Page 2 of 3

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 1:43 pm
by Tibi
Süni wrote:Ezt az "új verzió" képet nem értem. Magyarázat plíz!
Soni biztos fát lop aztán nem ér rá :mrgreen: :mrgreen:

ráhegeszted a lengőkarból kivágott szemet és vagy a stabot vagy a kitámasztót rakod bele. Nem tudom melyiket akarják de ez a lényege. Van itt kép is hasonlóról.
getrempic3_2.jpg
getrempic3_2.jpg (56.23 KiB) Viewed 8136 times

Soni azon nem agyaltatok, hogy olyan tartót csinálni amit kicsit beljebb és ha lehet előrébb kerüljön a nyúlványon ? Én most ezen töröm a fejem nem tudom mennyire kőbe vésett dolog ez már, bár én segédpálcás stabot akarok mindenképpen.

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 2:25 pm
by White Shark
Ez a német megoldás ,nem rossz ,de biztos van jobb is ,így van megoldva a Suhe is ,itt a stabot lengőre hagyják ,csak a két oldal szinkronizálásában van szerepe,de se húzásra ,se tartásra nem játszik,de a kitámasztó hátulról fix ,max az alsó lengőkar gumiszilentjei engedhetnek kicsit ,ezért a kerék fel-le játéka (rugózás) minimális,a vízszintestől való eltérésnek (lengőkar)a kerék hátrahúzása a hátránya( mivel a háromszög két pontja fix)

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 2:29 pm
by SONI
Mivel a nyúlványról nem akarom leszedni a fel hegesztett tartót az marad a helyén. Én a kitámasztót akarom a pót szembe helyezni mert a szélesebb első kerék így nem fog beleérni a kitámasztóba.
Az előző megoldásnál mint írtam elkezdte enni a gumit,és Én azért megyek az autóval egy jó pár kilométert és hát drága a gumi.

A fát nehéz volt meg szerezni sokáig tartott kikellet ásni ,fagyott föld, pálinka... :mrgreen:
De már benn figyel a helyén :mrgreen:

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 3:33 pm
by Tibi
Kerék miatt - összetartás - futóművesnél nem voltál ?

A tiédet talán be lehetne állítani, nekem mondták, hogy amíg nincs orvosolva a kormánymű lógása addig ne is próbáljam állítgatni. Alámentem, megmutatták és sajnos igazuk volt, lóg vagy 2mm-t.

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 3:37 pm
by Tibi
White Shark wrote:Ez a német megoldás ,nem rossz ,de biztos van jobb is ,így van megoldva a Suhe is ,itt a stabot lengőre hagyják ,csak a két oldal szinkronizálásában van szerepe,de se húzásra ,se tartásra nem játszik,de a kitámasztó hátulról fix ,max az alsó lengőkar gumiszilentjei engedhetnek kicsit ,ezért a kerék fel-le játéka (rugózás) minimális,a vízszintestől való eltérésnek (lengőkar)a kerék hátrahúzása a hátránya( mivel a háromszög két pontja fix)
én ezt néztem ki magamnak :

http://www.britishracecar.com/WalterDav ... RS1600.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

... a stab csak stab a lengőkar csak leng a kitámasztó csak kitámaszt. Nem bolt-on cucc de szerintem ez jó lesz nekem.

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 4:16 pm
by SONI
Tibi wrote:Kerék miatt - összetartás - futóművesnél nem voltál ?

A tiédet talán be lehetne állítani, nekem mondták, hogy amíg nincs orvosolva a kormánymű lógása addig ne is próbáljam állítgatni. Alámentem, megmutatták és sajnos igazuk volt, lóg vagy 2mm-t.
Voltam miután ki cseréltük a kormányművet a műhelyben. Miután beraktuk a ki támasztást nem, de érzetre nem volt semmi baja.

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 4:50 pm
by Tibi
érzetre nincs.
Én is így kúrtam el két zsír új gumát a lopakodón annak idején...

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 4:50 pm
by White Shark
Tibi wrote:
White Shark wrote:Ez a német megoldás ,nem rossz ,de biztos van jobb is ,így van megoldva a Suhe is ,itt a stabot lengőre hagyják ,csak a két oldal szinkronizálásában van szerepe,de se húzásra ,se tartásra nem játszik,de a kitámasztó hátulról fix ,max az alsó lengőkar gumiszilentjei engedhetnek kicsit ,ezért a kerék fel-le játéka (rugózás) minimális,a vízszintestől való eltérésnek (lengőkar)a kerék hátrahúzása a hátránya( mivel a háromszög két pontja fix)
én ezt néztem ki magamnak :

http://www.britishracecar.com/WalterDav ... RS1600.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

... a stab csak stab a lengőkar csak leng a kitámasztó csak kitámaszt. Nem bolt-on cucc de szerintem ez jó lesz nekem.
Hisz ez ugyanaz mint a Sanyié ,csak fölülre van lógatva a stabrúd !

