Nem. Cortinában, Capriban, stb, stb..proteus wrote:Ebből az 1,6-os csak Escortban volt, nem?Süni wrote:Igen, ez egy KENT motor. A ventilátor lapát a vízpumpára van szerelve, alatta van egy fedél, azt ha leszereled, megláthatod a láncot. (Igen, OHV vezérlésű.)
Capri Mk1 - Kapeti
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Motorkódot keress ne motorszámot. Három betűs, legalábbis a rendes motorokon 

1980 Capri MK3
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Minek a motorszám? (Blokk bal oldalán fent a hengerfej és a blokk találkozásánál keresd, vízszintes lapoláson.)Kapeti wrote:http://rcma.free.fr/escort/ford_kent_crossflow.pdf
És ez egy ilyen "crossflow" motor?
Na most tiszta idegben leszek holnapig, amíg meg nem találom a motorszámot...
A 60-as évek óta minden benzines Ford motor crossflow, mivel a szó jelentése keresztöblítés. Magyarul a hengerfej egyik oldalán van a szívósor, másikon a kipufogósor, de igen, ezt szokták annak becézni.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Kent-nél három azonosító van, amivel érdemes foglalkozni. Egyik a motorszám, ez ugye mint minden Fordnál, ha még az eredeti, akkor egyezik az alvázszám utolsó 7 karakterével. A következő a motorkód, ami 3 karakter (Escortnál a Kent 1.6 kódja L3A, de minden 1.6, még a CVH-k is L-el kezdődnek). A harmadik pedig a blokk öntvényszáma, ami a kezdeti Kenteknél (jellemzően Cortinákban) 681F, ez kicsit más, és kevésbé tuningolható blokk, mint a későbbi 711M, vagy a Fiesták 771M kódúja (bár ehhez is kevésebb a tuning cucc, mint a 711M-hez, de belefaraghatóak a dolgok). Ami még lényeges ezen öntvényszám utolsó két betűje, ugyanis ez adja meg, hogy a rövid löketű (1.1, 1.3), vagy a hosszú löketű blokk -e (1.6). Bár ez megállapítható oly módon is, hogy a rövid blokknak a vízpumpa tetejénél van vége, a hosszúnak pedig kb 15mm van még a pumpától a hengerfejig.Tibi wrote:Motorkódot keress ne motorszámot. Három betűs, legalábbis a rendes motorokon
Bővebben:
http://www.burtonpower.com/tuning-guide ... guide.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Teljes öntvényszám 1.1 1.3:
711M-6015-AA
1.6:
711M-6015-BA
Last edited by Süni on Sat Jan 19, 2013 12:39 am, edited 1 time in total.
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Utóbbi a Pinto (OHC szíjas), előbbi a KENT (OHV láncos) méretei.Kapeti wrote: Papírjaiban: Furat x Löket : 80,98 x 77,62
Haynes Könyvben az 1600cc: 87,65 x 66
Last edited by Süni on Sat Jan 19, 2013 12:27 pm, edited 1 time in total.
- daytona
- egyedülisszerelhet
- Posts: 798
- Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
ez minden kosárvásárlásnál így szokott lenni. és általában azok többe kerülnek majd mint az eredeti autó. de ezért ne okold magad, ez ilyen szokott lenni.Kapeti wrote: valószínűleg rengeteg apró alkatrészem hiányzik még, amivel egyelőre nem találkoztam a "kosárban"...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Igen, ez van beleöntveSüni wrote: 1.6:
711M-6015-BA

- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...

- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Ádámnak van Kent-hez generátora.Kapeti wrote:Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...
- gridoux
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 143
- Joined: Fri Dec 09, 2011 11:22 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskócz
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Ha OT-t akarsz, maradnia kell a dinamónak. Ezt biztosan nézni fogják a vizsgán.Kapeti wrote:Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...
Ford és MK1 - mert szeretem :)
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
Capri MK1 1970 1,6 OHV - a beteljesült ígéret
Granada MK1 1975 2,8 V6 - a rehabili
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Escortban volt Kent generátorral és dinamóval is. Nem lehet, hogy Capriban is? Akkor nem lenne kizáró ok. (No meg sztem fingjuk nincs, hogy volt-e benne vagy sem....gridoux wrote:Ha OT-t akarsz, maradnia kell a dinamónak. Ezt biztosan nézni fogják a vizsgán.Kapeti wrote:Szerintem egyelőre abból próbálom összerakni ami van, aztán később jöhet a "csicsázás".daytona wrote:Dinamot meghagyod, vagy lecsereled generatorra?
Ez a kérdés úgyis jövő télen lesz aktuális, úgy gondolom...

- Kapeti
- márokosanistudnézni
- Posts: 84
- Joined: Sun Jan 06, 2013 9:35 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
Próbálom a "legeredetibbre"...
Ezek például a féktárcsa rögzítőcsavarjai. Még nem tudom, hogy vegyek-e újat helyettük, vagy ezeket tegyem vissza.
Elég szivacsosra vannak már rozsdásodva.
Mindenesetre kis homokozás után holnap mennek a többivel horganyzásra, és majd meglátom mi lesz belőle...
Üdv
P.
Ezek például a féktárcsa rögzítőcsavarjai. Még nem tudom, hogy vegyek-e újat helyettük, vagy ezeket tegyem vissza.
Elég szivacsosra vannak már rozsdásodva.
Mindenesetre kis homokozás után holnap mennek a többivel horganyzásra, és majd meglátom mi lesz belőle...
Üdv
P.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Capri Mk1 - Kapeti
ha csak rozsdás, akkor szerintem homok nélkül mehet a galvánba, azt le szokták ők maratni, egy munkával kevesebb. ha galván után a feje és a menet is jó, akkor ne keress újat, mert UNF és UNC menetes csavarok vannak ott, azok elég húzós áron mennek...Kapeti wrote:Próbálom a "legeredetibbre"...
Ezek például a féktárcsa rögzítőcsavarjai. Még nem tudom, hogy vegyek-e újat helyettük, vagy ezeket tegyem vissza.
Elég szivacsosra vannak már rozsdásodva.
Mindenesetre kis homokozás után holnap mennek a többivel horganyzásra, és majd meglátom mi lesz belőle...
Üdv
P.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4