2.9i motor kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Ki kéne mérni az NTC1-et (vízhőmérsékletérzékelő), meg a ha légmennyiségmérős, akkor a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt is.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

Blant wrote:Ki kéne mérni az NTC1-et (vízhőmérsékletérzékelő), meg a ha légmennyiségmérős, akkor a beszívott levegő hőmérséklet érzékelőt is.
Köszi!

MAP-os a cucc.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

Most kipróbáltam, és ha gázadással beindítom és tartom fordulaton, akkor pár perc múlva már van alapjárat, mikor már látom a vízhőfokmérőt felfelé menni... :roll:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Ha megírod, hogy milyen évjáratú autóról van a cucc, akkor megmondom, hogy milyen hőfokon mekkora ellenállást kellene mérned az NTC-n. :drive:
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Ha megírod, hogy milyen évjáratú autóról van a cucc, akkor megmondom, hogy milyen hőfokon mekkora ellenállást kellene mérned az NTC-n. :drive:
ahhoz nem kell semmi adat, az összes ford EEC IV.-en ugyanannyi. Szerintem nem elektromos gond lesz, hanem a gyatra moci az oka. De a méréshez itt egy kis help:

http://fordfuelinjection.com/?p=28" onclick="window.open(this.href);return false;

fordnál a levegő és vízhőfok mérő u.a. csak az egyik nyitott a másik meg zárt....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

Köszi!

Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Köszi!

Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?
az a baj, hogy ha elkezd szétkopni a mocid, van egy határ, ahol exponenciálisan kezd nőni a baj. Anno Pudva autója is egyik napról a másikra vesztette el a kompresszióját, végül már be se indult. voltál 2 teljesítmény mérésen is, ahol ugy kiforgattad az autót, mint az elmult évekbe soha. sok olyan aproság, amit az ember nem is számol általában. nem lehetetlen hogy most k-jettel sem indulna rendesen. de persze mérés nélkül látatlanban azt sem lehet kijelenteni hogy az efi most hibátlan.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Nem azért, de mérj egy kompressziót. kapásból kiderül, hogy azért nem indul-e. Kb 10 perc.

Pádre nem akarok vitába szállni veled, de azért ahhoz nagyon végletesen szar kell legyen a kompresszió, hogy ne induljon a Moci!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

Bogyo28 wrote:
levelboss wrote:Köszi!

Én azért reménykedek, h még moci szétborítás nélkül elfut egy darabig... az, h kb 10°C a kinti levegő 20 helyett, ennyit számítana a gyűrűknél?? Azt az efi meg nem tudná eléggé megdúsítani, ha érzi, h lefullad, miközben a k-jet, meg tudta -10-ben is!?!?
az a baj, hogy ha elkezd szétkopni a mocid, van egy határ, ahol exponenciálisan kezd nőni a baj. Anno Pudva autója is egyik napról a másikra vesztette el a kompresszióját, végül már be se indult. voltál 2 teljesítmény mérésen is, ahol ugy kiforgattad az autót, mint az elmult évekbe soha. sok olyan aproság, amit az ember nem is számol általában. nem lehetetlen hogy most k-jettel sem indulna rendesen. de persze mérés nélkül látatlanban azt sem lehet kijelenteni hogy az efi most hibátlan.
Hát ja... tény, h most kapott a teljesítménymérésen, mert 4-ben húzatták meg tiltásig, az meg nem kis terhelés... de hát azért ennyit ki kell bírnia, bárhányasban forgatjuk ki. Viszont lehet, h igazad van a kopással... rá kéne mérni hidegen is a kompresszióra. Aztán lehet, h dobnám a hátast.

Egyébként bizti, h vmi tré van az efivel, mert csinál olyat is, h úgy dönt és elkezdi felpörgetni a motort. Alapjárat kb 1500, és ahogy mondjuk 1500-nál elváltok, akkor felpörgeti 2500-ig, v 3000-ig, mikor kinyomom a kuplungot. Ha meg 2000-nél váltok el, akkor mégföljebb pörgeti.
De ennek nincs sok köze az előző problémához, viszont annak lehet, h egyenetlenül is jár az alapjárat melegen is, amikor nem csinálja ezt a szórakázást, akkor is. Eddig pedig mindig az volt, h bárhogyan pörgettem, bármit csináltam vele, mindig úgy megállt a fordulatszámmérő kb 800-nál, mint a cövek és az alapjárat szép, egyenletes volt, nem rángatózott a motor.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Akkor azért sanszos, hogy az IAC szeleped sem az igazi. Kontakthiba? Sérült vezeték? Az is tud cifrákat. Esetleg a felpörgést okozhatja fals levegő is.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Nem azért, de mérj egy kompressziót. kapásból kiderül, hogy azért nem indul-e. Kb 10 perc.

Pádre nem akarok vitába szállni veled, de azért ahhoz nagyon végletesen szar kell legyen a kompresszió, hogy ne induljon a Moci!

átépítés előtt lett mérve kompresszió, nem túl fényes eredménnyel... fals levegő az lehet, főleg hogy a pillangón is van furat, meg az IAC is ott van...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by daytona »

Nem lehet, hogy tul sok levegot kap hidegen? Azert kell neki mondjuk taposni a pedalt, hogy a sok levego melle adagoljon neki a TPS adata alapjan benzint is. Van egy masik alapjarati motorod keznel? Egy probat megerne szerintem egy masikkal probalkozni.

Mennyi volt a kompresszio?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

daytona wrote:Nem lehet, hogy tul sok levegot kap hidegen? Azert kell neki mondjuk taposni a pedalt, hogy a sok levego melle adagoljon neki a TPS adata alapjan benzint is. Van egy masik alapjarati motorod keznel? Egy probat megerne szerintem egy masikkal probalkozni.

Mennyi volt a kompresszio?
Ja majd kipróbálom másik alapjárati motorral, ha tudom... a kompresszió 8,5...9,5 bar volt.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

uhhh... na az tényleg gáz... hidegen, vagy melegen?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:uhhh... na az tényleg gáz... hidegen, vagy melegen?
melegen...azért mondtam hogy csodálom hogy ennyit mértek a teljesítménymérésen. és sajna nem a HF felé szar a moci...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Post Reply