Igen az elv szerinti megfogalmazás tökéletes ,de a Capri még ráfejel erre egy a kasznihoz fixen rögzített gumiággyal ,amibe még fixálod a gólyalábat,vagyis ha fordítod a kormányt ,csavarod a gumit ,ami mindíg vissza akar térni a kiindulási pontra ,vagyis az egyenesbe .daytona wrote:A kormany szerintem kanyar utan nem a toronycsapagy miatt all vagy nem all vissza kozepallasba, hanem az utanfutas miatt. Ami azt jelenti, hogy a kerek talajjal erintkezo pontja mennyire van a mogott a fiktiv pont mogott, amit a lengokarcsap tengelyenek fiktiv folytatasa a talajjal metsz ki. Ez biztositja, hogy a kocsi orra akkor van legalacsonyabban, amikor egyenesben van a kormanymu. Maskepp fogalmazva, ha barmerre tekerjuk ki a kormanyzast, a kocsi orra magasabbra kerul, igy a sulyero igyekezni fog ez ellen a kikormanyzott hatas ellen dolgozni, tehat vissza fog akarni teriteni egyenes allasba.
Buborék Kaprija
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Buborék Kaprija
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Buborék Kaprija
Szia
A capri futómű egy remek példa mert megcáfolja a fizikát :)
Hidd el nem fog visszatekeredni toronycsapággyal.
Van egy olyan torony csapágy megoldásom ami a rugó tányér alá és a gumi közé kell beszerelni és azzal sem tekeredik vissza..
Vagy egy másik megoldásom is ami a gímit is kihagyva állítható az után futás + a dőlés...
Azzal sem tekeredik vissza, persze az utánfutás növelésével megjelent a visszatekeredés de nem olyan intenzív mit a gumis megoldás.
Már több ilyen állítható torony van forgalomban szerintem mindenkinek ez a tapasztalata..
Ezzel a megoldással alítható az utánfutás és a kerék dőlés is bizonyos mértékig..
Nagyobb utánfitás kellene..
A capri futómű egy remek példa mert megcáfolja a fizikát :)
Hidd el nem fog visszatekeredni toronycsapággyal.
Van egy olyan torony csapágy megoldásom ami a rugó tányér alá és a gumi közé kell beszerelni és azzal sem tekeredik vissza..
Vagy egy másik megoldásom is ami a gímit is kihagyva állítható az után futás + a dőlés...
Azzal sem tekeredik vissza, persze az utánfutás növelésével megjelent a visszatekeredés de nem olyan intenzív mit a gumis megoldás.
Már több ilyen állítható torony van forgalomban szerintem mindenkinek ez a tapasztalata..
Ezzel a megoldással alítható az utánfutás és a kerék dőlés is bizonyos mértékig..
Nagyobb utánfitás kellene..

daytona wrote:A kormany szerintem kanyar utan nem a toronycsapagy miatt all vagy nem all vissza kozepallasba, hanem az utanfutas miatt. Ami azt jelenti, hogy a kerek talajjal erintkezo pontja mennyire van a mogott a fiktiv pont mogott, amit a lengokarcsap tengelyenek fiktiv folytatasa a talajjal metsz ki. Ez biztositja, hogy a kocsi orra akkor van legalacsonyabban, amikor egyenesben van a kormanymu. Maskepp fogalmazva, ha barmerre tekerjuk ki a kormanyzast, a kocsi orra magasabbra kerul, igy a sulyero igyekezni fog ez ellen a kikormanyzott hatas ellen dolgozni, tehat vissza fog akarni teriteni egyenes allasba.
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Buborék Kaprija


Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buborék Kaprija
Pontosítás:Süni wrote:Egész pontosan azt mondtam, hogy Bogyóék MINTHA a Scorpioét építették volna be.
scorpio torony felső rész és felső rugótányér lett átalakítva caprihoz, a torony részen a csavarokat kell beljebb rakni kb 2 mm-el, de a toronycsapágy maga az valami astra, talán G, mert az külméretre ugyanakkora mint a scorpio, de nagyobb benne a furat és igy pontosan passzol a capri gyólyalábhoz. kell még egy távtartót esztergálni hozzá alulra és felülre, mert a scorpio komplett cucca toronycsapággyal sincs olyan magas mint a capri gumi betétes cucca. ha kell scorpio motyokat tudok adni az átalakításhoz. egyébként beszerezhető a caprihoz a gumis basz is külföldről ha valakinek a gyári állapot lenne a cél, de nem olcsó.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buborék Kaprija
ezt cáfolnám, nálam a scorpios csapágyas cuccal szépen visszaforog. a visszaforgáshoz más paraméterek játszanak a futoműnél, sajnos a caprin szinte csak a kerékösszetartást tudod állítani. a csonkban a csapdőlés nem változtatható, fix fokban áll a golyaláb is hátrafelé, sajnos nem eleget. ha fixre húzol mindent, akkor a gyári cuccokkal a rugót is tekergeted, ami besegít a visszaforgásban, ellensulyozva a gyárilag kicsire megválasztott futomű szögeket. ha valaki igazán faszán visszaforgó kormányt szeretne, akkor kénytelen állítható toronycsapágyat (excentereset) és/vagy lengőkart használni, bár szerintem utcára a gyári JÓ állapotu futomű is bőven elég.White Shark wrote:A Capri kormányzásnak pont az a gumiágy a lényege amit ki akarsz hagyni ,ha csapágyat építesz be nem fog magától visszaforogni .
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buborék Kaprija
azért azt megnézném hogy pl egy szervó nélküli kormányművel mekkora átmérőjű kormánykerék kellene ahhoz, hogy a gumit eltekerd. pár száz kiló tépő erő biztos kellene hozá ha nem tonna. a gumiágy fix, ehhez nyugodtan hozzácsavarhatod fixre agátlószárat, mert a gátlószár simán forog a gátlóban. mikor tekered a gyári capri kormányát a gyári futoművel, akkor a gátlószár fixen áll a gumágyban, a felső rugótányér is. a tekercsrugókat tekergeted valamelyest. Szszaby a fellazítássalazt érte el, hogy nem tekergeti a rugót, mert a felső rugótányér nem fix, ami szerintem észrevehető egy nem szervós kormányműnél, könnyebb lesz a kormányzás, a gátlószárra nem vennék mérget, hogy fellazított anyával mozog e vagy sem, mert az olyan könnyedén forog a gátlóban, hogy a gumiágyban levő surlodás lehet hogy megtartja, de mivel ez nem játszik semmiben, tök mindegy hogy forog vagy sem. a kerék meg a Daytona által említett kerékösszetartás, csapdőlés és egyéb futoműgeometriai dolgok miatt jön vissza, vagy rossz esetben nem (pl elbaszták egy lakatolásnál az elejét)White Shark wrote:Igen az elv szerinti megfogalmazás tökéletes ,de a Capri még ráfejel erre egy a kasznihoz fixen rögzített gumiággyal ,amibe még fixálod a gólyalábat,vagyis ha fordítod a kormányt ,csavarod a gumit ,ami mindíg vissza akar térni a kiindulási pontra ,vagyis az egyenesbe .daytona wrote:A kormany szerintem kanyar utan nem a toronycsapagy miatt all vagy nem all vissza kozepallasba, hanem az utanfutas miatt. Ami azt jelenti, hogy a kerek talajjal erintkezo pontja mennyire van a mogott a fiktiv pont mogott, amit a lengokarcsap tengelyenek fiktiv folytatasa a talajjal metsz ki. Ez biztositja, hogy a kocsi orra akkor van legalacsonyabban, amikor egyenesben van a kormanymu. Maskepp fogalmazva, ha barmerre tekerjuk ki a kormanyzast, a kocsi orra magasabbra kerul, igy a sulyero igyekezni fog ez ellen a kikormanyzott hatas ellen dolgozni, tehat vissza fog akarni teriteni egyenes allasba.
régebben az ae86.hu-n volt egy nagyon jó kis cikksorozat a futomű elméletről. ez az oldal már sajnos megszünt, de sikerült pdf-ben levadászni a cikkeket, érdemes elolvasni akiket érdekel egy kicsit komolyabban az ilyen irányu elmélet, felraktam az oldalra az anyagok közé:
http://www.fordcapri.hu/anyagok/tapadasrealizalas1.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/anyagok/tapadasrealizalas2.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordcapri.hu/anyagok/tapadasrealizalas3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buborék Kaprija
azért Krisz a te autódon levő felni közel nem számít gyárinak, ne azzal hasonlítsd össze. Cápa úrnak is vezethetetlen a buborék mk1 a kurva széles ámde kurva kis ET-jű felni meg a gyári futómű. gyári méretű kerékkel visszajön a kormány csapággyal is.capriv6 wrote:Szia
A capri futómű egy remek példa mert megcáfolja a fizikát :)
Hidd el nem fog visszatekeredni toronycsapággyal.
Van egy olyan torony csapágy megoldásom ami a rugó tányér alá és a gumi közé kell beszerelni és azzal sem tekeredik vissza..
Vagy egy másik megoldásom is ami a gímit is kihagyva állítható az után futás + a dőlés...
Azzal sem tekeredik vissza, persze az utánfutás növelésével megjelent a visszatekeredés de nem olyan intenzív mit a gumis megoldás.
Már több ilyen állítható torony van forgalomban szerintem mindenkinek ez a tapasztalata..
Ezzel a megoldással alítható az utánfutás és a kerék dőlés is bizonyos mértékig..
Nagyobb utánfitás kellene..
![]()
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 175
- Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Buborék Kaprija
Hálásan köszönöm a véleményeket az elemezett témához
Mindenképp keskeny gumit teszek majd fel ( most 185 -ös van ) - főleg , ha majd lesz gyári felnim- előre 165/70 van tervezve.
Viszont mellékelem a képet a "tök"-ökről -igazából ezért kellene valami megoldást találni
Mert ezeket max. perselyezni lehetne, vagy jó messze eldobni

