Nagyobb a 4 dugós volvó betét, mint a garanada nyeregbe való szerintem.Süni wrote:Bogyo28 wrote:.... nagyobb betét fér el benne mint a granadáéban...![]()
![]()
Pont ugyanaz a betét kell bele, mint amit a Granada nyereg/Saxo tárcsa párosításhoz használtok.![]()
Igen, ha a 13-as keréknek maradni kell, akkor nincs mese....
gigford Mk3 5.0
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
A gyári Granadáénál valóban nagyobb. De CapriV6 útmutatása alapján ezt használjuk Saxo tárcsa, és Granada nyereg alkalmazása esetén.gigford wrote:
Nagyobb a 4 dugós volvó betét, mint a garanada nyeregbe való szerintem.

- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
Lásd feljebb.szszaby wrote:Ugyanakkora a szélessége, magasság beli különbség van.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Múltkor pont néztem ezt a 4 dugós dolgot valami angol leirásban, nemcsak átmérővel lehet fékhatást növelni ahogy kivettem,Süni wrote:Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
ha ugyanakkora tárcsához raksz 2 dugós helyett 4 dugósat, ugyanazt a fékbetét méretet több ponton nyomja az utóbbi.
De ha már csak fékbetétet cserélsz ugyanabban a nyeregben egy utcait valami EBC green vagy red betét félére, ami kopik mint az állat, attól is jobb lesz valamivel, surlódó felületek minőségének is számítania kell, nem?
Nameg a sima és hűtött tárcsa között is van előrelépés, nem hiszem, hogy nem lenne jobb ezzel, mint ami eddig volt.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
Igen, a verseny fékbetét valóban előrelépés. A hűtött/nem hűtött közt csak annyi a különbség, hogy nem "fárad el", tehát huzamosabb fékezés után kevésbé lesz kisebb a fékhatás, mint a teli tárcsánál. Ugyanakkor a hűtött tárcsa könnyebben vetemedik. A 2dugó vs 4dugó témában annyira nem hiszek, bár lehet benne valami, de közel sem akkora előrelépés, mint az átmérő növelés. Hiszen a nagyobb átmérőnek nagyobb a kerületi sebessége.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Ja, 260as sierra tárcsa is beférne még a 13as alá, csak ahhoz hozzámenne e a volvo 4dugósa azt nem tudni.Süni wrote:Igen, a verseny fékbetét valóban előrelépés. A hűtött/nem hűtött közt csak annyi a különbség, hogy nem "fárad el", tehát huzamosabb fékezés után kevésbé lesz kisebb a fékhatás, mint a teli tárcsánál. Ugyanakkor a hűtött tárcsa könnyebben vetemedik. A 2dugó vs 4dugó témában annyira nem hiszek, bár lehet benne valami, de közel sem akkora előrelépés, mint az átmérő növelés. Hiszen a nagyobb átmérőnek nagyobb a kerületi sebessége.
Erre meg volt leírás hogy kell, majd elválik.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
Volvo nyereggel nem hiszem. Hátsó híd is Volvo lesz?gigford wrote: Ja, 260as sierra tárcsa is beférne még a 13as alá, csak ahhoz hozzámenne e a volvo 4dugósa azt nem tudni.
Erre meg volt leírás hogy kell, majd elválik.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: gigford Mk3 5.0
Marad a gyári. Perana alatt vajon ugyanaz a híd volt mint az eu capri hidak?Süni wrote:Volvo nyereggel nem hiszem. Hátsó híd is Volvo lesz?gigford wrote: Ja, 260as sierra tárcsa is beférne még a 13as alá, csak ahhoz hozzámenne e a volvo 4dugósa azt nem tudni.
Erre meg volt leírás hogy kell, majd elválik.
Last edited by gigford on Mon Mar 05, 2012 2:50 pm, edited 1 time in total.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
Azt írja a zinternet, hogy Borg Warner XB 2.92 lsd, ettől valószínűleg a híd meg a féltengely maradhatott a 3.0-ból való.
http://www.capri-perana.co.za/specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
meg ilyet is ír : "Power was fed through a four speed close ratio Mustang 'top loader' gearbox to a custom limited slip rear axle derived from the Australian Ford Falcon XW rear end."
meg ilyet is : "Final Drive: 3.080"
Szóval sokféle mondás van...
http://www.capri-perana.co.za/specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;
meg ilyet is ír : "Power was fed through a four speed close ratio Mustang 'top loader' gearbox to a custom limited slip rear axle derived from the Australian Ford Falcon XW rear end."
meg ilyet is : "Final Drive: 3.080"
Szóval sokféle mondás van...
1980 Capri MK3
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: gigford Mk3 5.0
Ilyen tárcsához még spéci betét sem kell. Nekem majdnem ilyen van csak nem lyuggatott, csak barázdás.gigford wrote:Múltkor pont néztem ezt a 4 dugós dolgot valami angol leirásban, nemcsak átmérővel lehet fékhatást növelni ahogy kivettem,Süni wrote:Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
ha ugyanakkora tárcsához raksz 2 dugós helyett 4 dugósat, ugyanazt a fékbetét méretet több ponton nyomja az utóbbi.
De ha már csak fékbetétet cserélsz ugyanabban a nyeregben egy utcait valami EBC green vagy red betét félére, ami kopik mint az állat, attól is jobb lesz valamivel, surlódó felületek minőségének is számítania kell, nem?
Nameg a sima és hűtött tárcsa között is van előrelépés, nem hiszem, hogy nem lenne jobb ezzel, mint ami eddig volt.
Ezen tuti nem ég meg a betét. Én évente cserélem darálja rendesen a betétet. A versenybetéttel meg vigyázni utcán! Az nagyon melegre lett fejlesztve hideg fékkel semmit sem fog.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: gigford Mk3 5.0
Befelé gebelyesedéééés!!!!
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: gigford Mk3 5.0
200-as Volvo féknyereg.Blant wrote:Befelé gebelyesedéééés!!!!
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?