elfáradt, vége, finitó, annyi --> csere (nem tömít, és kissebb nyomáson is elengedi a vizet, szar a rugója stb stb)levelboss wrote:Fúúú... ez elég sejtelmesen hangzik!Mit vétett szegény hűtősapka??
Hűtő
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hűtő
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Hűtő
Vegyél újat. A nyitó nyomása kb 0.9 bar körül lehet.
A bárdiba, ha elugrassz, akkor FC52 a cikkszám 1650Ft, de ez QH, szal nem egy nagy minőség. Ha jót akarsz rendeld meg Sünitől
A bárdiba, ha elugrassz, akkor FC52 a cikkszám 1650Ft, de ez QH, szal nem egy nagy minőség. Ha jót akarsz rendeld meg Sünitől
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Hűtő
Én is azt hoznám. Nem nagy a választék ilyesmiből...Blant wrote:Vegyél újat. A nyitó nyomása kb 0.9 bar körül lehet.
A bárdiba, ha elugrassz, akkor FC52 a cikkszám 1650Ft, de ez QH, szal nem egy nagy minőség. Ha jót akarsz rendeld meg Sünitől

- adam
- egyedülisszerelhet
- Posts: 790
- Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest xiii
Re: Hűtő
Tudom rég volt téma, de ez lenne nekem is a kérdésem. Kéne vmi főleg tartós és nem csúnya festés a hűtőre. Ötlet?levelboss wrote:Köszi!
Igen a kérdés a külsejére vonatkozott... mert ugye elvittem hűtőshöz, aki cakkpakk kicserélte a hűtőfelületét, tehát csak az alja, meg a teteje maradt a régi. Viszont vmivel lemaratta róla a festéket, aztán lefújta az egészet feketére, de amikor elhoztam tőle, már akkor pattogzott le róla, most meg az egészet le tudnám kapargatni. Főleg az alján szar. De már raknám be, nem akarok szarakodni vele,ha nem muszáj, mert ritkán van időm foglalkozni vele.
Sosem lesz kész, csak alakul...
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: Hűtő
Olyan festéket vegyél ami jó nemes fémre. Pl. alkyton van belőle matt, selyem fényű, fényes.adam wrote:Tudom rég volt téma, de ez lenne nekem is a kérdésem. Kéne vmi főleg tartós és nem csúnya festés a hűtőre. Ötlet?levelboss wrote:Köszi!
Igen a kérdés a külsejére vonatkozott... mert ugye elvittem hűtőshöz, aki cakkpakk kicserélte a hűtőfelületét, tehát csak az alja, meg a teteje maradt a régi. Viszont vmivel lemaratta róla a festéket, aztán lefújta az egészet feketére, de amikor elhoztam tőle, már akkor pattogzott le róla, most meg az egészet le tudnám kapargatni. Főleg az alján szar. De már raknám be, nem akarok szarakodni vele,ha nem muszáj, mert ritkán van időm foglalkozni vele.
Ha igazán jót akarsz akkor 2k anyagot vegyél autó festéket. kevernek belőle keveset is.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- adam
- egyedülisszerelhet
- Posts: 790
- Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest xiii
Re: Hűtő
Köszi a tippetSONI wrote:Olyan festéket vegyél ami jó nemes fémre. Pl. alkyton van belőle matt, selyem fényű, fényes.adam wrote:Tudom rég volt téma, de ez lenne nekem is a kérdésem. Kéne vmi főleg tartós és nem csúnya festés a hűtőre. Ötlet?levelboss wrote:Köszi!
Igen a kérdés a külsejére vonatkozott... mert ugye elvittem hűtőshöz, aki cakkpakk kicserélte a hűtőfelületét, tehát csak az alja, meg a teteje maradt a régi. Viszont vmivel lemaratta róla a festéket, aztán lefújta az egészet feketére, de amikor elhoztam tőle, már akkor pattogzott le róla, most meg az egészet le tudnám kapargatni. Főleg az alján szar. De már raknám be, nem akarok szarakodni vele,ha nem muszáj, mert ritkán van időm foglalkozni vele.
Ha igazán jót akarsz akkor 2k anyagot vegyél autó festéket. kevernek belőle keveset is.

Sosem lesz kész, csak alakul...
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Hűtő
Meg tudja valaki mondani, egy MK1-es vízhőmérséklet jeladó 20°C-on hány Ohm kellene legyen? Nekem hidegen 250ohm körül van, kb 90°C-nál 60 ohm-ra lemegy, de a műszer meg sem mozdul.
