ha nem tzaláltál olyan helyet, ahol zárna a két szelep, nem is fog beindulni, hiszen sűrítéskor nem összesűriti az anyagot, hanem kifujja valahová a hengerből. ha gondolod jövőónapban ránézhetek egyszer, előre megbeszélt időpontban hogy mi is van vele. lehet hogy el van rakva a vezérlés vagy hasonló. mennyire volt szétszedve ez a moci?Gáborka wrote:Nos uraim megvolt a nagy szerelés...a nyomatékkulcs szarrátörtreccsent egy k nagyot és most már csak forog jobbra balra...király,igazi ócska sz...(már csak nép nevelésre lehet esetleg használni)
a leírtakat követve (kivéve hogy érzésre húztam meg a hengerfejet ,de le sz...) megcsináltam a gyújtást ,vörösödött is a buksim miközben a slagcsövet fújkáltamde szelephézag állítás után sem sikerült olyan pontot találnom ahol teljesen zár a rendszer(érdekes
)...viszont szikra van, benya van, hideginditó is volt és még egy köhintést sem adott a kis drága,pedig indítóztam egy jó darabig, és lelkesen tekergettem közben az osztófejet hátha találok egy olyan pontot ahol legalább durran egyet ...én feladtam (persze ez a hozzánemértőségemet bizonyítja
)
most arra az elhatározásra jutottam (mindenki megkönnyebbülésére),hogy gyüjtögetek némi játszóspézt ,és elviszem majd valami remek szakemberhez,hogy próbáljon meg ő életet lehelni belé...mindeneseter köszönet az eddigi segítségetekért.
MK I 1.5 V4
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I 1.5 V4
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
aranyos Vagy köszönöm de az a baj,hogy lent van 180km-rel arrébb a szépség ... nem tudom ,hogy mi van az biztos,hogy a vezérlés jelen van,és a többi dolgot is betűről betűre követtem,bár ez érdekes,hogy nem volt olyan pont ahol teljesen zár a rendszer
a képen látható mennyire voltam bátor szétszedésileg,sikerült is összerakni ...csak valami (persze csak nekem,biztos egyből látnátok egy apró mosollyal nyugtázva mi is a gond)furcsaság van a dologban...

a képen látható mennyire voltam bátor szétszedésileg,sikerült is összerakni ...csak valami (persze csak nekem,biztos egyből látnátok egy apró mosollyal nyugtázva mi is a gond)furcsaság van a dologban...
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: MK I 1.5 V4
szelep lett állítva? amit leszedtél HF, az került vissza az eredeti himbasorral?Gáborka wrote:aranyos Vagy köszönöm de az a baj,hogy lent van 180km-rel arrébb a szépség ... nem tudom ,hogy mi van az biztos,hogy a vezérlés jelen van,és a többi dolgot is betűről betűre követtem,bár ez érdekes,hogy nem volt olyan pont ahol teljesen zár a rendszer![]()
a képen látható mennyire voltam bátor szétszedésileg,sikerült is összerakni ...csak valami (persze csak nekem,biztos egyből látnátok egy apró mosollyal nyugtázva mi is a gond)furcsaság van a dologban...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
igen az került vissza ,csak azután próbáltam állítani,hogy rájöttem,hogy nem zár a rendszer sehol...elvileg bontatlan volt a cucc,és minden ugyanúgy lett visszarakva ahogy volt.
FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MK I 1.5 V4
Le tudod írni, hogy hogy állítottad be a szelephézagot?
Bogyó:
Hitelesített kulcsot odaadom szívesen. Satuba fogtam a régit beállítva, és egysog ágú kulccsal, ami rázárt a 1/2"os bütyökre, ráhúztam a másikkal. A gagyi sokkal előbb kattant, mint a profi. Elkezdtem a profit visszaengedni és 66Nm-nél kattant egyszerre a 2 kulcs... Halkan hozzáteszem, hogy nem egy motorgenerált csináltam már a gagyival, és közülük egy sem jött még panasszal, a legrégebbi, egy 1.6 zetec mondeo, azóta 45e KM-t ment el gond nélkül
Azért most nyugodtabb vagyok...
Bogyó:
Hitelesített kulcsot odaadom szívesen. Satuba fogtam a régit beállítva, és egysog ágú kulccsal, ami rázárt a 1/2"os bütyökre, ráhúztam a másikkal. A gagyi sokkal előbb kattant, mint a profi. Elkezdtem a profit visszaengedni és 66Nm-nél kattant egyszerre a 2 kulcs... Halkan hozzáteszem, hogy nem egy motorgenerált csináltam már a gagyival, és közülük egy sem jött még panasszal, a legrégebbi, egy 1.6 zetec mondeo, azóta 45e KM-t ment el gond nélkül

