Page 9 of 24

Re: Marci Caprija

Posted: Mon Mar 17, 2014 2:30 pm
by Bogyo28
driver wrote:
Bogyo28 wrote:
driver wrote: rá mennek a 2,8 as fejek
és terv szerint a efi. Szerintem jó lesz, meglátjuk.
a gyári EFI-vel biztos nem lesz jó. és ezek szerint papiros se. azért sok sikert...
De miért is? mert kisebb 500 ccm vel? Én anno a 2,3 at használtam k-jet tel, az teljesen jó volt. Szerintem
az efi is jó lehet max kisebb injektorokkal. Mondjuk 2,4-é.
az hogy úgy érezted, és hogy tényleg jó volt az 2 külön dolog. a Sunyáé pl 50 liter körül fogyasztott. tehát a 2.3 + KJET kombónál mostanában drágább önszopatást nehezen tudnék elkébzelni.

most a 2.8 Marci autójában 2.9 cuccokkal megy, valószinüleg dus is a keverék. de ha egy 2.3-ra rakod fel, akkor a 600 ccm különbség miatt nem lesz jó. 2.4 injectorokkal lehet hogy működni fog, de az nem egyenlő a jó lesz fogalmával. használni valószinüleg lehet majd.

Re: Marci Caprija

Posted: Mon Mar 17, 2014 2:39 pm
by Bogyo28
levelboss wrote:Arra gondoltam, hogy a mostani EFI kombót rárakni a 2.3-ra úgy, hogy 2.4 EFI-ről kapna ECU-t, injektorokat, meg talán pillangószelepet is. Ha eddig működött, akkor így is működnie kell, nem?!

Egyébként persze, szeretem én az erőt, nehezen is adok alább, mert még ez a kehes 140le/200Nm is nagyon jó.
De egyenlőre nem akarok 3 kilót rákölteni a mocira. Inkább most olcsóbban megúszom, lesz egy jó mocim, ami jó esetben tudja azt, amit a végén a 2.8 tudott a K-Jettel! Nézzétek meg a mérési eredményeket a 2-vel ezelőtti oldalon. 117 PS/165 Nm. Ez leírva nem sok, de még ezzel is igen jó volt.
Maximum meg lehet pöckölni ezt is, habár tudom, hogy nem támogatja a közönség.

Aztán majd ha begőzölök, akkor meg később is bele lehet rakni bármit, ami nem gyári, akkor már úgyis mindegy, hogy mi az.
De én szeretném ezt az EFI-t is hivatalosíttatni, mert hogy elméletileg átalakítási engedély köteles.
a 2.4 és 2.9 ecu ugyanaz, azt felesleges cserélni. pillangót szintén, meg nem is jó a 2.8 szívosorra, máshol vannak a csavarok. injector cseréje az egyetlen értelmes és szükséges dolog. működhet, a mostani szar mocinál jobb lesz, mert nem fog füstölni, lesz benne kompresszió, de a tökéletestől messze lesz. ha csak annyit akarsz amit egy szar motor tudott, azt nem nehéz elérni :mrgreen: :mrgreen: összegségében ez sem lesz kevesebbe mintha egy működő komplett mocit belelógatnál. a másik aranyszabály, amivel persze együtt lehet élni, hogy ha nem költöd bele a 300k-t, akkor nem lesz jó motorod. bármi ami nem teljesen felújított, az lehet jobb a mostaninál, lehet nagyon közel a jóhoz, de nem lesz jó (jó alatt nem azt kell érteni most, hogy el lehet vele karistolni, hanem hogy hibátlan, minden makulátlan benne stb stb). ha így el tudod fogadni a dolgokat, akkor nincs is belőle probléma. a gond akkor van, ha azt várod hogy egy 300k+ projectet meg akarsz csinálni 80k-ból, és ugyanazt az eredményt várod, akkor csalódás lesz a vége.

Re: Marci Caprija

Posted: Mon Mar 17, 2014 2:43 pm
by levelboss
Bogyo28 wrote:
most a 2.8 Marci autójában 2.9 cuccokkal megy, valószinüleg dus is a keverék. de ha egy 2.3-ra rakod fel, akkor a 600 ccm különbség miatt nem lesz jó. 2.4 injectorokkal lehet hogy működni fog, de az nem egyenlő a jó lesz fogalmával. használni valószinüleg lehet majd.
Nem akarok vitatkozni, több tapasztalatotok van, de nekem meg ott vannak a mérési eredményeim a 6. oldalon. Ott látható a második, lambdás grafikonon, hogy egyáltalán nem dús keverékkel megy az autó, csak 5000 fölött dúsítja el.

Re: Marci Caprija

Posted: Mon Mar 17, 2014 2:52 pm
by levelboss
Bogyo28 wrote: a 2.4 és 2.9 ecu ugyanaz, azt felesleges cserélni. pillangót szintén, meg nem is jó a 2.8 szívosorra, máshol vannak a csavarok. injector cseréje az egyetlen értelmes és szükséges dolog. működhet, a mostani szar mocinál jobb lesz, mert nem fog füstölni, lesz benne kompresszió, de a tökéletestől messze lesz. ha csak annyit akarsz amit egy szar motor tudott, azt nem nehéz elérni :mrgreen: :mrgreen: összegségében ez sem lesz kevesebbe mintha egy működő komplett mocit belelógatnál. a másik aranyszabály, amivel persze együtt lehet élni, hogy ha nem költöd bele a 300k-t, akkor nem lesz jó motorod. bármi ami nem teljesen felújított, az lehet jobb a mostaninál, lehet nagyon közel a jóhoz, de nem lesz jó (jó alatt nem azt kell érteni most, hogy el lehet vele karistolni, hanem hogy hibátlan, minden makulátlan benne stb stb). ha így el tudod fogadni a dolgokat, akkor nincs is belőle probléma. a gond akkor van, ha azt várod hogy egy 300k+ projectet meg akarsz csinálni 80k-ból, és ugyanazt az eredményt várod, akkor csalódás lesz a vége.

