Ugye összerakódott a moci, meg az autó is úgy nagyjából, de vannak vezérlési problémák.
Csak, h tisztázzuk, leírom a konfigurációt:
- moci: 2.3 V6
- szívósor: 2.8 MFI
- injektorok: 2.4 EFI
- ECU: 2.9 EFI (jelenleg egy automata váltósból)
- lambda van
- VSS jeladó nincs
A helyzet, mikor összeraktuk:
A régi 2.8 moci az előző összeállítással tök jól ment, erős volt. Abban ugye a 2.9 EFI injektorok voltak.
Most ebbe belementek a 2.4-es injektorok, valamint kapott másik MAP szenszort.
A probléma ott kezdődött, hogy összedugtuk ezt a 2.3-at és a régi computerrel nagyon rosszul járt. Ha húztuk a gázt, akkor késett felpörögni, aztán meg durrogott... nem volt jó. Rádugtunk egy másik 2.9 compit és minden ilyen probléma megszűnt, szép az alapjárat, veszi a lapot, minden okénak tűnik.
Viszont már a legelső összerakásakor a 2.8-nak előjött az a probléma, hogy teljesen random módon a vezérlés felpörgeti a motort, adja neki a gázt. Nyilván megnyitotta az alapjárati szelepet, meg a benyát is adta neki. Ekkor úgy ment, h ha nem nyomtam a gázt, akkor is gyorsult, meg az alapjárat olyan 2000 körül volt. Reméltem, hogy ez majd most megoldódik.
Hát sajnos az új rendszerrel ez a hiba ugyanúgy kijött. A motor most nem kopott, az ECU másik, a MAP szenzor másik. Most az ECU kicsit másképp kezeli ezt a helyzetet, mert nem húzza a gázt, ha megyek, viszont ha megállok, akkor lassan megemeli az alapjáratot.
A probléma mindig megoldódik, ha leállítom az autót és újraindítom.
Úgy érzékeltem, hogy most az után kezdte ezt mindig csinálni, ha erősebben nyomtam neki. Ha lájtosan mentem, akkor nem jött elő a probléma.
(Amúgy pedig most nem igazán jó a leadott teljesítmény, lehet hogy a compi hiányolja az automata váltót, vagy a csuda tudja)
Én két dologra tudok csak gondolni:
- VSS jeladó hiánya
- Alapjárati szelep problémája
Kérlek segítsetek, hogy merre induljak.
Amúgy pedig keresnék 2.4 EFI-hez való computert kiprobálásra, kéziváltósat, akár többet is, akár klímásat is.

Előre is hálás köszönet!