a simának sima gyujtás plusz kell, beállításra kevésbé alkalmas, csak nagyságrendek megismerését teszi lehetővé. szélessávú sokkal drágább, ott külön kontroller van ami szabályozza a fűtést, tehát azzal nem neked kell foglalkoznod, csak a kontrollernek adsz egy gyujtás pluszt, viszont sokkal sokkal pontosabb...proteus wrote:Sima, de a szélessávú is érdekel.
elektromossag
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: elektromossag
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: elektromossag
Csak a saját motoromon akarom beállítani a karbit, arra elég lesz a sima is, monitorozni meg multiméterrel fogom.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: elektromossag
Sziaproteus wrote:Csak a saját motoromon akarom beállítani a karbit, arra elég lesz a sima is, monitorozni meg multiméterrel fogom.
Hidd el kell a WBO.
A multi pedig lassú az állításhoz....
Itt a változás frekvenciát értem amit multival nem lehet monitorozni v. valami specko multi kell !
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: elektromossag
én ugyan nem értek az állatokhoz... de egy oxigénszenzor befaragása a kipuffba és bekötése nem 10 perces meló, ha tényleg csak egy egyszeri beállításhoz kell, akkor nem egyszerűbb és gyorsabb megoldás a gázelemző?proteus wrote:Csak a saját motoromon akarom beállítani a karbit, arra elég lesz a sima is, monitorozni meg multiméterrel fogom.
"The highway still leads to hell"
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: elektromossag
A bekötése nem egy nagy ördöngősség, a kipufogót meg pár perc szétszerelni, nekem ennyit megér. Ha a multival való ellenőrzés nem válik be akkor egy ledes kivezérlésmérőt fogok használni, ennél komolyabb eszközt nem fogok megvenni a keskenysávú szondához.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: elektromossag
egy sörért rádobják a gázelemzőt, csak lássanak egy Caprit...proteus wrote:A bekötése nem egy nagy ördöngősség, a kipufogót meg pár perc szétszerelni, nekem ennyit megér. Ha a multival való ellenőrzés nem válik be akkor egy ledes kivezérlésmérőt fogok használni, ennél komolyabb eszközt nem fogok megvenni a keskenysávú szondához.
a LED- es kivezérlésmérő miért jobb mint a multi? (gondolom multiméterre gondolsz)
"The highway still leads to hell"
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: elektromossag
nem mintha le akarnálak beszélni a dologról, de egyet kell értsek Machine kollégával. A müszer az felejtős, főleg a digit. analog multiméter még jó lehet, de az sem lesz egyszerü. a lambda jele ugrálni fog, a gyári normál lambda teszter is azt írja, hogy akkor jó a szonda ha az értéke 2 szint között mozog. tehát ha beállítani akarsz, akkor vagy analog voltmérő, vagy ledes kijelző, pl mint ez:proteus wrote:A bekötése nem egy nagy ördöngősség, a kipufogót meg pár perc szétszerelni, nekem ennyit megér. Ha a multival való ellenőrzés nem válik be akkor egy ledes kivezérlésmérőt fogok használni, ennél komolyabb eszközt nem fogok megvenni a keskenysávú szondához.
http://trebi.uw.hu/" onclick="window.open(this.href);return false;
de egy co-s műszer (gázelemző) szerintem is egyszerü, mert az gyujtást is néz általában. egy egyszeri beállításra nem is a meló miatt, hanem azért venni egy lambdát meg megépíteni a kijelzőt, annyiból 3x beállítják müszerrel...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: elektromossag
azon középen van pár zöld led, ha abban a tartományban van akkor jó fentebb linkeltem). egy digit multin ugráló számokat nézegetni, és abból megállapítani hogy mi jó, az nehezebb...Machine wrote:a LED- es kivezérlésmérő miért jobb mint a multi? (gondolom multiméterre gondolsz)
Proti, he még nincs lambda szondád, lehet egyszerübb kész "müszert" venni:
http://racing-bazar.hu/alkatresz/belter ... bda_muszer" onclick="window.open(this.href);return false;
http://racing-bazar.hu/versenyautoalkat ... ero_muszer" onclick="window.open(this.href);return false;
van olyan is, amihez adnak szondát....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: elektromossag
oszcilloszkóp a helyes megoldásBogyo28 wrote:Machine írta:
a LED- es kivezérlésmérő miért jobb mint a multi? (gondolom multiméterre gondolsz)
azon középen van pár zöld led, ha abban a tartományban van akkor jó fentebb linkeltem). egy digit multin ugráló számokat nézegetni, és abból megállapítani hogy mi jó, az nehezebb...

multiméterrel legfeljebb fűtőáramot lehet mérni, az újabb szondáknál azt is csak arra lehet használni, hogy van e...
azért kérdeztem, hogy miért jobb a ledes, mint a multi, mert ezt a ledes kütyüt nem is ismertem

"The highway still leads to hell"
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: elektromossag
A ledes rögtön mutatja a változást a multi meg késve és akkor is csak egy számhalmazt látsz.
Ford Capri MkI Essex
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: elektromossag
A szonda már megvan (bosch planar szonda 4000-ért, újonnan), digitális és analóg műszerem is van, de ha nem válnak be a ledes műszer (én is ezt a változatot néztem) megépítve 3000 jmf. Ennyit nekem mindenképp megér...
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: elektromossag
a digimulti nem késve mutat...hanem a változó értékek átlagátszszaby wrote:A ledes rögtön mutatja a változást a multi meg késve és akkor is csak egy számhalmazt látsz.
"The highway still leads to hell"
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: elektromossag
van itt egy jó kis leírás mindenféle szenzorokról:
http://siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu ... _3GYAK.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
többek közt a lambda is benne van, a 29 oldalon látható a lényegi különbség a normál és a szélessávú lambda müködése között. a lényeg az, hogy a jó keverékbeállításhoz a normál szondánál igen nagy feszültség tartomány tartozik, tehát a beállításnál nagyon ingadozni fog a jel. ezért nem jó a digit müszer, talán a ledes cuccc a leghasználhatóbb, ott be tudod ugy állítani hogy ha csak a zöld ledek villognak akkor jó a cucc.
http://siva.banki.hu/jegyzetek/Gepjarmu ... _3GYAK.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
többek közt a lambda is benne van, a 29 oldalon látható a lényegi különbség a normál és a szélessávú lambda müködése között. a lényeg az, hogy a jó keverékbeállításhoz a normál szondánál igen nagy feszültség tartomány tartozik, tehát a beállításnál nagyon ingadozni fog a jel. ezért nem jó a digit müszer, talán a ledes cuccc a leghasználhatóbb, ott be tudod ugy állítani hogy ha csak a zöld ledek villognak akkor jó a cucc.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- FEFE
- alkatrészbegyűjtő
- Posts: 441
- Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: elektromossag
Fontos kérdésem volna!
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.
Ötlet?
Műszerfal világításom már egy ideje nincsen, viszont már nagyon zavar. Régebben akkor fordult ilyen elő mikor a biztosítéktábláról lecsúszott a csatlakozó. Viszont most már cserélve lett késes biztitáblára a gyári, de a probléma így sem oldódott meg. Kiszedtem a műszeregységet a csatlakozója a helyén volt, nyomtatott áramköre nem volt szakadt izzók nincsenek kiégve. Cseréltem másik műszeregységre ugyan ez a probléma. Összes többi visszajelző gyönyörűen működik műszerfal világítás nuku.
Ötlet?