Bubor wrote:Gratulálok a motorválasztáshoz, sikerült egy igazán mutatós darabot találnod!
Ezen a hugaroceles dolog mintának biztos jó lesz, mert az arányoktól lesz kecses vagy Zeppelin, de a végleges kivitelt szerintem(!) ne műgyantából csináld, ha már egyszer fémmel dolgozol és autentikusat akarsz és nem egy kádat

vázszerkezetre erősített lemezzel ahogyan az öregék csinálták...
Félreértés ne essék az üvegszálas dolgokkal semmi bajom,pl. jelenleg az egyetlen megoldásnak tűnik a már nem gyártott karosszériaelemek pótlására.
Köszi! Nem hungi lesz, tanultam egy autóépítőtől egy jó technikát a minap, egyből héj épités, 1 mm vastag, és mm-re pontos a tükörképe. és látod bent mi van, mennyi hely stb. Fémmel dolgozom, de angolkerekezni meg kalapálni nem tudok. A legelső üvegszálas !önhordó! karosszériák lassan 50 évesek, és az enyém is az lesz. Mármint nem önhordó, hanem gyanta.
Tudom miről beszélsz, a buta dodgem kinézetű autókról, amin egy osztás sincs, hanem egy nagy kád.
Nna azt nem. Üvegszál, Karbon vagy Bazalt sávolyszövet, és galvanoplasztikás réz lemez lesz. Én a szobraim is ezekkel az anyagokkal csinálom és persze bronz, de az öntött.
Javitalak, nem az egyetleg megoldás hisz épp most mondtad, kalapáljam ki lemezből, eképpen a nem gyártott karosszéria elemeket is lehet kikalapálni nem? Csak rohadt drága. Van egy két cég kint akik pld a Shelby Cobrát aluból szegeccsel, vagy az általam a világ legszebb autójának vélt, a Jag xj13 aluból kalapálják, mindkettő 20 milliótól indul. Szóval jó az a gyanta, csak jól kell vele bánni, és a tervezésnek nem arról az oldaláról kell elindulnia, hogy lehetőleg minél egyszerűbb legyen gyártani, vagy a mesterdarabot előálítani...
Hogy arról az oldaláról is beszéljek, mi pénz egy alu vagy vas lemez javítása akár csak koccanásnál, és mi az ugyancsak több részből összerakott amúgy acélkemény és kiváló ütéselnyelő műgyantát javítani vagy cserélni. Olyan belső sokrekeszes merevítő lapok vannak, amikből komplett Deadboxot (koporsót) ragasztanak, és ütközés esetén megvédi a testedet, míg az autó kompletten porráomlik körötted.
Ja, és 70 kg. Nna most, ezt fémből lehetetlen, esetleg csőváz, a Birdcage. Nekem nem az autentikusság a fontos, mert nem replika lesz. Sem régi autónak kinéző új autó, vagyis nem fogok hazudni mint a manapság bogárra épitett Lambók stb-k. Ez egy modern autó lesz, modern megoldásokkal, de visszanyúlva olyan megoldásokhoz mint pld a bukólámpa, (csak nem 2 hanem 4 db,) és a háború elötti szivarautók funkciószemléletű kialakitásmódja. Ha megnézed a régi Spykereket és a mostanit akkor látod miről beszélek.
Nekem ez a motor főként a kinézete miatt tetszett meg, de asszem jó is ez a motor, legalábbis ezt olvasom mindenhol róla. Olyan mit a szobraim, kocka is ives is, polírozott is, és ha felnyitod majd a motorháztetőt akkor olyan lesz benne a motor mintha a beleit vagy a szívét látnád. Szóval komoly utánérzete van, főként ha meggondolod, legtöbbször az autókról, főleg a brutálsian erősekről úgy beszélünk mintha élnének, "bestia" "dög" "fém szörnyeteg" stb...
Egy autó akkor jó (nekem), ha magamat, mintegy sajnálatosan szükséges nem odavaló elemet tudom nézni benne, aki csak arra van, hogy ezt a tökéletesen kifinomult, ékszer finomságú, de közben brutálisan erős aszfaltszaggatót szolgáljam, hogy az kihozhassa magából azt, amire teremtetett...
És persze én ezt eléggé fogom élvezni nemde
