Karbi Pesten. Ma szereltem le a mocirol, teljesen egeszben van. BP-n a III. keruletben mozgok, de jarok Budaorsre is, illetve az uj nullason is szoktam cikazni.paniperda wrote:Igen, szeretném azt a karbit. Amikor csak jársz Pest felé, szólj és valahogyan megoldjuk.
Köszönöm az érdekképviseletet!![]()
Poroszka
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Poroszka
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Köszönöm! Pü ment.daytona wrote:Karbi Pesten. Ma szereltem le a mocirol, teljesen egeszben van. BP-n a III. keruletben mozgok, de jarok Budaorsre is, illetve az uj nullason is szoktam cikazni.paniperda wrote:Igen, szeretném azt a karbit. Amikor csak jársz Pest felé, szólj és valahogyan megoldjuk.
Köszönöm az érdekképviseletet!![]()
- Töcs
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 472
- Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
íme. amúgy ez kb 6 éves történet szóval cikkszámra nem vennék mérgetTöcs wrote:nekem valami mondeojé van benne, kicsit erősebb meg kicsit unixos, talán még túl olcsó sem volt de ahogy rámókoltam a régi sarus csatikat átmegy benne a power és megy az ablakfűtés többnyire. ha kell lövök róla képet vmikorpaniperda wrote:Kiteszteltem, testre felmegy maxra. Aztán fogtam egy pótméteres ellenállást, és azzal mértem ki, hogy milyen ellenállásra hogy reagál.Bogyo28 wrote:MK3-ban más a müszer. legegyszerübb teszt, hogy ha leteste,ed a vezetéket, föl kell mennie a mutatónak nagyon gyorsan a legtetejére. a rezgőnyelves fesztabot érdemes IC-sre cserélni. meg a hátsó folia szokott még szar lenni a müszercsoport mögött...
Amint lesz egy kis időm, akkor leszedem a műszerfalat és benézek alá.
Más: ti mit kezdtetek a kipurcant csomagtartó teleszkóppal?
Innen lehet rendelni mindenfélét, van valakinek tapasztalata a céggel?
http://webshop.moliton.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gondoltam lemérem a paramétereit és rendelek egy újat.
Èn sosem iszom rèszegen...
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Nagyon köszönöm! Megtaláltam a 21455 UnixNr alatt a Mondeo MKI és MKII Kombi ajtóteleszkópja.Töcs wrote:íme. amúgy ez kb 6 éves történet szóval cikkszámra nem vennék mérget
Jelenleg nincs készleten, de elvileg még érkezhet.
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Már nekem is..
Jeleztem, hogy kéne és lett.

- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Lebeg a vas és bomlik az alja. Jönnek elő a részletek.
Szükségem lenne egy új kardánra teljes egészében. A jelenleginek folyik az olaj a váltó felőli csuklóján keresztül, és a csukló is össze lett hegesztve. A szimering alatt ugyancsak hegesztve és 'csiszolgatva' van, nem túl egyenletesen. Ha van valakinek egész kardán V6 2.0 motor, Type-9 váltó mögé, kérem keressen meg.
Még lehet, hogy bővül a lista.

Szükségem lenne egy új kardánra teljes egészében. A jelenleginek folyik az olaj a váltó felőli csuklóján keresztül, és a csukló is össze lett hegesztve. A szimering alatt ugyancsak hegesztve és 'csiszolgatva' van, nem túl egyenletesen. Ha van valakinek egész kardán V6 2.0 motor, Type-9 váltó mögé, kérem keressen meg.
Még lehet, hogy bővül a lista.
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Poroszka
Az okosabbak majd biztos tudjak, hogy esetleg Taunus 2.0 V6 kardanja jo lehet ebbe? A valto viszont nem type 9, hanem valamilyen mas tipusu...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Poroszka
Most szétszeded atomjaira ?paniperda wrote:Lebeg a vas és bomlik az alja. Jönnek elő a részletek.![]()
Szükségem lenne egy új kardánra teljes egészében. A jelenleginek folyik az olaj a váltó felőli csuklóján keresztül, és a csukló is össze lett hegesztve. A szimering alatt ugyancsak hegesztve és 'csiszolgatva' van, nem túl egyenletesen. Ha van valakinek egész kardán V6 2.0 motor, Type-9 váltó mögé, kérem keressen meg.
