Ennyit megér, vedd meg és akkor legalább nem kell kölcsönkérni.Bogyo28 wrote: de venni is lehet olcson:
http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barka ... 54587.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MK I 1.5 V4
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: MK I 1.5 V4
Ford Capri MkI Essex
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: MK I 1.5 V4
Ennyiért egy jó minőségű villáskulcsot kapsz...szszaby wrote:Ennyit megér, vedd meg és akkor legalább nem kell kölcsönkérni.Bogyo28 wrote: de venni is lehet olcson:
http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barka ... 54587.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Adok kölcsön neked akár 2 hétre is- küld el a telszámodat és egyeztessünk.
"The highway still leads to hell"
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I 1.5 V4
én is e körül vettem az enyémet, valami német cucc, még Hans aláírása is ott volt a próbapapíron. eddig bírja, és pontos is, lepróbáltam egy drágábbal egyszer. bár nem ipari az biztos...Machine wrote:Ennyiért egy jó minőségű villáskulcsot kapsz...szszaby wrote:Ennyit megér, vedd meg és akkor legalább nem kell kölcsönkérni.Bogyo28 wrote: de venni is lehet olcson:
http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barka ... 54587.html" onclick="window.open(this.href);return false;én nem venném meg
Adok kölcsön neked akár 2 hétre is- küld el a telszámodat és egyeztessünk.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: MK I 1.5 V4
Otthoni és egyéb örömszerzési célokra nem is kell ipari minőség,

Tőle már vásároltamBogyo28 wrote:http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barka ... 54587.html

"The highway still leads to hell"
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
Tiszteletem az uraknak
tökéletesen igazatok van sajnos van egy olyan érzésem,hogy fog még kelleni ..ezért veszek egyet ,de köszönöm a felajánlásokat

tökéletesen igazatok van sajnos van egy olyan érzésem,hogy fog még kelleni ..ezért veszek egyet ,de köszönöm a felajánlásokat



FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I 1.5 V4
ha meg már mindent összeraktál, és ugy gondolod hogy nem kell, 3-4 ezresért bármikor el is lehet adni, max addig kell belefektetni egy kis pénzt...Gáborka wrote:Tiszteletem az uraknak
tökéletesen igazatok van sajnos van egy olyan érzésem,hogy fog még kelleni ..ezért veszek egyet ,de köszönöm a felajánlásokat![]()
![]()
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MK I 1.5 V4
Tapasztalat:
Én, amikor megvettem a hitelesített Pumatools nyomatékkulcsaimat lepróbáltam vele a 8e Ft-os, plus diszkontban vett Mannesmann nyomatékkulcsomat. 100 Nm-re állítva húzott 66Nm-t... És nem is következetesen csalt. Megnéztem több értéknél. Több gagyi nyomatékkulccsal volt hasonló tapasztalatunk a munkahelyemen is. Szerintem nem érdemes ilyet venni.
Én, amikor megvettem a hitelesített Pumatools nyomatékkulcsaimat lepróbáltam vele a 8e Ft-os, plus diszkontban vett Mannesmann nyomatékkulcsomat. 100 Nm-re állítva húzott 66Nm-t... És nem is következetesen csalt. Megnéztem több értéknél. Több gagyi nyomatékkulccsal volt hasonló tapasztalatunk a munkahelyemen is. Szerintem nem érdemes ilyet venni.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I 1.5 V4
lehet megkérdezni a mérés menetét? bepróbálnám a sajátom, vagy meg tudod e nézni a hitelesítetthez képest? vagy van e valakinek kölcsönbe rendes, hiteles nyomatékkulcsa?Blant wrote:Tapasztalat:
Én, amikor megvettem a hitelesített Pumatools nyomatékkulcsaimat lepróbáltam vele a 8e Ft-os, plus diszkontban vett Mannesmann nyomatékkulcsomat. 100 Nm-re állítva húzott 66Nm-t... És nem is következetesen csalt. Megnéztem több értéknél. Több gagyi nyomatékkulccsal volt hasonló tapasztalatunk a munkahelyemen is. Szerintem nem érdemes ilyet venni.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: MK I 1.5 V4
Van-, mikor kellene?Bogyo28 wrote:het megkérdezni a mérés menetét? bepróbálnám a sajátom, vagy meg tudod e nézni a hitelesítetthez képest? vagy van e valakinek kölcsönbe rendes, hiteles nyomatékkulcsa?
Tavaly volt nálam nyomatékkulcs mérő szerkezett, amivel hitelesítést is lehetett csinálni.
több mérési tartományt adott meg, majd a program végén kinyomtattta az eredményt.
http://www.hazet.de/produkte/online-kat ... 896150229/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Attachments
-
- HZ7901e.jpg (41.71 KiB) Viewed 8044 times
"The highway still leads to hell"
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
ne stresszeljenek már engem az urak
meg van és ezzel fogom meghúzni..nincs más 4300 ft volt(gondolom 40 éve is valami hasonló lehetett a csúcs technika) ,nem egy nagy piz de én többet nem szeretnék erre a dologra szánni (annyi szarság van még a szépségen)...mindenesetre szerintem (remélem) jobb mintha széttépném a csavarokat érzésre
minden kedves márkatársnak köszönöm a segítséget
ismét 

meg van és ezzel fogom meghúzni..nincs más 4300 ft volt(gondolom 40 éve is valami hasonló lehetett a csúcs technika) ,nem egy nagy piz de én többet nem szeretnék erre a dologra szánni (annyi szarság van még a szépségen)...mindenesetre szerintem (remélem) jobb mintha széttépném a csavarokat érzésre


minden kedves márkatársnak köszönöm a segítséget



FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
Tiszteletem az uraknak
működő gyújtást szeretnék csinálni a szépségre dióhéjban valaki le tudná írni hogyan csináljam ? (a főtengelyen a vésést jelre rakom...és az osztófejet ??)
Köszönöm előre is a segítséget

működő gyújtást szeretnék csinálni a szépségre dióhéjban valaki le tudná írni hogyan csináljam ? (a főtengelyen a vésést jelre rakom...és az osztófejet ??)
Köszönöm előre is a segítséget



FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: MK I 1.5 V4
Visszafordítod a főtengelyt felső holtponti jeltől 6 fokkal és az elosztóban akkor legyen a megszakítás kezdete. A megszakító hézag 0,4mm, műszerrel mérve a zárásszög 55 fok.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I 1.5 V4
ha a fenti esetleg nem volt érthető:
jelre tekered a főtenmgelyt. mivel a főtengely 2x van jelen mire az elosztó egyszer körbefordul, ezért 50% esélyed van arra, hogy 180 fokkal elrakd a gyujtást. ennek elkerülése végett, meg kell nézni, hogy amikor jelen van a főtengely, akkor mind a 2 szelep zárva van e az egyes hengerben (tehát jó helyen van). ennek a megvizsgálása igen egyszerű, egy speciális gumitömlővel (értsd: kb fél colos kerti slag pl) belefujsz a kitekert gyertya helyére az egyes hengerbe. ha simán bele tudsz fujni, és a levegő a szivó ill. a kipufogó sorba távozik, akkor nem nyertél, még egy fordulatot kell tekerni a főtengelyen. Ilyenkor, vagy ha elsőre mázlid van, akkor már zárva kell hogy legyen a szivo és kipuff szelep is, tehát nem igen tudsz belefujni a hengerbe (vagy ha igen akkor akár azzal is megtekerheted a mocit, és kurva erős tüdőd van
). Ezt ha máshogy nem megy, egy tükör magad elé helyezésével is tudod ellenőrizni, ha a benne látható arc vörösödik és kikerekedik, akkor nem tudtál levegőt juttatni a hengerbe, zárva mindkét szelep, jó helyen áll a főtengely.
a következő lépés a gyujtás törzs behejezése. ehhez meg kell találnod az elosztó fedélen, hogy melyik az egyes hengerre menő láb a 4 közül. álltalában egy 1 szám van a müanyagba öntve ezt megkönnyítendő. ha esetleg ez nem lenne rajta, ne ess kétségbe, nevezd ki az egyiket egyesnek, és jelöld meg (mondjuk egy alcoholos filcel). a gyujtástörzsön is jelöld meg, hogy az egyes lábnak a közekep hova esik a gyujtástörzs oldalán (filctol). szedd le a fedelet, és ugy rakd be a törzset a helyére, hogy a rotor fémes vége pont a filcel megjelölt vonalhoz essen (ilyenkor lesz az egyes hengernél a gyujtás, azért kell hogy a rotor pont erre álljon). arra figyelj oda, hogy