Mindenképp keskeny gumit teszek majd fel ( most 185 -ös van ) - főleg , ha majd lesz gyári felnim- előre 165/70 van tervezve.

Viszont mellékelem a képet a "tök"-ökről -igazából ezért kellene valami megoldást találni

Mert ezeket max. perselyezni lehetne, vagy jó messze eldobni

- Attachments
-
- A tök.jpg (53.19 KiB) Viewed 8902 times
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Buborék Kaprija
Ez sajnos igaz ,már ha jól emlékszem 9collról 8,5 re csökkentettem az első felnik szélességét ,de így is minus ET-s ,és így sem lehet vele biztonságosan közlekedni ,csak miután megtörtént a szervósítás ,csak a sok vas miatt ez mindíg késik .Bogyo28 wrote:azért Krisz a te autódon levő felni közel nem számít gyárinak, ne azzal hasonlítsd össze. Cápa úrnak is vezethetettlen a buborék mk1 a kurva széles ámde kurva kis ET-jű felni meg a gyári futómű. gyári méretű kerékkel visszajön a kromány csapággyal is.capriv6 wrote:Szia
A capri futómű egy remek példa mert megcáfolja a fizikát :)
Hidd el nem fog visszatekeredni toronycsapággyal.
Van egy olyan torony csapágy megoldásom ami a rugó tányér alá és a gumi közé kell beszerelni és azzal sem tekeredik vissza..
Vagy egy másik megoldásom is ami a gímit is kihagyva állítható az után futás + a dőlés...
Azzal sem tekeredik vissza, persze az utánfutás növelésével megjelent a visszatekeredés de nem olyan intenzív mit a gumis megoldás.
Már több ilyen állítható torony van forgalomban szerintem mindenkinek ez a tapasztalata..
Ezzel a megoldással alítható az utánfutás és a kerék dőlés is bizonyos mértékig..
Nagyobb utánfitás kellene..
![]()
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Buborék Kaprija
Nem tudom ,mi a baj ezekkel ,én képről nem látok rajtuk semmit ,csak annyi megállapítható ,hogy kései Mk2 ,vagy Mk3 ,tőcsavaros gumiágyak.Bubor wrote:Hálásan köszönöm a véleményeket az elemezett témához![]()
Mindenképp keskeny gumit teszek majd fel ( most 185 -ös van ) - főleg , ha majd lesz gyári felnim- előre 165/70 van tervezve.![]()
Viszont mellékelem a képet a "tök"-ökről -igazából ezért kellene valami megoldást találni![]()
Mert ezeket max. perselyezni lehetne, vagy jó messze eldobni
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buborék Kaprija
vagy eladhatod nekem azokat a felniket, ha már ugyis vezethetetlen tőle a vasBogyo28 wrote:Ez sajnos igaz ,már ha jól emlékszem 9collról 8,5 re csökkentettem az első felnik szélességét ,de így is minus ET-s ,és így sem lehet vele biztonságosan közlekedni ,csak miután megtörtént a szervósítás ,csak a sok vas miatt ez mindíg késik .White Shark wrote: azért Krisz a te autódon levő felni közel nem számít gyárinak, ne azzal hasonlítsd össze. Cápa úrnak is vezethetettlen a buborék mk1 a kurva széles ámde kurva kis ET-jű felni meg a gyári futómű. gyári méretű kerékkel visszajön a kromány csapággyal is.


