
K-jetronic
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- sunya
- szerszámtörő
- Posts: 41
- Joined: Mon Oct 08, 2007 8:56 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vecsés - Ringek
Re: K-jetronic
hello! Nekem volt 2.0v6-ra k-jet építve felejtös ! Sosem volt jóóóó!!!! 

Capri '76 MK2 XRT5
volvo v70 tdi
volvo v70 tdi
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: K-jetronic
azért ez most nem teljesen jogos Süni úr! egy szar karbinál egy jó befecsis rendszer tényleg kevesebbet eszik és jobban megy, mert jobb a rendszer hatásfoka. gyárilag is erősebb volt a 2.8i mint a karbi, és nem evett többet. az más kérdés hogy nem 2.0 V6 volt az alany sose...Süni wrote:CapriCar wrote:Csak azért kérdeztem mert a karbim elég beteges és valahol olvastam, hogy k-jettelvagy EFI-vel az autó kevesebbet fogyaszt és
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: K-jetronic
Ez miert lehetett? Szar volt a Solex?Bogyo28 wrote: gyárilag is erősebb volt a 2.8i mint a karbi, és nem evett többet.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: K-jetronic
Veztengely és szelepek is mások voltak nem ?daytona wrote:Ez miert lehetett? Szar volt a Solex?Bogyo28 wrote: gyárilag is erősebb volt a 2.8i mint a karbi, és nem evett többet.
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: K-jetronic
a k-jet a karbival ellentétben a szeleptányér felett porlaszt közvetlenül, míg a karbi az elég messze a szelepektől, ráadásul az anyag sem jut el egyenletesen minden szelephez (hosszabb út van a széleken mint középen, nem is egyenes). a másik még hogy a k-jet 5 bar-os pumpával tökéletesebben tud porlasztani mint a karbi a sima szívóhatásra, e miatt más is a tengely ami hozzá van. egy karbi az injectoros tengelyel sem lesz olyan jó mint az injector. magyarul nem a Solex a szar, hanem a karbi, mint technologia nem annyira jó hatásfoku mint akár egy mechanikus injector. egy pár dupla weber egy pintón pl már más dolog, mert ott egyforma hosszuak a szívócsövek, minden hengerre jut egy torok, tök egyforma a szívórész, nem ugy mint a gyári v6-on. az igazi egy throttle-body-s cucc injectorokkal, szekvencilisan vezérelve, na ez az ami nem olcso...daytona wrote:Ez miert lehetett? Szar volt a Solex?Bogyo28 wrote: gyárilag is erősebb volt a 2.8i mint a karbi, és nem evett többet.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: K-jetronic
Nem (sem állónál, sem fekvőnél), de ez itt most lényegtelen.Bogyo28 wrote:... egy pár dupla weber egy pintón pl már más dolog, mert ott egyforma hosszuak a szívócsövek...

- adam
- egyedülisszerelhet
- Posts: 790
- Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest xiii
Re: K-jetronic
Már akinekSüni wrote:Nem (sem állónál, sem fekvőnél), de ez itt most lényegtelen.Bogyo28 wrote:... egy pár dupla weber egy pintón pl már más dolog, mert ott egyforma hosszuak a szívócsövek...


Tudtommal is egyforma hosszúak és csak annyiból van probléma, hogy hátrafelé dől a blokk és emiatt a hátsó karbinál több naftát kap - de ez már tényleg lényegtelen.

Sosem lesz kész, csak alakul...
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: K-jetronic
én az én részemről akkor ugy modosítanék, hogy én ugy tudtam hogy egyforma hosszuak, mert az az ideális. a v6-hoz képest viszont elhanyagolható a különbség...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: K-jetronic
A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.
- adam
- egyedülisszerelhet
- Posts: 790
- Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest xiii
Re: K-jetronic
Nem is tudtam h létezik gyári csonk dupla karbihoz.White Shark wrote:A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.

Nekem is szimmetrikusnak néz ki a csonkom csókolom

Sosem lesz kész, csak alakul...
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: K-jetronic
Igen egy forma hosszúak . De így a hátsó karbi több benzit kap. Ezért kerestem másik váltó tartó vasat, mert az egyenes váltó tartó vas egy kicsit vissza billenti a motort az "egyenesbe".White Shark wrote:A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- adam
- egyedülisszerelhet
- Posts: 790
- Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest xiii
Re: K-jetronic
Az nem okozna gondot a váltóalagútban?SONI wrote:Igen egy forma hosszúak . De így a hátsó karbi több benzit kap. Ezért kerestem másik váltó tartó vasat, mert az egyenes váltó tartó vas egy kicsit vissza billenti a motort az "egyenesbe".White Shark wrote:A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.
Geree nekem azt magyarázta, hogy kicsit játszani kell a karbik beállításával (már ha ott tartanánk

Ugye jó helyen beszéljük meg ezt?

Sosem lesz kész, csak alakul...
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: K-jetronic
Ha a váltót már nem tudod feljebb emelni,mert elakad az alagútba, még tudsz süllyeszteni kb két újjnyit a motoron akkor fél centire lesz a kormányműtől nekünk is ezt kellett tenni az mt 75 váltó miatt hogy ne legyen akkora törés a kardánba és a szierra kardánt ne kelljen nagyon módosítani. Mi a lemez motortartó bakokból vágtuk ki a felesleges v alakú darabot és jó lett.De ha ezt megteszed számolnod kell azzal hogy a legalacsonyabb pontod a karter lesz, a bölcsőtől kb 2 cm re biztosan lelóg ami egy szintbe lesz a difivel ,de míg a difi fix a karter bólogat az autó elejével és ha leér baj van.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: K-jetronic
Álló 45 ös torokkal létezik.adam wrote:Nem is tudtam h létezik gyári csonk dupla karbihoz.White Shark wrote:A gyári csonk nem egyforma de csak minimális eltérés van, tényleg csak a blokk hátradőlését kiküszöbölendő kb 1cm.előrefele elfogy,de pl a Sony fekvőin levő nem gyári talán egyforma ha jól emlékszem.![]()
Nekem is szimmetrikusnak néz ki a csonkom csókolom