Milyen motor és hogyan?
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Milyen motor és hogyan?
Hali!
Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?
Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Milyen motor és hogyan?
Helo,
a négysebességes felmegy v6 mögé de én most nem tudom a 82-es melyik. Kettőhárom v6 is van ugye Capriban.
Szóval csak kéne tudni milyen váltód van...pl fénykép.
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... start=1380" onclick="window.open(this.href);return false;
a négysebességes felmegy v6 mögé de én most nem tudom a 82-es melyik. Kettőhárom v6 is van ugye Capriban.
Szóval csak kéne tudni milyen váltód van...pl fénykép.
http://www.fordcapri.hu/cjoom/index.php ... start=1380" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Milyen motor és hogyan?
ha v6-os a váltó, akkor jó hozzá, bár ha már felújítasz egy motort (ráköltesz kb 300 e Ft-ot), akkor már vehetsz egy 5 sebességes váltót is, az már nem dob sokat a költségeken. a másik meg az, hogy ha fel akarsz újítani egy mocit, akkor az 2.8 vagy 2.9 legyen. ugyanannyi felújítani pénzben mint egy 2.3-t, és ha már nem az eredeti motorja kerül az autóba, akkor a legnagyobb gyárinak van csak értelme. 2.3-t felújítani csak az eredetit érdemes, ha az van a papirokban, tuningolni meg még azt sem.Buliwyf wrote:Hali!
Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Milyen motor és hogyan?
Mindegyik v motoros váltó passzol mindegyik v motoros motorhoz.És ez így van a sorosnál is .Még a zetec ,cvh ,és egyéb keresztmotoroknál is .
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Milyen motor és hogyan?
Csak csatlakozni tudok ehez a hozzászóláshoz,semmi értelme 2.0 vagy 2.3 tuningolni ,vagy ha nem az van eredetileg az autóban,soha nem lesz reális ráfordítással olyan mint egy alap 2.8-2.9.Bogyo28 wrote:ha v6-os a váltó, akkor jó hozzá, bár ha már felújítasz egy motort (ráköltesz kb 300 e Ft-ot), akkor már vehetsz egy 5 sebességes váltót is, az már nem dob sokat a költségeken. a másik meg az, hogy ha fel akarsz újítani egy mocit, akkor az 2.8 vagy 2.9 legyen. ugyanannyi felújítani pénzben mint egy 2.3-t, és ha már nem az eredeti motorja kerül az autóba, akkor a legnagyobb gyárinak van csak értelme. 2.3-t felújítani csak az eredetit érdemes, ha az van a papirokban, tuningolni meg még azt sem.Buliwyf wrote:Hali!
Lenne egy Ford Granada 2.3 v6-os motor, amit nézegettem a vasba, mert ha már felújítok egy motort akkor az egy v6-os legyen.
Már csak az a kérdés passzol-e a motor a 82-es 4 sebességes váltóhoz.
Azt az infót kaptam, hogy a furat kiosztás megegyezik. Szerelt már be valaki ilyen motort?
Re: Milyen motor és hogyan?
Köszönöm a segítségeteket.
Valószínű, hogy ha tudok akkor egy 2.8 vagy a fölötti motort fogok bele szerezni, de ez már szerencse kérdése, ja és pénzé természetesen :D.
Valószínű, hogy ha tudok akkor egy 2.8 vagy a fölötti motort fogok bele szerezni, de ez már szerencse kérdése, ja és pénzé természetesen :D.
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 188
- Joined: Sat Feb 19, 2011 7:33 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Marosvasarhely, Ro
Re: Milyen motor és hogyan?
lehet hulye kerdes, de ez ervenyes a v4es 1500 osomre is?mert tanacsotokra egyre komolyabban kezdek gondolkozni valtocsereben. inkabb ne legyen 100% eredeti allapot de mukodjon rendesen:)White Shark wrote:Mindegyik v motoros váltó passzol mindegyik v motoros motorhoz.És ez így van a sorosnál is .Még a zetec ,cvh ,és egyéb keresztmotoroknál is .
Ford Capri Mk1 x2 projekt - volt mar csak de lessz meg
XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan
facebook : Kun Laci

XC90 mindennapi, ugy xar ahogy van pedig hibatlan
facebook : Kun Laci
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Milyen motor és hogyan?
A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
Ford Capri MkI Essex
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Milyen motor és hogyan?
CSak gondolom fúrtál rá egy lukat ,a kulisszatengelynek ,mert a csattogós harangon nincs .szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Milyen motor és hogyan?
én már találkoztam type 9 V6 és type 5 V6 váltóval amainek a nyelestengelye 13mm, Tibi úrnak meg az én autómnak is ilyen van fenn. de a diesel type 9 talána legjobb megoldás a V4/V6-ra, persze harang akkor is kell hozzá. a csattogós harangaj jó a type 9-re? még sose próbáltam rá, de kiváncsi lennék hogy bolt-on vagy faragni kell?szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Milyen motor és hogyan?
Igen fúrtam rá egy lyukat amibe be lett téve egy fém kupak féle. hogy ne legyen a szabadban a tengely vége.White Shark wrote:CSak gondolom fúrtál rá egy lukat ,a kulisszatengelynek ,mert a csattogós harangon nincs .szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
Ford Capri MkI Essex
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Milyen motor és hogyan?
Igen ezt így kell ,aki profi az profi !szszaby wrote:Igen fúrtam rá egy lyukat amibe be lett téve egy fém kupak féle. hogy ne legyen a szabadban a tengely vége.White Shark wrote:CSak gondolom fúrtál rá egy lukat ,a kulisszatengelynek ,mert a csattogós harangon nincs .szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Milyen motor és hogyan?
Azért írtam, hogy a legtöbb 16os, mert nálam is volt már ami 13-as véggel rendelkezett. csak ez sokkal ritkább. A harangra kell ugye a plusz furat a kapcsoló tengelynek meg a kinyomó csapágy vezetőnek a tányérjából kell levenni átmérőben 2-3mm, hogy belemenjen a csattogós harangjába.Bogyo28 wrote:én már találkoztam type 9 V6 és type 5 V6 váltóval amainek a nyelestengelye 13mm, Tibi úrnak meg az én autómnak is ilyen van fenn. de a diesel type 9 talána legjobb megoldás a V4/V6-ra, persze harang akkor is kell hozzá. a csattogós harangaj jó a type 9-re? még sose próbáltam rá, de kiváncsi lennék hogy bolt-on vagy faragni kell?szszaby wrote:A V4 ben a nyeles tengely vége 13mm átmérőjű és a legtöbb V motoros Type9 váltók vége 16mm. Egy önindító persellyel megoldható a dolog. Én így raktam rá a V4-es Transitra a soros type9 váltót az eredeti csatogós váltónak a harangjával.
Ford Capri MkI Essex
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Milyen motor és hogyan?
És ha tudnád miből van az a kupak.White Shark wrote: Igen ezt így kell ,aki profi az profi !

Ford Capri MkI Essex
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Milyen motor és hogyan?
Megoszthatnád ,de mindíg a legegyszerűbb dolgok a legjobbak !szszaby wrote:És ha tudnád miből van az a kupak.White Shark wrote: Igen ezt így kell ,aki profi az profi !