Jelenleg tényleg az a helyzet, hogy ha lehet, el akarom kerülni a 300k motor projektet. És nekem majdnem "elég", ha el tudok vele karistolni, az úgyis sokkal jobb móka, mint az állat menés ott, ahol úgyse akarok.
De karistolás-mentes mocit viszont biztos, h nem akarok.

Re: Marci Caprija

Posted: Mon Mar 17, 2014 2:58 pm
by Bogyo28
levelboss wrote: csak 5000 fölött dúsítja el.
te magad írod le. és ott a különbség csak kevesebb mint 100 ccm. a gyári ECU a gyári setup-hoz van kitalálva és programozva, nincs felkészítve semmi mechanikai változásra. nem tudsz belenyúlni a dúsításba se, se egyebekbe. ha beteszed a 2.4 injectorokat, kb ilyen apró problémáid lesznek mint a mostani EFI-vel, együtt lehet vele élni. lehet én nem is raknám fel a 2.8 HF-eket, mert az áramlások miatt az lehet jobban belezavarna az ECU-nak, mintha felrakod a 2.3-ét. igazándiból azt lenne érdemes megnézni, hogy a 2.9 és a 2.4 között van e különbség a szelepek méretében, és ez mennyire arányos a 2.3 vs 2.8 szelep méretekkel. az injectorokat tuti cserélni kell, de az a legkevesebb az egészben. hengerfaloválosságot néztetek a block-on? csak hogy ne legyen kár az új gyürükért ha esetleg az nagyon szar.

Re: Marci Caprija

Posted: Mon Mar 17, 2014 4:04 pm
by White Shark
Jó volt a blokk ,én bótoltam Papival ,nem volt ovál ,pár ezer lehetett benne ,csak nekem kicsi volt .

Re: Marci Caprija

Posted: Mon Mar 17, 2014 9:35 pm
by driver
A főtengelyen a gépműhelyes urak 0,01 kopást birtak mérni. A hengerfal kiváló több ponton mérve nem fér közé
a hézagmérő. Sajnálom is ezt a mocit eladni, de sajnos a muszáj nagy úr.

Re: Marci Caprija

Posted: Tue Mar 18, 2014 10:08 am
by Bogyo28
van egy EFI cuccom, ami elvileg 2.4-é volt, ha kell belöle az injector elcserélhetjük.

Re: Marci Caprija

Posted: Tue Mar 18, 2014 11:06 am
by levelboss
Bogyo28 wrote:van egy EFI cuccom, ami elvileg 2.4-é volt, ha kell belöle az injector elcserélhetjük.
Köszi, érdekel a dolog.

Ha esetleg nem sikerülne jól a moci, akkor majd ráérünk kitalálni a B opciót.

Re: Marci Caprija

Posted: Tue Mar 25, 2014 9:21 pm
by levelboss
Egyenlőre itt tartunk, még csak szétfele megy.

Jelen állás szerint meghátrálok a szélesítés elől... majd talán legközelebb. :lol:
Így se lesz kevésbe, mire vége lesz, ha szépet akarok...
20140323_172042.jpg
20140323_172151.jpg
20140323_172202.jpg
20140323_172232.jpg

Re: Marci Caprija

Posted: Tue Mar 25, 2014 9:44 pm
by szszaby
Így a képek alapján nem is vészes.

Re: Marci Caprija

Posted: Wed Mar 26, 2014 7:36 pm
by Bubor
Te aztán jól szétborítottad :-D
de ha már ennyire szétszedted itt a soha vissza nem térő lehetőséged, hogy megvalósítsd az álmodat ;-)
Mert a szépen hibátlanul összerakott dobozt nem lesz szíved a szélesítés miatt néhány év múlva szétverni...
( inkább készüljön tovább -szerintem )

Re: Marci Caprija

Posted: Thu Apr 03, 2014 8:21 pm
by levelboss
Nos újabb helyzetjelentés.

A képek magukért beszélnek. Remélhetőleg most már lassan épül is, nem csak bomlik. :-D
A motoron törtük tegnap a fejünket Papival. Szeretném összehozni a 2.3-at a 2.8 hengerfejeivel, meg amit lehet kihozni belőle kompresszió növeléssel. Ha valakinek van valami építő hozzászólása, azt várom szeretettel! :-D
20140402_183500k.jpg
20140402_183520k.jpg
20140402_183531k.jpg
20140402_183546k.jpg
20140402_183709k.jpg
20140402_183733k.jpg
20140402_183842k.jpg

Re: Marci Caprija

Posted: Thu Apr 03, 2014 8:46 pm
by White Shark
szszaby wrote:Így a képek alapján nem is vészes.
Szerintem is ,átlagos ,vagy annál egy kicsit még jobb is .

Re: Marci Caprija

Posted: Sat Apr 05, 2014 11:06 pm
by daytona
Tényleg ezt a 2.3-2.8 öszvért szeretnéd belerakni? :neutral: