivel a gép hátulját alulméretezték, nem bírja el a nagyméretü palackot, ezért gyorsan megszületett a terv, és ugyanazon az anyagon amin a terv megszületett egyből létrejött a 3D-s prototipus is:
a félkész állapot, és ami a képeken nem látszik, a fedél alatt elhelyezett preciziós kábelvezető léc:
de mivel a 15 kg-s huzaldob egy igen nagy lendkerék, szükség volt egy fékre is, amit egy rugó feszít a dobra:
a fék megalkotásánál előkerült minden MOK nélkülözhetetlen kelléke, a szigszalag, amit most az űrtechnikás TESA bandázsszalag testesített meg a müanyag görgőre tekerve:
persze a másik nélkülözhetetlen MOK kellék is fel lett használva, a speciális kötöző derót, ami a rugó finombeállítását segítette elő:
a szerkezet annyira kívánta a MOK művészetét, hogy egyszerüen nem is volt hajlandó rendes alkatrészekkel működni: a CO2 tömlőt elöszőr a KADMIUMOZOTT SPECIAL 'LIGAMENT' DEROT 2.0-val rögzítettük, a próba hegesztések idejére, de ha már speciál drot tartót csinálunk, lett rá rakva rendes bilincs. ám a készülék rendes bilincsel nem volt hajlandó működni, eresztette a gázt nyomás alatt, ezért vissza kellett térni a jól bevált, évek óta megbízhatóan müködő DEROT megoldáshoz.
másik speciál tuning, ami a képeken szintén nem látszik, a zsanér: ez az újrahasznosítás és környezetkímélés jegyében egy már több mint 30 éves vízcsődarabból kivágott negyed körcikk, amit facsavarokkal rögzitettünk a fék léc és a tartó szerkezet találkozásához.
a végeredmény egy első osztályu, minőségdíjas termék lett, már dolgozunk a világszabadalom intézésén. de természetesen lesz még fejlesztés rajta, van még pár ötlet ujabb MOK megoldásokra. itt egy kép a végeredményről:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Zsenánt!
(
)






Re: NO MOKING / General Moking Rules
Aki meg nem ért ennyire hozzá az csak simán áttekeri a kis dobra a drótot , ha nem használod naponta az is elég egy évig 

- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: NO MOKING / General Moking Rules
Szuper!
Nem tudom milyen körülmények között használjátok a masinát, de azért én beburkolnám a helyetekben a tekercset, mással nem egy kiszolgált pufajkával...
...ilyen tekercsekkel csuda károkra képes némi kalandos lelkületű cunder

Nem tudom milyen körülmények között használjátok a masinát, de azért én beburkolnám a helyetekben a tekercset, mással nem egy kiszolgált pufajkával...
...ilyen tekercsekkel csuda károkra képes némi kalandos lelkületű cunder

"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4