Még lehet, hogy bővül a lista.
1980 Capri MK3
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
ez egy igen ritka alkatrész. abban tudok segíteni, hogy veszel egyet angol ebay-ről, én meg adok neked egyet most, így nem kell rá sokat várnod. simán csak el nem adom, mert tarcsi darab. illetve ha a váltóba csúszó rész jó, akkor tudok adni ritka ricnis kardánt, amire át kell rakni az első részt és használható...paniperda wrote:Lebeg a vas és bomlik az alja. Jönnek elő a részletek.![]()
Szükségem lenne egy új kardánra teljes egészében. A jelenleginek folyik az olaj a váltó felőli csuklóján keresztül, és a csukló is össze lett hegesztve. A szimering alatt ugyancsak hegesztve és 'csiszolgatva' van, nem túl egyenletesen. Ha van valakinek egész kardán V6 2.0 motor, Type-9 váltó mögé, kérem keressen meg.
Még lehet, hogy bővül a lista.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Poroszka
hosszban biztos más, talán az első rész lehet jó belőle ha nem hardys...daytona wrote:Az okosabbak majd biztos tudjak, hogy esetleg Taunus 2.0 V6 kardanja jo lehet ebbe? A valto viszont nem type 9, hanem valamilyen mas tipusu...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Poroszka
nem hardysBogyo28 wrote:hosszban biztos más, talán az első rész lehet jó belőle ha nem hardys...daytona wrote:Az okosabbak majd biztos tudjak, hogy esetleg Taunus 2.0 V6 kardanja jo lehet ebbe? A valto viszont nem type 9, hanem valamilyen mas tipusu...
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- paniperda
- márokosanistudnézni
- Posts: 68
- Joined: Mon Nov 11, 2013 2:30 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Poroszka
Újabb részletek.
A kardán amúgy jó, csak pont ahol rácsúszik a váltóra, a belsejében átfolyik az olaj a csuklóhoz. A csukló viszont össze van hegesztve és így nem szétbontható. Ugyanígy a váltóval érintkező rész, ami krómozottnak tűnik, hegesztve lett, majd lecsiszolva, és nem egyenletes a felülete, de ott mintha nem eresztene olajat. Mintha. Majd lehet töltök fel képeket.
Kardán opciók:
1: új kardán -> Bogyó, tudsz esetleg mondani árat, mennyiért vesztegetik az angol e-bayen?
2: a jelenleginek behegeszteni valahogy szétbontás nélkül a belsejét / tömíteni más eszközzel és ideiglenesen megy vissza -> holnap szemügyre veszem, mit lehet belőle kihozni
Az egész mai bontásnak 2 célja volt. Egyrészt váltót cserélni (volt egy sierra type-9 a fészerben), mert ami eddig fent volt hála a fent taglalt olajfolyásnak zúgott-búgott, valsz megártott az olajszűke a csapágyaknak.
Másrészt leszedni a gólyalábakat/rugókat, hogy a lengéscsillapítók és rugók cserélve legyenek.
Leszedtük a váltót, és a nyeles-tengely nem egyezik. A Caprié kb 2 cm-rel hosszabb. Egyszerűen kivenni a tengelyt nem tudtuk. Ha nincs más megoldás, holnap szétszedjük mindkét váltót, és építünk a kettőből egyet. Ez kb annyit jelent, hogy miután szétbontottuk, a nyeles-tengely átkerül a régiből az újba. Itt van valami trükk, ami megkímélne a teljes szétszedéstől? A régi váltó ugye Capri és V6, az új Sierra és sor4ből jön.
