2.0 V6 EFI?
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
2.0 V6 EFI?
sziasztok!
A szitu röviden az, hogy erősen gondolkodom, hogy inkább beletennék egy kisebb mocit a capriba, mint hogy vegyek egy kisebb motoros második autót. Nem akarok még egy autót, viszont a fogyasztást csökkenteném. Versenyautó ebből már úgyse lesz... és ez AZ autónk a kedvesemmel és ezen nem akarok változtatni, ameddig nem muszáj. A benya viszont drága, egyenlőre, ebben a helyzetben luxus ez a nagy moci. Főleg városban használom, és sajnos megeszi a 12-13l-t.
Azt ötlöttem ki, hogy vennék egy 2.0 V6-ot, felújítanám és hozzászögelnénk az EFI-t.
Mit gondoltok? Az nem kérdés, hogy megoldható-e, mert nyilván az, csak kérdés, hogy mekkora macera?
Azt gondoltam, hogy a mostani szívósor menne rá cakkpakk, csak az injektorokat kéne kicserélni, meg a pillangószelepet megszűkíteni, v kicserélni. Működőképes a gondolat?
A szitu röviden az, hogy erősen gondolkodom, hogy inkább beletennék egy kisebb mocit a capriba, mint hogy vegyek egy kisebb motoros második autót. Nem akarok még egy autót, viszont a fogyasztást csökkenteném. Versenyautó ebből már úgyse lesz... és ez AZ autónk a kedvesemmel és ezen nem akarok változtatni, ameddig nem muszáj. A benya viszont drága, egyenlőre, ebben a helyzetben luxus ez a nagy moci. Főleg városban használom, és sajnos megeszi a 12-13l-t.
Azt ötlöttem ki, hogy vennék egy 2.0 V6-ot, felújítanám és hozzászögelnénk az EFI-t.
Mit gondoltok? Az nem kérdés, hogy megoldható-e, mert nyilván az, csak kérdés, hogy mekkora macera?
Azt gondoltam, hogy a mostani szívósor menne rá cakkpakk, csak az injektorokat kéne kicserélni, meg a pillangószelepet megszűkíteni, v kicserélni. Működőképes a gondolat?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 V6 EFI?
Szerintem túl sok macera azért, hogy kb 2 literrel csökkentsd a fogyasztást..
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: 2.0 V6 EFI?
Ha egyáltalán sikerülne csökkenteni annyival... Inkább újítsad fel a jelenlegit, egész biztos, hogy fog csökkenni a fogyasztásod.Peti wrote:Szerintem túl sok macera azért, hogy kb 2 literrel csökkentsd a fogyasztást..
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Peti
- egyedülisszerelhet
- Posts: 931
- Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 V6 EFI?
12 alá akkor sem hiszem, hogy menni fog városban..
Viszont a 2.0 sor4 EFI állítólag elmegy 7-8 literrel.
Viszont a 2.0 sor4 EFI állítólag elmegy 7-8 literrel.

'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: 2.0 V6 EFI?
ezen költségekből inkább vedd meg azt a második autót....levelboss wrote: Azt ötlöttem ki, hogy vennék egy 2.0 V6-ot, felújítanám és hozzászögelnénk az EFI-t.

- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 V6 EFI?
ez a sierra féle motor? Úgy todom, h ahhoz csak azt a rissz-rossz potenciométeres légtömegmérőt lehet rárakni... meg egyébként is...Peti wrote:12 alá akkor sem hiszem, hogy menni fog városban..
Viszont a 2.0 sor4 EFI állítólag elmegy 7-8 literrel.
De amúgy ezt is meg lehet vizsgálni, ha a 2.0 V6 annyival gazdaságtalanabb konstrukció.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 V6 EFI?
Pont hogy nem akarok másik autót. Inkább a másik autó árát költöm a caprira, hogy azzal tudjak járni nem túl drágán.Süni wrote:ezen költségekből inkább vedd meg azt a második autót....levelboss wrote: Azt ötlöttem ki, hogy vennék egy 2.0 V6-ot, felújítanám és hozzászögelnénk az EFI-t.
Ha vennék egy másik autót, akkor mikor járnék a caprival, ami jóval többet fogyaszt??? ott állna ahol van, az egyéb fenntartási költségek meg megduplázódnak, tehát ezt nem csinálom, amíg nem muszáj.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: 2.0 V6 EFI?
Akkor tegyél bele dokkot!levelboss wrote:ez a sierra féle motor? Úgy todom, h ahhoz csak azt a rissz-rossz potenciométeres légtömegmérőt lehet rárakni... meg egyébként is...Peti wrote:12 alá akkor sem hiszem, hogy menni fog városban..
Viszont a 2.0 sor4 EFI állítólag elmegy 7-8 literrel.
De amúgy ezt is meg lehet vizsgálni, ha a 2.0 V6 annyival gazdaságtalanabb konstrukció.

Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: 2.0 V6 EFI?
Tökéletes választás!proteus wrote: Akkor tegyél bele dokkot!
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.0 V6 EFI?
a 2.0 v6 a legrosszabb választás, az nem fog kevesebbet enni. egyszerübb a tiedet megcsináltatni, akkor kb 10 körül fog enni, és megy is. a 2.0 nem lesz kevesebb fogyasztásban, inkább csak több, mert nem annyira erős, és a felújítása pont annyiba kerül, mint a 2.8-nak. ha ennél is kisebb fogysztást akarsz, akkor a DOHC lehet jó neked, pintóval nem foglalkoznék a szar elektronikája miatt, vagy a pintót raknám ösze DOHC vezérléssel ha már mindenképpen a capriba is létezett block-ot akarsz beletenni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: 2.0 V6 EFI?
En a helyedben raknek bele egy jo kompresszios 2.9-et es a koltsegek miatt egy egyszeru keverofejes gazt. Vagy DOHC. Igazabol ez a ket opcio van.
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 V6 EFI?
Hát ez így nehéz ügy lesz... pedig milyen jól kitaláltam.
Gázon is gondolkodtam régen, de nem akkora buli. Fater autójában van. Városban még egész jó, de autópályán jobban jön ki benzinnel, annyit eszik gázból. Az egy sima 1.6-os 16V modern moci computeres gázcuccal. Ráadásul elveszi a helyet a csomitartóban...
Ez a dokk meg nem minden esetben eszik olyan keveset, ahogy sikerült a népítéletben utánanéznem. Van amelyik városban is 7-8 liter, van ami meg 13.
Meg hát ott vannak ugye az egyéb legalitási problémák...
Nem könnyű ez.
Gázon is gondolkodtam régen, de nem akkora buli. Fater autójában van. Városban még egész jó, de autópályán jobban jön ki benzinnel, annyit eszik gázból. Az egy sima 1.6-os 16V modern moci computeres gázcuccal. Ráadásul elveszi a helyet a csomitartóban...
Ez a dokk meg nem minden esetben eszik olyan keveset, ahogy sikerült a népítéletben utánanéznem. Van amelyik városban is 7-8 liter, van ami meg 13.

Meg hát ott vannak ugye az egyéb legalitási problémák...
Nem könnyű ez.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- adam
- egyedülisszerelhet
- Posts: 790
- Joined: Fri Nov 14, 2008 6:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest xiii
Re: 2.0 V6 EFI?
Egyszerű mint a faék: minden másnap bringával közlekedsz és már is fele annyit eszik a caprilevelboss wrote:Nem könnyű ez.

Sosem lesz kész, csak alakul...
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.0 V6 EFI?
nagyon egyszerü, amelyik motor jó, az 7-8, ami már szarrá van hajtva, az 13. a te motorod a 8-as kompresszióval is azért eszik sokat, mert egy mars-hold távolság van már benne.levelboss wrote:Ez a dokk meg nem minden esetben eszik olyan keveset, ahogy sikerült a népítéletben utánanéznem. Van amelyik városban is 7-8 liter, van ami meg 13.![]()
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: 2.0 V6 EFI?
Én 8 alatt jártam mindig a DOHC Sierrával.