Akkor ez a megoldás...ha mindkét főlap cserélve van, akkor a kisebb lapok nem tudnak dőlést okozni.Bogyo28 wrote: mert a legnagyobb sulyt a főlap viszi, ha azt nem cseréled könnyen féloldalas lehet. nekem a csak simán ujraívelt köteggel volt ilyen gondom, és a sima ujraívelés nem is tartott sokáig...
Hátsó laprugó, az örök probléma
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
- pilot
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed May 02, 2007 10:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Üdv Urak!
Most csináltattam a laprugókat . Azt szeretném kérdezni , hogy beépítve , az autót kerékre állítva a hátsó rögzítésnél található rövid "lengőkar?" milyen helyzetben kell hogy álljon? Illetve azt, hogy normális-e az , hogy mikor beraktam a rugókat , rászereltem a tengelyt , nem érte el a tengelyt a lengéscsillapító alsó szeme . Csak azután tudtam bekötni , hogy aláemeltem a tengelynek , így nyomva össze a rugót egy kicsit, tehát így lett egy kis előfeszítés a hátsó rugóban .
Most csináltattam a laprugókat . Azt szeretném kérdezni , hogy beépítve , az autót kerékre állítva a hátsó rögzítésnél található rövid "lengőkar?" milyen helyzetben kell hogy álljon? Illetve azt, hogy normális-e az , hogy mikor beraktam a rugókat , rászereltem a tengelyt , nem érte el a tengelyt a lengéscsillapító alsó szeme . Csak azután tudtam bekötni , hogy aláemeltem a tengelynek , így nyomva össze a rugót egy kicsit, tehát így lett egy kis előfeszítés a hátsó rugóban .
Ford CAPRI , Feel the difference !
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Annak a karnak hátrafele kell állnia, kb 60 fokos szögben.
Ford Capri MkI Essex
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Most a kis baszról van szó ami a hátsó nyúlványhoz köti a rugót ?
1980 Capri MK3
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Igen.Tibi wrote:Most a kis baszról van szó ami a hátsó nyúlványhoz köti a rugót ?
Ford Capri MkI Essex
- pilot
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed May 02, 2007 10:14 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Köszönöm !
Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.

Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.
Ford CAPRI , Feel the difference !
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Kellene lennie.pilot wrote:Köszönöm !![]()
Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.
Ford Capri MkI Essex
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
pilot wrote:Köszönöm !![]()
Még egy kérdés : A tengely fölött a kaszni alján nem kellene lenni vmi gumi ütközőbaknak? Mintha volna felfogatásnak helye.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Rugókovácsnál fel tudják íveltetni a rugóidat ha más megoldást nem találsz, Nekem elég tartósnak bizonyult. Plusz lapot is tesznek be ha keményebb kéne, illetve cserélnek is ha kell. Mifelénk kb. 20 db ezresért csinálják párját.
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
- White Shark
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1028
- Joined: Fri Feb 05, 2010 2:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
A transit első utcai vasba nem igazán komfortos ,nálam két autóban is van ,de a soklapos lágyabb jobban eloszlik a súly ,nem pattog .A hídnak semmi köze a rugózáshoz ,hacsak nem a súlykülönbözetre gondolsz ,de az a két kiló ami a két híd között van az nem számottevő .Méretben különbség" nincs"( van de orvosolható) ,illetve szélesebb, a kengyeleknél kell leszűkítened kb 5-5 mm-t oldalanként úgy 10-12 centi hosszan ,és az egyik végszem szilentje nem egyezik a capriéval ,de ez már részletkérdés .Vásárláskor ügyelj a teljes hosszra ,mert több hosszméret létezik ,nekem Bogyó segített annó, volt valami bontós vonala. Ha nem világos valami kérdezz segítek..Dartonit wrote:A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Mk1 és MK2 és talán a korai MK3 transit elő laprugója. az MK1 az kopp megegyezik a caprival, a fiatalabbaknál az egyik vagy mindkét szem kissebb mint a caprin levő, tehát a szilent nem lesz jó bele. danamit vagy zöld poli a legegyszerübb megoldás erre. MK1 laprugót nehéz szerezni, de asszem talán 91-ig volt elöl laprugós tranzit. Mivel ott kicsit nagyobb sulyra tervezték mint a capriét, kevésbé fog berugózni, ez ront a komfortérzeten, de sportosabb meg ültetett cuccnál még jó is lehet. piliscsévi bontoból hordtam el elég sok ilyet, multkor rallyedzésen összefutottunk a bontos emberrel és csak ugy ismert meg hogy a laprugós fordos gyerekDartonit wrote:A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: Hátsó laprugó, az örök probléma
Köszi!Bogyo28 wrote:Mk1 és MK2 és talán a korai MK3 transit elő laprugója. az MK1 az kopp megegyezik a caprival, a fiatalabbaknál az egyik vagy mindkét szem kissebb mint a caprin levő, tehát a szilent nem lesz jó bele. danamit vagy zöld poli a legegyszerübb megoldás erre. MK1 laprugót nehéz szerezni, de asszem talán 91-ig volt elöl laprugós tranzit. Mivel ott kicsit nagyobb sulyra tervezték mint a capriét, kevésbé fog berugózni, ez ront a komfortérzeten, de sportosabb meg ültetett cuccnál még jó is lehet. piliscsévi bontoból hordtam el elég sok ilyet, multkor rallyedzésen összefutottunk a bontos emberrel és csak ugy ismert meg hogy a laprugós fordos gyerekDartonit wrote:A hátsó laprugóim elég gatyák. Kutakodtam, de nem találtam kielégítő választ rá. Az egylapos megoldás jobban tetszik, már csak a csavarodás gátló beépítése miatt is, de ilyen legyártani nem tudnak. Többször is említésre került valamelyik Tranzit laprugója, mint beszerezhető darab, de nem derült ki, hogy melyik.
Azt is mondta valaki, hogy keményebb, de mivel egy mustang hídja van bent, ami jóval masszívabb darab, lehet, hogy nem is baj. Valaki használt már ilyet? Miben tér el? (Elsősorban méretben.)ha jól emlékszem 113 cm kell hogy legyen a 2 csavar közt az a jó méret, de meg kell mérni max egy gyárit mielőtt elmész venni, mert a legtöbb bontóban az összes laprugó egy kupacba van szorva, és könnyen lehet hogy mérés nélkül valami mást veszel meg azt az meg nem lesz jó a capriba.

'81 MK3 4.6 V8
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler
"A V8 a pokolban is V8." - Winkler