Egyszer ez izgat ,másodszor pedig a benzinnyomás szabályzó ,az ugyanis nagyobb vákuumra nagyobb nyomást enged az injektorokra ,ha elindul a csiga ,nem lesz vákuum csak nyomás ,csakhogy épp ekkor kéne az anyag ,ami ellenkezőleg dolgozik mint ahogy nekem kéne .Mi lenne ha a csiga hideg oldalába a szívócsőbe applikálnám a szabályzó vákuumcsövét ,az is több mint a semmi .Bogyo28 wrote:a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs, és a sima keskeny sávú lambda ekkora változást nem képes szabályozni/lekövetni. de ezzel csak még egy érdekes kérdés merül fel, hogy mit fog szolni a gyárilag szivóra felkészített szenzor meg az ECU a töltönyomáshoz? még akár müködhet is, de lehet teljes kudarc is. maga a szenzor szerintem képes valamekkora nyomást is mérni, csak nem tudom hogy az a gyári ECU-nak már hibajel, vagy még értelmezi. ezt ki kell próbálni. a gond ott lesz, hogy nehéz lesz eldönteni, hogy a gyári vezérlést használva mi a baja a cuccnak, mert az biztos, hogy elsőre nem lesz fasza. csak nehéz lesz megmondani, hogy mi ami nem megfelelő erre, mi az ami nem jól müködik, mert elég sok a kérdőjel. Nem akarok vészmadár lenni, de szerintem normális müködés nem lesz elérhető a gyári vezérlővel. bizonyos tartományokban jó lesz, de mindenhol biztos hogy nem.White Shark wrote:Légmennyiségmérő az nincs ,de van oldalanként egy -egy lambda szonda ,ami ugyanazt a célt szolgálja ,vagyis a vallatásnál úgyis kiderül .Igaz az új rendszernél már csak egy lesz ,a közösített részen .
2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Akkor van még egy levegő hőmérséklet mérő.Bogyo28 wrote:
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs,
Ezekből számolja a légmennyiséget.
Csak a turbó előtt kell, hogy legyen és működni fog.
Ford Capri MkI Essex
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Így van ,most a szívósorban van ,mármint a hőmérséklet mérő . MInek kell a turbó előtt lennie ,a map szenzor vákuumcsövének ,vagy a hőmérséklet mérőnek ?szszaby wrote:Akkor van még egy levegő hőmérséklet mérő.Bogyo28 wrote:
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs,
Ezekből számolja a légmennyiséget.
Csak a turbó előtt kell, hogy legyen és működni fog.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
sajnos ez igy nem igaz. a gyári EECIV a levegőhömérséglet szenzort alig figyeli, szinte bárhol lehet. ha lehuzod, észre se venni a különbséget. a légmennyiséget a MAP jelből, fordulatból , pillangószelep-állásból számolja, bármelyik fal értéket mutat akkor szarul jár a moci. a levegőhőmérséglet bármilyen változása nem igazán befolyásolja ezt. a vízhőmérséglet ami még erősen befolyásolja a keverékképzést. és ugye az a nagy kérdés, hogy anno a ford mérnökei gondoltek a a MAP táblázatban a töltönyomásra, vagy azt a nyomásértéket már hibajelnek veszi e az ecu. mert hiába tudna számolni a meglevő dolgokból, ha egyszerüen az az érték már a hibahatáron túl van. na ez az ami csak a beindítás után fog kiderülni.szszaby wrote:Akkor van még egy levegő hőmérséklet mérő.Bogyo28 wrote:
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs,
Ezekből számolja a légmennyiséget.
Csak a turbó előtt kell, hogy legyen és működni fog.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Mi van akkor ha kiveszem a Map szenzor csövét a szívósorból ,és azt aplikálom a turbó szívócsövébe ,akkor tényleges vákuumot mér ,amit lehet már fel tud dolgozni ,és jó irányba ,és ha nagy a vákum sok nyálat ad ,vagyis jó az irány ,esetleg még kérdéses hogy jó -e a mennyiség .A baj ott lehet ha a gyújtást is a vákuum arányában változtatja ,mert akkor cumi van .Beleszól a Map a gyújtásba ?Bogyo28 wrote:sajnos ez igy nem igaz. a gyári EECIV a levegőhömérséglet szenzort alig figyeli, szinte bárhol lehet. ha lehuzod, észre se venni a különbséget. a légmennyiséget a MAP jelből, fordulatból , pillangószelep-állásból számolja, bármelyik fal értéket mutat akkor szarul jár a moci. a levegőhőmérséglet bármilyen változása nem igazán befolyásolja ezt. a vízhőmérséglet ami még erősen befolyásolja a keverékképzést. és ugye az a nagy kérdés, hogy anno a ford mérnökei gondoltek a a MAP táblázatban a töltönyomásra, vagy azt a nyomásértéket már hibajelnek veszi e az ecu. mert hiába tudna számolni a meglevő dolgokból, ha egyszerüen az az érték már a hibahatáron túl van. na ez az ami csak a beindítás után fog kiderülni.szszaby wrote:Akkor van még egy levegő hőmérséklet mérő.Bogyo28 wrote:
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs,
Ezekből számolja a légmennyiséget.
