Kézifűrésszel vágva, alsó kategóriás tolómérővel mérve, szíves felhasználásra :
Cosworth 24v BOA dugattyú
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Cosworth 24v BOA dugattyú
1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Cosworth 24v BOA dugattyú
Képes voltál elvágni az egyetlen olyan dugattyút ami ebben az időben a ford rendesen megcsinált !
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Cosworth 24v BOA dugattyú
megharagudtam a vasra a majálisonWhite Shark wrote:Képes voltál elvágni az egyetlen olyan dugattyút ami ebben az időben a ford rendesen megcsinált !

szarvótmáez, rászántam azt a 10 percet amíg elvágtam ...
1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Cosworth 24v BOA dugattyú
Pedig szerintem jófele gondolkodsz ,én is ezt szánom a 2,9 turbóba ,de ha lenne elég még a 2,8 ba is .
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Cosworth 24v BOA dugattyú
mi a terved, számolgattál valamit ?White Shark wrote:Pedig szerintem jófele gondolkodsz ,én is ezt szánom a 2,9 turbóba ,de ha lenne elég még a 2,8 ba is .
1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Cosworth 24v BOA dugattyú
Hogy mi a tervem azt ne akard megtudni ,mert valószínűleg csak a fele reális ,de méricskéltem kicsit ,összehasonlítottam a dugattyúkat ,a 2,9 palástmagassága a csapszeghez mérve 27 mm,és sajnos a cosi is ugyanannyi .De ,a cosi dugattyúból ha leszedetem a kiálló 1mm-t nyerek kb 2ccm-t ,és a csapszeg is jóval vastagabb.Ha ezt megfejelem egy vastagabb hengerfejtömítéssel ,az is 1mm-enként hoz kb 8-ccm -t.Ez nagyjából azt jelenti ,hogy a gyári tömítés helyett egy közel 4mm vastagot betéve már talán használható lenne.És itt a bibi, az a 4mm már sok lehet egy tömítésnek ,de két gyári tömítés között egy fémlap jó ötlet.Vagy van még az a lehetőség ,hogy megvizsgálom hogyan tudnám a hengerfejben növelni az égésteret ,de ehez szét kéne megint vágnom egy hengerfejet ,megnézni mik a lehetőségek,mennyit enged ,milyen vastag, és hol lehet kiszedni belőle úgy hogy még véletlenül se szakadjon át.Röviden csak ennyi .Tibi wrote:mi a terved, számolgattál valamit ?White Shark wrote:Pedig szerintem jófele gondolkodsz ,én is ezt szánom a 2,9 turbóba ,de ha lenne elég még a 2,8 ba is .
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Cosworth 24v BOA dugattyú
Na basszus!White Shark wrote: Hogy mi a tervem azt ne akard megtudni ,mert valószínűleg csak a fele reális ,de méricskéltem kicsit ,összehasonlítottam a dugattyúkat ,a 2,9 palástmagassága a csapszeghez mérve 27 mm,és sajnos a cosi is ugyanannyi .De ,a cosi dugattyúból ha leszedetem a kiálló 1mm-t nyerek kb 2ccm-t ,és a csapszeg is jóval vastagabb.Ha ezt megfejelem egy vastagabb hengerfejtömítéssel ,az is 1mm-enként hoz kb 8-ccm -t.Ez nagyjából azt jelenti ,hogy a gyári tömítés helyett egy közel 4mm vastagot betéve már talán használható lenne.És itt a bibi, az a 4mm már sok lehet egy tömítésnek ,de két gyári tömítés között egy fémlap jó ötlet.Vagy van még az a lehetőség ,hogy megvizsgálom hogyan tudnám a hengerfejben növelni az égésteret ,de ehez szét kéne megint vágnom egy hengerfejet ,megnézni mik a lehetőségek,mennyit enged ,milyen vastag, és hol lehet kiszedni belőle úgy hogy még véletlenül se szakadjon át.Röviden csak ennyi .


Tibi, mi tortent a majalison?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Cosworth 24v BOA dugattyú
Csak az első futómű adta be az unalmast egyébként de még nem bontottuk meg. A gátló az kb kuka, lehet rugó is tört mert eléggé nyekergett.daytona wrote: Na basszus!Lesznek itt jo projektek!
![]()
Tibi, mi tortent a majalison?
Ez a dugó meg egy másik motorból van, sérült volt így hát feláldoztuk a tudás oltárán.
1980 Capri MK3