Süni wrote:Ezt az "új verzió" képet nem értem. Magyarázat plíz!
Soni biztos fát lop aztán nem ér rá
ráhegeszted a lengőkarból kivágott szemet és vagy a stabot vagy a kitámasztót rakod bele. Nem tudom melyiket akarják de ez a lényege. Van itt kép is hasonlóról.
getrempic3_2.jpg (56.23 KiB) Viewed 8134 times
Soni azon nem agyaltatok, hogy olyan tartót csinálni amit kicsit beljebb és ha lehet előrébb kerüljön a nyúlványon ? Én most ezen töröm a fejem nem tudom mennyire kőbe vésett dolog ez már, bár én segédpálcás stabot akarok mindenképpen.
Ez a német megoldás ,nem rossz ,de biztos van jobb is ,így van megoldva a Suhe is ,itt a stabot lengőre hagyják ,csak a két oldal szinkronizálásában van szerepe,de se húzásra ,se tartásra nem játszik,de a kitámasztó hátulról fix ,max az alsó lengőkar gumiszilentjei engedhetnek kicsit ,ezért a kerék fel-le játéka (rugózás) minimális,a vízszintestől való eltérésnek (lengőkar)a kerék hátrahúzása a hátránya( mivel a háromszög két pontja fix)
Mivel a nyúlványról nem akarom leszedni a fel hegesztett tartót az marad a helyén. Én a kitámasztót akarom a pót szembe helyezni mert a szélesebb első kerék így nem fog beleérni a kitámasztóba.
Az előző megoldásnál mint írtam elkezdte enni a gumit,és Én azért megyek az autóval egy jó pár kilométert és hát drága a gumi.
A fát nehéz volt meg szerezni sokáig tartott kikellet ásni ,fagyott föld, pálinka...
De már benn figyel a helyén
Kerék miatt - összetartás - futóművesnél nem voltál ?
A tiédet talán be lehetne állítani, nekem mondták, hogy amíg nincs orvosolva a kormánymű lógása addig ne is próbáljam állítgatni. Alámentem, megmutatták és sajnos igazuk volt, lóg vagy 2mm-t.
White Shark wrote:Ez a német megoldás ,nem rossz ,de biztos van jobb is ,így van megoldva a Suhe is ,itt a stabot lengőre hagyják ,csak a két oldal szinkronizálásában van szerepe,de se húzásra ,se tartásra nem játszik,de a kitámasztó hátulról fix ,max az alsó lengőkar gumiszilentjei engedhetnek kicsit ,ezért a kerék fel-le játéka (rugózás) minimális,a vízszintestől való eltérésnek (lengőkar)a kerék hátrahúzása a hátránya( mivel a háromszög két pontja fix)
Tibi wrote:Kerék miatt - összetartás - futóművesnél nem voltál ?
A tiédet talán be lehetne állítani, nekem mondták, hogy amíg nincs orvosolva a kormánymű lógása addig ne is próbáljam állítgatni. Alámentem, megmutatták és sajnos igazuk volt, lóg vagy 2mm-t.
Voltam miután ki cseréltük a kormányművet a műhelyben. Miután beraktuk a ki támasztást nem, de érzetre nem volt semmi baja.
White Shark wrote:Ez a német megoldás ,nem rossz ,de biztos van jobb is ,így van megoldva a Suhe is ,itt a stabot lengőre hagyják ,csak a két oldal szinkronizálásában van szerepe,de se húzásra ,se tartásra nem játszik,de a kitámasztó hátulról fix ,max az alsó lengőkar gumiszilentjei engedhetnek kicsit ,ezért a kerék fel-le játéka (rugózás) minimális,a vízszintestől való eltérésnek (lengőkar)a kerék hátrahúzása a hátránya( mivel a háromszög két pontja fix)
Tibi wrote:Szöveget nem olvastam de nem igazán értem ezt a hajlított kitámasztó dolgot.
Én csak felhasználó vagyok, de amit nekem csináltunk kitámasztást abba is bele ér a kerék plusz elkezdte enni a gumit, hogy nem feszítette a stabrúd a lengő karokat. Az "új" verzió szerint amit Bogyóval elkezdtünk most úgy néz ki, hogy nem fog bele érni a kitámasztásba a kerék.
Szóval lehet, hogy nem is olyan hülyeség az a hajlított kitámasztó?
azért nem tennék be hajlítottat, mert az már elhajlott én a te esetedben sem azt csináltam volna amit te kitaláltál, de hát így haladnak előre a dolgok. viszont az embernek nem kis szélesítés van a verdán, a felni is más, tehát hogy neked beleér a gyári cucc az nem magyarázza az ott hajlított megoldást. a gumi evés az nem a stab miatt van, hanem hogy elment a beállítás a stab feszítése nélkül. a hajlított cuccal meg az a baj, hogy egyrészt nehéz beállítani, mert a G szemet csak fél fordulatonként tudod állítani, mert ugye a hajlított csövet nem tekergetheted bárhová. a hajlítás miatt nem is lehet hátul G szem, mert el tud fordulni a hajlítás miatt. ha máshova teszi a bekötési pontot, hogy elférjen a felni is a nagy kormányszöggel, jobban járt volna, nem kellene a hajlított kitámasztót sem kellene erősíteni, egyszerübb lenne a beállítás, és egy ekkora átfaragásnál az már nem lett volna akkor játék...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Például attól hogy nem húzásra kell tartania ,hanem nyomásra ,egy alkatrész két funkciót lát el ,a sierra stabi jóval vastagabb mint a capri és eleve hajlított ,kevésbé ér bele a kerék mint az egyenesbe ,tehát :masszív ,nem torzul,kevés kopó,törő ,csavarodó alkatrész ,így kisebb súlyú mint bonyolúltabb társai ,kis pénzből előteremthető ,a sierrán bevált miért kisérletezzek ha ez már működik .És azért ismerjük el a sierra futómű jobb mint a Capri .(még ha csak egy kicsivel is )
White Shark wrote:Például attól hogy nem húzásra kell tartania ,hanem nyomásra ,egy alkatrész két funkciót lát el ,a sierra stabi jóval vastagabb mint a capri és eleve hajlított ,kevésbé ér bele a kerék mint az egyenesbe ,tehát :masszív ,nem torzul,kevés kopó,törő ,csavarodó alkatrész ,így kisebb súlyú mint bonyolúltabb társai ,kis pénzből előteremthető ,a sierrán bevált miért kisérletezzek ha ez már működik .És azért ismerjük el a sierra futómű jobb mint a Capri .(még ha csak egy kicsivel is )
talán még annyi, hogy hátul támasztásnál kevésbé mozog a stab, míg a nyulvány elejénél fogatva fel valamennyire mozog a nyulvány eleje. gondolom a capri után ezért volt mindenhol gyárilag hátulról...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4