Buliwyf 82-es
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Buliwyf 82-es
Egy párat már szétszedtünk de semmi nem egyértelmű ,volt hogy csak egyikfelén vagy ellenkező oldalon ,vagy mindkettő oldalon volt erősítés gyári v motoros dobozon ,pedig előttünk senki nem nyúlt bele ,az sem mindegy melyik ország piacára gyártották ,az adattábla beazonosítása után van olyan mk2 kasznink ami a francia piacra készült.A most készülő mk1 gyári 2000 v6 doboz bal oldalán volt csak ilyen erősítés megmagyarázhatatlan okból, most kapott mindkét fele .
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Buliwyf 82-es
Akkor össze-vissza szerelték ezeket, ahogy sikerült úgy jött le a szalagról.
Ford Capri MkI Essex
Re: Buliwyf 82-es
Szerintem össze vannak hányva ezek a kocsik sajna... A nyúlványok is tele vannak lyukkal, nem csoda, hogy szétrohadnak.
A Ford megmutatta, hogy kell összehányni valamit.
Az az igazság, ahogy néztem az újjáépítőket, ott rendesen meg vannak csinálva a gépek, van bennük anyag, de ide Európába áttérve elfelejtenek tervezni..
Az első futóműve is elég satnya szegénynek..
A hátsó részen az jutott eszembe, hogy a lengéscsillapítót kicserélem egy olyanra, ami egybe van építve egy rugóval.
Valami ilyesmire gondolok ( a két szélsőre):
http://kepfeltoltes.hu/091016/lcs.szett ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagy ilyenre:
http://www.hondatuningbolt.hu/images/fk ... eb5a43df6c" onclick="window.open(this.href);return false;
Így, ha erősíteni akarom a rugózást nem kell eldobnom a laprugót, mintha gyári lenne
A nyúlvány mintákat nem dobom el az fix. Amint teljesen összeraktam a hátsókat, megcsinálom az elsőket is
Ha készen leszek a saját vasammal, akár csinálhatok is, ha kell majd valakinek.
A Ford megmutatta, hogy kell összehányni valamit.
Az az igazság, ahogy néztem az újjáépítőket, ott rendesen meg vannak csinálva a gépek, van bennük anyag, de ide Európába áttérve elfelejtenek tervezni..
Az első futóműve is elég satnya szegénynek..
A hátsó részen az jutott eszembe, hogy a lengéscsillapítót kicserélem egy olyanra, ami egybe van építve egy rugóval.
Valami ilyesmire gondolok ( a két szélsőre):
http://kepfeltoltes.hu/091016/lcs.szett ... es.hu_.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Vagy ilyenre:
http://www.hondatuningbolt.hu/images/fk ... eb5a43df6c" onclick="window.open(this.href);return false;
Így, ha erősíteni akarom a rugózást nem kell eldobnom a laprugót, mintha gyári lenne

A nyúlvány mintákat nem dobom el az fix. Amint teljesen összeraktam a hátsókat, megcsinálom az elsőket is

Ha készen leszek a saját vasammal, akár csinálhatok is, ha kell majd valakinek.
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buliwyf 82-es
coil-over a cucc neve. ha a laprugoból csak a főlapot hagyod meg, és beteszel hátra is egy coil-over-t, akkor könnyen állíthatóvá válik a hátsó magasság is. bár a lengéscsillapító becsatlakozását érdemes megerősíteni, és a gyári lengéscsillapító sem lesz jó (tul vékony a szára, min 16-os szár kell a gátlófelújítók szerint. jó lehet egy 51 mm-s vastag falu cső, köré a coil over menetes szára bele meg egy golf keményített első patron). coil-over cuccokat vehetsz készen is, de le is lehet gyártatni:
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... detpnd1um5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... detpnd1um5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... detpnd1um5" onclick="window.open(this.href);return false;
előre is jó ilyet rakni a gyári helyére, könnyüvé válik a magasság beállítása
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... detpnd1um5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... detpnd1um5" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.rallydesign.co.uk/index.php? ... detpnd1um5" onclick="window.open(this.href);return false;
előre is jó ilyet rakni a gyári helyére, könnyüvé válik a magasság beállítása
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: Buliwyf 82-es
Köszönöm a linket és a tanácsot, megfogadom.:)
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Re: Buliwyf 82-es
Üdv ismét!
Az elmúlt hetekben eddig sikerült jutnom a vassal:
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
A régi és az új lemezt nem sikerült valami jól egymás mellé rakva összehegeszteni:
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nem lett a legjobb így maradok az átlapolásnál, végigvarrva mindkét oldalt...
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
A lemezek összehozása elől nem lett gyári, kicsit benéztem, de talán megteszi így is :) :
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Elkezdtem az első nyúlványok másolását is:
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
A hegesztési varratokkal sokat szívtam, mert ami ment a gyakorló darabon naná, hogy nem sikerült valami faszán a vason :/
Annak ellenére, hogy szabit is kivettem, elég lassan haladtam, de sebaj egyszer elkészül :D
Az elmúlt hetekben eddig sikerült jutnom a vassal:
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
A régi és az új lemezt nem sikerült valami jól egymás mellé rakva összehegeszteni:
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nem lett a legjobb így maradok az átlapolásnál, végigvarrva mindkét oldalt...
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
A lemezek összehozása elől nem lett gyári, kicsit benéztem, de talán megteszi így is :) :
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
Elkezdtem az első nyúlványok másolását is:
http://www.flickr.com/photos/79073579@N ... otostream/" onclick="window.open(this.href);return false;
A hegesztési varratokkal sokat szívtam, mert ami ment a gyakorló darabon naná, hogy nem sikerült valami faszán a vason :/
Annak ellenére, hogy szabit is kivettem, elég lassan haladtam, de sebaj egyszer elkészül :D
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buliwyf 82-es
alakul ez azért! a padlolemezbe esetleg lehetne kalapálni némi bordákat, hogy ne huppogjon, de teljesen jó lesz egyébként.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Wendike
- márokosanistudnézni
- Posts: 72
- Joined: Thu Sep 27, 2007 9:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Bp. XIX. + XIII.
Re: Buliwyf 82-es
Jó lesz ez csak így tovább
Én nem vagyok híve a lemezek átlapolásának, nem lehet rendesen kitakarítani a lemezek között és előbb utóbb elkezd rozsdásodni újra. A régi lemezt addig kell kivágni még el nem éred a jó hegeszthető lemezt és azokat könnyebb összehozni az új lemezzel.
A padlólemezbe kellene borda mert azok merevítik az egészet és az üléstartónál is kellene merevítés... szerintem...