Egy potméterrel kipróbáltam, a műszer 30 ohm körül indul meg, a meleg tartományba pedig 5 ohm körül megy fel. A szenzor nem jó típus, vagy máshol lehet a gubanc?
Egy potméterrel kipróbáltam, a műszer 30 ohm körül indul meg, a meleg tartományba pedig 5 ohm körül megy fel. A szenzor nem jó típus, vagy máshol lehet a gubanc?
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Hűtő
és 20°C-on gondolom jó a 250 ohm...
Akkor a műszer lehet félre kalibrálva? 2 állítási lehetőség is van: felső és alsó szélsőérték.
Vagy nem jó tápot kap? Próbalámpa villog, 1Hz-es szaggatott 12V.
Akkor a műszer lehet félre kalibrálva? 2 állítási lehetőség is van: felső és alsó szélsőérték.
Vagy nem jó tápot kap? Próbalámpa villog, 1Hz-es szaggatott 12V.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hűtő
a tiedben még rezgőnyleves fesz-stab van, az próbalámpával nem fogod tudni kimérni. ha rajta a müszer, kb 5 voltot kell hogy mérj. mi általában ki szoktuk cserélni az ujabb fajata IC-s feszültség stabilizátorral ellátott motyora, az pontosabb. a hőgomba fehér szinü legyen, az jó a capri müszerhez (a ház és az érintkező közt levő müanyag fehér szinü). ha más szinü van benne, az nem jó. müszert nem tudod kalibrálni, elég faék egyszerüségü tipus van benne, bimetálos müködési elv.gridoux wrote:és 20°C-on gondolom jó a 250 ohm...
Akkor a műszer lehet félre kalibrálva? 2 állítási lehetőség is van: felső és alsó szélsőérték.
Vagy nem jó tápot kap? Próbalámpa villog, 1Hz-es szaggatott 12V.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Hűtő
lehet, hogy túlzás ekecs csákesz vagyok, de, amikor átvariáltam a taun a műszeregységet a szájízemnek megfelelő megjelenésűre, akkor nem álltak be a műszerek a számomra normálisnak tűnő állásba, mert nyilván nem voltak típusazonosak abból adódóan, hogy kevertem a tcII-t tcIII-mal, a s4-et a v6-al. cseréltem hőgombát is, de nem hozta meg a kívánt eredményt. a benyajeladó meg fix, azon nincs mit tuningolni.
ezért mindegyik jeladóval párhuzamosan kötöttem 1-1 fél megás (mert ez volt) lineáris potit és be tudtam vele állítani, hogy üzemmelegen hol álljon a vízhőfok mérő, ill. hogy 6-7 liter benyánál a mutató a "tartalék" sáv kezdetére mutasson.
előtte üzemmeleg mocinál épp csak mutatott egy osztást a hőmérő, ill. 10 l benzinnél 1 mm elmozdulás volt, ami nem fért bele nekem az "indikátor műszer" kategóriájába, de még tájékoztató adatnak is vicc volt.
a potikat merev rézdrótokkal forrasztottam szorosan illesztve a műszerekhez közel ,és igényesen leszabott, gondosan megválasztott színű szigetelőszalaggal láttam el.
a bekalibrálás utána már gyerekjáték.
25 liter felett nem annyira pontos a műszer, de ott kit érdekel, amikor még tudod hogy benne vagy a tutiba. a vízhő is jó lett, mert, ha azt mutatja, hogy forr, akkor tényleg forr.
ezért mindegyik jeladóval párhuzamosan kötöttem 1-1 fél megás (mert ez volt) lineáris potit és be tudtam vele állítani, hogy üzemmelegen hol álljon a vízhőfok mérő, ill. hogy 6-7 liter benyánál a mutató a "tartalék" sáv kezdetére mutasson.
előtte üzemmeleg mocinál épp csak mutatott egy osztást a hőmérő, ill. 10 l benzinnél 1 mm elmozdulás volt, ami nem fért bele nekem az "indikátor műszer" kategóriájába, de még tájékoztató adatnak is vicc volt.
a potikat merev rézdrótokkal forrasztottam szorosan illesztve a műszerekhez közel ,és igényesen leszabott, gondosan megválasztott színű szigetelőszalaggal láttam el.
a bekalibrálás utána már gyerekjáték.
