Nagyon komoly!
Két és fél éve volt a Drive-ban egy eladó '84-es 290 lovas verzió. 2000 km-el, fekete bőrrel, sperrel, 13"-as BBS felnivel 6200 euróért.
Capripower wrote:
Azt nem sikerült kiderítenem, hogy ehhez a kitthez is kell-e másik gyújtásmodul, mert a 230 lovashoz már kell. Az eladó nem kínált hozzá, és ezen a képen sincs, de valszeg ehhez is kell.
Ignition
The standard high energy electronic ignition is retained, with a modified characteristic incorporating a vacuum advance / pressure retard capsule. Wide heat-range spark plugs are employed, with silicon high tension leads.
Szerintetek mibe kerülne ezt egy Capriba beépíteni?
Már csak azért is, mert az ebay-en egy csomó ilyet vesztegetnek olcsó pénzért.
Sajna nem nagyon értek a kompresszorokhoz. Egyik vége karbi, másik vége szívótorok 'oszt kész? Szeleprugót talán még nem kellene cserélni, mert asszem ez "csak" 0.6.al tölt. :?
Capripower wrote:Na, nem ellopni az ötletemet! :)
Mi az az olcsó pénz?! - mer' én még 50-60 k alatt igen ritkán láttam.
Most van fent az ebay-en kettő. Az egyiknél 56, a másiknál 37 fontnál tart a licit. Azt én sem gondoltam, hogy 10 Ft-ból megvan, csak hát mindenki, akit kérdeztem, azt mondta hogy a nem úsznám meg fél milla alatt.
Ahhoz képest...
Lehet, hogy ők komolyabb kompresszorra gondoltak. Én is láttam alighasznált Paxton-t 300-ért, ami 0.8-at tölt.
Az M62-est (Merci) 2.5-4 Literes mocikhoz ajánlja a gyár, és 69kPa nyomásnál tölt 37 LE-t. Amit te néztél ki, az a Mini kompresszora (M45), és amit 2-3 L-s mocikhoz ajánl a gyár, és 26-LE-t dob rá. Persze az sem rossz, főleg ha tényleg "olcsó pénzért" meg lehet szerezni!
Itt az Eaton oldala, http://www.automotive.eaton.com/ de olyan mintha már nem foglalkoznának superchargerrel, mert nem lehet megtalálni. Pedig egy fél éve én onnan szedtem az adatokat. :?
Ja, én is csak két email címet, és telszámot találtam. Pedig ott lenne a a szeren! Csak győzném gumival!
Márcsak az élettartam miatt sem raknák rá a mocimra egy "komolyabb" sűrítőt. Igaz, ilyen 12 szelepes Scorpio mocit elég olcsón lehet szerezni, de azért mégsem cserélnék szivesen mocit évente.
Nem is beszélve a váltómról, ami szintén gatya.
:(
Ja igen, van még valami, ami nem tiszta.
A főtengelyről lehajtjuk a kompresszot (-10% le, állítólag), ami a sűrített levegőt nyom a karbiba, amit előtte egy intercooleren vagy lehűtesz (még +20% szintén csak állítólag) vagy nem.
Most a Mini kompresszoránál a 26+ lóerőból még lejön a kompresszor meghajtása miatti veszteség, vagy még ezen felül számoljak? És ez a 26+ visszahűtött töltőlevegővel, vagy anélkül értendő.
Az oldalon ahonnan az adatokat szedtem sem veszteségről, sem intercoolerről nem volt szó. Tehát sztem a 26 LE tisztán értendő!
Van konkrétan egy '98-as leírásom egy akkori ilyen kompresszoros autóról.:
A MB SLK 2 literes motorján, az Eaton gyártmányú Roots-feltöltő 25%-al növelte meg a motor teljesítményét, amely levegőhűtő használatával meghaladta a 29%-os teljesítmény- és az ugyanilyen mértékű legnagyobb nyomatéknövekedést. A jármű gyorsítási igénye 0-ról 100-as tempóig 9.7-ről 7.5-re (23%-kal) csökkent. A jármű fogyasztása eközben mindössze 2.5%-al növekedett úgy, hogy az emissziós jellemzői 15-20%-al javultak.
A cikkben nem esik szó arról, hogy konkrétan mennyit veszít a motor a hajtás miatt a tiszta teljesítményéből, de ha viszonyítasz az adatokból, akkor a +26, vagy a +37 LE reálisnak tűnik.
Itt +4-5%-ra jön ki az intercooler hatása, de elég kis méretű a hűtője. A +20% sztem túlzás, én +10%-ról hallottam, ami egy normális méretű hűtővel sztem reálisnak is tűnik.
chargernél nem igazán használnak karbit. (és nincs is rajtuk eleve)
nagyrészt injektorosak.
ha megelégedsz ennyi lóerőtöbblettel, akkor egyszerűbb út a turbo kis nyomáson... de legegyszerűbb venni egy nagyobb vagy erősebb motort, mert idővel ez is az is kevés lesz:D
de ahogy írtad, előbb a jó váltó és társai, mit sem ér az erő, ha nem uralod.
én most vettem aki a sierrából az 5-ös váltót és ment bele az "angol" 4-es. gátlók is betonkemények, ültetve is lett és egy rossz sperr után most belekerül egy jó is. azután újraméretjük a timeslip.hu-n, mennyit is számítanak az ilyen "apróságok"...
de hamarabb tennék bele egy 24v-t, mintsem kompresszor vagy turbo.
Egyébként az injektor esetén komolyan bele kell nyúlni az elektronikába is. Az a sok sz*r szonda, meg légmennyiségmérő stb. kiakadna egy kompresszortól, nem?
nem, mivel nem forró a levegő és nem olyan mértékű, mint a turbósnál... okosabb cuccok utánamennek, butábbak utánahangolhatóak, chip és egyebek. egyszerű megoldás nincs, sem így, sem úgy.