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
le..lehet ,hogy vicces lesz de nézzétek el egy lelkes amatőrnek:
szóval gyújtásállítás közben fújtam a slagcsövet és néztem hol zárt a rendszer(sehol) ,de a legnehezebben tényleg ott tudtam megfújni ahol fötengely (?) kereke és az öntvény jelen volt (vonalka és a 6-os...)..ekkor végső elkeseredésemben leszedtem a szelepfedelet és szemre állítottam arra a pontra ahol zárni kellett volna a cuccnak ..és ezután a szelepállító bizbaszon csavartam egy párat hogy egyáltalán legyen valami hézag a szelepszár és a nemtom hogyhívják között (én abban a tudatban tettem ezt ,hogy ha nem feszíti a rugót semmi akkor biztos zárnia kell )hát nem sokat segített...kövezetek meg nyugodtan de ez volt jelen helyzetben az egyetlen dolog ami eszembe jutott...
ezért megy (vagy jön ) majdan valaki aki ért is hozzá...sajnos az ,hogy imádom a kocsim és egyszerűbb dolgokat meg is tudok rajta csinálni nem azt jeleni ,hogy mindenre képes vagyok ...be kellett látnom sajnos
( a gagyi nyomatékkulcs meg úgy ment sz.. mintha ropi lett volna
)
szóval gyújtásállítás közben fújtam a slagcsövet és néztem hol zárt a rendszer(sehol) ,de a legnehezebben tényleg ott tudtam megfújni ahol fötengely (?) kereke és az öntvény jelen volt (vonalka és a 6-os...)..ekkor végső elkeseredésemben leszedtem a szelepfedelet és szemre állítottam arra a pontra ahol zárni kellett volna a cuccnak ..és ezután a szelepállító bizbaszon csavartam egy párat hogy egyáltalán legyen valami hézag a szelepszár és a nemtom hogyhívják között (én abban a tudatban tettem ezt ,hogy ha nem feszíti a rugót semmi akkor biztos zárnia kell )hát nem sokat segített...kövezetek meg nyugodtan de ez volt jelen helyzetben az egyetlen dolog ami eszembe jutott...
ezért megy (vagy jön ) majdan valaki aki ért is hozzá...sajnos az ,hogy imádom a kocsim és egyszerűbb dolgokat meg is tudok rajta csinálni nem azt jeleni ,hogy mindenre képes vagyok ...be kellett látnom sajnos
( a gagyi nyomatékkulcs meg úgy ment sz.. mintha ropi lett volna

FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: MK I 1.5 V4
Hol van az autó helyileg?Gáborka wrote:le..lehet ,hogy vicces lesz de nézzétek el egy lelkes amatőrnek:
szóval gyújtásállítás közben fújtam a slagcsövet és néztem hol zárt a rendszer(sehol) ,de a legnehezebben tényleg ott tudtam megfújni ahol fötengely (?) kereke és az öntvény jelen volt (vonalka és a 6-os...)..ekkor végső elkeseredésemben leszedtem a szelepfedelet és szemre állítottam arra a pontra ahol zárni kellett volna a cuccnak ..és ezután a szelepállító bizbaszon csavartam egy párat hogy egyáltalán legyen valami hézag a szelepszár és a nemtom hogyhívják között (én abban a tudatban tettem ezt ,hogy ha nem feszíti a rugót semmi akkor biztos zárnia kell )hát nem sokat segített...kövezetek meg nyugodtan de ez volt jelen helyzetben az egyetlen dolog ami eszembe jutott...
ezért megy (vagy jön ) majdan valaki aki ért is hozzá...sajnos az ,hogy imádom a kocsim és egyszerűbb dolgokat meg is tudok rajta csinálni nem azt jeleni ,hogy mindenre képes vagyok ...be kellett látnom sajnos
( a gagyi nyomatékkulcs meg úgy ment sz.. mintha ropi lett volna)
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
Bp-től 170 km Dombóvár mellett pihen Drága Apósoméknál....ezért látom én is csak kb 2 havonta 

FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: MK I 1.5 V4
Tom Tom vagy más a környékről nem tudna segíteni?Gáborka wrote:Bp-től 170 km Dombóvár mellett pihen Drága Apósoméknál....ezért látom én is csak kb 2 havonta
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
De igen ,egy kedves Kollégával már beszéltem ....és segít majd amikor megint megyek,de köszönöm az érdeklődést.Igazából szomorú vagyok ,hogy nem konyítok ennyire a szereléshez de lesni fogom mit meg hogyan,honnan hova,..Pudva wrote:Tom Tom vagy más a környékről nem tudna segíteni?Gáborka wrote:Bp-től 170 km Dombóvár mellett pihen Drága Apósoméknál....ezért látom én is csak kb 2 havonta