25 liter felett nem annyira pontos a műszer, de ott kit érdekel, amikor még tudod hogy benne vagy a tutiba. a vízhő is jó lett, mert, ha azt mutatja, hogy forr, akkor tényleg forr.

- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hűtő
ez is egy megoldás, de a bekalibrálás elég erős jelző rátomtom wrote:lehet, hogy túlzás ekecs csákesz vagyok, de, amikor átvariáltam a taun a műszeregységet a szájízemnek megfelelő megjelenésűre, akkor nem álltak be a műszerek a számomra normálisnak tűnő állásba, mert nyilván nem voltak típusazonosak abból adódóan, hogy kevertem a tcII-t tcIII-mal, a s4-et a v6-al. cseréltem hőgombát is, de nem hozta meg a kívánt eredményt. a benyajeladó meg fix, azon nincs mit tuningolni.
ezért mindegyik jeladóval párhuzamosan kötöttem 1-1 fél megás (mert ez volt) lineáris potit és be tudtam vele állítani, hogy üzemmelegen hol álljon a vízhőfok mérő, ill. hogy 6-7 liter benyánál a mutató a "tartalék" sáv kezdetére mutasson.
előtte üzemmeleg mocinál épp csak mutatott egy osztást a hőmérő, ill. 10 l benzinnél 1 mm elmozdulás volt, ami nem fért bele nekem az "indikátor műszer" kategóriájába, de még tájékoztató adatnak is vicc volt.
a potikat merev rézdrótokkal forrasztottam szorosan illesztve a műszerekhez közel ,és igényesen leszabott, gondosan megválasztott színű szigetelőszalaggal láttam el.
a bekalibrálás utána már gyerekjáték.
25 liter felett nem annyira pontos a műszer, de ott kit érdekel, amikor még tudod hogy benne vagy a tutiba. a vízhő is jó lett, mert, ha azt mutatja, hogy forr, akkor tényleg forr.


"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Hűtő
SzSzaby, Bogyo, köszi a segítst.
Próbaképp beépítettem egy 7805-öst én is, kb 3 perc járatás után (amíg feltolattam a rámpára) fel is kúszott a mutató a kék mezőbe. Tehát feltehetőleg a műszertáppal volt gond; pedig az üzemanyagszint jelző jól működött, ami közös tápon van a rosszul működő vízhőmérséklet jelzővel. A hőmérséklet műszernek a szélein van 1-1 fogazott végű állítókar (lásd kép), ami a felső és alsó értéket kalibrálja. Tehát lehet finomhangolni!
Sárga gyűrűs szenzor volt előzőleg benne, de fehér gyűrűsre kicseréltem. A kettő között kb 10 ohm különbség van 20°C-on.
A műszertáp feszültségátalakítója valóban 12V-ot szaggat kb 1Hz-en, ennek az effektív értéke 6V, ezért működik a műszer fix 5V-on is jól.
Próbaképp beépítettem egy 7805-öst én is, kb 3 perc járatás után (amíg feltolattam a rámpára) fel is kúszott a mutató a kék mezőbe. Tehát feltehetőleg a műszertáppal volt gond; pedig az üzemanyagszint jelző jól működött, ami közös tápon van a rosszul működő vízhőmérséklet jelzővel. A hőmérséklet műszernek a szélein van 1-1 fogazott végű állítókar (lásd kép), ami a felső és alsó értéket kalibrálja. Tehát lehet finomhangolni!
Sárga gyűrűs szenzor volt előzőleg benne, de fehér gyűrűsre kicseréltem. A kettő között kb 10 ohm különbség van 20°C-on.
A műszertáp feszültségátalakítója valóban 12V-ot szaggat kb 1Hz-en, ennek az effektív értéke 6V, ezért működik a műszer fix 5V-on is jól.
Bogyo28 wrote:a tiedben még rezgőnyleves fesz-stab van, az próbalámpával nem fogod tudni kimérni. ha rajta a müszer, kb 5 voltot kell hogy mérj. mi általában ki szoktuk cserélni az ujabb fajata IC-s feszültség stabilizátorral ellátott motyora, az pontosabb. a hőgomba fehér szinü legyen, az jó a capri müszerhez (a ház és az érintkező közt levő müanyag fehér szinü). ha más szinü van benne, az nem jó. müszert nem tudod kalibrálni, elég faék egyszerüségü tipus van benne, bimetálos müködési elv.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili