Page 2 of 2
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Thu Jun 07, 2012 1:30 pm
by levelboss
Ejha... mostmár kezdem én is látni, h nem néztem utána kellőképpen. hmm...
Akkor, ha nem akarom a motorral újra megetetni, akkor vezessem bele tényleg a kipuffba? Végülis annyira nem para...
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Thu Jun 07, 2012 2:02 pm
by Peti
Vagy iktass be egy lecsapató tartályt.
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Thu Jun 07, 2012 2:15 pm
by levelboss
Peti wrote:Vagy iktass be egy lecsapató tartályt.
Ja, néztem azt is most. Nem valami olcsó, és nem vagyok meggyőződve arról, h attól sokkal jobb lenne. Ahogy néztem abból ugyanúgy jön ki egy kimenő ág is, amit ugyanúgy be kéne dugni valahova... az olaj egy részét lehet, h lecsapatja, de a mérgező és büdős kipuffgáz benne marad.
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Thu Jun 07, 2012 3:00 pm
by Peti
Akár egy használt L-es olajosflakon is megteszi, és nem kell onnan kivezetni semmit sehová. Egy próbát megér. Persze azért ne légmentesen zárd le..
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Thu Jun 07, 2012 6:53 pm
by TÉCSÉ
Peti wrote:Akár egy használt L-es olajosflakon is megteszi, és nem kell onnan kivezetni semmit sehová. Egy próbát megér. Persze azért ne légmentesen zárd le..
Tranyómban is így van - működik

Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Thu Jun 07, 2012 8:24 pm
by capriv6
Én csak kopott motornál tapasztaltam nagy kartelgázt!
Egy kompresszió mérés szerintem érdemes lenne csinálni abbol elég sok kiderül.
A kartel gázt vissza lehetne vezetni a szívósorba is a légszürőhöz-ba után igy a motor ujra beszívja :) Viccces EGR :)
Ha ez nem megy akkor a legjobb megoldás ha a kipufogóba vezeted de szerintem a motor a bűnös....
A HF le lett szedve??
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Thu Jun 07, 2012 11:17 pm
by daytona
Legutoljara egy kettes Golffal volt kartergazas elmenyem. ott eloszor a gyari blokkszellozteto megoldas adta meg magat. Akkora volt a kartergaz, hogy rengeteg olajat nyomott fel vissza a szivosorba, az olajszeparator mar nem mukodott rendesen, igy egy pillanat alatt elontotte olajjal a legszurohazat es a legszurot. Ezt megszuntetve felraktam egy CVH motor olajszeparatorjat es nem a szivocsobe, hanem egy kis Homasitas szuron keresztul a levegobe vezettem ki a kartergazt a jobb nyulvany kornyeken. Igy mar mukodott az auto, de allo helyzetben alapjaratnal pl. lampas keresztezodesnel elegge fustolgott a motorhazteto alol valami

Ha a kocsi ment, nem lehetett latni semmit. Ja, es ott is budositett.
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Fri Jun 08, 2012 8:03 am
by levelboss
Érdemes volt megnyitnom ezt a témát, hasznos infók gyűltek össze. Köszi mindenkinek!
A kocsimból iszonyat kartergáz mennyiség jön kifele azért, mert kopott a motor. Kompresszióm 8,5 - 9,5 között van, megmértük. A hf nem lett leszedve. Volt róla szó, de aztán elmaradt.
Ha kevesebb lenne a kartergázam bevezetném a szívó gumicsőbe valahova, de így nem akarom. Legszívesebben a kipuffba vezetném bele vhova... de nyilván egy motorfelújítás oldaná meg leginkább a problémát, de most abba nem akarok belefogni, az autó meg kell, a büdös meg nagyon rossz.
ezen az olajosflakon dolgon még elgondolkodom...
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Fri Jun 08, 2012 8:54 am
by Tibi
Ha a meglehetősen drága problémamegoldás helyett a tünetkezelés marad, akkor ha a kipuffba vezeted a gázt csinálj egy pöttyöslambda szonda muffot és az legalább nem barbarianoktól származó megoldás, legalábbis ami a kipuffot illeti. Persze ha sok olaj megy a gázzal akkor úgy fogsz füstölni mint egy trabi

Az olajleválasztó + szűrő kombó ilyen szempontból jobbnak tűnik.
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Fri Jun 08, 2012 8:59 am
by Tibi
Tibi wrote:Ha a meglehetősen drága problémamegoldás helyett a tünetkezelés marad, akkor ha a kipuffba vezeted a gázt csinálj egy pöttyöslambda szonda muffot és az legalább nem barbarianoktól származó megoldás, legalábbis ami a kipuffot illeti. Persze ha sok olaj megy a gázzal akkor úgy fogsz füstölni mint egy trabi

Az olajleválasztó + szűrő kombó ilyen szempontból jobbnak tűnik.
bár mi van ha nem ég el az olaj és lerakódik a dobban...??...

Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Fri Jun 08, 2012 9:30 am
by levelboss
Tibi wrote:Tibi wrote:Ha a meglehetősen drága problémamegoldás helyett a tünetkezelés marad, akkor ha a kipuffba vezeted a gázt csinálj egy pöttyöslambda szonda muffot és az legalább nem barbarianoktól származó megoldás, legalábbis ami a kipuffot illeti. Persze ha sok olaj megy a gázzal akkor úgy fogsz füstölni mint egy trabi

Az olajleválasztó + szűrő kombó ilyen szempontból jobbnak tűnik.
bár mi van ha nem ég el az olaj és lerakódik a dobban...??...

Mi ez a pöttyöslambda muff???
Ja... én is gondoltam arra, h az olaj az gond lehet a kipuffban. De azért trabi szintű nem lennék...
Ejj, ejj... nem jó ez a történet.

Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Fri Jun 08, 2012 10:39 am
by White Shark
A kipuba vezetés ésszerűtlen ,és nem is működne . A rendszertől függően ,ha a festékszórópisztoly elvét vennéd alapul , kis fordulaton nem lenne szívóerő és ugyanúgy visszadolgozna vagy még jobban .A lecsapató tartály a legegyszerűbb , esetleg megnézni a hengerfejeket ,hátha javítana egy szimmeringezés a helyzeten ,vagy egy doboz olajadalék .
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Fri Jun 08, 2012 12:21 pm
by Tibi
levelboss wrote:
Mi ez a pöttyöslambda muff???
?
Lambda szondának a helye

Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Fri Jun 08, 2012 2:56 pm
by capriv6
Ha csak orvosoni kellene a problémát akkor a következő a tehendő.
Az olaj lecsapatása (flakon bármi...) és a kipufgázt elvezetni a kipufogóba!
Késöbb lehetne látni hogy a flakon minnyi idő alatt lessz tele.
ha nem probléma akkor időközönként leszed és visszaönt....
Re: Kipuffogógáz az utastérben
Posted: Mon Jun 11, 2012 10:14 am
by tomtom
White Shark wrote:A kipuba vezetés ésszerűtlen ,és nem is működne . A rendszertől függően ,ha a festékszórópisztoly elvét vennéd alapul , kis fordulaton nem lenne szívóerő és ugyanúgy visszadolgozna vagy még jobban .A lecsapató tartály a legegyszerűbb , esetleg megnézni a hengerfejeket ,hátha javítana egy szimmeringezés a helyzeten ,vagy egy doboz olajadalék .
egyetértek.
egy 6-8 bar-os túlnyomásos rendszerbe (kipu) nem hinném, hogy belefújna a motor "elszökött" gázai. szerintem az olajbeöntőn jönne utána a füst. a szimeringezés meghozhatja a kívánt hatást.