FORD CAPRI MK1 V4 1.7
Re: MK I 1.5 V4
Üdv!Gáborka wrote:De igen ,egy kedves Kollégával már beszéltem ....és segít majd amikor megint megyek,de köszönöm az érdeklődést.Igazából szomorú vagyok ,hogy nem konyítok ennyire a szereléshez de lesni fogom mit meg hogyan,honnan hova,..Pudva wrote:Tom Tom vagy más a környékről nem tudna segíteni?Gáborka wrote:Bp-től 170 km Dombóvár mellett pihen Drága Apósoméknál....ezért látom én is csak kb 2 havonta![]()
ha eljuttatod Kaposvárra nagyon szívesen segítek összedobni
- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
De igen ,egy kedves Kollégával már beszéltem ....és segít majd amikor megint megyek,de köszönöm az érdeklődést.Igazából szomorú vagyok ,hogy nem konyítok ennyire a szereléshez de lesni fogom mit meg hogyan,honnan hova,..
[/quote]
Üdv!
ha eljuttatod Kaposvárra nagyon szívesen segítek összedobni[/quote]l
Nagyon köszönöm a segítséged,első körben ha megint lejutok megnézi majd a kolléga ,és utána meglátjuk mi lesz.
Mindenesetre nagyon kedves vagy ,hogy így ismeretlenül is felajánlod segítséged.



Üdv!
ha eljuttatod Kaposvárra nagyon szívesen segítek összedobni[/quote]l
Nagyon köszönöm a segítséged,első körben ha megint lejutok megnézi majd a kolléga ,és utána meglátjuk mi lesz.
Mindenesetre nagyon kedves vagy ,hogy így ismeretlenül is felajánlod segítséged.



FORD CAPRI MK1 V4 1.7
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: MK I 1.5 V4
Nos a képen, amit belinkeltél, Te is láthatod, hogy 2-2 henger egyszerre van felső holtponton. a 2ből az egyik sűrítési felső holtponton van (akkor jön a gyújtás), a másikon pedig pont vége a kipufogásnak és kezdődik a szívás. Ha pont felső holtponton vagy (az ékszíjtárcsa jele a 0-s blokkjelnél), akkor a sűrítési felsőn lévő egyes, vagy a négyes hengernél tudsz állítani (ott akkor van zárva mindkettő), míg a másiknál azt veszed észre, hogy pont úgynevezett mérleghelyzetben vannak a szelepek, tehát szelepváltás van, a kipufogószelep zár, a szívó nyit.. Ha tovább forgatod, akkor a másik két henger szelepeit figyelve, amikor az egyiknél szelepváltás van, akkor tudod állítani a másikat, és így tovább. Ha nem érthető így, leírom még részletesebben. Üdv! És pontos hézagot állíts! A vaterán kb 1500 Ft-ért tudsz venni fasza hézagmérőt.
Bence
Bence
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: MK I 1.5 V4
Így van. De szerszámboltban meg 900,-.Blant wrote:A vaterán kb 1500 Ft-ért tudsz venni fasza hézagmérőt.
Bence

- Gáborka
- egyedülisszerelhet
- Posts: 519
- Joined: Sun Aug 08, 2010 9:26 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd,Budapest
Re: MK I 1.5 V4
ÜDV!Blant wrote:Nos a képen, amit belinkeltél, Te is láthatod, hogy 2-2 henger egyszerre van felső holtponton. a 2ből az egyik sűrítési felső holtponton van (akkor jön a gyújtás), a másikon pedig pont vége a kipufogásnak és kezdődik a szívás. Ha pont felső holtponton vagy (az ékszíjtárcsa jele a 0-s blokkjelnél), akkor a sűrítési felsőn lévő egyes, vagy a négyes hengernél tudsz állítani (ott akkor van zárva mindkettő), míg a másiknál azt veszed észre, hogy pont úgynevezett mérleghelyzetben vannak a szelepek, tehát szelepváltás van, a kipufogószelep zár, a szívó nyit.. Ha tovább forgatod, akkor a másik két henger szelepeit figyelve, amikor az egyiknél szelepváltás van, akkor tudod állítani a másikat, és így tovább. Ha nem érthető így, leírom még részletesebben. Üdv! És pontos hézagot állíts! A vaterán kb 1500 Ft-ért tudsz venni fasza hézagmérőt.
Bence
Köszönöm a segítséget,most,hogy olvasom soraid én azon a hengeren állítgattam a hézagot ami mérleg helyzetben volt valószínűleg




egy szelephézagot egy kedves Márkatárs tudna adni?köszönet érte és mindenkinek a rengeteg segítségért


Gáborka

FORD CAPRI MK1 V4 1.7