gigford Mk3 5.0

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

adam wrote:Nekem az lenne a kérdésem, hogy mennyire tud ez kanyarodni? V6 hűtőm van a pintohoz és emiatt a termosztátból jövő és a vízpumpából induló 32mm csőnek is 180 fokban kéne visszafordulnia....
nem szorosan ide tartozik, de hűtős bácsi át tudja rakni a bejövő csőcsatlakozásokat a másik oldalra a gyári hűtőn, és akkor egyszerübb a csövezés...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: gigford Mk3 5.0

Post by adam »

szszaby wrote:U alakban hajtható.
:laza:

Köszi, a kérdés arra vonatkozott, hogy mekkora a fordulóköre?
De lehet h akkor inkább hűtőshöz viszem a vackot ...
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

adam wrote:
szszaby wrote:U alakban hajtható.
:laza:

Köszi, a kérdés arra vonatkozott, hogy mekkora a fordulóköre?
De lehet h akkor inkább hűtőshöz viszem a vackot ...
Kb 2x a cső átmérő ami az U alak közt marad, vagyis ha 32-es a csöved akkor kb 120mm hely kell neki.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
adam
egyedülisszerelhet
Posts: 790
Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest xiii

Re: gigford Mk3 5.0

Post by adam »

szszaby wrote:
adam wrote:
szszaby wrote:U alakban hajtható.
:laza:

Köszi, a kérdés arra vonatkozott, hogy mekkora a fordulóköre?
De lehet h akkor inkább hűtőshöz viszem a vackot ...
Kb 2x a cső átmérő ami az U alak közt marad, vagyis ha 32-es a csöved akkor kb 120mm hely kell neki.
Sok, marad a hűtőkivezetés átrakása
köszi
Sosem lesz kész, csak alakul...
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Fék témában már mutattuk a nyerget-tárcsát, most végleges helyére került a főfék is.
5 centivel kellett eltolni a doblemez irányába, így a nagy granada szervó ami eddig volt nem fért el, helyére capri szervódob került a meglévő 23as főfékkel.
P1070003.jpg
P1070005.jpg
Fékpedálon is alakítani kellett:
P1070006.jpg
Váltóalagút beburkolva, és nagy szerencsével éppen elfér a gyári fűtésdoboz is, nem kellett vágni rajta.
Kapott pár bitumenes zaj/rezgéscsillapító lapot is, gyári szőnyeg feszes egy kicsit, de toldás nélkül elfér.
P1060772b.jpg
P1070013.jpg
P1070028.jpg
P1070032.jpg
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: gigford Mk3 5.0

Post by proteus »

A bitumen lapokat hol lehet beszerezni?
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Fűtőradiátor kiállásait is módosítani kellett, Szabi csinált rézcsőből,könyökökből egy ilyet, ami végükön hagyományos gumicsővel lett összehozva a vízpumpával és a radiátorral.
P1070027.jpg
P1070023.jpg
P1070031.jpg
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

proteus wrote:A bitumen lapokat hol lehet beszerezni?
Innen vettem: http://www.zajcsillapitas.net/" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: gigford Mk3 5.0

Post by proteus »

Valami ilyesmit én is be fogok építeni, úgyis szét kell szerelnem mégegyszer az utasteret.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

proteus wrote:A bitumen lapokat hol lehet beszerezni?
sok helyen, attól függ hogy milyet szeretnél. általában minden autofényezési boltban van a mezei fajta. én vettem már a total lux-nál is, meg más festékboltban is. homasita is árul ilyet, sőt van nekik különböző vastagságban olyan szigetelő anyag, ami gyárilag van a capriban a padló és a szönyeg közt. vagy ha nagyon elszánt vagy, lehet venni Dinamat cuccot (csípfúz is ezt használja) pár aranyrúdért cserébe adnak egy autóra elég dobozzal.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
proteus
rengetegetirogatide
Posts: 1629
Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Rákosszentmihály

Re: gigford Mk3 5.0

Post by proteus »

Bogyo28 wrote:
proteus wrote:A bitumen lapokat hol lehet beszerezni?
sok helyen, attól függ hogy milyet szeretnél. általában minden autofényezési boltban van a mezei fajta. én vettem már a total lux-nál is, meg más festékboltban is. homasita is árul ilyet, sőt van nekik különböző vastagságban olyan szigetelő anyag, ami gyárilag van a capriban a padló és a szönyeg közt. vagy ha nagyon elszánt vagy, lehet venni Dinamat cuccot (csípfúz is ezt használja) pár aranyrúdért cserébe adnak egy autóra elég dobozzal.
Köszöntem Sir! Akkor irány a homasita meg a festékboltok és száműzöm a jelenlegi polifoam-hőtükör párost. :ru:
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995

MZ ES 125/1 - 1970
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

Szszaby úr, arról a fék konverzióról lehet majd még kérni képeket? nagyon tetszik az ötlet és a megvalósítás is, de nem tudom elképzelni hogy a kuplung elfér e, vagy az is módosítva lesz? villanyos fék fel sem merült?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

A rásegítőt tartó konzol ugyanaz és nem is lett alakítva rajta, csak a felfogató csavaroknak 5cm-el arrébb lettek furatok fúrva mint ahogy a 4db gyári M8-as tőcsavar van. A fékpedál mint ahogy a P1070006.jpg képen is látszódik meg van szélesítve. Eddig a pedál közepén volt a nyomórúdja a rásegítőnek, most ebben a szélesítésben van. Gyárilag itt egy kb 4cm-es műanyag csődarab van ami megakadályozza a pedál oldalra való elmozdulását.. Ennek a helyén lett kialakítva a pedál szélesítése. Így a pedál konzolban elfér az egész átalakítás, arról csak az egyik felfogató fület kellett levágni ami a tűzfalhoz fogja mert annak a helyén megy ki a rásegítő tolórúdja, ez a 8-as furat lett kibővítve kb 30-ra és egy kicsit oldalról kellett vágni belőle, hogy a nyomórúd villája mozgás közben elférjen. Így a kuplung pedál maradt a helyén, azon nincs semmi féle változtatás.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Bogyo28 »

köszi
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Képet azért nem raktam fel mert nincs róla több.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply