Tuning lengőkar
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
figyu, ez van, nemtom miert vagy ennyire negativ. de mi, akik kevesnek talaljuk a gyarilag nyujtott futomuvet, azon vagyunk, hogy erosebbe tegyuk, vagy masok megoldast megvalositsuk a magunk eszkozeivel.
mint leirtam, nem sok akadalya van a sok helyen sikeresen alkalmazott "verseny"futomu elkeszitesenek.
eredetileg a stabrud tartja a lengokart, azert van benne.
a kepen lathato verzioban ezt a szerepet atveszi a kevesbe rugalmas tavtarto-rud a megforditott lengokarban, es a hozza hegesztett szemben a stabrudnak nevehez meltoan mar csak a stabilizalo szerep marad, ami hossziranyu terhelessel nem jar, tehat nem valoszinu tores vagy feszultseg jelentkezese a hegesztessel jaro allitolagos gyengules ellenere sem. de ismetlem, ez ontveny, ontvenyhegesztesnel az anyagszerkezet nem ridegebbe, csak tomorebbe valik, de itt ez sem sokat szamit.
nahhhh:)
mint leirtam, nem sok akadalya van a sok helyen sikeresen alkalmazott "verseny"futomu elkeszitesenek.
eredetileg a stabrud tartja a lengokart, azert van benne.
a kepen lathato verzioban ezt a szerepet atveszi a kevesbe rugalmas tavtarto-rud a megforditott lengokarban, es a hozza hegesztett szemben a stabrudnak nevehez meltoan mar csak a stabilizalo szerep marad, ami hossziranyu terhelessel nem jar, tehat nem valoszinu tores vagy feszultseg jelentkezese a hegesztessel jaro allitolagos gyengules ellenere sem. de ismetlem, ez ontveny, ontvenyhegesztesnel az anyagszerkezet nem ridegebbe, csak tomorebbe valik, de itt ez sem sokat szamit.
nahhhh:)
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Alternatívaként ajánlanám azt a bizonyos anti-dive kitet, egyszerűen középen is meg kell fogatni egy szilenttel stabkart, a Burton Powernél lehet ilyet készen kapni, de egyszerűen el is készíthető. A háttere az a problémának, hogy fékezéskor meghajlik a stabkar, és csökken az utánfutás, ami rontja az egyenesfutást. Ültetett autóknál pl. ha nincs hozzányúlva a stabkarhoz, akkor nem nagyon akar egyenesen menni az autó (találd ki honnan tudom...) A képen látott megoldás eléggé barkácsnak tűnik, de az elvet használták Fordék, versenyzésre, a magyar utakra meg nem való szerintem.
Tegnap néztem valamelyik német adót, ott mutattak egy angol srácot, ebayezik, és csak 15 éves, de már milliomos. Na szerintem ilyen lengőkarokkal alapozta meg a vagyonát, megvette 13ezerért a gyári lengőkarokat a Bárdinál, faterja (a Csepel művek egyik utód kft-jében hegesztő) meg felvarrta neki azt a két karikát, és lám, máris 20ezerrel többért el lehet adni a cumót! 8) Én hülye, meg robotolok napi 11-12 örát.
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
tuning lengőkar
Szerintem meglehet oldani hegesztés nélkül is.Már gondolkodom a problémán.Vannak ötleteim.
- driver
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 291
- Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Szigethalom
tuning lengőkar
Arra gondoltam,hogy a stabrud végén kiállo kb 1-1,5 cm hosszu menetes részt kihasználva egy valamilyen felfogatással esetleg rögzithető lenne a pot stabilizátor.
Tiszteletre méltó az igyekvésetek, komolyan.
Néhány gondolkodnivaló:
- a szilentek rugalmasságát figyelembe véve annyira be kell ültetni a kocsit, hogy az eredeti stabkar vízszintes legyen, ekkor meg lehet hátulról tartani egy másikkal.
- ha beülteted, akkor vagy vissza kell köszörülni a stabkar végén a peremből, vagy az első felfogatási pontokat előrébb rakni, mert annyira lecsökken az utánfutás, hogy nem lesz egyenesfutása a kocsinak
- nem mozoghat néhány centinél többet a lengőkar
Szerintem ezt korrektül megcsinálni nem két forint. Lehet hogy olcsóbb lenne az angoloktól rendelni egy 1 colos stabkart, a hozzávaló PU-"szilentekkel"? Jobban illene a magyar utakra, és talán még jobban is feküdné az utat a kocsi.
Néhány gondolkodnivaló:
- a szilentek rugalmasságát figyelembe véve annyira be kell ültetni a kocsit, hogy az eredeti stabkar vízszintes legyen, ekkor meg lehet hátulról tartani egy másikkal.
- ha beülteted, akkor vagy vissza kell köszörülni a stabkar végén a peremből, vagy az első felfogatási pontokat előrébb rakni, mert annyira lecsökken az utánfutás, hogy nem lesz egyenesfutása a kocsinak
- nem mozoghat néhány centinél többet a lengőkar
Szerintem ezt korrektül megcsinálni nem két forint. Lehet hogy olcsóbb lenne az angoloktól rendelni egy 1 colos stabkart, a hozzávaló PU-"szilentekkel"? Jobban illene a magyar utakra, és talán még jobban is feküdné az utat a kocsi.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
a futomű ugyanaz, létezik sima és szervós, mármint az elsőt nézve. nem sebességhatárokkal van gond, hanem azzal, hogy a bölcsön a lengőkar 1 helyen van felfogatva 1 szilentel, és a stabrúd megy még bele egy másik szilentel. a jó kis magyar utakon a szilent elég hamar elfogy, és az amugy sem tul merev konstrukció igy még jobban tud előre hátra mozogni, pl fékezésnél. ha pl megnézel oldalról egy autót ahogy pl egy földuton megy, aminek nem zsir ujak a szilentjei az első kerék elég feltünően tud előre hátra mozogni. ezen szeretnénk változtatni, olyasmi megoldással mint amit a SUHE cég használt annak idején a turbós átépítésekhez. Ilyen megoldás volt régi Celica-n is, sokkal stabilabb első futóművet adva.