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 4:53 pm
by Tibi
White Shark wrote: Hisz ez ugyanaz mint a Sanyié ,csak fölülre van lógatva a stabrúd !
elméletben az, de kell azért foglalkozni vele, hogy az adott járműre is érvényes legyen :-)

Re: drift capri

Posted: Mon Dec 24, 2012 5:09 pm
by White Shark
Elméletben lehet hogy majdnem igazad van ,de az is lehet hogy nem! :pia:

Re: drift capri

Posted: Wed Dec 26, 2012 8:48 pm
by Bogyo28
SONI wrote:
Tibi wrote:Szöveget nem olvastam de nem igazán értem ezt a hajlított kitámasztó dolgot.
Én csak felhasználó vagyok, de amit nekem csináltunk kitámasztást abba is bele ér a kerék plusz elkezdte enni a gumit, hogy nem feszítette a stabrúd a lengő karokat. Az "új" verzió szerint amit Bogyóval elkezdtünk most úgy néz ki, hogy nem fog bele érni a kitámasztásba a kerék.

Szóval lehet, hogy nem is olyan hülyeség az a hajlított kitámasztó?
azért nem tennék be hajlítottat, mert az már elhajlott :mrgreen: :mrgreen: én a te esetedben sem azt csináltam volna amit te kitaláltál, de hát így haladnak előre a dolgok. viszont az embernek nem kis szélesítés van a verdán, a felni is más, tehát hogy neked beleér a gyári cucc az nem magyarázza az ott hajlított megoldást. a gumi evés az nem a stab miatt van, hanem hogy elment a beállítás a stab feszítése nélkül. a hajlított cuccal meg az a baj, hogy egyrészt nehéz beállítani, mert a G szemet csak fél fordulatonként tudod állítani, mert ugye a hajlított csövet nem tekergetheted bárhová. a hajlítás miatt nem is lehet hátul G szem, mert el tud fordulni a hajlítás miatt. ha máshova teszi a bekötési pontot, hogy elférjen a felni is a nagy kormányszöggel, jobban járt volna, nem kellene a hajlított kitámasztót sem kellene erősíteni, egyszerübb lenne a beállítás, és egy ekkora átfaragásnál az már nem lett volna akkor játék...

Re: drift capri

Posted: Thu Dec 27, 2012 7:53 pm
by White Shark
Ezt én így oldottam meg ,kettő az egyben megoldás ,a sierra stabi hátulról egyben kitámasztó is .

Re: drift capri

Posted: Thu Dec 27, 2012 8:25 pm
by szszaby
Ez attól miért jobb, ha egy szintén hajlékony stab rúd nem elöl hanem hátul van?

Re: drift capri

Posted: Thu Dec 27, 2012 8:59 pm
by White Shark
Például attól hogy nem húzásra kell tartania ,hanem nyomásra ,egy alkatrész két funkciót lát el ,a sierra stabi jóval vastagabb mint a capri és eleve hajlított ,kevésbé ér bele a kerék mint az egyenesbe ,tehát :masszív ,nem torzul,kevés kopó,törő ,csavarodó alkatrész ,így kisebb súlyú mint bonyolúltabb társai ,kis pénzből előteremthető ,a sierrán bevált miért kisérletezzek ha ez már működik .És azért ismerjük el a sierra futómű jobb mint a Capri .(még ha csak egy kicsivel is )

Re: drift capri

Posted: Thu Dec 27, 2012 10:17 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Például attól hogy nem húzásra kell tartania ,hanem nyomásra ,egy alkatrész két funkciót lát el ,a sierra stabi jóval vastagabb mint a capri és eleve hajlított ,kevésbé ér bele a kerék mint az egyenesbe ,tehát :masszív ,nem torzul,kevés kopó,törő ,csavarodó alkatrész ,így kisebb súlyú mint bonyolúltabb társai ,kis pénzből előteremthető ,a sierrán bevált miért kisérletezzek ha ez már működik .És azért ismerjük el a sierra futómű jobb mint a Capri .(még ha csak egy kicsivel is )
talán még annyi, hogy hátul támasztásnál kevésbé mozog a stab, míg a nyulvány elejénél fogatva fel valamennyire mozog a nyulvány eleje. gondolom a capri után ezért volt mindenhol gyárilag hátulról...