Poroszka
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Kép is szám is jöhet. 

- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?
Köszönet!
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?
Köszönet!
- Geree
- szerszámadogató
- Posts: 34
- Joined: Fri Sep 02, 2005 1:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Re: Poroszka
Legutóbb talán angliában láttam nemolcsóért, itthon boltban még nem láttam.paniperda wrote:Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?
Köszönet!
Egyedileg gyártható, csináltattam már ilyet, de egy tizes alatt tuti nem áll meg.
Az pedig, hogy lötyög egymáshoz képest, nem akkora probléma, amig még van
bármennyi is a fogakból, lévén a rugó egyirányba rendezi a hézagokat és még
így kopottan is elég szépen beállítható, hogy zárt (és kismértékben nyitott)
állásában jó legyen.
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Poroszka
Geree wrote:Legutóbb talán angliában láttam nemolcsóért, itthon boltban még nem láttam.paniperda wrote:Emberek! A solex karbin van két fogaskerék cikkely, amelyek a pillangószelepek együttes nyitásáért felelnek. Teljesen elkoptak a fogak, és egymáshoz képest szinte lötyögnek a szelepek.
Tudtok valami módszert a felújítására, vagy forrást, ahonnan lehet őket pótolni?
Köszönet!
Egyedileg gyártható, csináltattam már ilyet, de egy tizes alatt tuti nem áll meg.
Az pedig, hogy lötyög egymáshoz képest, nem akkora probléma, amig még van
bármennyi is a fogakból, lévén a rugó egyirányba rendezi a hézagokat és még
így kopottan is elég szépen beállítható, hogy zárt (és kismértékben nyitott)
állásában jó legyen.
ezzel el lehet játszani, amíg belövöd, hogy ne lötyögjön. amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- tomtom
- egyedülisszerelhet
- Posts: 779
- Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Kaposvár
Re: Poroszka
ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.Bogyo28 wrote:na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
- tau tcII '79 1.6 GT
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Tetszik az ötlet! Felírtam a naaagy füzetbe, és egy esős hétvégén lehet nekiesek. Egyelőre visszaraktam a kopott fogaskerekeket és használom így.tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.Bogyo28 wrote:na azért az így készült cuccok használhatóságára nem nagyon fogadnék....tomtom wrote: amúgy simán kiönthető epoxiból, vagy 2-es lemezből kireszelhető pikk-pakk.
Mindentől függetlenül van valakinek eladó Solex karbija 32 vagy 35 EEIT? Reális áron tudok egy vevőt.

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
én az a tipus vagyok, aki inkább kivágatja lézerrel, nem reszelgetek 2 napig. az sokkal többe kerül, mint a lézervágás. ha más nem, más melóval sokkal többet keresek 2 nap alatt mint a gyártatás, és kurvára rühellek reszelgetni. de hát izlések. bár én ha vágatnám is lenne min 5 mm-es lemezből, a 2mm az én szememben nem elég megbízható vastagság oda. epoxi meg nem birja azokat a körülményeket ami ott van, az sajnos tapasztalati tudás eredménye...tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Köszönöm. Okos ember más kárán tanul, Epoxy kilőve. A lézeres vágáshoz, ha jól nézem, kell „dxf.” „dwg” formátum. Talán megérné többet vágatni egyszerre. Amint rákerül sor, meglátom melyik út járhatóbb.Bogyo28 wrote:én az a tipus vagyok, aki inkább kivágatja lézerrel, nem reszelgetek 2 napig. az sokkal többe kerül, mint a lézervágás. ha más nem, más melóval sokkal többet keresek 2 nap alatt mint a gyártatás, és kurvára rühellek reszelgetni. de hát izlések. bár én ha vágatnám is lenne min 5 mm-es lemezből, a 2mm az én szememben nem elég megbízható vastagság oda. epoxi meg nem birja azokat a körülményeket ami ott van, az sajnos tapasztalati tudás eredménye...tomtom wrote:ha az a lemez pl. sárgaréz, akkor pont 20 évvel megy el többet a gyári spiáternél. ha meg nem tudsz reszelni, akkor még mindig le lehet gyártatni 10 ezerért.
Más: rugókat felújíttatom 1-2 héten belül, meg kell őket nyújtani, mert nagyon ül az autó minden oldalon. Jövőhéten reményeim szerint rázópadon megnézetem a gátlókat is hozzá. Ha rosszak, gátlóból megéri a felújítás, vagy jobb cserélni újra?
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Poroszka
annak idején én is megíveltettem a rugókat. Mondtam az embernek, hogy kicsit emeljünk rajta mert beér már a kerék. Most befér csont nélkül egy 15-ös kerék meg egy öt centis ültetés.paniperda wrote: Más: rugókat felújíttatom 1-2 héten belül, meg kell őket nyújtani, mert nagyon ül az autó minden oldalon. Jövőhéten reményeim szerint rázópadon megnézetem a gátlókat is hozzá. Ha rosszak, gátlóból megéri a felújítás, vagy jobb cserélni újra?

Szóval csak ésszel.
1980 Capri MK3
-
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 175
- Joined: Fri Aug 30, 2013 4:47 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
A gátló felújításra kb 13E/ db mondott a Kárászy ( 2 napon belül kész ) a minőségi új min. a duplája ...
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..
Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél.
Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél.

- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Poroszka
jaa, hogy első. Olyat nem csináltattam de helyette megvettem az összes olyan rugót ami beszerelés után eltörtpaniperda wrote:Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..
Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél.

1980 Capri MK3
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Nem csak első, hanem is-is..Tibi wrote:jaa, hogy első. Olyat nem csináltattam de helyette megvettem az összes olyan rugót ami beszerelés után eltörtpaniperda wrote:Az első rugók is nagyon lent vannak. Jobban, mint a hátsók. Patik rugósnál kérdeztem, aszonták meg tudják nyújtani. A hátulja most van 57cm magasan, az eleje csak 56. Szóval adni kéne neki mindenhol egy olyan 4-5 centi emelést..
Hosszútávon a háromágú felni ( http://www.motorstown.com/images/ford-capri-2.3-06.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ) lenne a cél.

Ha mind eltört, akkor most mi van benne?