Tibi - Saabotage 2.3t
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Tibi - Saabotage 2.3t
több panasz is érkezett ügyfélszolgálatunkra, hogy döglődik a fórum így bedobom ide is a legújabb ötletem hátha érdekel valakit. Kicsit off de nem vészes.
ctrl+c ctrl+v
Kezdjük az elején, hogy legyen mit írni mert ugyan a főbb darabok már megvannak őrületes kapkodás mégsem várható. A terv ennek ellenére az lenne, hogy idén nyáron vagy ősszel saját lábon tegye meg az első lépéseket a taliga.
A jó pár évvel ezelőtt megfogalmazódott ötlet az volt, hogy építsünk játszós vasakat, hogy ne a rendes autót kelljen gyilkolni a pályanapok alkalmával mivel egy rosszul megválasztott oldaltávolság a gumioszlop mellett már jó pár tízezres költség is lehet a fényezésen. De talán ettől is fontosabb, hogy legyen mit szögelni a műhelyben :)
Az első ötlet a Bogyó által linkelt mk2 escort befejezése lett volna de egy kicsit ( :la: ) belassult az építés, koncepció- és tulajdonosi kör váltás is történt. Azóta szerencsére ez a projekt is haladgat...a második ötletem az volt, hogy építsünk egy mk1 capri buborék kasznis pályázós autót de mivel az nálunk a sosem lesz kész kategória a rengeteg tennivaló miatt ezért jött a legújabb ötlet : Szerzek egy Sierrát ha már Scorpio futó kerül alá, éveket spórolok, a capri projektet meg elteszem későbbre, talán nyugdíjas napjaimra.
Eközben párhuzamosan futott egy másik projekt ötlet szinten mely egy 2.9 turbo lett volna melyhez össze is lett szedve jó pár dolog de hirtelen felindulásból elvetettem az ötletet és átváltottam a zetec turbo gondolatra, majd egy sikertelen mondeo adás-vétel után megláttam egy Saab 2.3 turbót az igen népszerű autósportálon melyet annak rendje és módja szerint be is gyűjtöttem. Majd idővel kiderül, hogy mennyire volt jó az ötlet...
A szívdonor :
B234L: 294 N·m (217 lb·ft) @ 1800 rpm 200 hp (150 kW) @ 5500 rpm 9.25:1 0.81 bar (11.7 psi)
ugyanez a motor gyáriban másik turbóval és kompival :
B234R: 342 N·m (252 lb·ft) @ 1950 rpm 225 hp (168 kW) @ 5500 rpm 9.25:1 1.08 bar (15.7 psi)
ctrl+c ctrl+v
Kezdjük az elején, hogy legyen mit írni mert ugyan a főbb darabok már megvannak őrületes kapkodás mégsem várható. A terv ennek ellenére az lenne, hogy idén nyáron vagy ősszel saját lábon tegye meg az első lépéseket a taliga.
A jó pár évvel ezelőtt megfogalmazódott ötlet az volt, hogy építsünk játszós vasakat, hogy ne a rendes autót kelljen gyilkolni a pályanapok alkalmával mivel egy rosszul megválasztott oldaltávolság a gumioszlop mellett már jó pár tízezres költség is lehet a fényezésen. De talán ettől is fontosabb, hogy legyen mit szögelni a műhelyben :)
Az első ötlet a Bogyó által linkelt mk2 escort befejezése lett volna de egy kicsit ( :la: ) belassult az építés, koncepció- és tulajdonosi kör váltás is történt. Azóta szerencsére ez a projekt is haladgat...a második ötletem az volt, hogy építsünk egy mk1 capri buborék kasznis pályázós autót de mivel az nálunk a sosem lesz kész kategória a rengeteg tennivaló miatt ezért jött a legújabb ötlet : Szerzek egy Sierrát ha már Scorpio futó kerül alá, éveket spórolok, a capri projektet meg elteszem későbbre, talán nyugdíjas napjaimra.
Eközben párhuzamosan futott egy másik projekt ötlet szinten mely egy 2.9 turbo lett volna melyhez össze is lett szedve jó pár dolog de hirtelen felindulásból elvetettem az ötletet és átváltottam a zetec turbo gondolatra, majd egy sikertelen mondeo adás-vétel után megláttam egy Saab 2.3 turbót az igen népszerű autósportálon melyet annak rendje és módja szerint be is gyűjtöttem. Majd idővel kiderül, hogy mennyire volt jó az ötlet...
A szívdonor :
B234L: 294 N·m (217 lb·ft) @ 1800 rpm 200 hp (150 kW) @ 5500 rpm 9.25:1 0.81 bar (11.7 psi)
ugyanez a motor gyáriban másik turbóval és kompival :
B234R: 342 N·m (252 lb·ft) @ 1950 rpm 225 hp (168 kW) @ 5500 rpm 9.25:1 1.08 bar (15.7 psi)
1980 Capri MK3
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
A következőkből állna össze az autó :
Saab 2.3t motor
BMW 525 tds váltó mókolt haranggal ( 94 előtti a donor és jó eséllyel nem passzol az Opel váltó )
BMW és Scorpio kardán házasítás van tervben
Scorpio coilover futómű elől és hátul
Állítható toronycsapágy
Scorpio Cosworth fékek elől és hátul
Saab 2.3t motor
BMW 525 tds váltó mókolt haranggal ( 94 előtti a donor és jó eséllyel nem passzol az Opel váltó )
BMW és Scorpio kardán házasítás van tervben
Scorpio coilover futómű elől és hátul
Állítható toronycsapágy
Scorpio Cosworth fékek elől és hátul
1980 Capri MK3
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
Na de milyen bódéba kerül ez a remek elegy?Tibi wrote:A következőkből állna össze az autó :
Saab 2.3t motor
BMW 525 tds váltó mókolt haranggal ( 94 előtti a donor és jó eséllyel nem passzol az Opel váltó )
BMW és Scorpio kardán házasítás van tervben
Scorpio coilover futómű elől és hátul
Állítható toronycsapágy
Scorpio Cosworth fékek elől és hátul
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
Aki lemarad az kimarad ugyePudva wrote:Na de milyen bódéba kerül ez a remek elegy?

