első hűtött tárcsa.

Otthoni szerelési tippek fék témában...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Blant wrote:pedig a réz jobb, mert nem rohad és szebb is :-)
Az infót azért köszi. A lényeg, hogy hollandi legyen :-)

Üdv!
Ezelőtt 20 éve volt menő a réz cső. :D Az acél felület kezelt nem rozsdásodik. Egy a baja kicsit nehéz alakítani.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

A réznek mi a hátránya? Nameg ne feledd, hogy a Caprit is ezelőtt 20 évvel gyártották :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Post by Pudva »

Blant wrote:A réznek mi a hátránya? Nameg ne feledd, hogy a Caprit is ezelőtt 20 évvel gyártották :-)
Há' az hogy ellopják a Tesóóók :P
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Blant wrote:A réznek mi a hátránya? Nameg ne feledd, hogy a Caprit is ezelőtt 20 évvel gyártották :-)
Ne feledd még az MKI-es capriban sem volt réz fékcső. Ez csak autószerelők által bevett szokás (én is csináltam anno a szakmunkásban),
hogy a gyári fékcső helyett rézből se perc alatt akár egy gagyi kézi peremezővel lehet fékcsövet csinálni.Ráadásul nagyon könnyű az acéllal szemben hajtogatni. Egyébként a réz is faszán oxidál úgy, hogy egy ideig szép. Nekem csak azért nem teccik, mert túl puha anyag és ha sokszor ki-be szereled elvékonyodik a pereme és simán kicsúszik a hollander és akkor volt fék nincs fék, de ez az én tapasztalatom.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

Értem! Köszönöm :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Blant wrote:Értem! Köszönöm :-)
Nincs mit :)
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Én is ott csináltattam, csak nekik nincs olyan hollandijuk, ami a gumifékcsőre megy rá, amin belül van a menet :-)

Igyekszem megkeresni a topicot. szorri
én nemrég csináltattam ott, akkor volt hollandi...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:
Blant wrote:A réznek mi a hátránya? Nameg ne feledd, hogy a Caprit is ezelőtt 20 évvel gyártották :-)
Ne feledd még az MKI-es capriban sem volt réz fékcső. Ez csak autószerelők által bevett szokás (én is csináltam anno a szakmunkásban),
hogy a gyári fékcső helyett rézből se perc alatt akár egy gagyi kézi peremezővel lehet fékcsövet csinálni.Ráadásul nagyon könnyű az acéllal szemben hajtogatni. Egyébként a réz is faszán oxidál úgy, hogy egy ideig szép. Nekem csak azért nem teccik, mert túl puha anyag és ha sokszor ki-be szereled elvékonyodik a pereme és simán kicsúszik a hollander és akkor volt fék nincs fék, de ez az én tapasztalatom.
És miért szeded szét sürün a féket :?: :shock: :lol: Én igazándiból lustaságból szeretem a réz csövet, az könnyen alakítható akár töbször is, ha szétmeg a perem a szétszedésnél lehet rá ujat nyomni. az acél fékcsövet kézi modszerrel elég macera a helyére hajlítgatni, de persze sokkal tartósabb.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

bogyo28 wrote:
Blant wrote:Én is ott csináltattam, csak nekik nincs olyan hollandijuk, ami a gumifékcsőre megy rá, amin belül van a menet :-)

Igyekszem megkeresni a topicot. szorri
én nemrég csináltattam ott, akkor volt hollandi...
Kb mikor volt az? Lehet maradok anál :-)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:
bogyo28 wrote:
Blant wrote:Én is ott csináltattam, csak nekik nincs olyan hollandijuk, ami a gumifékcsőre megy rá, amin belül van a menet :-)

Igyekszem megkeresni a topicot. szorri
én nemrég csináltattam ott, akkor volt hollandi...
Kb mikor volt az? Lehet maradok anál :-)
kb 3 hete
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

:D :D :D
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Blant »

:D :D :D Bepróbálom, bár most járt nálam CapriPower és felfedett egy lehetőséget itt, csepeln :-)
Lehet az lesz a nyerő :twisted:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

bogyo28 wrote:
Nitrobuster wrote:
Blant wrote:A réznek mi a hátránya? Nameg ne feledd, hogy a Caprit is ezelőtt 20 évvel gyártották :-)
Ne feledd még az MKI-es capriban sem volt réz fékcső. Ez csak autószerelők által bevett szokás (én is csináltam anno a szakmunkásban),
hogy a gyári fékcső helyett rézből se perc alatt akár egy gagyi kézi peremezővel lehet fékcsövet csinálni.Ráadásul nagyon könnyű az acéllal szemben hajtogatni. Egyébként a réz is faszán oxidál úgy, hogy egy ideig szép. Nekem csak azért nem teccik, mert túl puha anyag és ha sokszor ki-be szereled elvékonyodik a pereme és simán kicsúszik a hollander és akkor volt fék nincs fék, de ez az én tapasztalatom.
És miért szeded szét sürün a féket :?: :shock: :lol: Én igazándiból lustaságból szeretem a réz csövet, az könnyen alakítható akár töbször is, ha szétmeg a perem a szétszedésnél lehet rá ujat nyomni. az acél fékcsövet kézi modszerrel elég macera a helyére hajlítgatni, de persze sokkal tartósabb.

Sajnos a sok hekkelés áldozatává válik a főfékmunkahenger és sokszor kell leszedni a fékcsöveket. :D Különben is te legalább annyiszor szeded szét a kocsidat mint én. :D A rézcsőre nem azt mondtam, hogy szar, csak
ha meg lehet oldani gyárira akkor minek kisérletezzek mással.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Nitrobuster wrote:
bogyo28 wrote:
Nitrobuster wrote: Ne feledd még az MKI-es capriban sem volt réz fékcső. Ez csak autószerelők által bevett szokás (én is csináltam anno a szakmunkásban),
hogy a gyári fékcső helyett rézből se perc alatt akár egy gagyi kézi peremezővel lehet fékcsövet csinálni.Ráadásul nagyon könnyű az acéllal szemben hajtogatni. Egyébként a réz is faszán oxidál úgy, hogy egy ideig szép. Nekem csak azért nem teccik, mert túl puha anyag és ha sokszor ki-be szereled elvékonyodik a pereme és simán kicsúszik a hollander és akkor volt fék nincs fék, de ez az én tapasztalatom.
És miért szeded szét sürün a féket :?: :shock: :lol: Én igazándiból lustaságból szeretem a réz csövet, az könnyen alakítható akár töbször is, ha szétmeg a perem a szétszedésnél lehet rá ujat nyomni. az acél fékcsövet kézi modszerrel elég macera a helyére hajlítgatni, de persze sokkal tartósabb.

Sajnos a sok hekkelés áldozatává válik a főfékmunkahenger és sokszor kell leszedni a fékcsöveket. :D Különben is te legalább annyiszor szeded szét a kocsidat mint én. :D A rézcsőre nem azt mondtam, hogy szar, csak
ha meg lehet oldani gyárira akkor minek kisérletezzek mással.
lehet hogy töbször is :lol: abban hogy gyári meg van valami....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Ma nagyobb nyereg ment fel a vasra 54-es ATE nyereg. Sokkal másabb lett a fék határozottan jobban fog.
Ford Capri MkI Essex
Post Reply