'86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Timeslip-en tavaly azt olvastam, hogy csak csavaros lehet, amit utcai használatban ki is kell szedni 

"Nagy célhoz hosszan visz az út"
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
Nem kötözködés csak érdekel, hogy vajon miért?TomiCaPri wrote:Timeslip-en tavaly azt olvastam, hogy csak csavaros lehet, amit utcai használatban ki is kell szedni
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Én max annyi logikát látok benne, hogy egy ütközésnél a bukócső nélküli kocsi nagyobb kárt szenvedne, a becsövezett autó plusszmerevsége miatt...
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
- ittyu
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 136
- Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: deby
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
valamennyi csövezés, amit nevezzünk merevítésnak az tudtomal engedélyezett.ahhoz, hogy tényleges bukócső legyen az autódban ahhoz már át kell minősíttetni versenyautóvá.elvileg van valamilyen átmeneti kategória 'utcai versenyautó' néven.nem tudom sajnos, hogy mik a lehetőségek.nemsokára beszélek majd egy ismerős kpm-sel, és ő majd felvilágosít.amit tudok azt kihozom belőle.másik lehtőségem az, hogy az 1ik haveromnak van Miskolcon 1vizsgáztató haverja aki el tudja intézni, hogy a változtatások dokumentálva legyenek.gondolom készül egy hivatalos papír, ha nem is gékönyv.az a lényeg, hogy a cop ne ugathason.szal a vizsgát megtom oldani.Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Ha már úgy is kérdezősködsz a kpm-es haverodnál... :D
Meg tudnád érdeklődni nekem, hogy ha két oldalt van kivezetve a kipufogóm, akkor az mehet-e forgalomba, vizsgára?
Vagy ha más meg tudja mondani, akkor azt is megköszönném 8)
Meg tudnád érdeklődni nekem, hogy ha két oldalt van kivezetve a kipufogóm, akkor az mehet-e forgalomba, vizsgára?
Vagy ha más meg tudja mondani, akkor azt is megköszönném 8)
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
- ittyu
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 136
- Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: deby
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
ha jól látom a Bogyóé két oldalt van kivezetve.
jobb oldalon csak magas autókon nem lehet, hogy a gyalogos ne szíjja a gájszt.ez a cumi a tengerentúlról hozott terepjárókkal ha itthon forgalomba akarod helyezni..át kell vezetni a másik oldalra.
jobb oldalon csak magas autókon nem lehet, hogy a gyalogos ne szíjja a gájszt.ez a cumi a tengerentúlról hozott terepjárókkal ha itthon forgalomba akarod helyezni..át kell vezetni a másik oldalra.
-
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 270
- Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest - Csepel
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Áhh, nagyon köszönöm, ez jó hír :D
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
a küszöbnél oldalt nem lehet mindkét oldalon, azzal megb@szhat a rendör. hátul mindkétoldal az lehet.TomiCaPri wrote:Ha már úgy is kérdezősködsz a kpm-es haverodnál... :D
Meg tudnád érdeklődni nekem, hogy ha két oldalt van kivezetve a kipufogóm, akkor az mehet-e forgalomba, vizsgára?
Vagy ha más meg tudja mondani, akkor azt is megköszönném 8)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
ittyu wrote:valamennyi csövezés, amit nevezzünk merevítésnak az tudtomal engedélyezett.ahhoz, hogy tényleges bukócső legyen az autódban ahhoz már át kell minősíttetni versenyautóvá.elvileg van valamilyen átmeneti kategória 'utcai versenyautó' néven.nem tudom sajnos, hogy mik a lehetőségek.nemsokára beszélek majd egy ismerős kpm-sel, és ő majd felvilágosít.amit tudok azt kihozom belőle.másik lehtőségem az, hogy az 1ik haveromnak van Miskolcon 1vizsgáztató haverja aki el tudja intézni, hogy a változtatások dokumentálva legyenek.gondolom készül egy hivatalos papír, ha nem is gékönyv.az a lényeg, hogy a cop ne ugathason.szal a vizsgát megtom oldani.Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
nem a vizsga a gáz, mert elmész cső nélkül vizsgára és másnap már benne van, hanem ha megállít a rendőr, és nem gépkönyves versenyautod van, akkor a mit keres ez a cső itt fiatalember na adjon vagy 30-at gyorsan (nem fekvőtámaszt) címü játék lehet belőle. tehát hiába kapsz pl műbizonylatot a csőről, ha nem lehet egy mezei autóba.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Bogyo28 wrote:ittyu wrote:valamennyi csövezés, amit nevezzünk merevítésnak az tudtomal engedélyezett.ahhoz, hogy tényleges bukócső legyen az autódban ahhoz már át kell minősíttetni versenyautóvá.elvileg van valamilyen átmeneti kategória 'utcai versenyautó' néven.nem tudom sajnos, hogy mik a lehetőségek.nemsokára beszélek majd egy ismerős kpm-sel, és ő majd felvilágosít.amit tudok azt kihozom belőle.másik lehtőségem az, hogy az 1ik haveromnak van Miskolcon 1vizsgáztató haverja aki el tudja intézni, hogy a változtatások dokumentálva legyenek.gondolom készül egy hivatalos papír, ha nem is gékönyv.az a lényeg, hogy a cop ne ugathason.szal a vizsgát megtom oldani.Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
nem a vizsga a gáz, mert elmész cső nélkül vizsgára és másnap már benne van, hanem ha megállít a rendőr, és nem gépkönyves versenyautod van, akkor a mit keres ez a cső itt fiatalember na adjon vagy 30-at gyorsan (nem fekvőtámaszt) címü játék lehet belőle. tehát hiába kapsz pl műbizonylatot a csőről, ha nem lehet egy mezei autóba.
Ha jól emlékszem utcára csak homolog sorszámozott cső engedélyezett. Akár csak a toronymerevítő. (igaz a simota sportszűrő is engedély köteles :D ). Amatőrre rally meg társai oda még forgalmi sem kell.

