Heló mindenki!
Valószínűleg nyár végén autóvásárlásra fog sorkerülni (első gép :D) és ennek kapcsán jött elő ez a probléma. Én a magam részéről a Capri felé húzok, de azért birom nagyon a mantákat is. A gond viszont ott van, h erősen csóró vagyok és asszem könnyebb/olcsóbb fenntartani egy mantát... Na meg mindenképp magam akarom szerelni.
A másik dolog a biztosítás: addig ok, h átalakított Caprira is lehet kötni olcsó veteránosat, de ez igaz mantára is vagy csak a CKM kiváltsága a klubtagoknak?
Capri vs. manta
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Capri vs. manta
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
Szia!
Ez egy elég érdekes kérdés
Számomra a Capri egyedibb, elegánsabb autó. Alkatrész biztos több van Mantához, legalábbis többet bontanak el az biztos. Biztosítás ügyben biztos tud valamelyik opel-es klub segíteni, szerintem megoldható, ha másképp nem: a trabant-wartburg klub keretein belül. Technikailag sok különbség nem lehet köztük, egykorúak. Ami jó a Mantában, az az hogy van hozzá olcsón sperrdifi
Ne ugorj bele az első-be amit találsz, várj, figyelj hogy mennyiért árulják, és mennyiért adják el végül az autókat... ki lehet fogni nagyon szép autókat, nagyon jó áron... nem is rég volt egy fehér Capri eladó, 550ért, teljesen gyári állapotban.
Ez egy elég érdekes kérdés

Számomra a Capri egyedibb, elegánsabb autó. Alkatrész biztos több van Mantához, legalábbis többet bontanak el az biztos. Biztosítás ügyben biztos tud valamelyik opel-es klub segíteni, szerintem megoldható, ha másképp nem: a trabant-wartburg klub keretein belül. Technikailag sok különbség nem lehet köztük, egykorúak. Ami jó a Mantában, az az hogy van hozzá olcsón sperrdifi

Ne ugorj bele az első-be amit találsz, várj, figyelj hogy mennyiért árulják, és mennyiért adják el végül az autókat... ki lehet fogni nagyon szép autókat, nagyon jó áron... nem is rég volt egy fehér Capri eladó, 550ért, teljesen gyári állapotban.
Last edited by gizmo on Sun Feb 06, 2005 9:41 am, edited 1 time in total.
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Üdv!
Biztositás nem gond a mantára, ha megvan 25 éves. A mantaklub is tud intézni biztositást, a Lajossal szoktunk találkozni többször, de ha ők nem szimpatikusak akkor tudom a MOTE is tud segiteni. Klubon kivül nem megy, valakihez tartozni kell.
A manta viszonylag olcsobb autó, több van az országban és több a bontott alkatrész. viszont ha komolyabban elkezdesz vele foglalkozni, akkor azt sem uszod meg olcsobban. A saját véleményem pedig az, hogy ha egy olcso alapautót veszel, akkor egy alap manta elég "csunya". A manta akkor lesz szép autó, ha rajta vannak a spoilerek, le van ültetve, szépen van fényezve stb. Akkor az meg már megint nem az olcso kategoria. Egy olcso capri egy széles felnivel már jól néz ki, nem kell spoiler sem szélesités, akkor is jó a formája.
Biztositás nem gond a mantára, ha megvan 25 éves. A mantaklub is tud intézni biztositást, a Lajossal szoktunk találkozni többször, de ha ők nem szimpatikusak akkor tudom a MOTE is tud segiteni. Klubon kivül nem megy, valakihez tartozni kell.
A manta viszonylag olcsobb autó, több van az országban és több a bontott alkatrész. viszont ha komolyabban elkezdesz vele foglalkozni, akkor azt sem uszod meg olcsobban. A saját véleményem pedig az, hogy ha egy olcso alapautót veszel, akkor egy alap manta elég "csunya". A manta akkor lesz szép autó, ha rajta vannak a spoilerek, le van ültetve, szépen van fényezve stb. Akkor az meg már megint nem az olcso kategoria. Egy olcso capri egy széles felnivel már jól néz ki, nem kell spoiler sem szélesités, akkor is jó a formája.
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Igen, igen... én is kb így vagyok ezekkel. A manta tényleg követeli a tuningot, a Caprinál viszont egy Mk III. 2.3S is jó úgy ahogy van. 8)
Biztosítás téma akkor szerencsére letudva, főleg, h még érdeklődtem ACCH honlapon is, szal ezzel nem lesz gondom.
Tudtok esetleg valamit arról a kék gépról amit hasznaltauto.hu-n hirdetnek, meg itt is kint van egy ideje?
Azt hiszem gizmo, ide illik egyik beszólásod az indexes manta topicból:
"Manta a legjobb, egyböl a CAPRI után!" 8)
Biztosítás téma akkor szerencsére letudva, főleg, h még érdeklődtem ACCH honlapon is, szal ezzel nem lesz gondom.
Tudtok esetleg valamit arról a kék gépról amit hasznaltauto.hu-n hirdetnek, meg itt is kint van egy ideje?
Azt hiszem gizmo, ide illik egyik beszólásod az indexes manta topicból:
"Manta a legjobb, egyböl a CAPRI után!" 8)
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
:D az elég rég volt, kissé behalt az index-es Manta topic :?
Elég érdekes az a kék a hasznaltauto.hu-n. Annyit biztos nem adnék érte amennyiért hirdetik. Az eleje szerintem ocsmány, az oldalkipuff is érdekesen van megoldva... ezek után kérdés mi van belül, illetve a motortérben? Meg kellene nézni a kasznit, alkudni, és elhozni 200ért
Elég érdekes az a kék a hasznaltauto.hu-n. Annyit biztos nem adnék érte amennyiért hirdetik. Az eleje szerintem ocsmány, az oldalkipuff is érdekesen van megoldva... ezek után kérdés mi van belül, illetve a motortérben? Meg kellene nézni a kasznit, alkudni, és elhozni 200ért

- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
- '91 Ford Sierra DOHC
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Helló Proteus Kolega 
Néhány hozzászólás, remélem tudok segíteni. Életem második autója rögtön a Trabant után egy Manta lett volna. (Azért nem Capri, mertakkor még nem volt net, meg ilyenek és nem találtam Caprit amire 6 éves korom óta vágyom és most végre van egy :P )
Megnéztem 4 mantát, egyik sem volt jó, végül egy csodálatos '82es escortom lett amit imnádtam és 2 évig hajtottam.
Természetesen azt mondom, hogy CAPRI (FOREVER) amennyiben mégis mantát veszel néhány segítség, mert anno én eléggé körbe jártam a dolgot:
-DIFI! 3 simering van benne! A 2 szélsőt könnyű cserélni, a középsőt nem, lehetőleg az ne follyon.
-Első futómű: Sok mantán dupla stabrúd van. Nézd meg, hogy rendesen be vannak-e kötve. Nekem a 4ből 3on nem volt.
-LÁMPÁK: A Mantába az E30 as bömös lámpáit szokták rakni. A műanyag borítás tudtommal több helyen kapható, de mivel több manta van átalakítva, mint a gyári kocka lámpával sokan segítenek, hogy hol szerezheted be.
-Váltó: Az 5 ösök tartósabbak állítólag, mint a 4 esek.
-Motor: Nem tudom, hogy milyen mototrt tett bele ez a csóka, de nem gyári az tuti. Motorszám sqatöbbi problémák lehetnek. Átiratás nem biztos, hogy megy majd idegen motorral, lehet vszza kell tenni a régit !!! Amúgy a mantába a 3 literes, meg a 3,2es sor 6os senator motor is belerakható, csak a hűtő ilyenkor oldal kap helyet, mert elöl nem igen fér el
(HIÁBA NINCS MINDEN AUTÓBAN ANNYI HELY MINT A CAPRIBAN, HOGY AKÁR V8
: )
-Ültetés: Sok helyen gyártanak igény szerinti méretű és keménységű rugót neked. Én anno 15 ezerből porig ültettem az escortot és kökemény volt. Külső váci út megyeri út után befele jövet 2. vagy 3. sarok balra.
-Felnik: Ezek szerintem ATS felnik, ebben szinte biztos vagyok. Sok mantán van és nagyon jól áll neki.
Na hirtelen ennyi. Ne haragudj, ha untattalak, remélem azért hamarosan caprizol Te is, de ha Mantázol szerintem akkor is minden oké.
Üdv! Bence
Azé Caprizzá

Néhány hozzászólás, remélem tudok segíteni. Életem második autója rögtön a Trabant után egy Manta lett volna. (Azért nem Capri, mertakkor még nem volt net, meg ilyenek és nem találtam Caprit amire 6 éves korom óta vágyom és most végre van egy :P )
Megnéztem 4 mantát, egyik sem volt jó, végül egy csodálatos '82es escortom lett amit imnádtam és 2 évig hajtottam.
Természetesen azt mondom, hogy CAPRI (FOREVER) amennyiben mégis mantát veszel néhány segítség, mert anno én eléggé körbe jártam a dolgot:
-DIFI! 3 simering van benne! A 2 szélsőt könnyű cserélni, a középsőt nem, lehetőleg az ne follyon.
-Első futómű: Sok mantán dupla stabrúd van. Nézd meg, hogy rendesen be vannak-e kötve. Nekem a 4ből 3on nem volt.
-LÁMPÁK: A Mantába az E30 as bömös lámpáit szokták rakni. A műanyag borítás tudtommal több helyen kapható, de mivel több manta van átalakítva, mint a gyári kocka lámpával sokan segítenek, hogy hol szerezheted be.
-Váltó: Az 5 ösök tartósabbak állítólag, mint a 4 esek.
-Motor: Nem tudom, hogy milyen mototrt tett bele ez a csóka, de nem gyári az tuti. Motorszám sqatöbbi problémák lehetnek. Átiratás nem biztos, hogy megy majd idegen motorral, lehet vszza kell tenni a régit !!! Amúgy a mantába a 3 literes, meg a 3,2es sor 6os senator motor is belerakható, csak a hűtő ilyenkor oldal kap helyet, mert elöl nem igen fér el



-Ültetés: Sok helyen gyártanak igény szerinti méretű és keménységű rugót neked. Én anno 15 ezerből porig ültettem az escortot és kökemény volt. Külső váci út megyeri út után befele jövet 2. vagy 3. sarok balra.
-Felnik: Ezek szerintem ATS felnik, ebben szinte biztos vagyok. Sok mantán van és nagyon jól áll neki.
Na hirtelen ennyi. Ne haragudj, ha untattalak, remélem azért hamarosan caprizol Te is, de ha Mantázol szerintem akkor is minden oké.
Üdv! Bence
Azé Caprizzá

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Ja és ezt a fék témát járd körbe, hogy milyen fék is van rajta és hogyan, mert egy rosszul összerakott féktuning lehet rosszabb, mint a gyári még ha új alkatrészekből is van 

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.