2.9i motor kérdések
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Ki kéne mérni az NTC1-et (vízhőmérsékletérzékelő), meg a ha légmennyiségmérős, akkor a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt is.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Köszi!Blant wrote:Ki kéne mérni az NTC1-et (vízhőmérsékletérzékelő), meg a ha légmennyiségmérős, akkor a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt is.
MAP-os a cucc.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Most kipróbáltam, és ha gázadással beindítom és tartom fordulaton, akkor pár perc múlva már van alapjárat, mikor már látom a vízhőfokmérőt felfelé menni... 

Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Ha megírod, hogy milyen évjáratú autóról van a cucc, akkor megmondom, hogy milyen hőfokon mekkora ellenállást kellene mérned az NTC-n. 

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
ahhoz nem kell semmi adat, az összes ford EEC IV.-en ugyanannyi. Szerintem nem elektromos gond lesz, hanem a gyatra moci az oka. De a méréshez itt egy kis help:Blant wrote:Ha megírod, hogy milyen évjáratú autóról van a cucc, akkor megmondom, hogy milyen hőfokon mekkora ellenállást kellene mérned az NTC-n.
http://fordfuelinjection.com/?p=28" onclick="window.open(this.href);return false;
fordnál a levegő és vízhőfok mérő u.a. csak az egyik nyitott a másik meg zárt....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Köszi!
Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?
Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
az a baj, hogy ha elkezd szétkopni a mocid, van egy határ, ahol exponenciálisan kezd nőni a baj. Anno Pudva autója is egyik napról a másikra vesztette el a kompresszióját, végül már be se indult. voltál 2 teljesítmény mérésen is, ahol ugy kiforgattad az autót, mint az elmult évekbe soha. sok olyan aproság, amit az ember nem is számol általában. nem lehetetlen hogy most k-jettel sem indulna rendesen. de persze mérés nélkül látatlanban azt sem lehet kijelenteni hogy az efi most hibátlan.levelboss wrote:Köszi!
Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Nem azért, de mérj egy kompressziót. kapásból kiderül, hogy azért nem indul-e. Kb 10 perc.
Pádre nem akarok vitába szállni veled, de azért ahhoz nagyon végletesen szar kell legyen a kompresszió, hogy ne induljon a Moci!
Pádre nem akarok vitába szállni veled, de azért ahhoz nagyon végletesen szar kell legyen a kompresszió, hogy ne induljon a Moci!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Hát ja... tény, h most kapott a teljesítménymérésen, mert 4-ben húzatták meg tiltásig, az meg nem kis terhelés... de hát azért ennyit ki kell bírnia, bárhányasban forgatjuk ki. Viszont lehet, h igazad van a kopással... rá kéne mérni hidegen is a kompresszióra. Aztán lehet, h dobnám a hátast.Bogyo28 wrote:az a baj, hogy ha elkezd szétkopni a mocid, van egy határ, ahol exponenciálisan kezd nőni a baj. Anno Pudva autója is egyik napról a másikra vesztette el a kompresszióját, végül már be se indult. voltál 2 teljesítmény mérésen is, ahol ugy kiforgattad az autót, mint az elmult évekbe soha. sok olyan aproság, amit az ember nem is számol általában. nem lehetetlen hogy most k-jettel sem indulna rendesen. de persze mérés nélkül látatlanban azt sem lehet kijelenteni hogy az efi most hibátlan.levelboss wrote:Köszi!
Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?
Egyébként bizti, h vmi tré van az efivel, mert csinál olyat is, h úgy dönt és elkezdi felpörgetni a motort. Alapjárat kb 1500, és ahogy mondjuk 1500-nál elváltok, akkor felpörgeti 2500-ig, v 3000-ig, mikor kinyomom a kuplungot. Ha meg 2000-nél váltok el, akkor mégföljebb pörgeti.
De ennek nincs sok köze az előző problémához, viszont annak lehet, h egyenetlenül is jár az alapjárat melegen is, amikor nem csinálja ezt a szórakázást, akkor is. Eddig pedig mindig az volt, h bárhogyan pörgettem, bármit csináltam vele, mindig úgy megállt a fordulatszámmérő kb 800-nál, mint a cövek és az alapjárat szép, egyenletes volt, nem rángatózott a motor.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Akkor azért sanszos, hogy az IAC szeleped sem az igazi. Kontakthiba? Sérült vezeték? Az is tud cifrákat. Esetleg a felpörgést okozhatja fals levegő is.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Blant wrote:Nem azért, de mérj egy kompressziót. kapásból kiderül, hogy azért nem indul-e. Kb 10 perc.
Pádre nem akarok vitába szállni veled, de azért ahhoz nagyon végletesen szar kell legyen a kompresszió, hogy ne induljon a Moci!
átépítés előtt lett mérve kompresszió, nem túl fényes eredménnyel... fals levegő az lehet, főleg hogy a pillangón is van furat, meg az IAC is ott van...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
Nem lehet, hogy tul sok levegot kap hidegen? Azert kell neki mondjuk taposni a pedalt, hogy a sok levego melle adagoljon neki a TPS adata alapjan benzint is. Van egy masik alapjarati motorod keznel? Egy probat megerne szerintem egy masikkal probalkozni.
Mennyi volt a kompresszio?
Mennyi volt a kompresszio?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
Ja majd kipróbálom másik alapjárati motorral, ha tudom... a kompresszió 8,5...9,5 bar volt.daytona wrote:Nem lehet, hogy tul sok levegot kap hidegen? Azert kell neki mondjuk taposni a pedalt, hogy a sok levego melle adagoljon neki a TPS adata alapjan benzint is. Van egy masik alapjarati motorod keznel? Egy probat megerne szerintem egy masikkal probalkozni.
Mennyi volt a kompresszio?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.9i motor kérdések
uhhh... na az tényleg gáz... hidegen, vagy melegen?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: 2.9i motor kérdések
melegen...azért mondtam hogy csodálom hogy ennyit mértek a teljesítménymérésen. és sajna nem a HF felé szar a moci...Blant wrote:uhhh... na az tényleg gáz... hidegen, vagy melegen?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4