A4LD
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
A4LD
Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
Van valakinek tapasztalata a témában?
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: A4LD
Vákicsit' én most lemaradtam, milyen motorhoz van neked automata váltód?CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: A4LD
az A4LD az ami a sima scorpio 2.9i-ben van? mert az szerintem még megoldható, mert a visszaváltós rásze bowdenes, csak van rajta egy mágnesszelep amit az ECU elektromosan kapcsol, ha azt leszeded, a sima bowdenes cucc lehet rárakható.CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: A4LD
2.3 v6Pudva wrote:Vákicsit' én most lemaradtam, milyen motorhoz van neked automata váltód?CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: A4LD
Igen. Komplett 2.9 i scorpio vásárlását tervezem. Átraknám a motort és a váltót is.Bogyo28 wrote:az A4LD az ami a sima scorpio 2.9i-ben van? mert az szerintem még megoldható, mert a visszaváltós rásze bowdenes, csak van rajta egy mágnesszelep amit az ECU elektromosan kapcsol, ha azt leszeded, a sima bowdenes cucc lehet rárakható.CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
Találtam arra utaló információkat a neten, hogy hosszabb az a4ld. Ha ez igaz akkor kardánt is kell rövidíteni. Gondolom az kilométeróra meghajtása is elektromos lehet, tehát arra is kellene valami megoldás. Gondolom létezett mechanikus kihajtással is, talán sierrában.
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: A4LD
Ja hogy ehhez!CapriTurbo wrote:2.3 v6Pudva wrote:Vákicsit' én most lemaradtam, milyen motorhoz van neked automata váltód?CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?

'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: A4LD
Grancinak van komplett autojaCapriTurbo wrote:Igen. Komplett 2.9 i scorpio vásárlását tervezem. Átraknám a motort és a váltót is.Bogyo28 wrote:az A4LD az ami a sima scorpio 2.9i-ben van? mert az szerintem még megoldható, mert a visszaváltós rásze bowdenes, csak van rajta egy mágnesszelep amit az ECU elektromosan kapcsol, ha azt leszeded, a sima bowdenes cucc lehet rárakható.CapriTurbo wrote:Gondolom, hogy lecseréltem a C3-as váltót, a4ld-re Capriban.
Van valakinek tapasztalata a témában?
Találtam arra utaló információkat a neten, hogy hosszabb az a4ld. Ha ez igaz akkor kardánt is kell rövidíteni. Gondolom az kilométeróra meghajtása is elektromos lehet, tehát arra is kellene valami megoldás. Gondolom létezett mechanikus kihajtással is, talán sierrában.

ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: A4LD
Autót találtam a közelben, úgy néz ki.Bogyo28 wrote:Grancinak van komplett autoja![]()
ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
Első körben karbis lenne. Mégis csak jobban illene az autóhoz, de elraknám egy polcra az injektort. Jó tudni, hogy kick-down relé máshol van. Az efi akkor válna vonzóbbá, ha a tempomat is beköthető lenne a Capriba.
Re: A4LD
Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?CapriTurbo wrote:Autót találtam a közelben, úgy néz ki.Bogyo28 wrote:Grancinak van komplett autoja![]()
ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
Első körben karbis lenne. Mégis csak jobban illene az autóhoz, de elraknám egy polcra az injektort. Jó tudni, hogy kick-down relé máshol van. Az efi akkor válna vonzóbbá, ha a tempomat is beköthető lenne a Capriba.
http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: A4LD
Nem, rendszám nélküli és Zalakaros. De még nem láttam, csak neten találtam. Majd két hét múlva tudom megnézni, ha haza érek.TÉCSÉ wrote:Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?
Re: A4LD
TCSak ezt akartam tudni - már megyek is megvenniCapriTurbo wrote:Nem, rendszám nélküli és Zalakaros. De még nem láttam, csak neten találtam. Majd két hét múlva tudom megnézni, ha haza érek.TÉCSÉ wrote:Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?