1980 Capri MK3
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
Te Tibi ez csak 1.6Tibi wrote:Aki lemarad az kimarad ugyePudva wrote:Na de milyen bódéba kerül ez a remek elegy?

SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
Na de L!SONI wrote: Te Tibi ez csak 1.6

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
Igy elso olvasatra az jut eszembe, hogy minek csinalni valamit egyszeruen, ha lehet bonyolultan is 

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
Ez a lehetne a Fatfis mottója isdaytona wrote:Igy elso olvasatra az jut eszembe, hogy minek csinalni valamit egyszeruen, ha lehet bonyolultan is


SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
na ezt most kikérem magamnakSONI wrote:Ez a lehetne a Fatfis mottója isdaytona wrote:Igy elso olvasatra az jut eszembe, hogy minek csinalni valamit egyszeruen, ha lehet bonyolultan is![]()





az egyszerű bárkinek megy, mi szeretjük ah bonyolult. nem akarok 12 egyforma autót építeni, kell a változatosság, csak maradjon a klasszikus vonalon.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
és most képzeld, hogy ez a lehető legegyszerűbb verzió már ! Rengeteget engedtem az eredeti elképzelésből már így is.daytona wrote:Igy elso olvasatra az jut eszembe, hogy minek csinalni valamit egyszeruen, ha lehet bonyolultan is

1980 Capri MK3
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
Vagy inkabb LegLaposabb alap kivitelTibi wrote:Luxus ?daytona wrote:Na de L!

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Tibi - Saabotage 2.3t
Saab motoros Opel valtos sierra egeszen klasszikusnak mondhatoBogyo28 wrote:na ezt most kikérem magamnak![]()
![]()
![]()
![]()
az egyszerű bárkinek megy, mi szeretjük ah bonyolult. nem akarok 12 egyforma autót építeni, kell a változatosság, csak maradjon a klasszikus vonalon.

Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976