Csak a turbó előtt kell, hogy legyen és működni fog.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
jó egyikkel se lesz a gyári vezérlő, mert nem arra készült hogy töltönyomást is kezeljen, a gyujtásba is igen erősen beleszól a MAP. ha elé teszed se fogja a gyujtást csökkenteni ha megjön a nyomás. lehet jobb lesz, de nem jó. ki kell próbálni, és ha szerencséd van valamilyen szinten müködhet. én szerintem egy kalap szar lesz, de én pesszimista vagyok a témában. sajnos a sima szivó ütemre írt gyári motorvezérlőből hiányzik a gyujtástérkép azon fele, ami a nyomás megjelenésekor kellene hogy életbe lépjen, ezt nem nagyon tudod valamelyik jel átrakásábval potolni, mert szivó üzemben nincs olyan kicsi előgyujtás.White Shark wrote:Mi van akkor ha kiveszem a Map szenzor csövét a szívósorból ,és azt aplikálom a turbó szívócsövébe ,akkor tényleges vákuumot mér ,amit lehet már fel tud dolgozni ,és jó irányba ,és ha nagy a vákum sok nyálat ad ,vagyis jó az irány ,esetleg még kérdéses hogy jó -e a mennyiség .A baj ott lehet ha a gyújtást is a vákuum arányában változtatja ,mert akkor cumi van .Beleszól a Map a gyújtásba ?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Szerintem ehhez valami aftermarket vezerlo kell majd. 

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Lesíkoltattam a blokkot ,befűztem a főtengelyt ,leesztergáltattam a dugattyúkat ,holnap ősszerakom ,még méricskélek ,előveszem a hengerfejeket ,elvileg elkészül a módosított leömlő is .Tibi ígért egy vágott hengerfej képet ,ha meglenne az is jól jönne .Képek .
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Képek még .
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Lehet en siklottam el felette, de vegul mibol lettek bele a dugattyuk?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
A helyzet az ,hogy a múltkor szétment blokknak csak nem lett meg a hibája ,ezért 19 -re még lapot kérek ,vagyis azt a blokkot síkoltattam le ,ha most sem jön ki a kehéje akkor már biztosan rejtett repedés van benne ,vagyis össze szedek minden szart amiért nem kár ,és nem kerül egy vagyonba ,összerakom és tanulok belőle ,azt ha szétmegy elsőre ,nem szakad meg a szívem .Na ehhez kerestem eredeti 2.9 dugókat,levetettem belőle 0,7 tizedet ,ha jól számoltam,mértem, összerakás után síkba kell legyen a blokkal ,ezért az első lépcső a sűrítési arány csökkentésére már megvan .Viszont a hengerfejektől egy kicsit félek ,oda ugyanis egy jó CNC szakember kéne .Várom TIBI -től azt a vágott hengerfej képet de csak nem jön ,mégis nekem kell egyet szétcincálni .A dugattyú kérdésre visszatérve ,azért is ezt választottam ,mert nem akarok nagy teljesítmény növekedést ,és szerintem azt a + 50 pacit még ki kéne bírnia ,másik ok ,a jó COSI dugattyúkat elteszem egy 2.8 blokkhoz,nekem az a lökethossz miatt sokkal szimpatikusabb ,idegesebb ,pörgősebb ,és a hangja a 2,9 hez képest (doboktól függetlenül ) Fenomenális .
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Dugattyú befűzve ,jó lesz ,hengerfej elvágva ,ez érdekes ,csak kis mértékben lehet belenyúlni ,és kevés helyen .
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Elnézésedet kérem, egyrészt nem ígértem semmit hanem kértem jelezz vissza ha kell a kép - ami nem történt meg. Másrészt sűrű volt a meló a fórumot sem nagyon olvastam.
1980 Capri MK3
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Félreértettelek ,de azért jöhet a tied is .
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
http://fordpower.org.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;
1980 Capri MK3