Pinto vs. Kent
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Pinto vs. Kent
Elmondaná nekem valaki, hogy a Pinto és a Kent motorok között mi a különbség? Melyik, miről híres?
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hirdetések a Netről
szerintem a leglényegesebb különbség a vezérlés, a kent lökörudas, a pinton meg felül van a veztengely.gridoux wrote:Elmondaná nekem valaki, hogy a Pinto és a Kent motorok között mi a különbség? Melyik, miről híres?
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Kent_engine" onclick="window.open(this.href);return false;
hogy miről híres azt nem tudom, én nem nagyon rajongok egyikért se, kevés henger, kis teljesítmény. ha már választani kell, akkor szerintem pinot 2.0, abban azért van lehetőség, meg van hozzá alkatrész is.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Hirdetések a Netről
Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Hirdetések a Netről
pontoszán!gridoux wrote:Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Hirdetések a Netről
Pinto szíjas.gridoux wrote:Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Hirdetések a Netről
Nekem 1,6-os 71LE, Haynes szerint ez az erősebbik motor. Ráférne a felújítás, mert kicsit döcögősen jár, és a kompresszió 6,6 7,2 7,6 8,8 bar. De marad a felújítás, nem akarok motorcserét. OT-s. Így a szép, azonos a motorszám és az alvázszám.Süni wrote: Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Hirdetések a Netről
1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....gridoux wrote:Nekem 1,6-os 71LE, Haynes szerint ez az erősebbik motor. Ráférne a felújítás, mert kicsit döcögősen jár, és a kompresszió 6,6 7,2 7,6 8,8 bar. De marad a felújítás, nem akarok motorcserét. OT-s. Így a szép, azonos a motorszám és az alvázszám.Süni wrote: Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.
A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Hirdetések a Netről
1970.Süni wrote: 1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....
Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.
A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
A forgalmimban 47kW, az osztrák típusjóváhagyási végzésben 64LE szerepel.
A Kent-tuning könyvre ugyan kíváncsi vagyok, de fontosabb lenne egy megbízható műhely, aki felújítaná a motort.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hirdetések a Netről
motorfelújítás ügyben:gridoux wrote:1970.Süni wrote: 1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....
Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.
A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
A forgalmimban 47kW, az osztrák típusjóváhagyási végzésben 64LE szerepel.
A Kent-tuning könyvre ugyan kíváncsi vagyok, de fontosabb lenne egy megbízható műhely, aki felújítaná a motort.
http://www.bejomotor.hu/" onclick="window.open(this.href);return false;
normálisak, reális áron, és megbízhatóan dolgoznak...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: Hirdetések a Netről
Ha megrendelő kéri extrákat is csinálnak üzem órás motortBogyo28 wrote:
motorfelújítás ügyben:
.



SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Hirdetések a Netről
MK1 és MK2 is.gridoux wrote: 1970.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
Utánanéztem.
Tiédhez képest:
-más hengerfej (nagyobb csatornák és szelepek)
-más veztengely
-más szívócsonk és karbi
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Pinto vs. Kent
Ha a dugók nem nagyon kopottak, akkor perselyeztesd meg a hengerhüvelyt. nem kell új dugót, csak gyűrűt venni.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Pinto vs. Kent
Szerintem csak ősszel fogom megbontatni a motort... 500, max1000 km-t még akarok élvezkedni a nyáron. A belső állapotokról nyilván csak akkor lehet tudni, ha le van véve a hengerfej. Onnan meg csak egy út létezik: amit kíván azt meg kell adni neki.Blant wrote:Ha a dugók nem nagyon kopottak, akkor perselyeztesd meg a hengerhüvelyt. nem kell új dugót, csak gyűrűt venni.
MK1 Capri 1600 GT ami 88LE,Süni wrote:Escort 1,6 84LE MK1 és MK2 is.
Utánanéztem.
Tiédhez képest:
-más hengerfej (nagyobb csatornák és szelepek)
-más veztengely
-más szívócsonk és karbi
a sima 1600-as csak 69v.71.
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Pinto vs. Kent
A 69 és a 88 az nem pinto? Az egyik fomoco, a másik WEBER 32/36DGAV. nem, Süni Úr?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Pinto vs. Kent
Escort/Capri KENT viszonylatban igen. Illetve az Escort karbi 32/32DGV (második torok is 32-es, és nem automata szivatós). Taunusban meg Capriban, illetve korai sierrákban volt 32/36DGAV.Blant wrote:Az egyik fomoco, a másik WEBER 32/36DGAV. nem, Süni Úr?