Én nem vagyok híve a lemezek átlapolásának, nem lehet rendesen kitakarítani a lemezek között és előbb utóbb elkezd rozsdásodni újra. A régi lemezt addig kell kivágni még el nem éred a jó hegeszthető lemezt és azokat könnyebb összehozni az új lemezzel.
A padlólemezbe kellene borda mert azok merevítik az egészet és az üléstartónál is kellene merevítés... szerintem...

Don't panic!
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Buliwyf 82-es
Most az jutott eszembe, hogy a gyári küszöb alján nincs véletlenül szellőző / vízkivezető nyílás ?
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buliwyf 82-es
de van, főleg a sibedásnál, mert ott oda folyik a víz fentről...Tibi wrote:Most az jutott eszembe, hogy a gyári küszöb alján nincs véletlenül szellőző / vízkivezető nyílás ?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: Buliwyf 82-es
A küszöb végét kicsit elnéztem, szóval az saját gyártmány lett :). Nálam sima kivágás van a tetőn szóval nem oda folyik a víz.
Én megpróbálom lezárni az egészet, hogy csak az utastérből legyen max nyitott. Alulról nem szeretném, ha a küszöbbe bemenne a víz. Az átlapolásokat
is mindkét oldalról lezárom, szóval az is zárt lesz és reményeim szerint nem fog rozsdásodni. Ami a gyári padlóba van hajlítás azt csak hátra teszek majd mert elől ott a nyúlvány és a váltótartó lemez, meg persze a küszöbnél is lefele le van hajlítva. Tegnap megnyomkodtam, de szinte meg se mozdult.
A sárvédőt is csavarosra oldom meg. A motortérbe, ahol gyárilag hegesztik fel én azt egyenesen fogom felvinni, anyát ráhegesztve, küszöbnél szintén, elől lesz egy kicsit hancurkásabb, de majd megoldom valahogy
szszaby
Te a hegesztőgépeddel milyen fokozaton csinálod a ponthegesztést? Én 4 es fokozaton 3+1,5 rovátka az előtolás, így láttam úgy, hogy eléggé egybeolvasztja a fémeket. Az átlapolásokat próbáltam hulladék lemezen végigvarrást, de nem tudtam normálisan egyenesen vezetni.
Nem tudom úgy jó-e ha egymásmellé pontozom úgy jó lesz-e?
Én megpróbálom lezárni az egészet, hogy csak az utastérből legyen max nyitott. Alulról nem szeretném, ha a küszöbbe bemenne a víz. Az átlapolásokat
is mindkét oldalról lezárom, szóval az is zárt lesz és reményeim szerint nem fog rozsdásodni. Ami a gyári padlóba van hajlítás azt csak hátra teszek majd mert elől ott a nyúlvány és a váltótartó lemez, meg persze a küszöbnél is lefele le van hajlítva. Tegnap megnyomkodtam, de szinte meg se mozdult.
A sárvédőt is csavarosra oldom meg. A motortérbe, ahol gyárilag hegesztik fel én azt egyenesen fogom felvinni, anyát ráhegesztve, küszöbnél szintén, elől lesz egy kicsit hancurkásabb, de majd megoldom valahogy

szszaby
Te a hegesztőgépeddel milyen fokozaton csinálod a ponthegesztést? Én 4 es fokozaton 3+1,5 rovátka az előtolás, így láttam úgy, hogy eléggé egybeolvasztja a fémeket. Az átlapolásokat próbáltam hulladék lemezen végigvarrást, de nem tudtam normálisan egyenesen vezetni.
Nem tudom úgy jó-e ha egymásmellé pontozom úgy jó lesz-e?
"Ime ott látom atyám, látom anyám nővéreim és fivéreim. Magam előtt látom minden ősöm az idők kezdetétől.
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
Mind hívnak engem, hogy kövessem én is őket a nagy Valhallába ahol a hősök örökké élnek"
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Buliwyf 82-es
A ponthegesztést ha jó a lemez én is 4-es fokozaton csinálom az előtolás meg adja magát lehet hallani a hangján, hogy jó e. A küszöbre meg mindenképpen kell lyuk, még ha csak úgy csinálod, hogy ahol alul összeér a két lemez ( a belső és a külső küszöb) ott megnyitni egy kicsit. Pára mindig keletkezik és ha az nem folyik ki rohad a lemez.
Ford Capri MkI Essex
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buliwyf 82-es
ez a 4-s fokozat ez milyen erösségü gépre igaz? nekünk 170-s van, ott a 4-s már csunyán elégeti a lemezt. viszont ez a ponthegesztés ez nekünk a Tibivel nem sikerült túl jóra, ezért érdeklödnék a technika felöl...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4