1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Elvileg kell a toronymerevítőre is engedély? Ez elég humoros... :D
Viszont visszatérve a becsövezett utcai autóra, az jutott eszembe, hogy, ha a gyűrődőzónában is van cső, akkor egy karambol esetén a másik autója és testi épsége lehet veszélyeztetve. Mi van a terepjárós gallytörőkkel? És a gyalogosvédelemmel?
Viszont visszatérve a becsövezett utcai autóra, az jutott eszembe, hogy, ha a gyűrődőzónában is van cső, akkor egy karambol esetén a másik autója és testi épsége lehet veszélyeztetve. Mi van a terepjárós gallytörőkkel? És a gyalogosvédelemmel?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Hát én utaztam múltkor kb. 180 km-t becsövezett Caprival, és azon gondolkodtam, ha valami probléma van, sisak nélkül szétposszan az ember feje 

- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Pont azon agyaltam, hogy ez a cső csak egy rendszernek egy eleme nem? Ülés, öv, bukó ahogy írtad. Bár én nem ültem ilyenben csak átvillant az agyamon.CapriTurbo wrote:Hát én utaztam múltkor kb. 180 km-t becsövezett Caprival, és azon gondolkodtam, ha valami probléma van, sisak nélkül szétposszan az ember feje
1980 Capri MK3
- CapriTurbo
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 310
- Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am
Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)
Az én agyamon azért is villantak át ilyen gondolatok, mert a sofőröm egy közepes forgalmú német autópályán lelkesen próbálta bemutatni autója tudását, sötétbe, és néha esőbe.Tibi wrote:Pont azon agyaltam, hogy ez a cső csak egy rendszernek egy eleme nem? Ülés, öv, bukó ahogy írtad. Bár én nem ültem ilyenben csak átvillant az agyamon.CapriTurbo wrote:Hát én utaztam múltkor kb. 180 km-t becsövezett Caprival, és azon gondolkodtam, ha valami probléma van, sisak nélkül szétposszan az ember feje
