Page 2 of 5

Posted: Sun Sep 11, 2005 9:06 pm
by gizmo
bogyo28 wrote:a fémreszelék az ott szerintem nem gyári tartozék. én holnap melozom, de van nálam egy komplett elektromos gyujtás, ami ugyan a Pudváé, de egy próba erejéig biztos kölcsön adja. tehát ha kell trafo, doboz, kábel vagy osztofej hivj fel és szállítom.
szia!
ez jól hangzik, hívlak holnap!!!!

Posted: Sun Sep 11, 2005 10:32 pm
by trafo2000
gizmo wrote:
Nitrobuster wrote:
gizmo wrote:ma voltam itthon pár percet, holnap sem lesz több időm, így marad a hétfő...

Trafo: ha a tekercs a gond, akkor sincs szikra, nem?
Ha gyenge a gyujtótrafód attól még lehet, hogy van szikrád, de lehet hogy nyomás alatt nem húz normális ívet.
és akkor a vontatás alatt beindult dolog hogy lehet?
Milyen az önindítód?Könnyen tekeri a mocid?A behúzómágnesre hány vezeték megy?Egy vastag,két vékony vagy egy vastag egy vékony?

Posted: Mon Sep 12, 2005 7:57 am
by gizmo
trafo2000 wrote:Milyen az önindítód?Könnyen tekeri a mocid?A behúzómágnesre hány vezeték megy?Egy vastag,két vékony vagy egy vastag egy vékony?
szia

Scorpio önindítóm van, elég jól forgatja a motort. Fejből nem tudom mennyi drót megy bele, megnézem majd. Miért hasznos számodra ez az infó? :?:

Posted: Mon Sep 12, 2005 10:37 pm
by trafo2000
Mert a régi önindító befolyásolja a gyujtást is de ha scorpióé van rajta akkor nem ott lessz a gond.(a régi gyujtótekercs előtt van előtét ellenállás azt zárja rövidre a behúzómágnes az inditózás alatt,ez gyakran meghibásodik de akkor a tied nem ilyen)

Posted: Tue Sep 13, 2005 9:27 am
by Geree
Gizmo!

Bár nem ismerem a Capri-motor felépítését, de nem ugorhatott át a vezérlésed? Vagy csak a gyújtás jeladód? Ha igen, akkor adhatja jóval előbb a szikrát - mikor még talán le sem zárt a szívóoldal - és amiatt lőhet vissza.
Láncfeszítő szorosan tarja a láncot? A csattanás indokolhatja az átugrást, valamint a húzás közben beindulás is alátámasztja rossz helyen lévő gyújtást. El-elkapja, de nincs elég erő benne ahhoz, hogy "életben" is maradjon.
Remélem tudtam segíteni!

Posted: Tue Sep 13, 2005 10:22 am
by Zool
Geree:
A Capriban nem láncos a vezérlés, hanem fogaskerekes (a főtengelyen van egy bakelit kerék, az hajtja a vezérművet ha jól tudom). De lehetséges ez a hiba is. Bogyó is erre gyanakodott az előző oldalon lévő hozzászólásában. Ha ez van, az elég nagy gáz úgy tudom, mert akár teljesen tönkre is mehet a motor :(

Posted: Tue Sep 13, 2005 11:36 am
by trafo2000
Nekem már szakadt szét a bakelit vezérkerék,nem lett semmi baja a motornak,az új beszerelése után hibátlanul működött. Legtovább az tartott amíg kipecáltuk a karterból a fogakat.(2,8i)

Posted: Tue Sep 13, 2005 2:27 pm
by Zool
trafo2000 wrote:Nekem már szakadt szét a bakelit vezérkerék,nem lett semmi baja a motornak,az új beszerelése után hibátlanul működött. Legtovább az tartott amíg kipecáltuk a karterból a fogakat.(2,8i)
Azért ezt jó hallani, hogy nem vág oda túl nagyot ha elszáll a dolog :) (bár így sem lehet kellemes élmény). A Burton Power katalógusában láttam, hogy árulnak ilyen kereket fémből is (valéami könnyű ötvözetből készült). Nemtom mennyit javíthat a dolgon, bár lehet, hogy ha valami hiba miatt törnie kellene a bakelitnek és nem törik mert fémből van, akkor mi az ábra.