http://www.myspace.com/fordcapriclub" onclick="window.open(this.href);return false;
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
A démonokat dobokkal elűző bennszülötteket nem értik meg a civilizált népek, akik dudálással próbálják szétoszlatni a dugót.
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: A4LD
Megadjam a telefonszámot, címet?TÉCSÉ wrote:TCSak ezt akartam tudni - már megyek is megvenniCapriTurbo wrote:Nem, rendszám nélküli és Zalakaros. De még nem láttam, csak neten találtam. Majd két hét múlva tudom megnézni, ha haza érek.TÉCSÉ wrote:Az a rendszámos , négyajtós , ami Bogláron van ?![]()
![]()

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: A4LD
CapriTurbo wrote:Autót találtam a közelben, úgy néz ki.Bogyo28 wrote:Grancinak van komplett autoja![]()
ha átraksz mindent, akkor arra kel figyelni, hogy a kick-down relé az nem a motorkötegben van, és az is kell neked az automatához. a kihajtás lehet hogy átrakható a régiből is, azt nem vágom.
Első körben karbis lenne. Mégis csak jobban illene az autóhoz, de elraknám egy polcra az injektort. Jó tudni, hogy kick-down relé máshol van. Az efi akkor válna vonzóbbá, ha a tempomat is beköthető lenne a Capriba.
tempomatot még nem néztem hogy van megoldva, de a legnehezebb a kormányon levő kapcsolók megoldása a capriban, meg ami nálam bontodott eddig egyik se volt tempomatos.
ha karbival rakod össze, a gyujtásra van megoldásod? csak mert amit eddig láttam azok nagy része a "müködik, de kurva szar" kategoriába esik, mert általában az előgyujtásszabályzást vagy nem oldják meg vagy szarul csinálják meg.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: A4LD
A gyújtást átraknám a 2.3-as megszakítósát, esetleg 2.8i jeladós is van otthon.Bogyo28 wrote:tempomatot még nem néztem hogy van megoldva, de a legnehezebb a kormányon levő kapcsolók megoldása a capriban, meg ami nálam bontodott eddig egyik se volt tempomatos.
ha karbival rakod össze, a gyujtásra van megoldásod? csak mert amit eddig láttam azok nagy része a "müködik, de kurva szar" kategoriába esik, mert általában az előgyujtásszabályzást vagy nem oldják meg vagy szarul csinálják meg.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: A4LD
Egy-az-egyben egyiket se tudod átrakni, mert a 2.3 és a 2.8 vezérlése fogaskerekes, míg a 2.9 láncos, ebből adodóan a veztengelyük ellentétesen forog. ebből meg az jön, hogy más irányú a fogazása a fogaskeréknek a gyujtástörzs alján. ha ez nem lenne elég, és mondjuk átraknád a 2.9-ről a fogaskereket, akkor jön az a probléma, hogy a 2.3 és a 2.8-ban az olajpumpa meghajtótengelye hatszögletű, míg a 2.9-nél egy torx csavarhoz hasonló. ez a meghajtótengely megy bele a gyujtástörzs aljába, tehát a 2.3 ill. 2.8 gyujtástörzset nem fogod tudni bedugni simán, mert a hatszög luk nem fog rámenni a torx végű tengelyre. megoldás az lehet, ha az olajpumpát a tengellyel együtt is átrakod, az ha jól rémlik egyforma talán, vagy a 2.9 gyujtástörzset használod külső gyujtásvezérlővel. megoldható bármelyik dolog némi matek árán, csak azt a megoldást kerüld el, amikor a 2.9-nek a gyujtását használják szabályzás nélkül összedrotozva, mert akkor minden esetben állandó lesz az előgyujtás, és az finoman szolva is szar...CapriTurbo wrote:A gyújtást átraknám a 2.3-as megszakítósát, esetleg 2.8i jeladós is van otthon.Bogyo28 wrote:tempomatot még nem néztem hogy van megoldva, de a legnehezebb a kormányon levő kapcsolók megoldása a capriban, meg ami nálam bontodott eddig egyik se volt tempomatos.
ha karbival rakod össze, a gyujtásra van megoldásod? csak mert amit eddig láttam azok nagy része a "müködik, de kurva szar" kategoriába esik, mert általában az előgyujtásszabályzást vagy nem oldják meg vagy szarul csinálják meg.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4