a gyujtástörzs fogaskereke, nem egyenes fogazásu, tehát amikor tolod be a gyujtástörzset, a rotor elfordul. ezért egy kicsit visszább tekerve a rotort kell elkezdeni berakni a törzset, hogy pont jó helyre essen. azzal lehet még szopokázni, hogy a gyujtástörzs hajtja az olajpumpát, aminek egy szép hatszög a tengelye, arra is rá kell játszani a törzset. a hatszög mivoltából adódik, hogy egy fokkal arrébb rakva a törzs fogaskerekét lehet hogy nem fog lemenni a helyére, mert nem ugy áll az olajpumpa tengelye ( a hatszög ugye csak 6 oldalu, mig a fogaskeréken sok fog van). ilyenkor a törzset a helyére dugva egy nem jó pozicióban, de ahol lemegy teljesen a helyére, nem teljesen felhuzva (amikor a 2 fogaskerék már nem ér össze, de az olajpumpa tengelye még benne van a törzs aljába) lehet arrébb játszani az egészet, és megtalálni a helyes beállítást.
ha sikerült a főtengelyt is meg a gyujtástörzset is a megfelelő helyre raknod, akkor jöhet a Szszaby féle finom beállítás, és akkor akár pöccre indulhat a moci. ha ebben is valami "paraszt" megoldást választasz, akkor indítózás elején némi féktisztítót nyomjál a karbiba (igy nem kell megvárnod amíg az AC felszivja a benyát a tankból), és indítózás közben (vagy két indítózás közt) tekergesd finoman a gyujtástörzset. amikor elkpja, akkor már fülre belőhető egy olyan gyujtás, amivel már nem áll le a moci, és van időd elmenni egy stoboszkópért, hogy belődd a rendes gyujtásértéket.
az kimaradt, hogy a kábelekt ugy kell felhejezni, hogy az osztófedél közepéből megy a trafohoz egy kábel. ami egyessel jelölt, az az egyes henger, majd a gyujtáss-sorrend szerint kell felrakni a többi gyujtokábelt (1-3-4-2) és csatlakoztatni a megfelelő hengerre. ha esetleg nem lenne meg, hogy mi a forgásiránya a gyujtásnak, akkor miután rendesen beraktad a helyére a gyujtástörzset, leszedett osztofedéllel egy inditózás segítségével rögtön meg fogod látni, hogy merre forog a rotor.
remélem segített, még ha nagyon nem is szakmai, de direkt ugy írtam, minta az asszonynak írnám hogy mit csináljon.
jelre tekered a főtenmgelyt. mivel a főtengely 2x van jelen mire az elosztó egyszer körbefordul, ezért 50% esélyed van arra, hogy 180 fokkal elrakd a gyujtást. ennek elkerülése végett, meg kell nézni, hogy amikor jelen van a főtengely, akkor mind a 2 szelep zárva van e az egyes hengerben (tehát jó helyen van). ennek a megvizsgálása igen egyszerű, egy speciális gumitömlővel (értsd: kb fél colos kerti slag pl) belefujsz a kitekert gyertya helyére az egyes hengerbe. ha simán bele tudsz fujni, és a levegő a szivó ill. a kipufogó sorba távozik, akkor nem nyertél, még egy fordulatot kell tekerni a főtengelyen. Ilyenkor, vagy ha elsőre mázlid van, akkor már zárva kell hogy legyen a szivo és kipuff szelep is, tehát nem igen tudsz belefujni a hengerbe (vagy ha igen akkor akár azzal is megtekerheted a mocit, és kurva erős tüdőd van

a következő lépés a gyujtás törzs behejezése. ehhez meg kell találnod az elosztó fedélen, hogy melyik az egyes hengerre menő láb a 4 közül. álltalában egy 1 szám van a müanyagba öntve ezt megkönnyítendő. ha esetleg ez nem lenne rajta, ne ess kétségbe, nevezd ki az egyiket egyesnek, és jelöld meg (mondjuk egy alcoholos filcel). a gyujtástörzsön is jelöld meg, hogy az egyes lábnak a közekep hova esik a gyujtástörzs oldalán (filctol). szedd le a fedelet, és ugy rakd be a törzset a helyére, hogy a rotor fémes vége pont a filcel megjelölt vonalhoz essen (ilyenkor lesz az egyes hengernél a gyujtás, azért kell hogy a rotor pont erre álljon). arra figyelj oda, hogy a gyujtástörzs fogaskereke, nem egyenes fogazásu, tehát amikor tolod be a gyujtástörzset, a rotor elfordul. ezért egy kicsit visszább tekerve a rotort kell elkezdeni berakni a törzset, hogy pont jó helyre essen. azzal lehet még szopokázni, hogy a gyujtástörzs hajtja az olajpumpát, aminek egy szép hatszög a tengelye, arra is rá kell játszani a törzset. a hatszög mivoltából adódik, hogy egy fokkal arrébb rakva a törzs fogaskerekét lehet hogy nem fog lemenni a helyére, mert nem ugy áll az olajpumpa tengelye ( a hatszög ugye csak 6 oldalu, mig a fogaskeréken sok fog van). ilyenkor a törzset a helyére dugva egy nem jó pozicióban, de ahol lemegy teljesen a helyére, nem teljesen felhuzva (amikor a 2 fogaskerék már nem ér össze, de az olajpumpa tengelye még benne van a törzs aljába) lehet arrébb játszani az egészet, és megtalálni a helyes beállítást.
ha sikerült a főtengelyt is meg a gyujtástörzset is a megfelelő helyre raknod, akkor jöhet a Szszaby féle finom beállítás, és akkor akár pöccre indulhat a moci. ha ebben is valami "paraszt" megoldást választasz, akkor indítózás elején némi féktisztítót nyomjál a karbiba (igy nem kell megvárnod amíg az AC felszivja a benyát a tankból), és indítózás közben (vagy két indítózás közt) tekergesd finoman a gyujtástörzset. amikor elkpja, akkor már fülre belőhető egy olyan gyujtás, amivel már nem áll le a moci, és van időd elmenni egy stoboszkópért, hogy belődd a rendes gyujtásértéket.
az kimaradt, hogy a kábelekt ugy kell felhejezni, hogy az osztófedél közepéből megy a trafohoz egy kábel. ami egyessel jelölt, az az egyes henger, majd a gyujtáss-sorrend szerint kell felrakni a többi gyujtokábelt (1-3-4-2) és csatlakoztatni a megfelelő hengerre. ha esetleg nem lenne meg, hogy mi a forgásiránya a gyujtásnak, akkor miután rendesen beraktad a helyére a gyujtástörzset, leszedett osztofedéllel egy inditózás segítségével rögtön meg fogod látni, hogy merre forog a rotor.
remélem segített, még ha nagyon nem is szakmai, de direkt ugy írtam, minta az asszonynak írnám hogy mit csináljon.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
Köszönömszszaby wrote:Visszafordítod a főtengelyt felső holtponti jeltől 6 fokkal és az elosztóban akkor legyen a megszakítás kezdete. A megszakító hézag 0,4mm, műszerrel mérve a zárásszög 55 fok.







köszönöm Nektek a részletes segítséget

FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
Nos uraim megvolt a nagy szerelés...a nyomatékkulcs szarrátört
reccsent egy k nagyot és most már csak forog jobbra balra...király,igazi ócska sz...(már csak nép nevelésre lehet esetleg használni)
a leírtakat követve (kivéve hogy érzésre húztam meg a hengerfejet ,de le sz...) megcsináltam a gyújtást ,vörösödött is a buksim miközben a slagcsövet fújkáltam
de szelephézag állítás után sem sikerült olyan pontot találnom ahol teljesen zár a rendszer(érdekes
)...viszont szikra van, benya van, hideginditó is volt és még egy köhintést sem adott a kis drága,pedig indítóztam egy jó darabig, és lelkesen tekergettem közben az osztófejet hátha találok egy olyan pontot ahol legalább durran egyet ...én feladtam (persze ez a hozzánemértőségemet bizonyítja
)
most arra az elhatározásra jutottam (mindenki megkönnyebbülésére),hogy gyüjtögetek némi játszóspézt ,és elviszem majd valami remek szakemberhez,hogy próbáljon meg ő életet lehelni belé...mindeneseter köszönet az eddigi segítségetekért.

a leírtakat követve (kivéve hogy érzésre húztam meg a hengerfejet ,de le sz...) megcsináltam a gyújtást ,vörösödött is a buksim miközben a slagcsövet fújkáltam



most arra az elhatározásra jutottam (mindenki megkönnyebbülésére),hogy gyüjtögetek némi játszóspézt ,és elviszem majd valami remek szakemberhez,hogy próbáljon meg ő életet lehelni belé...mindeneseter köszönet az eddigi segítségetekért.
FORD CAPRI MK1 V4 1.7