Ui: a krómos cuccok miatt írtam a másik topicba. Megnéznéd légyszíves? :wink:

Posted: Tue Sep 13, 2005 5:23 pm
by Geree
Zool wrote:Geree:
A Capriban nem láncos a vezérlés, hanem fogaskerekes (a főtengelyen van egy bakelit kerék, az hajtja a vezérművet ha jól tudom). De lehetséges ez a hiba is. Bogyó is erre gyanakodott az előző oldalon lévő hozzászólásában. Ha ez van, az elég nagy gáz úgy tudom, mert akár teljesen tönkre is mehet a motor :(
A Capri még abból az időszakból való, amikor én még Matchbox-okkal sem játszottam, és nagyon utána sem jártam a Caprik motorjainak a felépítésének, szal buktam a láncot! :lol:
Viszont egy fogaskerék nem nagyon fog tudni átugrani, ha pedig igen, akkor ott már nem sok minden csinálnivaló van... :?
De ez a karbiba való visszalövöldözés nagyon vezérlés és/vagy gyújtás elugrás-szagú. (Ne nekem legyen igazam!!!)

Posted: Tue Sep 13, 2005 8:36 pm
by gizmo
Mai fejlemények:

- kipróbáltuk másik karbival (Terka Caprijából, még meleg volt),
- másik osztófej, rotor, modul
de semmi :evil: , a gyújtás is nagyon el volt mászva, de nagyjából beállítva sem röffent be picit sem... :cry:
Holnap elvontatjuk egy közeli szerlőhöz, ő jobban megnézni majd a gyújtást, leszedi a szelepfedelet, hátha a szelepekkel van gond...

Addig is, ha van valakinek hirtelen eladó 2.8as motorja, szóljon bátran...

Posted: Wed Sep 14, 2005 12:41 pm
by trafo2000
Mire jutottatok a vassal?

Posted: Wed Sep 14, 2005 5:46 pm
by gizmo
trafo2000 wrote:Mire jutottatok a vassal?
fent írtam, semmire :(
karbi, gyújtás csere, de ugyanaz, visszaég a karbiba, akár kolbászt is lehetne sütni rajta. Mindenesetre sikere van este a parolóban :twisted:
Ma este vontatom át a közelbe egy műhelybe, ahol normálisan meg lehet nézni, holnapra szerintem ki is derült mi a gond.

Posted: Wed Sep 14, 2005 7:54 pm
by Bogyo28
gizmo wrote:Mai fejlemények:

- kipróbáltuk másik karbival (Terka Caprijából, még meleg volt),
- másik osztófej, rotor, modul
de semmi :evil: , a gyújtás is nagyon el volt mászva, de nagyjából beállítva sem röffent be picit sem... :cry:
Holnap elvontatjuk egy közeli szerlőhöz, ő jobban megnézni majd a gyújtást, leszedi a szelepfedelet, hátha a szelepekkel van gond...

Addig is, ha van valakinek hirtelen eladó 2.8as motorja, szóljon bátran...
hát remélem nem lesz rá szükség, de amit irtam az eladó Capri topikba MKI-et, azt mondta az ember hogy van hozzá 2 plusz moci, amiböl az egyik 2.8-as. hivd fel esetleg, hogy mi az ábra, lehet hogy azt külön is eladja, nagyon sürgös lenne neki hogy elmenjen az autó.

Posted: Thu Sep 15, 2005 1:06 pm
by gizmo
a szerelő még nem tud semmit, át akarja vinni valahova ahol diagnosztikát csinálnak, vagy visszaadja :?
Szerintem még a vezérlést sem nézték meg, majd beszélek velük délután...

Posted: Thu Sep 15, 2005 4:43 pm
by CAPRI-3
kompressziot mertetek????
mert ha az rendben, akkor a motorodnak semmi baja, vezerles vagy gyujtas lesz.
es szet ne kapjatok a vezerles fedelet!!!!
kossetek ki a motortarto bakokat, emeljetek meg a motort, olajat es kartert le es onnan meg tudjatok nezni a vezerles kereket, atforgatjatok a mocit, esetleg kozben vki nezi a gyujtas rotorjat, rendesen forog-e.

csak okosan!