A futómű szétszedése során néhány csavar elpattant. Keresek ezért kengyelt, cuppántot, ha van valakinek, kérem ugyancsak írjon. Vasárnap vagy hétfőn délután tudok majd elrohangálni összeszedni az alkatrészeket. Lemértem a laprugó helyét 45 fokban tartva a kengyelt, hogy a rugósnak legyen mihez ívelnie. 111 cm-t mértem. Ez nektek is ennyi?
Egyelőre ennyi. Most alvás, aztán reggel folytatódik a bontás/szerelés.
A kardán amúgy jó, csak pont ahol rácsúszik a váltóra, a belsejében átfolyik az olaj a csuklóhoz. A csukló viszont össze van hegesztve és így nem szétbontható. Ugyanígy a váltóval érintkező rész, ami krómozottnak tűnik, hegesztve lett, majd lecsiszolva, és nem egyenletes a felülete, de ott mintha nem eresztene olajat. Mintha. Majd lehet töltök fel képeket.
Kardán opciók:
1: új kardán -> Bogyó, tudsz esetleg mondani árat, mennyiért vesztegetik az angol e-bayen?
2: a jelenleginek behegeszteni valahogy szétbontás nélkül a belsejét / tömíteni más eszközzel és ideiglenesen megy vissza -> holnap szemügyre veszem, mit lehet belőle kihozni
Az egész mai bontásnak 2 célja volt. Egyrészt váltót cserélni (volt egy sierra type-9 a fészerben), mert ami eddig fent volt hála a fent taglalt olajfolyásnak zúgott-búgott, valsz megártott az olajszűke a csapágyaknak.
Másrészt leszedni a gólyalábakat/rugókat, hogy a lengéscsillapítók és rugók cserélve legyenek.
Leszedtük a váltót, és a nyeles-tengely nem egyezik. A Caprié kb 2 cm-rel hosszabb. Egyszerűen kivenni a tengelyt nem tudtuk. Ha nincs más megoldás, holnap szétszedjük mindkét váltót, és építünk a kettőből egyet. Ez kb annyit jelent, hogy miután szétbontottuk, a nyeles-tengely átkerül a régiből az újba. Itt van valami trükk, ami megkímélne a teljes szétszedéstől? A régi váltó ugye Capri és V6, az új Sierra és sor4ből jön.
A futómű szétszedése során néhány csavar elpattant. Keresek ezért kengyelt, cuppántot, ha van valakinek, kérem ugyancsak írjon. Vasárnap vagy hétfőn délután tudok majd elrohangálni összeszedni az alkatrészeket. Lemértem a laprugó helyét 45 fokban tartva a kengyelt, hogy a rugósnak legyen mihez ívelnie. 111 cm-t mértem. Ez nektek is ennyi?
Egyelőre ennyi. Most alvás, aztán reggel folytatódik a bontás/szerelés.
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
A nyelestengely nem jön ki csak ha teljesen szétszeded ,és akkor is csak épp ,a kardán csúszóhüvelyében gyárilag egy lemezdugó van ,ha csak ez a baja ne végy újat ,a lemezdugó a villa felőli részen van ,hasonló megoldás mint a fagydugó ,és úgy is kell tömíteni ,bár visszahajló fala nincs ,enyhén tányéros ,jófajta paszta -kicsit középen megüt ,és gyárilag a ház pár helyen háromszög alakban megpontozva .Valószínű nem rávaló a kardán ,készítője picit hosszabbra hagyta ,vagy összerakáskor zsírral feltöltötte ezért a kihajtótengely ütötte ki a dugót .Nyelestengellyel ne vacakolj ,teljes szétszedés nélkül finoman nem jön ki,durván pedig letöröd a keskeny kapcsolókörmöket .
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Poroszka
Ne a laprugó helyét mérd meg ,azzal sokra nem mész ,becsapod magad . Magát a rugót vedd fókuszba . Fordítsd fejre az ív lefele nézzen ,az alsó rugólap és a föld távolsága a mérvadó .a rugós is így tudja mérni ,nála nem lesz sem kengyel sem kaszni .