"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buborék Kaprija
most hirtelen nem találtam meg gyári kinézetű újakat, mindenki a már modernebb G szemest árulja:Bubor wrote:Hálásan köszönöm a véleményeket az elemezett témához![]()
Mindenképp keskeny gumit teszek majd fel ( most 185 -ös van ) - főleg , ha majd lesz gyári felnim- előre 165/70 van tervezve.![]()
Viszont mellékelem a képet a "tök"-ökről -igazából ezért kellene valami megoldást találni![]()
Mert ezeket max. perselyezni lehetne, vagy jó messze eldobni
http://www.rallydesign.co.uk/product_in ... s_id=21397" onclick="window.open(this.href);return false;
ez gyári, de ez is annyiba kerül:
http://www.motomobil.com/front-axle-sus ... 126-1.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 175
- Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Buborék Kaprija
A fénykép nem adja vissza igazán, de vagy megkopott, vagy mókólt a persely a gumiágyban - így felemásan nem szívesen építeném vissza.White Shark wrote:Nem tudom ,mi a baj ezekkel ,én képről nem látok rajtuk semmit
Nagyon köszönöm, tök jó "tök"!Bogyo28 wrote: http://www.rallydesign.co.uk/product_in" onclick="window.open(this.href);return false; ... s_id=21397


Ti kapcsolatban vagytok ezzel a céggel?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Buborék Kaprija
a pontos kifejezés az, hogy szoktunk rendelni onnan. rugókat akarunk venni páran tőlük, szóval valamikor lesz nagyobb csoportos rendelés is...Bubor wrote:Ti kapcsolatban vagytok ezzel a céggel?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 175
- Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Buborék Kaprija
A problémák pedig azért vannak, hogy megoldjuk őket!
addig is amíg érkeznek a holmik egy kis nosztalgiázás...
(Azért le a kalappal
azok előtt akik napi szinten használják az öreg
gépeiket.)
A busz őrbódé volt, mikor beleszerettem a Párom pedig azt hitte, hogy ugratom, mikor mondtam, hogy jövőre már ezzel megyünk nyaralni is
Állítólag Maglód környéki vállalkozó szellemű rekonstruálja - kissé félek, hogy az enyészeté lesz...
, de REMÉLEM nem.
A mozgó víkendházzal pedig megúszható volt a fűnyíráskerítésfestésmindigvalamitjavítunkazugyanodamegyunknyaralón probléma.
Csak javasolni tudom azoknak akik tudják hol tárolni és van idejük, kedvük utazni:-D - Állítólag most őrbódé
ui.:
Esetleg Valaki nem tud valamit a régi Caprimról?
Indigókék 1,6 soros Skoda lámpás-hűtőrácsos ( Ne nevess 1990-et írtunk)
Süni valahol Érden látta egy kertben "pihenni"- már fehéren.
addig is amíg érkeznek a holmik egy kis nosztalgiázás...
(Azért le a kalappal


A busz őrbódé volt, mikor beleszerettem a Párom pedig azt hitte, hogy ugratom, mikor mondtam, hogy jövőre már ezzel megyünk nyaralni is

Állítólag Maglód környéki vállalkozó szellemű rekonstruálja - kissé félek, hogy az enyészeté lesz...

A mozgó víkendházzal pedig megúszható volt a fűnyíráskerítésfestésmindigvalamitjavítunkazugyanodamegyunknyaralón probléma.
Csak javasolni tudom azoknak akik tudják hol tárolni és van idejük, kedvük utazni:-D - Állítólag most őrbódé

ui.:
Esetleg Valaki nem tud valamit a régi Caprimról?
Indigókék 1,6 soros Skoda lámpás-hűtőrácsos ( Ne nevess 1990-et írtunk)
Süni valahol Érden látta egy kertben "pihenni"- már fehéren.
- Attachments
-
- transit1.jpg (68.99 KiB) Viewed 8767 times